Had ik dan gewoon mazzel dat ik de overstap in Frankfurt wel haalde? :oAking schreef: Voor de 3e keer op rij heeft mijn 105 vertraging
OVer je reiservaringen in augustus 2017
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Daar zit wel wat inDaniel schreef:Treinen richting Kaldenkirchen (en waarschijnlijk nog wel wat naar DSM Geleen) zijn vanaf de Kijfhoek omgeleid via Utrecht i.v.m. de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug
Maar dan is de hinder voor jou over niet al te lang weer afgelopen.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Treinen naar Bentheim gaan niet via de Betuweroute. Sommige daarvan gaan via Ut, dus hinder zal er altijd wel blijven.olof schreef:Ik heb altijd het beeld voor me dat de treinen richting Emmerich en Bad Bentheim tegenwoordig via de Betuweroute gaan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Mwoh, ik heb er zelf geen last van. Zie ze alleen langskomen wanneer ik voor vertrek in m´n trein zitolof schreef:Maar dan is de hinder voor jou over niet al te lang weer afgelopen.
Tussen Utrecht en Amersfoort heb je weliswaar vast een goederenpad liggen, maar zo heel extreem vaak zit er nou ook weer geen trein in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
De 2854 werd bijna direct na vertrek uit Utrecht stilgezet zodat er van rechts een goederentrein voor kon. Klinkt als een bekend patroon ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Die boog bij Meteren had ook voor het goederenvervoer tussen de Rotterdamse haven en België / Sloehaven het ommetje via Utrecht gescheeld. Die stroom wordt nu het meest gepakt door de Moerdijkbrug (met de bediening van emplacement Moerdijk en Oosterhout, dat vervoer komt ook voor het overgrote deel van of via Kijfhoek).
Goederen via Utrecht zal blijven, inderdaad in de richting Amersfoort maar ook van/naar de Amsterdamse Westhaven en Beverwijk.
Goederen via Utrecht zal blijven, inderdaad in de richting Amersfoort maar ook van/naar de Amsterdamse Westhaven en Beverwijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Zag het gebeuren ja, de seinen staan zodanig dat je aan de vaart waarmee die goederentrein (die pas op spoor 8 verscheen toen de 2854 allang weg was) kunt zien dat 'ie voor mocht.Suus schreef:De 2854 werd bijna direct na vertrek uit Utrecht stilgezet zodat er van rechts een goederentrein voor kon. Klinkt als een bekend patroon ;-)
Is minstens de derde keer dat 't zo gebeurde (31-7 en 1-8 ook), alleen gisteren mocht de 2854 als eerste.
En niet dat die goederentrein haast kan hebben trouwens, volgens berichten op Somda hoort 'ie pas 27 minuten later in Gouda door te komen. Dat redt je ook makkelijk als 'ie achter de 2854 rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Gisteren heb ik (waarschijnlijk) voor de laatste keer gebruik gemaakt van m'n maandabonnement bij de Belgenspoorwegen.
Om 10:33 pakte ik vanaf station Essen de lokaaltrein richting Antwerpen. Omdat mijn trein om :10 aankwam en de trein richting Turnhout om :09 vertrok besloot ik om via Mechelen te reizen. Ik dus met de eerste de beste trein naar Mechelen, de benelux. In Mechelen had ik een half uur overstaptijd voor de trein naar Turnhout, die met M6 reed (en geen klassiekje zoals ik gehoopt had). In Turnhout kwam mijn trein met een paar minuten vertraging aan, maar de overstap op de trein terug was nog makkelijk haalbaar. In Herentals ben ik uitgestapt voor de overstap richting Hasselt. In Mol werd nog een foto gemaakt met het stationsbord (waarom mag je zelf uitzoeken), waarna ik verder ging naar Hasselt. Ik wilde eigenlijk richting Eupen en Hergenrath, maar ik kwam er pas in Hasselt achter dat de spoorlijn naar Luik eruit lag. Het omreisadvies was een trein pakken richting Leuven, en daar terug naar Luik. Ik had daar niet heel erg veel trek in, dus besloot ik om af te reizen naar Louvain-La-Neuve, om ook die lijn maar afgestreept te hebben. Vanuit Louvain-La-Neuve werd teruggereisd richting Brussel. Op Schuman stapte ik uit, dit omdat ik de expresslijnen 39 en 44 nog een keer wilde doen. Vanuit Schuman ging ik met metro 1 naar Stokkel, waar ik overstapte op tram 39 naar Ban-Eik. De snelste route van Ban-Eik naar Tervuren was 1.7 kilometer lopen, 10 minuten sneller dan met de tram. Dus ik over allerlei onverharde wegen richting Tervuren gelopen, net op tijd voor de rit van tram 44 van 19:22. Die gepakt naar de halte na het eindpunt, om daar richting station Merode te lopen. Toen ik de tram uit liep, kwam ik erachter dat het toch lastig zou gaan worden om de s7 van 20:03 te gaan halen, de laatste trein van de dag. Uiteindelijk haalde ik met een beetje doorlopen de trein, die ik tot Mechelen zou nemen. In Mechelen nam ik de trein richting Essen, alwaar ik om 21:53 aankwam. Mijn vader haalde mij daar op, en na een autorit van 50 kilometer was ik rond 22:45 weer thuis.
Best een leuk dagje zo :Y
Om 10:33 pakte ik vanaf station Essen de lokaaltrein richting Antwerpen. Omdat mijn trein om :10 aankwam en de trein richting Turnhout om :09 vertrok besloot ik om via Mechelen te reizen. Ik dus met de eerste de beste trein naar Mechelen, de benelux. In Mechelen had ik een half uur overstaptijd voor de trein naar Turnhout, die met M6 reed (en geen klassiekje zoals ik gehoopt had). In Turnhout kwam mijn trein met een paar minuten vertraging aan, maar de overstap op de trein terug was nog makkelijk haalbaar. In Herentals ben ik uitgestapt voor de overstap richting Hasselt. In Mol werd nog een foto gemaakt met het stationsbord (waarom mag je zelf uitzoeken), waarna ik verder ging naar Hasselt. Ik wilde eigenlijk richting Eupen en Hergenrath, maar ik kwam er pas in Hasselt achter dat de spoorlijn naar Luik eruit lag. Het omreisadvies was een trein pakken richting Leuven, en daar terug naar Luik. Ik had daar niet heel erg veel trek in, dus besloot ik om af te reizen naar Louvain-La-Neuve, om ook die lijn maar afgestreept te hebben. Vanuit Louvain-La-Neuve werd teruggereisd richting Brussel. Op Schuman stapte ik uit, dit omdat ik de expresslijnen 39 en 44 nog een keer wilde doen. Vanuit Schuman ging ik met metro 1 naar Stokkel, waar ik overstapte op tram 39 naar Ban-Eik. De snelste route van Ban-Eik naar Tervuren was 1.7 kilometer lopen, 10 minuten sneller dan met de tram. Dus ik over allerlei onverharde wegen richting Tervuren gelopen, net op tijd voor de rit van tram 44 van 19:22. Die gepakt naar de halte na het eindpunt, om daar richting station Merode te lopen. Toen ik de tram uit liep, kwam ik erachter dat het toch lastig zou gaan worden om de s7 van 20:03 te gaan halen, de laatste trein van de dag. Uiteindelijk haalde ik met een beetje doorlopen de trein, die ik tot Mechelen zou nemen. In Mechelen nam ik de trein richting Essen, alwaar ik om 21:53 aankwam. Mijn vader haalde mij daar op, en na een autorit van 50 kilometer was ik rond 22:45 weer thuis.
Best een leuk dagje zo :Y
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Altijd leuk om de SNCF erop te kunnen betrappen dat ze gladhard liegen: ik zit nu in de nachttrein Parijs - Nice, die in oktober wordt opgeheven vanwege te lage reizigersaantallen. Alleen: de vorige keer dat ik hem nam was hij al druk (mijn eerste klasse was volgeboekt), maar vandaag zijn álle 860 plaatsen bezet. Het inladen duurde letterlijk een uur. :X
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Waarom zitten ze te liegen? Lage reizigers-aantallen kan best kloppen. Het feit dat jij toevallig in een volle trein zat zegt weinig.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Ik snap het wel, de SNCF wil af van al het werk eromheen.Z2N schreef: (..). Het inladen duurde letterlijk een uur. :X
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Eén Thalystrein lijkt een speciale livrei te hebben gekregen. Hij wordt momenteel ingezet op de 9391 (8:05 te Rtd naar Asd). Door z'n snelheid heb ik alleen niet kunnen zien of het nou een PBA of PBKA was.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
ICD 905 had er vanochtend na aankomst op Schiphol niet zoveel zin meer in. Na een kwartier lukte het dan toch, uiteindelijk was de vertraging op Amsterdam Centraal +14 ( -o- )
Bedoel je de WK IJshockey-trein, dat was eerder dit jaar in Keulen en Parijs: https://www.flickr.com/photos/meteorry/32779925983/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Gisteren moest ik twee keer langs de werkzaamheden tussen Eindhoven en Boxtel. 's Ochtends met de 822 naar Eindhoven. Daar mocht ik overstappen op de bus naar Boxtel die om 07:39 vertrok. In de bus hoorde ik dat het vervangend vervoer van de gemeente via de Boschdijk en de Anthony Fokkerlaan moet rijden, maar de meeste chauffeurs rijden via de JF Kennedylaan ivm het aantal stoplichten. Aangekomen in Boxtel om 08:08 duurde het nog 20 minuten voordat de IC naar Schiphol zou vertrekken. Vreemd dat er twee treinen achter elkaar rijden ([serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie]) en vervolgens zit er een gat van 20 minuten tussen.
Terug besloot ik via Strijp-s te reizen. Doordat de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] doorrijdt naar Boxtel had ik besloten om in Sloterdijk de 3061 te nemen. Via 3561 en 9663 kwam ik in Strijp-s uit. Hier stonden drie bussen te wachten op de Achtseweg Zuid. Vertrek was om 18:24. We vertrokken noordwaarts en reden rechtsaf Bezuidenhoutseweg, Vredeoord, rechtsaf Boschdijk, linksaf Fellenoord, rechtsaf Vestdijktunnel, linksaf Stationsplein. Hierdoor kwamen we om 18:39 aan in Eindhoven en mocht ik weer 20 minuten wachten op een trein naar Maastricht.
Terug besloot ik via Strijp-s te reizen. Doordat de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] doorrijdt naar Boxtel had ik besloten om in Sloterdijk de 3061 te nemen. Via 3561 en 9663 kwam ik in Strijp-s uit. Hier stonden drie bussen te wachten op de Achtseweg Zuid. Vertrek was om 18:24. We vertrokken noordwaarts en reden rechtsaf Bezuidenhoutseweg, Vredeoord, rechtsaf Boschdijk, linksaf Fellenoord, rechtsaf Vestdijktunnel, linksaf Stationsplein. Hierdoor kwamen we om 18:39 aan in Eindhoven en mocht ik weer 20 minuten wachten op een trein naar Maastricht.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Het staat mij bij dat die reclame er al minstens sinds het 1e kwartaal op zit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OVer je reiservaringen in augustus 2017
Het lijkt erop dat Intercity 1119 defect is gegaan tussen Rotterdam en Breda.
De 910 uit Amsterdam is gekeerd op de 905 in Rotterdam Centraal op spoor 3, hoewel de reisinfo daar anders over dacht, die kwam niet verder dan niet instappen. Wel rustig zonder die mensen uit Breda.
Thalys 9310 kreeg een vertrekverbod aan zijn broek op Rotterdam Centraal en stond om 7:11 nog steeds langs het perron.
Krijg nou wat, de 905 heeft railcatering. Dat is ook voor het eerst...
De 910 uit Amsterdam is gekeerd op de 905 in Rotterdam Centraal op spoor 3, hoewel de reisinfo daar anders over dacht, die kwam niet verder dan niet instappen. Wel rustig zonder die mensen uit Breda.
Thalys 9310 kreeg een vertrekverbod aan zijn broek op Rotterdam Centraal en stond om 7:11 nog steeds langs het perron.
Krijg nou wat, de 905 heeft railcatering. Dat is ook voor het eerst...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
En het gaat vrolijk verder.
Thalys 9316/9994 stond om 7:55 nog steeds langs het perron van Amsterdam Centraal, aangekondigd met +45. Kort erna verscheen er een Thalys naar Antwerpen van 8:00 op de schermen en verdween die van 7:17, en om 8:02 vertrok het enorme gevaarte dan toch richting Schiphol.
Thalys 9316/9994 stond om 7:55 nog steeds langs het perron van Amsterdam Centraal, aangekondigd met +45. Kort erna verscheen er een Thalys naar Antwerpen van 8:00 op de schermen en verdween die van 7:17, en om 8:02 vertrok het enorme gevaarte dan toch richting Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Die Thalys 9310 werd in Rotterdam aangeduid als 'rijdt via een andere route', en inderdaad, rond 7:25 vertrok deze richting Gouda, om via Utrecht en Breda naar Antwerpen te rijden. Nu ben ik toch wel benieuwd of deze omweg lonend is geweest of dat wachten tot de verstoring voorbij was sneller was geweest.
Laatst gewijzigd door Bemined op vr 11 aug 2017, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Vanmorgen was het inderdaad weer lekker soepel daar bij de HSL. Ook een enkele trein uit de 6600 had vertraging, opvallend genoeg reed de 911 wel waar de 909 en 913 niet reden (en de eerstvolgende uit de 1100 ook niet) maar daar hadden de sprinterreizigers geen bal aan.
Vanmiddag rijdt een IC-Direct naar Asd niet, maar ook is een trein uit de 2800-serie uitgevallen, vooralsnog staat hiervoor geen vervanging paraat bij Rtd.
Vanmiddag rijdt een IC-Direct naar Asd niet, maar ook is een trein uit de 2800-serie uitgevallen, vooralsnog staat hiervoor geen vervanging paraat bij Rtd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Lijkt er niet op dat het veel nut heeft gehad. De 9310 kwam met +120 aan in Parijs en de 9316 met +50. De 9310 moest overigens keren op de 9437 van Parijs naar Essen, dat lukt niet echt in 20 minuten dus die heeft ook +15 gekregen.Bemined schreef:Die Thalys 9310 werd in Rotterdam aangeduid als 'rijdt via een andere route', en inderdaad, rond 7:25 vertrok deze richting Gouda, om via Utrecht en Breda naar Antwerpen te rijden. Nu ben ik toch wel benieuwd of deze omweg lonend is geweest of dat wachten tot de verstoring voorbij was sneller was geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
+120 , en ik zag vanmorgen nog +66 staan op een Thalys met daarachter wederom een Thalys!
Net trouwens weer eens een aansluiting gehaald die niet in de reisplanner staat altijd lekker als het rennen zich uitbetaalt.
(Van een sprinter uit Gouda op een IC-Direct naar Bd)
Net trouwens weer eens een aansluiting gehaald die niet in de reisplanner staat altijd lekker als het rennen zich uitbetaalt.
(Van een sprinter uit Gouda op een IC-Direct naar Bd)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Ja, de t9322 had +10 maar dat is volgens de normen van Thalys op tijd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Het lijkt erop dat op de laatste dag van de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug een omgeleide goederentrein de boel nog aardig in de soep heeft laten lopen in Utrecht: de 8854 vertrok daar al met +6 doordat een keteltrein voorlangs naar spoor 9 mocht kruisen. Die zal dus uit de richting Rotterdam gekomen zijn (anders had de 8854 er geen last van gehad) en werd gevolgd door een heuse optocht aan treinen.
Als eerste erachter zat de 657 die van +6 in Rotterdam naar +16 in Utrecht was gegaan, daarmee ook de 1759 weer licht vertragend. De 2859 kwam erachteraan met +20 bij aankomst in Utrecht, waarrmee de kerende 2854 uitviel en ook de 559 daar weer achter is nog van +2 in Rotterdam naar +10 in Utrecht gegaan.
Als eerste erachter zat de 657 die van +6 in Rotterdam naar +16 in Utrecht was gegaan, daarmee ook de 1759 weer licht vertragend. De 2859 kwam erachteraan met +20 bij aankomst in Utrecht, waarrmee de kerende 2854 uitviel en ook de 559 daar weer achter is nog van +2 in Rotterdam naar +10 in Utrecht gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017
Dat de 2854 uitviel en de 559 vertraging had kwam door een hoop geklungel te Rotterdam. Trein 2848 zat achter een vertraagde en zeer trage goederentrein (volgens mij was het een enkele 6400 met een hele reeks containers) en kwam met +17 in Rotterdam aan, 7 minuten na de geplande vertrektijd van de kerende 2859. In eerste instantie liet men de 4054 wachten, maar juist toen de 2859 gereed was liet men de sprinter met +4 vertrekken, waarna zowel de 2859 als 559 tot Woerden achter de sprinter hingen...
Ik snap niet dat men de 2859 uberhaupt heeft laten rijden in dit geval, de trein was meer dan half leeg, het had prima in de 559 erbij gepast die aan de andere kant van het perron gereed stond in Rotterdam, dan hadden de 4054 en 559 nog op tijd kunnen rijden. Dat de kerende 2854 opgeheven zou worden kon je op je vingers natellen als je de 2859 met +14 achter een sprinter aan laat vertrekken, en had de 2865 nog kunnen rijden (nu opgeheven omdat het materieel in Utrecht stond). Twee half lege intercity's op blokafstand achter elkaar tussen Rotterdam en Utrecht heeft niemand baat bij.
Ik snap niet dat men de 2859 uberhaupt heeft laten rijden in dit geval, de trein was meer dan half leeg, het had prima in de 559 erbij gepast die aan de andere kant van het perron gereed stond in Rotterdam, dan hadden de 4054 en 559 nog op tijd kunnen rijden. Dat de kerende 2854 opgeheven zou worden kon je op je vingers natellen als je de 2859 met +14 achter een sprinter aan laat vertrekken, en had de 2865 nog kunnen rijden (nu opgeheven omdat het materieel in Utrecht stond). Twee half lege intercity's op blokafstand achter elkaar tussen Rotterdam en Utrecht heeft niemand baat bij.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten