OVer je reiservaringen in juli 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Mikos »

Geen idee, moet je even in het boekje kijken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Hainje »

Heb jij dat niet bij de hand??? -o- -o-
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Mikos »

Neuh. Over het algemeen is garantie drie jaar, als het een KIA is dan zijn het er 7 en als je hem op de Zwarte markt hebt gekocht tot aan de deur. En afhankelijk van de rangeermachinist die de trein heeft voorgezet tot aan de kop van het perron. Ik denk dat het daar ergens tussenin zit.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Hainje »

:lol: :')
🍉
Durashift
Berichten: 5650
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Durashift »

^^^ .. en als een slimme inkoper er een verlengde garantietermijn bij bedongen heeft.. duurt het niet kunnen aanpassen nog wat langer.. :? :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Voor wat betreft de omroepstem in de Flirt: Al zou men die aan willen passen, dan zal dat niet eerder gebeuren dan dat de garantietermijn verlopen is. Tot dat moment mag er absoluut niet gesleuteld worden door de vervoerder aan het omroepsysteem van de treinbouwer. Ze kunnen wel vragen/verzoeken om aanpassingen aan te brengen aan het systeem (Wijchen is al geen Wei-gen meer), maar zelf eraan sleutelen is geen optie. Zo heeft het ook heel lang geduurd voordat Dronten en Kampen Zuid in de SLT werden aangekondigd; men wilde die wel toevoegen, maar mocht dat niet.
Je maakt grapjes! Toch? :cry:
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door dennistd »

Als het nu nog een systeem van Stadler was zou ik het me kunnen voorstellen, maar OBIS is toch gewoon door/voor NS ontwikkeld systeem? Ik kan me voorstellen dat je niet aan de diagnosesoftware van de trein zelf wil komen zolang er garantie op zit, maar dit staat daar aannemelijk los van.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Mikos »

OBIS is van NS, ja. De omroep niet, dat is Spaanstalige text-to-speech software, wat ook meteen de reden is dat bepaalde stationsnamen zo vreemd worden uitgesproken; die Spaanstalige dame die ik gisteren in de trein had zitten zou het nagenoeg op dezelfde wijze uitspreken.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door dennistd »

Handig om daar Spaanstalige software voor te kiezen ook :')
Ik dacht dat OBIS ook een automatische omroep kende (die niet gebruikt wordt momenteel). Waarom die niet gewoon gebruiken?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Mikos »

OBIS is niks anders dan een systeem dat aangeeft waar de trein is. Er is met een module getest die zelf omroept, maar dat is (gelukkig) niet doorgezet omdat het geen succes is gebleken.
De text-to-speech is door Stadler geleverd, iets met goedkoop (inbegrepen bij de prijs, zoiets). Bij Arriva hebben ze hetzelfde systeem, daar werd Maastricht Randwyck (wat men uitspreekt als Randwiek) door het systeem ook uitgesproken als Randwijk.

Zodra de garantie er van af is, zal er geheid iets anders worden geintroduceerd. Tot die tijd kom ik zometeen aan in Arn-hem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

Blijft leuk, dat sneller reizen dan volgens de dienstregeling kan... ik liep vanavond station Amsterdam Bijlmer ArenA binnen op een tijdstip dat het niet meer haalbaar was om een trein of metro naar Duivendrecht te pakken en daar op de IC naar Amersfoort over te stappen. Vervolgens dan maar via Utrecht gereisd, maar de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] zwemt zodanig in z'n rijtijd dat 'ie net wat te vroeg in Utrecht was en ik daar de IC naar Enschede nog kon halen.
En zo kwam ik zelfs nog eerder in Amersfoort aan dan de IC die ik in Duivendrecht niet meer kon halen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door SLToilet »

Het is een publiek geheim dat de Zuidoost-treinen die op Schiphol beginnen zwemmen in hun rijtijd. De 3500 kwam laatst (vanuit Eindhoven richting Schiphol) een keer al om 8:02 (!) aan waar 8:06 voor staat. Vervolgens staat hij daar bijna tien minuten stil voor Jan Doedel. De enige reden waarom ik niet kom overstappen met een eerdere trein naar Amersfoort is omdat ze deze week niet rijden; werkzaamheden op twee deeltrajecten die zo'n dienst zinloos maken.

Maar over zwemmen gesproken: ik was vanmorgen weer eens bij Bd toen... :')
Mijn douche kan niet eens zo hard!!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Hainje »

Volgens mij is Nico Dijkshoorn vandaag HC op de 1145. Hoe deze man omroept is bijna gelijk. :D
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door isadora »

Gelijk aan? :?:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Hainje »

Nico Dijkshoorn?
🍉
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Chrysa »

Ik dacht zoiets gisteren ook al te horen ja. :o
In de 1180 gisteravond was een dansfeestje bezig in een van de rijtuigen, was erg gezellig om luidkeels Life is a Highway mee te zingen maar denk niet dat de conducteur het op prijs zou stellen. :')
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door MdJ »

Blijkbaar zijn ze bezig op het Smakkelaarsveld in Utrecht, want de bussen komende vanaf Neude rijden via een Daalsetunnel naar de Jaarbeurszijde. Richting Neude wel via de Leidseveertunnel.
Edit: busverkeer Jaarbeurszijde ri Neude maakt gebruik van de andere tunnelbuis (buis Neude ri Jaarbeurszijde)
Bij twijfel: gebruik beton.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door dylanwild94 »

Ik zit nu in de 5049 en de HC heeft een elektrische fluit. Waar hij dus niet op hoeft te blazen. Leuk dingetje.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Etienne »

Vanmiddag in bus 74 van Groenlo naar Enschede, wilde een man in Haaksbergen gratis mee, omdat hij niet in kon checken (om welke reden weet ik ook niet). Maar hij vond dat hij vervolgens gratis meemocht. Uiteindelijk betaalde hij toch maar een los kaartje.

En 's middags was op lijn 1 in Enschede een rit zodanig vertraagd (+14), dat we met twee bussen achter elkaar aan reden van de Wesselerbrink naar het Van Heekplein.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

De vrijdag begint goed. Mijn trein, de 905, is langs het perron van Schiphol kapot gegaan.

Schiphol SchreeuwService maakt er vervolgens ook nog een potje van. Zucht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door SLToilet »

De 4024 moest vanmorgen over een zijspoor tussen Rotterdam Noord en -Alexander!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Hendrik »

Roestrijden, neem ik aan?
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door SLToilet »

Best vreemd want de betreffende sprinter had een IC achter zich die al tien minuten was vertraagd. Dan lijkt het mij onverstandig om de sprinter nog even langzamer over dat spoor te laten rijden, zeker als het de vertraging van de IC niet oplost (ik dacht aanvankelijk aan een inhaalactie maar die kwam niet)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Mikos »

Roestrijden is 'gepland' in het treinsysteem bij ProRail. Wanneer de treindienstleider dan niet oplet of meedenkt, kun je dat soort situaties krijgen. Men wil er naar toe dat roestrijden in de toekomst daadwerkelijk met steeds dezelfde treinen gaat gebeuren, zodat de dienstregeling van die paar treinen per dag daar op aangepast kan worden, in plaats van dat je het als toegevoegde rijtijd plotseling tijdens de rit krijgt. Maar dat is nog even toekomstmuziek.
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door cassie127 »

Mikos schreef: De text-to-speech is door Stadler geleverd, iets met goedkoop (inbegrepen bij de prijs, zoiets). Bij Arriva hebben ze hetzelfde systeem, daar werd Maastricht Randwyck (wat men uitspreekt als Randwiek) door het systeem ook uitgesproken als Randwijk.
Dat is inmiddels opgelost. In Limburg hebben ze nu vooraf ingesproken omroepen en niet meer text to speech

Over reiservaringen. Ik zat gisteren in de S3 tussen Sittard en Landgraaf bij de laatste achterdeur en daar was uitstappen steeds een uitdaging omdat er te vroeg gestopt werdt (perron hekjes en dergelijke voor de deur)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten