OVer je reiservaringen in december 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door dylanwild94 »

Ja maar op het niet flexibele spoor kan dat niet. Dat snap je zelf toch ook wel. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Mikos »

Laat ik de discussie draaien: Klaagde opa ook? Zo nee, einde probleem. :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Wubbo »

Is dat het criterium? "Zolang de reiziger niet klaagt hoef ik niks te doen"

Je probeert het goed te praten maar je maakt het nu alleen maar erger.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Mikos »

Integendeel, maar weet je wat het is? Iemand ziet iets, we vinden er allemaal wat van, vallen over elkaar heen, roepen dat we het allemaal vele malen beter zouden doen als wij daar hadden gestaan en aan het eind van het liedje is er niks anders geworden.

Dat macro-niveau staat me af en toe een beetje tegen. En wanneer je dan iets tegengas probeert te geven vanuit de praktijk, valt iedereen alsnog over je heen. Niet dat ik me persoonlijk aangevallen voel, maar het motiveert niet erg om ergens inhoudelijk op te reageren. Ik filter meer en meer. We hebben hier nu een hele discussie over opa die uit zichzelf de trein in is gekomen en het hele feit waarschijnlijk al lang weer is vergeten. De volgende keer dat ik opa zie, zal ik hem hoogstpersoonlijk de trein in tillen, met rollator en al! :mrgreen:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door julsteren »

In de achterste bak van de 7963 mocht ik vanavond in Amri uitstappen op het fietspad van de Rietstraat, en wachten met uitchecken todat de spoorbomen omhoog waren en de trein weg was, hou er tot nu toe een zere enkel aan over :neg:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Integendeel, maar weet je wat het is? Iemand ziet iets, we vinden er allemaal wat van, vallen over elkaar heen, roepen dat we het allemaal vele malen beter zouden doen als wij daar hadden gestaan en aan het eind van het liedje is er niks anders geworden.
Klopt. Maar als ik er niet over begonnen was, was er sowieso niks anders geworden. Nu is er in ieder geval een beetje bewustwording. Dat is trouwens ook het idee van een forum: je kan over dingen discussiëren.
Mikos schreef:En wanneer je dan iets tegengas probeert te geven vanuit de praktijk, valt iedereen alsnog over je heen. Niet dat ik me persoonlijk aangevallen voel, maar het motiveert niet erg om ergens inhoudelijk op te reageren. Ik filter meer en meer.
Ik denk dat dat deels ook komt door de manier waarop je reageert. Maar volgens mij is dit niet de plek om daarover te discussiëren.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Durashift »

Bewustwording bij wie?

Als je hoopt dat het bij de betreffende HC is.. had jij hem beter aan kunnen spreken.

Eerlijk gezegd, na het lezen van jouw verhaal en jouw positie daarin.. vraag ik mij af wat jij zelf aan de situatie hebt kunnen doen of gedaan hebt.
Zoals ik het lees heb je e.e.a van een afstand aanschouwd en was er een mogelijkheid om zelf de helpende hand uit te steken. Of heb ik dat geheel verkeerd?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Hainje »

olof schreef:En zo is het ook. Vandaag zag ik nog een buschauffeur een oudere mevrouw met halfblindenstok die ook moeilijk liep de bus in helpen. Bovendien joeg hij een paar jongens van de gehandicaptenplaatsen weg zodat deze vrouw daar kon zitten.
Een vrouw met een poedel in de bus van/naar de Blaak? Al zou het voor mij wel nieuw zijn als ze inmiddels moeilijk liep.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Ik had vanochtend weer mijn favoriete RET-conducteur in tram 21 *O*

De bus naar Gouda vertrekt in Rotterdam van halte GG. Omdat een Roemeen zijn Flixbus wat slordig had neergezet moest de bus aan de andere kant stoppen. We kwamen daarna zeer moeilijk weg omdat steeds mensen kwamen aanrennen. Na drie keer vond de chauffeur het wel mooi geweest en mochten we aan ons ererondje over het busstation beginnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door PHS »

Hainje schreef:
olof schreef:En zo is het ook. Vandaag zag ik nog een buschauffeur een oudere mevrouw met halfblindenstok die ook moeilijk liep de bus in helpen. Bovendien joeg hij een paar jongens van de gehandicaptenplaatsen weg zodat deze vrouw daar kon zitten.
Een vrouw met een poedel in de bus van/naar de Blaak? Al zou het voor mij wel nieuw zijn als ze inmiddels moeilijk liep.
Nee, het was lijn 2 naar de Reeshof op de Hart van Brabantlaan.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Wubbo »

Durashift schreef:Eerlijk gezegd, na het lezen van jouw verhaal en jouw positie daarin.. vraag ik mij af wat jij zelf aan de situatie hebt kunnen doen of gedaan hebt.
Zoals ik het lees heb je e.e.a van een afstand aanschouwd en was er een mogelijkheid om zelf de helpende hand uit te steken. Of heb ik dat geheel verkeerd?
Ik stond op een meter of 15-20 afstand, en zag die man naar de deur lopen waar de conducteur ook al stond. Op dat moment had ik dus nog geen aanleiding om er naar toe te lopen, pas toen ik die man zag worstelen met zijn rollator had ik erheen kunnen lopen. Maar toen stond er ook al iemand op het balkon op (en voordat die er was was de man ook al in de trein). Als ik die man naar een leeg balkon had zien gaan was ik er wel heengelopen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Durashift »

:pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik had vanochtend weer mijn favoriete RET-conducteur in tram 21 *O*
Krijg je bij deze persoon (extra) korting?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Suus krijgt altijd korting met één van d'r triljoen pasjes :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Sorry dat ik zo traag antwoordde, ik was met een klantenkaart parfum aan het kopen in de stad.

En nee, het is mijn favoriete conducteur omdat het meteen sfeer is als hij in de tram staat. En bovendien controleert hij als de beste.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met de 4036 van 12:56 van Zaandam naar Alkmaar gegaan. Deze trein begon vandaag wegens werkzaamheden in Amsterdam Sloterdijk. Onderweg had de halte-afroep er geen zin in en werd er ook niet handmatig omgeroepen. Aan De HC is ook gewoon ergens in de achterste bak van de SLT6 gebleven, dus ook niet eens een serviceronde gedaan. Alkmaar werd dus ook totaal niet omgeroepen als eindpunt.

Op de terugweg nog opvallend dat er op Alkmaar werd omgeroepen dat er minder treinen reden tussen Zaandam en Amsterdam Centraal. Hoezo minder, als er gewoon geen rechtstreekse treinen tussen Zaandam en Amsterdam Centraal rijden?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door en-es »

Onderweg van Krefeld naar Baarn en er gaat van alles fout. De RE naar Viersen van 19.19 had 20 minuten vertraging. De IC Venlo-Schiphol van 21.03 gaat niet verder dan Eindhoven. Aanrijding tussen Boxtel en Den Bosch. Chaos in Eindhoven. Advies is omreizen via Tilburg. Maar de IC naar Den Haag van 22.14 komt met +10 in Tilburg aan. Daar de vertraagde sprinter naar Den Bosch genomen. Zit nu in de IC naar Utrecht van 23.24 die met +3 vertrok. Zoals het er naar uit ziet ben ik om 0.39 in Baarn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Hainje »

Bekijk het zonnig, je kunt de kosten van je treinkaartje voor minimaal 50% terugkrijgen.
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door en-es »

Het betrof een seizoensretoer, ik weet niet hoe ze die vergoeding bepalen?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Chrysa »

Toen ik 3 uur vertraging had met een superdalkaart kreeg ik gewoon het volledige bedrag terug van dat ding.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door PatrickM »

en-es schreef:Het betrof een seizoensretoer, ik weet niet hoe ze die vergoeding bepalen?
Ik neem aan dat je (meer dan) een uur vertraging had, dus dan vul je dat in op het GtbV-formulier op de site: link en vul je daar in dat je meer dan 60 minuten vertraging hebt. Omdat het een actiekaartje is krijg je 50% terug, wat volgens mij neerkomt op €5,50 voor 2e klas en €7,- voor 1e klas.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door en-es »

Ik ga het gewoon proberen. Lang geleden heb ik ook gebruik gemaakt van die regeling maar het duurde toen 3 maanden voordat ik het geld had. Maar goed, nooit geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen. Bedankt voor de link.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door cassie127 »

Vanochtend rond 08:00 een claim ingediend... Om 09:15 was die goedgekeurd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend kwam de 800 van 06:49 richting Maastricht met +4 in Zaandam binnen. Denk dat de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van 06:54 lekke rlang aan de kant mocht blijven staan in Wormerveer dan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Meltrain »

Wegens een draadbreuk nabij Nunspeet ben ik ongeveer 35 minuten na vertrek uit Zwolle weer terug in Zwolle.
Vanaf Zwolle reis ik dan maar om via Lelystad en Schiphol.
De reisinformatie in de trein was overigens prima in orde.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten