OVer je reiservaringen in augustus 2017
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
De 4021 vertrok keurig op tijd uit Wd maar is uiteindelijk met 13 minuten vertraging in Rtd aangekomen omdat we een paar keer voor een rood sein zijn gezet (voor Gdg en na Rtn) en een heel stuk tussen Gdg-Rtd uiterst langzaam moesten rijden ivm een langzame goederentrein met daarachter weer een aantal reizigerstreinen. Hopelijk gaat het de komende dagen wat beter.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Door wandelende personen langs het spoor, aldus de HC van de 2818. Na een lange haltering op Rta daarna voor rood gezet, vanaf daar op kruipafatand van sein tot sein verder.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Dit verklaart dus ook de lege treinen, waarvan ik dat iig van VIRM 9597 kan zeggen dat deze zonder reizigers zijn vertrokken. Nu staat in Rtd ook de SGMm 2975, waar niemand in kan stappen. Er staat geen duidelijke uitleg in de reisplanner maar dank voor de uitleg :pos:
Update: inmiddels ingestapt in een SLT. Uitleg wordt gegeven en de conducteur is nog onderweg volgens de machinist. Hij zegt ook "rijdt als eerste naar Gouda", kon alleen niet verstaan of dat misschien de IC was.
Update: inmiddels ingestapt in een SLT. Uitleg wordt gegeven en de conducteur is nog onderweg volgens de machinist. Hij zegt ook "rijdt als eerste naar Gouda", kon alleen niet verstaan of dat misschien de IC was.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
En toen vloog ook de HSL eruit tussen Rotterdam en Amsterdam en verscheen in Rotterdam het reisadvies "Amsterdam via Breda en Den Bosch". Extra reistijd 90 minuten.
En toen gingen er gelukkig toch weer treinen naar Gouda en Utrecht rijden. Gelukkig kan ik ook iets later bij de polikliniek terecht.
En toen gingen er gelukkig toch weer treinen naar Gouda en Utrecht rijden. Gelukkig kan ik ook iets later bij de polikliniek terecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Groetjes uit de Ister! *O*
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Krijg je nog steeds van die kleine zoute pretzels als ontbijt in dat ding?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Ik weet niet in welke tijdzone jij zit, maar hier is het avond
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Ben je weer onderweg naar ons land ?Aking schreef:Groetjes uit de Ister! *O*
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Nope, de andere kant op! Over ongeveer een uurtje zit ik in Roemenië *O*
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Was alvast de vraag voor morgenochtend. :XAking schreef:Ik weet niet in welke tijdzone jij zit, maar hier is het avond
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
De reiziger in de tweezitter naast mij zat vanochtend artikelen te scheuren uit kranten. Naast het feit dat dit al een zeer inefficiënte manier van werken is, dacht deze man bij het uitstappen in Schiphol ook nog eventjes alle overbodige kranten tussen de stoel en de wand te kunnen laten liggen. Na een subtiele hint dat hij zijn kranten liet liggen werd hij knalrood en verzamelde hij al zijn kranten en nam deze toch maar mee. Vanuit het raam zag ik dat hij ze buiten direct in de prullenbak propte
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
We kregen geen ontbijt :o -o-Stefan schreef:Was alvast de vraag voor morgenochtend. :XAking schreef:Ik weet niet in welke tijdzone jij zit, maar hier is het avond
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
De reisplanner had voor mijn reis van vanochtend weer eens last van de Hemboogfetish: er stond dat ik de 3323 naar Sloterdijk kon nemen en dan in 6 minuten kan overstappen op de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] op spoor 7. Op Leiden Centraal stoppen beide treinen gewoon op 9b.
Uiteindelijk was ik vroeg genoeg op het station om de 800 van 06:53 te pakken en dan op Sloterdijk op bovengenoemde 2200 te stappen. Daar werd op Den Haag Centraal het aankomstspoor overigens gewijzigd van 7 naar 10. :)
Uiteindelijk was ik vroeg genoeg op het station om de 800 van 06:53 te pakken en dan op Sloterdijk op bovengenoemde 2200 te stappen. Daar werd op Den Haag Centraal het aankomstspoor overigens gewijzigd van 7 naar 10. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Oh, beetje jammer. Wij kregen die pretzels en een lading flesjes water. :') "This is your breakfast", was blij dat we zelf wat mee genomen hadden. (A)Aking schreef:We kregen geen ontbijt :o -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Trein 749 met een losse VIRM-4, terwijl er werkzaamheden zijn bij 't Harde en Lowlands begint. Geen succes.
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
We tikten net tussen Wolfheze en Oosterbeek even de 151km/h aan (gemeten met een snelheidsmeter, viel me al op dat het behoorlijk hard ging)
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Kan dit wel?
Een trein mag in ons land toch niet harder dan 140km/h?
Een trein mag in ons land toch niet harder dan 140km/h?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Er zit een bepaalde afwijking in. Als ik me niet vergis wordt de snelheid voor de ATB bepaald uit het aantal wielomwentelingen per minuut, maar als een trein met vierkante wielen de kuilwielenbank bezoekt dan wordt de wieldiameter kleiner. En als dan niet direct de systemen opnieuw afgesteld worden kunnen kleine snelheidsverschillen ontstaan.
Nu is het natuurlijk niet zo dat je dan opeens 200 kunt rijden, het gaat immers om millimeters en als de wieldiameter te klein wordt moet het wiel ook vervangen worden.
Nu is het natuurlijk niet zo dat je dan opeens 200 kunt rijden, het gaat immers om millimeters en als de wieldiameter te klein wordt moet het wiel ook vervangen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Met een kleinere wieldiameter zou je toch juist minder hard moeten kunnen? Want iedere omwenteling is een kleinere afstand.Daniel schreef:Er zit een bepaalde afwijking in. Als ik me niet vergis wordt de snelheid voor de ATB bepaald uit het aantal wielomwentelingen per minuut, maar als een trein met vierkante wielen de kuilwielenbank bezoekt dan wordt de wieldiameter kleiner. En als dan niet direct de systemen opnieuw afgesteld worden kunnen kleine snelheidsverschillen ontstaan.
Nu is het natuurlijk niet zo dat je dan opeens 200 kunt rijden, het gaat immers om millimeters en als de wieldiameter te klein wordt moet het wiel ook vervangen worden.
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Ja, behalve de HSL (300km/h, NS 160km/h), Utrecht-Bijlmer, Schiphol-Leiden C, gedeelte tussen Eindhoven en Venlo nabij Helmond (Spoor geschikt voor 160km/h, maar beveiligingssysteem is daar nog niet op aangepast.) Eindhoven-Venlo is volgens mij alleen voor testritten beschikbaar met 160 km/h.KM46 schreef:Kan dit wel?
Een trein mag in ons land toch niet harder dan 140km/h?
De hanzelijn is overigens geschikt voor 200 km/h, maar dat zal nog wel een tijd duren wil dat er ook echt gereden worden.. (en met 200km/h door de Drontermeertunnel lijkt me overigens niet erg prettig )
Vanaf 145 km/h (zoiets toch?) klinkt er een signaal in de cabine dat er vaart verminderd moet worden. Vermoedelijk had de machinist daar even lak aan, we hadden ook 8 minuten vertraging en Arnhem-Ede is ook een nagenoeg recht stuk dus de neiging om dan even flink door te rijden snap ik ergensweg wel, maar 150 is te hard en veiligheid is toch prioriteit nummer 1
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Zolang je maar drukdicht materieel hebt. Toen ik laatst in een omgeleide IC Berlijn zat had ik er met 140km/h ook geen last van.Wageningen1998 schreef:(en met 200km/h door de Drontermeertunnel lijkt me overigens niet erg prettig )
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Je reed dus (mee) van Arnhem naar Ede? Welk treintype?Wageningen1998 schreef:KM46 schreef:Kan dit wel?
(..)
Vanaf 145 km/h (zoiets toch?) klinkt er een signaal in de cabine dat er vaart verminderd moet worden. Vermoedelijk had de machinist daar even lak aan, we hadden ook 8 minuten vertraging en Arnhem-Ede is ook een nagenoeg recht stuk dus de neiging om dan even flink door te rijden snap ik ergensweg wel, maar 150 is te hard en veiligheid is toch prioriteit nummer 1
Volgens mij loopt het op dat stukje toch ook wat naar beneden? (vals plat)... Kan best dat combinatie van vermogen, gewicht, en spoorbed leidt tot deze pieksnelheid..
Ja, niet netjes misschien.. maar wellicht wel effectief.. daar waar het kan naar mijn mening.
Buiten dat.. of er met 140 of 150 kilometer per uur een klapper wordt gemaakt.. qua impact zal het niet heel veel schelen, denk ik..
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Het was van Ede richting Arnhem, met een Virm-10 (8731+9524).
Hoewel, nummer van die 87xx is wat ik me kan herinneren, want ik zat in de 9524. In ieder geval merkte ik wel dat we een beetje begonnen te stuiteren en elke kleine afwijking in het spoor voel je wel wat meer dan met 140
Hoewel, nummer van die 87xx is wat ik me kan herinneren, want ik zat in de 9524. In ieder geval merkte ik wel dat we een beetje begonnen te stuiteren en elke kleine afwijking in het spoor voel je wel wat meer dan met 140
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten