OVer je reiservaringen in juli 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door JWM »

KM46 schreef:Precies zoals ik het zeg. Meer uitleg is niet nodig.
#hoedan

(C) https://www.youtube.com/watch?v=484IkD8TWpg
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ODRAIL »

Gewoon het kilometertarief van de ICD hoger maken en apart in en uit checken.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door dylanwild94 »

Geef mij dan maar het toeslag systeem. :lol:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Gewoon het kilometertarief van de ICD hoger maken en apart in en uit checken.
Ok. Hoe is dit beter dan een toeslag?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Aking »

Nou dan hoef je dus niet meer naar de toeslagzuil, maar moet je naar de ICDzuil, je snapt zelf toch ook wel dat dat een flinke verbetering is? :|
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef:En verder is er een standaardlijstje met bedrijven die dit soort dingen doen, afhankelijk van de regio.
Ik heb in Wierden wel eens in 10/15 minuten 5 verschillende bedrijven gezien :mrgreen:
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Stefan »

Aking schreef:Nou dan hoef je dus niet meer naar de toeslagzuil, maar moet je naar de ICDzuil, je snapt zelf toch ook wel dat dat een flinke verbetering is? :|
Ja! ICd vast op 1 spoor laten vertrekken, poortjes er voor en klaar! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Nou dan hoef je dus niet meer naar de toeslagzuil, maar moet je naar de ICDzuil, je snapt zelf toch ook wel dat dat een flinke verbetering is? :|
Zo bedoelde ik het ook :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Zugführer »

*O*
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Frank93 »

Afgelopen zaterdagnacht voor het eerst een nachtdienst gehad. Geen problemen gehad gelukkig maar wel een paar opmerkelijke dingen gebeurd. Ik was onderweg naar Amsterdam (N69) toen ik in Heiloo een man tegenkwam die om een of andere reden voor een bushalte fietste op de weg en daar finaal onderuit ging. Hij greep met zijn handen naar zijn hoofd en bleef liggen dus ik ben maar even gestopt. 2 passagiers zijn gaan kijken en hebben hem weer overeind geholpen.

Op het laatste ritje van Amsterdam naar Alkmaar wilde er iemand instappen met een blikje bier in zijn handen. Ik vraag aan hem of het blikje leeg is, hij zegt van wel dus ik vraag hem om het blikje in de prullenbak te gooien. ''Hij is echt bijna leeg'' krijg ik daarna als antwoord dus ik geef hem de kans om hem snel leeg te drinken en daarna weg te gooien. Er komt wat geklaag waarom er geen bier in de nachtbus mee mag, gooit het blikje over zijn schouder en koopt een kaartje. Hij gaat vervolgens achterin zitten en ik hoor hem bellen met waarschijnlijk een van zijn vrienden en begint daar tegen te klagen dat hij geen bier mee mocht nemen in de nachtbus :lol:.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:
Aking schreef:Nou dan hoef je dus niet meer naar de toeslagzuil, maar moet je naar de ICDzuil, je snapt zelf toch ook wel dat dat een flinke verbetering is? :|
Zo bedoelde ik het ook :pos: :wink: .
Hoe wil je dat implementeren?
Moeten reizigers op de perrons dan omchecken van NS naar ICD, zoals dat bijvoorbeeld ook gebeurt bij een overstap van NS naar Arriva?

Dan lijkt één keer een toeslag op de kaart zetten me toch een stuk minder omslachtig. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door dylanwild94 »

Het is gewoon lood om oud ijzer verhaal. Ipv een toeslag zuil wil KM46 een ICD zuil. That's it. :') is inderdaad dan een hele verbetering. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Wubbo »

Je kan veel zeggen over NS maar niet dat ze onvoorspelbaar zijn. Vandaag rijden er minder treinen tussen Den Haag en Utrecht vanwege werkzaamheden, dus ik vermoedde al dat de treinen die dan rijden ook korter zouden zijn dan normaal. Dat klopte helemaal. Vanochtend dus een VIRM-IV ipv ICM-7, vanmiddag weer een VIRM-IV ipv een duo ICMen. Toen we in Den Haag aankwamen stonden er al honderden mensen op het perron, ik hoop dat iedereen meekon want er is niet versterkt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

Ze waren voor het gemak ook weereens vergeten te melden dat er minder ICs tussen Amersfoort en Utrecht reden vandaag, stond nergens in de info over de werkzaamheden op Overvecht - Utrecht C. Achja, hoefde gelukkig zelf niet die kant op vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door VIRM »

Ik stapte om 18:22 uit de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] in Zaandam. Vlak bovenaan de trap werd ik ineens door iemand om een afzetting heen gedirigeerd. En achter die afzetting lagen ze dan: mooie, witte, maagdelijke geleidelijnen! *O* Ook station Zaandam gaat mee in de vaart der volkeren. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5940
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Bemined »

Daniel schreef:Ze waren voor het gemak ook weereens vergeten te melden dat er minder ICs tussen Amersfoort en Utrecht reden vandaag, stond nergens in de info over de werkzaamheden op Overvecht - Utrecht C. Achja, hoefde gelukkig zelf niet die kant op vandaag.
De (1)1700 zouden als de 2800 naar Rotterdam doorrijden. Prima oplossing, even een paar stellen op de juiste plek krijgen voor de opstart, maar dan kan je omloop gelijk blijven, en de VIRM8 van de 2800 kan naar de 2000/8800 doorschuiven. Prima bedacht allemaal, toch? Nee, de dienstregeling is blijkbaar afgekeurd (goederenpaden?), op het laatste moment (update van vorige week, donderdag of vrijdag in de reisplanner bijgewerkt) is de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] opgeheven en de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] vanuit Enschede werd ingekort tot Amersfoort. En dat is men vergeten te vermelden in de informatie, en kon je ook geen VIRM8 meer doorschuiven vanuit de 2800.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Ardan »

Ik reisde vanavond van Arnhem C naar Deventer. Toen er in Arnhem eerst een Flirt kwam aanrijden (8 minuten voor vertrektijd) besloot ik die tot Dieren te nemen, ik had immers nog niet in een NS-Flirt gezeten. Puike trein, blij ook met het dubbele scherm zodat je reisinformatie continu in beeld is en je niet hoeft te wachten tot al die andere reutemeteut eens voorbij is. Maar die omroep! Een computerstem? Serieus? Het klinkt echt helemaal nergens naar.
De HC in de IC maakte het trouwens wel helemaal goed door Deventer op zijn beste Spaans om te roepen :lol:

Wat me trouwens ook opviel: waarom heeft de RE19 van Emmerich naar Arnhem meer rijtijd dan van Arnhem naar Emmerich? Je staat minutenlang stil in Zevenaar, twee Arriva-conducteurs die op hun trein stonden te wachten konden in de deuropening nog uitgebreid staan kletsen met de Abellio-conductrice. Eén van beide ging passagierend mee naar Arnhem en controleerde nog even een instapper.. Abellio-HC's kunnen geen chipkaarten uitlezen maar als je zo'n passagierende Arriva'er hebt kun je maar beter netjes ingecheckt zijn, deze passagier was dat ook. In Arnhem kom je ook standaard minuten te vroeg aan, helaas nét niet vroeg genoeg om de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] van een half uur eerder te halen :P

Je merkt het trouwens ook dat de Abbelio'ers een cursus Nederlands hebben gehad, in tegenstelling tot op andere grenslijnen word je hier op het grenstraject standaard in het Nederlands aangesproken. 'Maach iek oe triinkaahtja siin?' 'U kunt met deze kaartje uit de Bahnhof komen verlassen?' *O* :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Mikos »

Die Spaanse dame ging nergens komen als ik haar niet een handje had geholpen en aangezien ik voor Deventer op het andere stel zat, was dit de manier om haar te bereiken (A)
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door JothamvW »

Vandaag met de vertraagde IC naar Nijmegen linkerspoor vanaf Elst.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Ardan schreef: Maar die omroep! Een computerstem? Serieus? Het klinkt echt helemaal nergens naar.
Inderdaad :') Vooral omdat de klemtoon bij zowat elk station verkeerd ligt
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Lijn 45 »

Ik hoop dat die stem wordt aangepast. Zelfs Google translate heeft een betere uitspraak. :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Ardan »

Mikos schreef:Die Spaanse dame ging nergens komen als ik haar niet een handje had geholpen en aangezien ik voor Deventer op het andere stel zat, was dit de manier om haar te bereiken (A)
Wacht wat, was jij dat? :D Zit ik eens bij jou in de trein, kom je mijn met liefde ingecheckte kaartje niet eens knippen -o-
Ik doe ook maar wat
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door jelmerrr »

Ardan, miss hier ff heen?: viewtopic.php?f=16&t=12766
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Mikos »

Ardan schreef:Wacht wat, was jij dat? :D Zit ik eens bij jou in de trein, kom je mijn met liefde ingecheckte kaartje niet eens knippen -o-
Je bent gewoon op het verkeerde station in het verkeerde stel gestapt. De voorste had ik in Dieren bijna schoon, ben nog wel even bezig geweest met die mevrouw uit te leggen hoe ze nu dan het beste kon reizen, nu ze vanaf Arnhem hopeloos verdwaald was geraakt. "No intiende nada," mevrouw sprak drie woorden Engels. Succes!

Voor wat betreft de omroepstem in de Flirt: Al zou men die aan willen passen, dan zal dat niet eerder gebeuren dan dat de garantietermijn verlopen is. Tot dat moment mag er absoluut niet gesleuteld worden door de vervoerder aan het omroepsysteem van de treinbouwer. Ze kunnen wel vragen/verzoeken om aanpassingen aan te brengen aan het systeem (Wijchen is al geen Wei-gen meer), maar zelf eraan sleutelen is geen optie. Zo heeft het ook heel lang geduurd voordat Dronten en Kampen Zuid in de SLT werden aangekondigd; men wilde die wel toevoegen, maar mocht dat niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Hainje »

Wanneer verloopt die garantieperiode eigenlijk?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten