OVer je reiservaringen in juli 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

Wachtend op m'n trein op Amsterdam Centraal vanavond had ik uitzicht op wat live amusement... op 14b stond een aankomende Thalys aangekondigd als ICd naar Rotterdam. Elke keer als het personeel dacht de deuren te kunnen sluiten om naar de Watergraafsmeer te vertrekken konden ze er weer wat toeristen uit gaan plukken :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Jef400 »

Bemined schreef:Dat is het hele probleem: conducteurs hebben nog altijd geen collectief geheugen en kunnen dus onmogelijk alle individuele situaties juist beoordelen. Waar een wijkagent misschien nog een waarschuwing kan uitdelen omdat hij de de plaatselijke onruststokers kent en weet hoe vaak hij iemand al gewaarschuwd heeft, zijn er teveel conducteurs die een te gevarieerd werkpakket hebben om personen die bij herhaling zwartrijden te herkennen. Waarschuwingen zul je dus ergens moeten registreren wil je willekeur voorkomen.
Dan is het geen waarschuwing meer.

Juist doordat de conducteur overal komt kan hij maatwerk leveren. Omdat hij het overzicht heeft over de situatie. Een lijn jurisprudentie ontstaat ook niet met alle gedane uitspraken in het achterhoofd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Jef400. Er staat op de deuren dat je toeslag moet hebben. Er staat op de TBP's dat je toeslag moet hebben. De ICD kennende (en dat mag ik wel zeggen) is er minstens twee keer omgeroepen voor en tijdens de stop in Rotterdam dat toeslag verplicht is, het staat in de reisplanner online en in de app. Dan nog met een waarschuwing er vanaf komen vind ik dan echt onterecht voor alle andere reizigers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door isadora »

En buiten alles D staat voor Dokken, zo simpel, dat zelfs deze bejaarde dat weet. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Jef400 »

Suus schreef:Jef400. Er staat op de deuren dat je toeslag moet hebben. Er staat op de TBP's dat je toeslag moet hebben. De ICD kennende (en dat mag ik wel zeggen) is er minstens twee keer omgeroepen voor en tijdens de stop in Rotterdam dat toeslag verplicht is, het staat in de reisplanner online en in de app. Dan nog met een waarschuwing er vanaf komen vind ik dan echt onterecht voor alle andere reizigers.
In deze misschien wel. Op andere momenten is het maar afwachten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Maar we hebben het hier over de ICD-toeslag, niet over andere boetes. Waarschuwingen uitgeven voor het niet hebben van de toeslag is ontzettend 2009.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door JWM »

Wanneer zouden ze eens stoppen met die flauwekul van een toeslag? De verbinding Schiphol - Rotterdam is toch niet dusdanig bijzonder in vergelijking met andere IC-trajecten dat het een toeslag rechtvaardigt. Sterker nog, de dienstverlening is er een stuk slechter en er is geen wifi. Dat het baanvak bij wijze van spreken gouden spoorstaven heeft is voor de reiziger niet relevant.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door dylanwild94 »

Je betaald voor de halfuur reistijd dat je wint tussen Rotterdam en Schiphol.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Binnenkort voor drie maanden tussen 10 uur 's ochtends en 15 uur 's middags. Dat en het compenseren van de vaste klanten zonder verdere technische oplossingen kost al twee miljoen en NS moet wel de overheid blijven betalen voor het aanbieden van de treindienst. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

dylanwild94 schreef:Je betaald voor de halfuur reistijd dat je wint tussen Rotterdam en Schiphol.
Daar betaal je eigenlijk al voor doordat je het tarief voor de oude route via Haarlem betaald voor een route die in kilometers significant korter is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door dylanwild94 »

Ga jij via Haarlem naar Schiphol?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door JWM »

dylanwild94 schreef:Je betaald voor de halfuur reistijd dat je wint tussen Rotterdam en Schiphol.
25 minuten over 50 kilometer ofzo is niet bijster bijzonder in Nederland dat het een afwijkend tarief rechtvaardigt. Wat mij betreft trekt men dit soort dingen in een nieuwe concessie allemaal recht, ook zaken dat de Hanzelijn afwijkende tariefkilometers heeft. Je kan niet tot in de eeuwigheid de tarieven berekenen op basis van een tijd dat bepaalde spoorlijnen er nog niet lagen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

@dylanwild94: Nee, maar de tariefberekening van NS wel: Rotterdam - Haarlem - Amsterdam, Rotterdam - Den Haag - Schiphol - Amsterdam en Rotterdam - HSL - Schiphol - Amsterdam kennen alledrie evenveel tariefeenheden. Ook van Rotterdam naar Schiphol betaal je dus via de klassieke lijn al extra tariefeenheden t.o.v. de werkelijke kilometers, via de HSL betaal je nog meer kilometers teveel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Wachtend op m'n trein op Amsterdam Centraal vanavond had ik uitzicht op wat live amusement... op 14b stond een aankomende Thalys aangekondigd als ICd naar Rotterdam. Elke keer als het personeel dacht de deuren te kunnen sluiten om naar de Watergraafsmeer te vertrekken konden ze er weer wat toeristen uit gaan plukken :mrgreen:
Dan had dit muziekje er wel bij gepast denk ik. :D

https://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Gisteren schijnt er volgens de NS-medewerker een rit uitgevallen te zijn van de bus Gouda - Alphen. Het was ook de enige rit die TCR moest rijden, alle overige ritten deed Verhoef.

Vandaag ook weer een bus van Verhoef, helaas zonder airco...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag was er in het kader van het North Sea Jazz Festival een jazzbandje in de hal van Rotterdam Centraal aan het spelen. :)

Vanmiddag kwam de 943 in Rotterdam Centraal op spoor 9 binnen. De HC riep om dat er geen toeslagzuilen op het perron stonden (of 'supplement incheck poles', zoals hij het naar het Engels vertaalde :D), dus dat je zonder toeslag mee mocht. Als je wel toeslag had betaald, kon je een vergoeding krijgen bij de servicebalies op Schiphol en Amsterdam Centraal.
Op Schiphol aangekomen naar de servicebalie. Na uitleg gaf de baliemedewerker een papieren toeslag. Mijn begeleider zag even later dat het alleen geldig was op 16 juli. Terug naar de balie: de vriendelijke medewerker kon echter niks betekenen, want die moest verantwoorden aan zijn manager wat hij deed en de collega die wij vijf minuten eerder hadden was met pauze. Verzoek was of wij wilden wachten. De papieren toeslagen met data waren dus kennelijk afgeschaft.
Dan maar OV Chip Plus gebeld. D emedewerkster daar gaf aan dat ik op ns.nl/klantenservice een formulier moest invullen. Eenmaal thuis kon ik echter niks passends op die pagina vinden. Dus nogmaals OV Chip Plus gebeld (daar had ik de twee toeslagen eerder vandaag geboekt), en de medewerkster vond het eigenlijk wel een goed idee om de eerdere boeking te annuleren en daar slechts een enkele toeslag van te maken.
Heerlijk. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Gisteren schijnt er volgens de NS-medewerker een rit uitgevallen te zijn van de bus Gouda - Alphen. Het was ook de enige rit die TCR moest rijden, alle overige ritten deed Verhoef.

Vandaag ook weer een bus van Verhoef, helaas zonder airco...
Welke (bus) bedrijven rijden het trein vervangende vervoer?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Gouda - Alphen is bijna privé-werkgebied van Verhoef, al zag ik vandaag één omloop van Ringelberg, die hun bus uit 1994 dit keer thuis hebben gelaten.

En verder is er een standaardlijstje met bedrijven die dit soort dingen doen, afhankelijk van de regio.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door JWM »

Suus schreef:Binnenkort voor drie maanden tussen 10 uur 's ochtends en 15 uur 's middags. Dat en het compenseren van de vaste klanten zonder verdere technische oplossingen kost al twee miljoen en NS moet wel de overheid blijven betalen voor het aanbieden van de treindienst. :')
Ik lees toevallig net dit persbericht: http://nieuws.ns.nl/geld-terug-en-korti ... zijn-werk/
NS schreef:Daarnaast wordt de toeslag buiten de spits helemaal opgeschort. Dit is voor een beperkte periode.
Dit soort dingen zijn niet uit te leggen aan de doorsnee reiziger.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Ach, NS dat de Sinterklaas gaat uithangen. Is weer eens wat anders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door JWM »

Reizigers moeten nu een extra handeling verrichten om met IC-direct te reizen tussen Rotterdam en Schiphol. Door dat een paar maanden af te schaffen op bepaalde uren en daarna weer in te voeren creëer je vooral verwarring.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ODRAIL »

Maak gewoon het standaardtarief voor de ICD duurder. Dan ben je van het hele toeslag gedoe af :idea: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Kan je even uitleggen hoe KM46?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ODRAIL »

Precies zoals ik het zeg. Meer uitleg is niet nodig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

En hoe weet het systeem dat jij niet de normale intercity hebt genomen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten