OVer je reiservaringen in september 2017
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Net of ik die codes daar uberhaupt kan ontcijferen :')
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Ik vroeg me dat vooral af, omdat iemand daar vrijwel dagelijks zit te zeiken over welke IC's Den Haag - Eindhoven uitvallen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Stiekem ben ik dat :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
En toen trof ik de DDZ-omloop (hoewel 'ie dit weekend afwijkend zal zijn door werkzaamheden) in de IC van Zwolle naar Amersfoort... auw m'n rug, ik pas niet in die voorgevormde DDZ-stoelen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
DDZ is sinds 4 september standaard in de 500 serie (althans, een aantal omlopen). De 600 zou wel geheel ICM moeten zijn meen ik.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Waar schrijf ik dat het niet standaard is dan? Ik zeg er alleen bij dat de omloop (want het is er maar eentje) dit weekend anders zal zijn dan normaal omdat de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] al in Woerden keert door werkzaamheden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Snorry, ik las het als zijnde: een afwijkende omloop met DDZ, niet een afwijkende DDZ-omloop
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Hoe bevallen je de VIRMm-stoelen dan? Ik wel iets beter op een of andere manier.Daniel schreef: auw m'n rug, ik pas niet in die voorgevormde DDZ-stoelen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Op een of andere manier weet ik die VIRMm's steeds te ontlopen, dus dat durf ik nog niet te zeggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Valt me wel op dat het lijkt alsof er steeds meer VIRMm's rondrijden.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Voormalige Buurtbus by Tim Swart, on Flickr
Zoekt iemand nog een oude Brabantse buurtbus? Ik kwam er vanmiddag eentje tegen in Amsterdam
Zoekt iemand nog een oude Brabantse buurtbus? Ik kwam er vanmiddag eentje tegen in Amsterdam
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Die was van BBA.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Gisteren vanuit Duitsland terug gereist naar huis. In Viersen had de trein van 17.33 naar Venlo een vertraging van 7 minuten. Op dat moment stond de tegentrein uit Venlo naar Hamm van 17.27 nog op gleis 1. Beide treinen zaten goed vol. In Venlo renden vele reizigers om de IC van 18.04 naar Schiphol te halen maar haasten was niet echt nodig aangezien de IC ongeveer 5 minuten later vertrok. Ik zelf nam de volgende trein van 18.34 om zodoende een stop te maken bij de Smullers. De IC van 18.34 vertrok op tijd maar dankzij een extra lange oponthoud in Eindhoven kwam ik 6 minuten later aan in Utrecht Centraal waardoor ik mijn aansluiting naar Hilversum niet meer haalde. Het viel me op dat die IC zeer matig bezet was, ook na Eindhoven. Ik vraag me af hoelang die IC Schiphol-Venlo nog blijft bestaan. Uiteindelijk via Amersfoort naar Baarn gereist. In de sprinter van Amersfoort naar Baarn vroeg de conducteur me nog of het omroepbericht over tot Weesp rijden duidelijk genoeg was voor mij.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Nog heel lang, volgend jaar ook 's avonds :)en-es schreef:Ik vraag me af hoelang die IC Schiphol-Venlo nog blijft bestaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Mijn ervaring is dat de reizigersaantallen erg laag zijn. Ook is het al meerdere keren voorgekomen dat er in Eindhoven overgestapt moet worden.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
De 903 reed vanochtend weer op het oude tijdstip van 6:41 (even afgezien van de tien minuten vertraging), al weet de NS-reisplanner dat nog niet.
De 523 werd weer eens langs het perron gecombineerd, dat was om 7:04 voltooid maar toen waren de deuren gesloten. Dus deuren weer open om wat reizigers die op tijd op het perron waren in te laten stappen, dus alsnog vertrekvertraging. Ben nog niet erg onder de indruk van de beslissing DDZ8 in deze trein in te zetten.
En de 905 wou ook niet echt op tijd rijden. De vertraging schommelde rond de 7-8 minuten, dus het bord wist ook niet wat het er mee aanmoest. Overigens is gedurende die 7 minuten maar een keer iets over de vertraging geroepen. Weer een argument waarom Tuffy ook de ICD-omroepen moet gaan doen.
De 523 werd weer eens langs het perron gecombineerd, dat was om 7:04 voltooid maar toen waren de deuren gesloten. Dus deuren weer open om wat reizigers die op tijd op het perron waren in te laten stappen, dus alsnog vertrekvertraging. Ben nog niet erg onder de indruk van de beslissing DDZ8 in deze trein in te zetten.
En de 905 wou ook niet echt op tijd rijden. De vertraging schommelde rond de 7-8 minuten, dus het bord wist ook niet wat het er mee aanmoest. Overigens is gedurende die 7 minuten maar een keer iets over de vertraging geroepen. Weer een argument waarom Tuffy ook de ICD-omroepen moet gaan doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Die indruk krijg je waarschijnlijk ook omdat er buiten de spits veel te veel capaciteit wordt ingezet. Ik zie dat ding 's avonds als Heerlen niet meer van de partij is nogsteeds met twee stellen rijden.en-es schreef:Mijn ervaring is dat de reizigersaantallen erg laag zijn. Ook is het al meerdere keren voorgekomen dat er in Eindhoven overgestapt moet worden.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Twee van die lange treinstellen buiten de spits is gewoon overkill. En dat weet NS want ze zetten wel eens één treinstel in en laten reizigers naar/van Venlo overstappen in Eindhoven.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Vanochtend bleek dat er afgelopen weekend hard is gewerkt om perron 4/5 op Zaandam te egaliseren, inclusief de nieuwe standaard geleidelijnen. Een paar jaar geledne is het perron aan de zijkanten nog verlaagd...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Vanmorgen de jackpot rondom Zwolle. Eerst een half uur stilgestaan op station Meppel, vervolgens een kwartier op station Zwolle en daarna bij Harderwijk ook nog een kwartier vertraging opgelopen. Blijkbaar was er een wissel/seinstoring bij Zwolle en stond er een kapotte trein bij Harderwijk.
Daardoor in Amersfoort de trein die ik moest hebben naar Hilversum gemist. Uiteindelijk had ik nog wel een klein beetje mazzel. Want ben toen maar naar Baarn gegaan om daar de buurtbus te pakken. Volgens de dienstregeling had dat precies niet op elkaar aangesloten, maar doordat de chauffeur van de buurtbus nog een paar minuten had gewacht, kon ik hem precies halen.
Daardoor in Amersfoort de trein die ik moest hebben naar Hilversum gemist. Uiteindelijk had ik nog wel een klein beetje mazzel. Want ben toen maar naar Baarn gegaan om daar de buurtbus te pakken. Volgens de dienstregeling had dat precies niet op elkaar aangesloten, maar doordat de chauffeur van de buurtbus nog een paar minuten had gewacht, kon ik hem precies halen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Vanmorgen was de 523 (op dinsdag met DDZ10) juist een van de weinige 500en die wel op tijd was Vanwege problemen in Zwolle kwamen veel treinen vanuit het Noorden niet opdagen, en de bijsturing in Rotterdam zat blijkbaar nog aan de koffie: om 7:35 stonden er 16 bakken ICM langs spoor 14: 12 stuks voor trein 625 en 4 stuks voor trein 527. Die bakken had men toch beter kunnen verdelen over deze twee treinen lijkt mij, want het was al lang en breed bekend dat de 516 niet zou komen opdagen.Suus schreef:De 523 werd weer eens langs het perron gecombineerd, dat was om 7:04 voltooid maar toen waren de deuren gesloten. Dus deuren weer open om wat reizigers die op tijd op het perron waren in te laten stappen, dus alsnog vertrekvertraging. Ben nog niet erg onder de indruk van de beslissing DDZ8 in deze trein in te zetten.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
De testritten tussen Breda en Antwerpen zijn blijkbaar begonnen *O*
Op die tijdstippen is een VIRM 4 die dan wordt ingezet zelfs overkill. De reizigersaantallen van de losse sprinter Eindhoven Deurne zijn ook niet bepaald hoog in de avonduren. (Op Vrij en ZA na)en-es schreef:Twee van die lange treinstellen buiten de spits is gewoon overkill. En dat weet NS want ze zetten wel eens één treinstel in en laten reizigers naar/van Venlo overstappen in Eindhoven.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Vandaag naar Dordrecht geweest. Op de heenweg in Leiden cross-platform overgestapt van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] naar de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] van 08:00. Deze kwam al binnenrijden toen ik het perron overstak: ondanks de VIRM10 waren er in mijn coupe staplaatsen tot en met Delft en moest ik zelf tot Laan van NOI staan.
Op de terugweg de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] van 20:05 genomen van Dordrecht. Tussen Dordrecht en Blaak was er controle, en een paar dames (type 'dagjesmensen' hadden ingecheckt bij Arriva. HC deed er niet al te moeilijk over. Er was een defect spoor bij Schiphol, dus heb de ICD maar niet uitgeprobeerd omdat er een bosje waren uitgevallen. De [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] waar ik in zat reed maar tot en met Leiden, maar dat riep de HC pas vlak voor Leiden om, terwijl dit al lang al bekend was volgens de schermen en de app.
Op de terugweg de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] van 20:05 genomen van Dordrecht. Tussen Dordrecht en Blaak was er controle, en een paar dames (type 'dagjesmensen' hadden ingecheckt bij Arriva. HC deed er niet al te moeilijk over. Er was een defect spoor bij Schiphol, dus heb de ICD maar niet uitgeprobeerd omdat er een bosje waren uitgevallen. De [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] waar ik in zat reed maar tot en met Leiden, maar dat riep de HC pas vlak voor Leiden om, terwijl dit al lang al bekend was volgens de schermen en de app.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
@Mr-W: De teststam rijdt al enkele weken. De stam staat meestal over in België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2017
Ordnung muß sein, dus vanochtend werd de 523 wegens een seinstoring in Rotterdam opgeheven. :YBemined schreef:Vanmorgen was de 523 (op dinsdag met DDZ10) juist een van de weinige 500en die wel op tijd was
Overigens viel om 7:09 de stroom uit op Rotterdam Centraal, wat het meest duidelijk werd door verlichting die uitviel en roltrappen die tot stilstand kwamen. De treinen hadden wel gewoon stroom via de bovenleiding. De verkeersleiding was blijkbaar ook getroffen, maar kon zich vrij snel herpakken waardoor iets na kwart over zeven het treinverkeer heel langzaam weer op gang kwam. Uiteindelijk vertrok mijn ICD 905 (stampvol wegens omreizende mensen) met tien minuten vertraging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten