OVer je reiservaringen in juli 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door JWM »

Vanavond gebruik gemaakt van de dienstverlening van Syntus Zwolle. Na vertrek vanaf het station werd er na een paar honderd meter gestopt op een of andere buffer waar de chauffeur uitstapte om even later met drinken terug te komen. Vervolgens probeerde de beste man een recordtijd neer te zetten op het circuit vol hoge drempels en toen het reizigersaantal was gehalveerd (lees 1 uitstapper) werd de volumeknop opengedraaid met Nederlandstalige muziek waar zelfs Jan Smit zich nog voor zou schamen dat af te spelen op een Brabants dorpsplein :')
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door diederickx »

En wat vond hij van jou?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Voor de tweede keer deze week de toeristische route in plaats van de HSL. Voordeeltje: deze keer stopt de trein niet in Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan van NOI en Leiden Centraal omdat het een "Intercity Direct" is.

Minpuntje: misschien had men dat voor vertrek mogen melden in plaats van na het vertrek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

Ik zie de logica niet helemaal... In Woerden is het door de afstand naar de NS bushalte best doorlopen met een overstap van 5 minuten van de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] op de stopbus ri. Rotterdam. In Gouda staat die bus echter vervolgens ruim 10 minuten stil terwijl het in- en uitstappen hooguit een minuut of drie kostte.
Waarom dan niet wat meer tijd voor de overstap in Woerden en op Gouda maar 5 minuten stoppen met gelijke vertrektijd?

Edit: moest ook wel wat misgaan... Stopbus is een station vergeten :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Gekko123 »

Ach, valt nog mee. Ik heb vandaag de stopbus gepakt vanaf Den Haag Ypenburg naar Gouda. Die reed een paar minuten te vroeg, tot zover niets bijzonders.
Tot pakweg Moordrecht liep het allemaal goed. Maar toen zag ik staan dat de A12 na knooppunt Gouwe richting Utrecht was afgesloten vanwege een ongeluk. We gingen echter niet binnendoor bij de afrit Moordrecht. Met als gevolg dat we vervolgens vast stonden in de file. Helaas stond het echt muurvast en hebben we daar ruim een uur stil gestaan.
In Gouda kon ik meteen overstappen op een bus naar Woerden. Die reed weer de normale route, snelweg was echt net een paar minuten daarvoor weer vrij gegeven.
In Woerden net de trein gemist naar Utrecht, mede dankzij dat stukje lopen.
Hoe dan ook, uiteindelijk ben ik 90 minuten later dan gepland op mijn bestemming gearriveerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

90 minuten is inderdaad wel wat meer dan mij... Ik wilde dus naar Capelle Schollevaar, maar dat was precies het station waar de bus vergat langs te rijden :roll: Na Nieuwerkerk ging het doodleuk rechtstreeks door naar Alexander waarvandaan ik, gezien het nog een half uur zou duren voor de stopbus terug kwam (als 'ie al kwam, dat was net nadat de A20 was vastgelopen), dan maar met de RET naar m'n bestemming gereisd ben. Op die bus was 't korter wachten.

Terug had de bus een kwartiertje vertraging maar was wel lekker luxe en comfortabel (ik trof de spelersbus van Feyenoord :wink: ) maar dat bleek uiteindelijk geen nadelig effect voor me te hebben. Bij aankomst in Woerden zag ik de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] net binnenrijden en die stond er nog steeds toen ik, door weersomstandigheden wel een beetje door lopend, het perron op kwam. Kwam mooi uit, want in Utrecht kon zo weer overgestapt worden naar Amersfoort met dank aan de nogal ruime kering daar van die trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Ik denk dat de stopbus tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Noord niet van de snelweg gebruik maakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door en-es »

Gisteren in de IC tussen Arnhem en Utrecht die om 21.02 vertrok behoorlijk veel mensen in voetbalshirts gezien. Met name in blauwe shirts maar ook een paar in wit. Bleken fans uit IJsland en Zwitserland te zijn die uit Doetinchem kwamen. Het EK voetbal voor de vrouwen dus.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Milco »

Treinserie [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] blijkt dit weekend helemaal niet in Utrecht Overvecht te stoppen, dit geldt voor beide richtingen. Weet iemand toevallig de reden hiervan? :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Lijn 45 »

Er waren tot voor kort werkzaamheden rond Overvecht, misschien ligt het daaraan?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door en-es »

Er zijn dit weekend volgens mij geen werkzaamheden rond Overvecht. En treinen Almere-Utrecht stoppen volgens mij niet in Overvecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

Almere > Utrecht stopt daar juist wel normaal, maar dit weekend niet. Ik zie verder ook geen andere ligging rond Hilversum dus met de werkzaamheden richting Schiphol / Amsterdam heeft het zo te zien ook niet te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Milco »

Ik heb WiFi in de SGM, dankzij een ICM die naast ons staat.:p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door jelmerrr »

Klinkt herkenbaar
Ik zat een x in een buffel te Zl stond er op de wifi pagina welkom in de IC naar Lw toen wist ik welke trein er naast stond :mrgreen:
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Zag vanmiddag de spelersbus van Schotland (vrouwen) op Driebergen-Zeist. :')
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Etienne »

De ALX-trein van 18:35 vanuit München op Regensburg kwam wel op tijd aan vanuit eerstgenoemde plaats, maar kreeg toch +5 mee. Dit terwijl het in- en uitstappen en ontkoppelen toch op tijd gebeurde. :?
Gelukkig wachtte de RB in Schwandorf nog wel op een reeks overstappers, nadat de conductrice die oproep gedaan had.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef:Klinkt herkenbaar
Ik zat een x in een buffel te Zl stond er op de wifi pagina welkom in de IC naar Lw toen wist ik welke trein er naast stond :mrgreen:
Met een beetje geluk hou je de WiFi zelfs tot dat je rangeer van Zwolle af vent. Voorwaarde is wel er tegelijk vertrokken moet worden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Ik heb al veel meegemaakt in Belgische treinen, maar iemand die een rij voor mij crack ging roken is wel een nieuw dieptepunt -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ArrivaBas »

Het is toch niet zo dat de bezetting van lijn 87 Gargellen - Schruns afhangt van het weer? :') Beide ritten waarin ik zat hadden niet meer dan 10 passagiers. Tijdens de klim naar Gargellen op de terugreis vanuit Schruns had de Integro wat moeite met de hogere toeren. De rit is alsnog met -2 aangekomen in Gargellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Karl »

Klopt het dat NS in de zomervakantieperiode late middagtreinen uit de series 2100 en 2200 planmatig met maar een treinstel laat rijden? Valt me de laatste tijd op. Gevolg is staanplaatsen in de gangpaden in de zomerperiode terwijl het in de rest van het jaar wel past. :')
Het is een spectrum.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door MdJ »

Vanochtend van Gdg naar Utrecht gereisd. 'Normaal'(Als ik niet vanuit Maartensdijk reis) wordt dat met 6816 - 11725. Doordat te Gd wat wissels in storing lagen, werd de treindienst uitgedund: Gd-Wd reed alleen met de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie], tussen Gvc-Gd reed nog de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie].

Omdat alleen de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] nog reed (en de inhoud van 4 sprinters en 8 IC kon gaan meenemen), bedacht ik dat het misschien wel handig was om even via Gd terug te steken zodat ik al in de trein zat.
Te Gdg stond de 6816 nog keurig vermeld als rijdend (en met materieelnummer) in de app, maar heeft uiteindelijk niet gereden. De 4023 reed met +5 en reed enkelspoor van Odw tot aan Gd (Gdg via spoor 1, te Gd over spoor 3b.)
Te Gdg stond ook nog de 7827 als rijdend tot Ut aangekondigd. Vet handig, zou slechts +15 hebben opgeleverd. Reed ook helaas niet, dus dat werd dan toch maar de 4020 (SLT10). +6 opgelopen op Gd door veel mensen, het voorste treinstel paste makkelijk nog de inhoud van Gdg bij, het achterste treinstel alleen niet en was van voor tot achter vol helaas. Door de vertraging werd de overstap op de (30) 7827 negatief (en kon absoluut niet vastgehouden worden(...)), dus dat werd wachten op de 6127 met slechts een solso SLT6. Deze heeft op Vtn, Utt en Utlr niet heel veel meer meegekregen, want het ding stond van voor tot achter vol. +35 op Utrecht aangekomen...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Ik was gisterenochtend nog niet geheel wakker maar vond wel dat het erg druk was in de tunnel van Rotterdam Centraal.

Vanochtend had ik koffie op dus toen begreep ik het wat beter, het komt door de werkzaamheden in de omgeving Dordrecht. Blijkbaar is ook de spoorindeling van Rotterdam Centraal overhoop gegooid waardoor reizigers praktisch altijd van perron moeten veranderen op de as Dordrecht - Den Haag.

De [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] richting Eindhoven stopt nu op spoor 1 of 3 ipv 6.
De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] richting Dordrecht stoppen nu op spoor 6 ipv 7.
De [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] keert op zichzelf op spoor 7.
De [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] keert op zichzelf op spoor 8.
De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] richting Den Haag stoppen nu op spoor 9 ipv 8.
De [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] richting Den Haag stopt nu op spoor 11 ipv 9.

Ik zag dat de 5116 versterkt was van SGM6 naar SGM8, netjes. :pos:

Minder was dat rijtuig 20 106 ontzettend last had van een vierkant wiel, dat was 40 minuten gedreun van Rotterdam naar Amsterdam :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ODRAIL »

Heb je dit laatste doorgegeven aan Mikos?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ArrivaBas »

Dat is niet nodig omdat er langs het spoor een systeem ligt dat vierkante wielen opmerkt. De trein wordt dan automatisch ingepland voor een bezoek aan de kuilwielenbank.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ODRAIL »

Oké ... bedankt :wink: .

Liggen die meetsystemen op elk traject?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten