Dat ervaarde ik ook te Rotterdam, waar men vanmiddag opnieuw stug trein 2848/2859 op spoor 13 liet keren, ondanks dat deze treinen respectievelijk +12 en +7 hadden. Gevolg was dat trein 548 5 minuten voor een rood sein kwam te staan vanwege een conflicterende rijweg (het is tevens traditie om de rijweg alvast te stellen terwijl de machinist nog 8 of meer bakken terug moet wandelen), terwijl spoor 14 (vanaf waar je geen conflicterende rijweg hebt) gewoon leeg was. Wordt tijd om hier ook dynamische spoortoewijzing toe te passen, beide intercitysporen zijn gewoon uitwisselbaar en zijn crossplatform, dus reizigers hebben er geen last van als de sporen bij vertragingen omgewisseld wordt.Mikos schreef:De nieuwe Bijbel heet "Stick to the plan".
Waar men overigens juist niet strikt aan het plan vasthoudt is Gouda Goverwelle, want daar gooit men standaard de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] vlak voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] als deze ook maar 3 minuten vertraging heeft. Vandaag bij zowel de 2814 als 2850 zien gebeuren, waarbij in het eeste geval de intercity tot Rotterdam achter het boemeltje mocht rijden, en in het tweede geval men de intercity er in Gouda alsnog voorbij liet waardoor zowel sprinter als intercity +8 kregen....