OVer je reiservaringen in januari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Durashift »

^^ nou, denk dat de meeste mensen Schiphol per auto wilden bereiken. Om 17:15 stond er al dikke file op de parallelbaan (A4) vanaf A'dam.. en 2 uur later stond ik in de file om die A4 (hoofdrijbaan) weer op te kunnen, vanaf Hoofddorp.

(Ik was nét te laat :evil: om nog veilig naar de A5 door te steken om er zo omheen te rijden...)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Wubbo »

Gisterochtend ging prima (+1 ofzo). Wel jammer dat we 3 ICM'en hadden en 6 (!) conducteurs, maar een servicerondje of een omroepbericht kon er niet af. En beide had prima gekund want we zaten lang niet zitvol.

De terugreis heb ik maar een poosje uitgesteld. Normaal heb ik de trein van kwart voor vijf, nu de trein van vijf voor negen. Uiteindelijk zo'n 5 uur later thuis dan normaal. En met stormschade: kennelijk waaide het zo hard dat mijn fiets scheef is komen te staan in het rek, dus nu heb ik een slag in mijn wiel.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door ODRAIL »

Dat wordt dus naar de fietsenmaker :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Wubbo »

De fietsenmaker keek me heel raar aan toen ik zei dat ik stormschade had, maar het voorwiel is niet meer te redden. Daar komt dus een nieuwe in.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door en-es »

Ik was vandaag in Amsterdam. Op het centraal station zijn ze al bezig met de Eurostar-terminal. De sprinter naar Amersfoort Vathorst van 16.40 zat goed vol, met name tussen Muiderpoort en Weesp. In Hilversum werd op spoor 2 gestopt i.p.v. spoor 3. In Baarn probeerde iemand met een snelle sprint de trein naar Utrecht te halen maar dat was tevergeefs.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Jef400 »

Een halfuur vertraging door een brand op mijn aankomststation. Die stond nog niet op mijn bingokaart :lol:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Brand op Rotterdam Centraal is uit, aldus Rijnmond Veilig. Brandweer is nu bezig het station te luchten. Metrostation is weer vrijgegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Jef400 »

Ik lees het nu, hopen dat mijn trein door gaat. Anders kan ik ook bus 38 in. Moet toch op Spangen zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

10:42 treinverkeer is vrijgegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Jef400 »

Mijn trein rijdt door. Behoorlijke schrik als je naar de voetbal gaat. Dat wacht niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door VIRM »

Gisteren na d eopen dag van de Noord/Zuidlijn te hebben bezocht een ritje gemaakt met lijn 346 Van station Zuid naar station Haarlem. De rit was gratis, aangezien de apparatuur het wel tijd. :) Wel leuk zo'n dubbeldekker, maar je maar je moet wel goed op je hoofd passen (vond ik als man met een gemiddelde lengte).

Aan het begin van de avond van Zaandam de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] gepakt naar Hoorn. Een Engelssprekende man was helemaal onder de indruk hoe ik als reiziger met een visuele beperking zo op pad ging. Hij wilde mij zo graag helpen (terwijl dat niet nodig was) dat hij met mij de trein instapte. Na vertrek vroeg ik waar hij naartoe moest: Wormerveer. Uiteindelijk is hij er bij Purmerend Weidevenne maar uit gegaan om de trein terug te nemen.
Beul van de blindegeleidelijn
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door microshit »

Er kwamen net 3 E-GTW'tjes door Culemborg op weg naar 't zuiden... Lichtjes verdwaald?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Daniel »

In welke kleur? Limburgse of van de MerwedeLingeLIjn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door microshit »

De blauwe Limburgse. Waarschijnlijk voor onderhoud een uitstapje gemaakt.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Lijn 45 »

De Limburgse E-GTW's worden momenteel in een Arriva-jas gestoken. Ik denk dat die rit daar mee te maken heeft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Daniel »

Ik denk eerlijk gezegd nog eerder dat het dan de tricourante stellen geweest zijn, die bivakkeren in Amersfoort en zijn vaak op pad voor testritten. En toevallig zijn er ook precies drie van die steeds die ritten rijden :wink:

Zover ik weet worden de ex-Veolia GTWs namelijk niet in Leidschendam omgestickerd/gespoten (daar zijn alleen die van de MLL in onderhoud).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Lijn 45 »

Er zijn in Nederland alleen geen tricourante GTW's :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Daniel »

Ehm oeps :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Chrysa »

Leuk, gewijzigde tijden in de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] omdat ie 1x/uur maar Roosendaal - Lage Zwaluwe rijdt. Trein komt aan in Lage Zwaluwe om :21, precies wanneer de trein naar Dordrecht voor je neus wegrijdt. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Hainje »

NS HiSpeed. Leuker kunnen we het niet maken, wel ingewikkelder.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Etienne »

Vanochtend zag ik een defecte bovenleiding terugkomen tussen Den Dolder en Amersfoort. Gelukkig was dat weer opgelost toen ik in Utrecht aan kwam en kon met de 1723 gewoon verder. Daarentegen waren de vertragingen en uitgevallen treinen in Amersfoort rond 07:50 niet van de lucht, vanwege een overwegstoring tussen Amersfoort en Baarn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Geert »

Geen idee wat er precies aan de hand was (aangezien er geen storingsmelding was) maar vanmorgen vielen meerdere noordoost-treinen tussen Den Haag-Utrecht-Amersfoort uit en reed alleen de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]. Omdat mijn [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] van 9.07 uit Den Haag (volgens plan) een DDZ4 was leverde dat een nogal volle trein op, met volop staanplaatsen in de coupé vanaf Gouda.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

De conducteur begon vanavond direct zodra de vertreklamp begon te branden met de vertrekprocedure. Zijn collega had het gelukkig door en brak de procedure weer af, het was namelijk vier (!) minuten voor daadwerkelijke vertrektijd :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door julsteren »

Belgische praktijken! Een keer op een zondag gehad op alles tussen Leopoldsburg en Zonhoven dat we op elk station 3 tot 4 minuten te vroeg vertrokken.. In het weekend is er dan eens per 2 uur een trein.. Arm meisje op Heusden wat haar trein miste toen ze nog bij de kaartautomaat stond.. :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:De conducteur begon vanavond direct zodra de vertreklamp begon te branden met de vertrekprocedure. Zijn collega had het gelukkig door en brak de procedure weer af, het was namelijk vier (!) minuten voor daadwerkelijke vertrektijd :X
Op welk station was dit?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten