OVer je reiservaringen in oktober 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Wubbo »

Van ergens vorige week, uit de categorie "domme dingen die reizigers doen": met je hond instappen terwijl de deuren al dicht gaan. De hond hobbelde natuurlijk achter het baasje aan en kon nog net zijn staart tussen de deuren uit trekken. En dat terwijl het woensdag was, en een trein naar Amsterdam Centraal. -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Daniel »

In de categorie onzinnige reizigersacties zag ik er vanmorgen eentje in de 1718 die al voor Bilthoven naar het balkon liep om in Utrecht maar als eerste uit te kunnen stappen. Zowaar dit keer dan niet een geval als er een schaap over de dam is volgen er meer, er is 's ochtends altijd één specifieke reiziger die al bij doorkomst in Overvecht naar de deur loopt waarna er plots een optocht achteraan komt rennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Bemined »

Ik hoop in dat soort gevallen altijd op een last-minute spoorwijziging naar de andere kant van het eilandperron 8-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door ODRAIL »

Waarom?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Daniel »

Dan staan ze aan de verkeerde kant voor de deur te wachten en kunnen ze achter aansluiten :P Al wel 'n paar keertjes voorgekomen waarbij ik 't zelf nog op het OBIS-scherm had gezien, altijd leuk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Bemined »

Overigens heb ik er begrip voor als mensen echt hun aansluiting willen halen, in mijn trein zit 's ochtends ook altijd iemand die een overstap van één minuut probeert te halen (soms tegen beter weten in). Maar je ziet ook vaak genoeg van die mensen die vooraan bij de deur willen staan, maar die je vervolgens nog voor je bij de roltrap ben al heb ingehaald, zonder dat je daarvoor hoeft te rennen :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Suus »

De overstap van sprinter 5116 naar intercity 523 op Rotterdam Centraal is ook altijd erg populair. Helpt natuurlijk wel dat de 523 al weken slecht presteert. Het was vanochtend overigens maar één minuut vertrekvertraging :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Daniel »

Tja, ik probeer 's ochtends nog wel eens de overstap van in theorie 3 minuten (soms is de trein wat eerder) van spoor 8 naar perron C7 op Utrecht Centraal te halen. Is er zo een die prima mogelijk is als je vooraan staat, maar waarvoor je dan echt nog niet hoeft te rennen (dat doe ik nou ook weer niet want de volgende bus gaat 2 minuten later :P )
Dan is het wel weer irritant dat er gelijk een hele stoet achteraan komt als de eerste gaat lopen want dan duurt 't alsnog lang voor je de trein uit bent. En ik zit er al maar een kwartiertje in, dus om dan ook al bij Overvecht te gaan staan vindt ik wat onzinnig.

Wel weer een geinige op CS Jaarbeurszijde in Utrecht is dat er toch nog altijd mensen zijn die niet door hebben dat een bus die al bij de halte staat niet persé direct vertrekt. Komt toch best geregeld voor dat ik op de overzichts-DRIP zie dat ik nog 2 minuten heb en op m'n gemak erheen loop en dan ondertussen door bijna elke andere reiziger die dezelfde bus wil nemen wordt ingehaald omdat ze er als 'n gek op af sprinten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:De overstap van sprinter 5116 naar intercity 523 op Rotterdam Centraal is ook altijd erg populair.
Ik was het niet, maar ik heb in de periode december - mei wel een behoorlijk goede score gehaald op soortgelijke overstappen (maar dan later in de ochtend). :mrgreen:
Opvallend genoeg lukte die 1-minuut-overstap in die richting beter dan in de andere richting.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Bemined »

Ik heb zelf een 80% score op de overstap bus -> trein op Rotterdam Alexander waar ik op papier maar een minuut voor zou hebben :P
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door marvinkok »

Gisteren te Hgl:
IC naar Es van 19:07 komt met een kleine +10 binnen. Perron staat goed voel, Twente voetbalt (doet een poging tot...) de trein wordt bestormd, is lekker gevuld, loopt ie ineens weer leeg en staat al het volk weer op het perron en de trein rijdt weg. Zit er geen logica meer in stoppen door IC's op Kennispark?
Tijdens vertrek van de IC kwam m'n collega vanuit Delden ook helemaal vol aan en ik mocht vertrekken vóór de stopper uit Almelo langs, die met 2 stellen DM'90 al staanplaatsen had zover ik kon zien... Alles wat nog op het perron stond plus nog uit het Lintje kwam heeft er vast niet bij in gepast...
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door en-es »

Voor het eerst sinds jaren weer koninklijke marechaussee gezien op station Venlo. Ze hielden treinen uit Duitsland in de gaten. Ik zag dat iemand mee moest voor extra controle. De trein naar Hamm van10.05 kwam met +9 aan in Monchengladbach. Trein naar Keulen was al weg
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door waldo79 »

's middags is de officiële overstap in Utrecht van de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] (vanuit Den Haag) op de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] eentje die op papier krapper lijkt dan het in werkelijkheid is. Doordat de sprinter in dezelfde corridor rijdt als de Intercity hoef je er alleen maar op te letten of je de sprinter hebt ingehaald voor het Amsterdam-Rijnkanaal. Gelukkig wordt de Intercity nu vaak doorgelaten als die +2 of iets dergelijks heeft :) Hoef gelukkig maar zelden te rennen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door VIRM »

Vandaag naar Heerlen en Eindhoven geweest (met de daarbij behorende omweg :)). Nog wat opvallende dingetjes:

- Bij de spoorwegen begint het ook Halloween te worden. Op leiden Centraal zijn wat van de glazen wanden bij de AH to Go beplakt met spinnenstickers, en 's avonds liep er op het perron allemaal Halloween-figuren rond waaronder een heks met bezemsteel. En de eersteklascoupe in de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] deed ook mee doordat de verlichting een aantal keer uitviel. :)
- Goed om te weten dat niet bij alle stations de a-zijde van het perron aan de Amsterdamse kant zit. Sittard kan ik klaarblijkelijk ook op mijn lijstje bijschrijven (de S3 uit Heerlen kwam op 2a binnen aldus de reisplanner, en de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] ging van 2b wat dus de Amsterdamse kant was).
- Arriva gebruikt dus de S1 t/m S5 ofzo voor de treinnummers, maar alleen op de vertrekstaten dacht ik. voor de rest niet tegengekomen. Ik ben benieuwd of dit nog verder wordt uitgerold.
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door dennistd »

Ze staan ook op de displays aan de buitenkant van de trein dacht ik
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

en-es schreef:Voor het eerst sinds jaren weer koninklijke marechaussee gezien op station Venlo. Ze hielden treinen uit Duitsland in de gaten. Ik zag dat iemand mee moest voor extra controle.
Hebben ze daar überhaupt nog iets van een ruimte/bureau? :o :')
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door en-es »

Jazeker. De ruimte op spoor 1 die ooit de douanehal was.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend vroeg reden er een aantal extra intercity's van Utrecht naar Den Haag en Rotterdam, aannemelijk voor afvoer van feestgangers van een of ander hardcore-feest afgelopen nacht. Die kon ik mooi zien rijden te Gouda toen ik daar stond te wachten op mijn trein naar Utrecht.

Er viel absoluut niet te klagen over de treinlengtes, want die waren allemaal zo rond de 10 bakken lang. Dat ze daarbij een van die extra treinen naar Rotterdam (met 10 bakken VIRM) hadden gespoorwijzigd naar spoor 11 stond die met zijn kont nog in de wissels, laatste 2 of 3 bakken stonden echt nog niet langs het perron. Ben benieuwd hoe dat door de hc's is opgelost, want het was echt een korte stop-en-go. Spoorwijziging naar spoor 11 zal wel zijn geweest voor roestrijden, want spoor 11 wordt normaal gesproken alleen gebruikt door de treintjes naar Alphen a/d Rijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Spoorwijziging naar spoor 11 zal wel zijn geweest voor roestrijden, want spoor 11 wordt normaal gesproken alleen gebruikt door de treintjes naar Alphen a/d Rijn.
Dit weekend wellicht, maar normaalgesproken staat de IC naar Schothorst/Enschede ook op spoor 11 :wink:

Van/naar Schiphol zag ik te Amersfoort ook wel verlengde treinen rijden t.b.v. omreizende reizigers, maar de Sprinters tussen Utrecht en Hilversum moesten het dan weer met losse stellen SLT doen die toch wel behoorlijk vol zaten.
Vanaf Amersfoort had men keurig een vervangende trein voor de 240 geregeld die niet reed door de problemen in Duitsland. Dat was echter slechts een los drietje en men was de machinist vergeten te regelen, dus vertrek werd uiteindelijk met +10 nadat er een reservemachinist in het verblijf gevonden was. Die vertraging zorgde nog voor wat extra aanbod omreizend naar Utrecht, waarmee het behoorlijk volle bak werd, maar in Hilversum stroomde het meeste er al weer uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Gekko123 »

Het ging over Gouda, niet over Utrecht. En om daar op spoor 11 naar Utrecht en verder te gaan is best onpraktisch te noemen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
Gekko123 schreef:Spoorwijziging naar spoor 11 zal wel zijn geweest voor roestrijden, want spoor 11 wordt normaal gesproken alleen gebruikt door de treintjes naar Alphen a/d Rijn.
Dit weekend wellicht, maar normaalgesproken staat de IC naar Schothorst/Enschede ook op spoor 11 :wink:
Nee, die staan op spoor 5. Of je moet in de war zijn met een ander station dan Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Daniel »

Mja ik las om een of andere duistere reden Utrecht in plaats van Gouda, laten in Utrecht de treinen naar Alphen a/d Rijn nou toevallig ook van 11 gaan :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door julsteren »

Vandaag om 10:48 geprobeerd de Benelux vanuit Rsd naar Atw te doen, die wou maar niet vertrekken door een defecte goederentrein op dat baanvak, uiteindelijk om 11:02 opgeheven, we moesten maar een bus nemen. Door werkzaamheden aan spoor 1 reed de stopper richting Essen niet, en een bus, laat die toen nou net om 11:00 zijn weggegaan, de bus van 12:00 was zo aardig om om 11:17 te vertrekken, en om 11:29 net 1 minuut nadat de vervroegde L-trein naar Lokeren was vertrokken, net niet dus. Door het grapje vandaag +120 opgelopen. Die weer ingehaald door niet 2 uur te schaften op Zonhoven. Want met 3 bussen op een zondag is lijn 20A (Hasselt-Maastricht) niet enorm frequent.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:
en-es schreef:Voor het eerst sinds jaren weer koninklijke marechaussee gezien op station Venlo. Ze hielden treinen uit Duitsland in de gaten. Ik zag dat iemand mee moest voor extra controle.
Hebben ze daar überhaupt nog iets van een ruimte/bureau? :o :')
Elke keer als ik in Venlo ben dan zie ik ze daar wel lopen...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

Dan weet ik niet wat je op je kerfstok hebt, maar ik heb ze er nog nooit gezien :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten