OVer je reiservaringen in maart 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Suus »

Lijn 340 van Connexxion vertrok in Mijdrecht minstens zes minuten te vroeg van het beginpunt. Kon ik 20 minuten wachten op de bus van Syntus naar Uithoorn.

Gelukkig maar een overstap van 3 minuten op lijn 342 in Uithoorn. Deze gelede bus rijdt nu Aalsmeer door met twee passagiers. Oh, en Connexxion maakt reclame voor de bus naar de Keukenhof? Dat is toch Arriva-gebied?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Etienne »

Ja, maar tegenwoordig (sinds 2 jaar of zo) worden er combitickets aangeboden in combinatie met lijn 397 (ex 197) naar Amsterdam. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Milco »

Ach, een deel van de bussen naar de Keukenhof is toch ex-Connexxion :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Reiziger Delft »

Daniel schreef:De gebruikelijke puinzooi bij een grote storing op Utrecht Centraal dus, wat ben ik blij dat ik tegenwoordig van dat treinforensen af ben :)
In de ruim 2 jaar dat ik dagelijks Amersfoort Schothorst - Utrecht heb gependeld heb ik 2 grote storingen gehad en misschien een paar paar keer +15. Zitten kon ik altijd. Zo erg is het toch niet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Daniel »

In de 7,5 jaar dat ik Amersfoort - Utrecht gependeld heb waren de echt grote storingen inderdaad in de minderheid, maar daar zat de ergernis bij mij niet in. Die zat meer in de treinen die niet op komen dagen en zonder enig bericht van de borden verdwijnen. Of het op een zeker moment pas 15 minuten van tevoren opheffen van treinen bij een verstoring waardoor je je voor niks naar het station haast terwijl ik vlak voor vertrek van huis (~ 10 minuten lopen van station Amersfoort) nog had gekeken of er uitval was.
En de cyclus in de materieelinzet was ook gewoon verrekte irritant: heb jaren rond dezelfde tijd gereisd met tijden waarin ik dagen had dat je kon kiezen welke vierzit ik voor mezelf had, maar dan een paar maanden later een gegarandeerde staanplaats had als je niet vooraan bij de deur stond (en ja, ik liep altijd naar voren op het perron). Om dan nog maar te zwijgen over het gewoon compleet negeren van de kritiek van reizigers op de stopplaats van de trein op Utrecht Centraal (en dan klagen dat ze niet spreiden i.p.v. de oorzaak, een kudde reizigers die achter de trein aan moeten rennen, aan te pakken).

Nee, doe mij dan maar een comfortabele stoel in een niet extreem drukke bus (hooguit het laatste stukje is 'ie vol 's ochtends) met gegarandeerd een zitplaats in elk geval voor zo'n 200 euro per maand minder :P Ik reis gewoon een stuk relaxter sindsdien en met minder van die kleine maar net irritante vertraginkjes, als er een keer wat aan de hand is dan is er tenminste ook echt een noemenswaardige reden voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Bemined »

De materieelinzet op de NoordOost is mij ook een groot mysterie. Ik herinner me nog de 12561 op een gegeven moment met ICM8 moest gaan rijden. Die trein rijdt nu (inmiddels omgenummerd tot 661) op de drukste dagen met DDZ12. Hoe groot verschil wil je hebben? Van trein 563 staat me bij dat deze enige tijd met ICM7 heeft gereden, dat is nu ook weer ICM12 geworden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

De conducteur net tegen een Engelssprekende mevrouw: "this is first class, you have a second class ticket. You have to go there, behind the window" :')

Of is het enkel mijn dirty mind die 't toch wel typisch vind om tegen een vrouw "you have to go behind the window" te zeggen :X
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door isadora »

_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

En nou kwam er een HC voorbij voor een servicerondje:

"Goedemiddag, dag allemaal! Alles goed? Lekker weer hè! Lekker zonnetje!" :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door ODRAIL »

Het valt nog mee dat deze conducteur zijn gezicht laat zin :pos: :wink: .

Heb vorig jaar en ook al dit jaar genoeg ritten gehad waarin ik in het geheel geen conducteur heb gezien in de trein.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

Ik klaag ook absoluut niet hoor :mrgreen:

Overigens is er tussen Pepinster en Verviers een tunnel ingestort of iets, dus ik heb mijn reis naar Welkenraedt in Luik afgebroken en ben nu onderweg terug. Nu maar eens kijken of ik, zoals de alombekende verordening voorschrijft mijn reis uit kan stellen naar een later tijdstip naar keuze en daarmee dus doordeweeks met mijn weekendvrij kan reizen. Volgens de loketmedewerker kon dat namelijk niet, maar de webcare vertelde mij later op Facebook dat dat uiteraard wel kon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Suus »

Er is geen tunnel ingestort, maar er is bij een inspectie een ernstige zwakte in de constructie van de Tunnel van Ensival gevonden die onmiddellijk aangepakt moet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

De uiterst vriendelijke mevrouw aan het loket in Luik ver(beeld) telde mij "tunnél bròwwum" met daarbij instortende gebaren. Of ze probeerde een hartje voor me te maken, dat kan ook. Alleen was ik dan te autistisch om haar avances op te merken en had ze m'n moeder kunnen zijn :')

Maar gelukkig stond er ook nog "of iets" in mijn post, dus het klopt allemaal nog. En de reden boeit me ook weinig, ik ben meer geïnteresseerd in de uitwerking en hoeveel moeite het me gaat kosten om Tickets voor doordeweeks te krijgen :Y
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door SLToilet »

Er gaat iemand nu met de 923 reizen die een aluminiumballon heeft. Gezien de tekst daarop is de kans groot dat de betreffende reiziger naar Schiphol gaat. U bent gewaarschuwd voor een storing in de Schipholtunnel!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

Volgens mij zijn er net 4 treinenfapperts bij me in de trein gestapt :')

Allemaal een camera om de nek,ze wilden naar Bentheim maar dat kutding rijdt maar een keer per twee uur, iets met een regional express bij Venlo en een ding dat met - 60 rijdt...

Daar gaat mijn rust -o-
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Ferdinand »

Definieer treinenfappert
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

Zie boven.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Ferdinand »

Ik erger me niet snel aan treinfanaten (ben er zelf ook een ), maar wanneer ze gevaarlijke posities innemen op het spoor of wanneer ze eigen terrein betreden om een mooi plaatje te krijgen kan dat wel irritatie opwekken.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Chrysa »

Aking schreef: ze wilden naar Bentheim maar dat kutding rijdt maar een keer per twee uur,
Dan reizen ze toch gewoon met de Eurobahn?

Oh wacht... :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

OV fan Utrecht schreef:maar wanneer ze gevaarlijke posities innemen op het spoor of wanneer ze eigen terrein betreden om een mooi plaatje te krijgen kan dat wel irritatie opwekken.
Oh, dat boeit me geen reet eigenlijk, maar niet janken als je 't niet kan navertellen. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

Lol, de Andor-stationsbeveiliger kwam net met meneer d'n treinbegeleider door de eerste klas van de stopper naar Luik lopen om demense te vragen of ze wel een eerste klas vervoerbewijs hadden. Is die daar wel toe bevoegd? :')
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door The best »

Zowel vandaag als gisteren veel mensen langs het spoor foto's zien maken. Gisteren tussen Amersfoort en Apeldoorn alleen al vier. Maar het was dan ook wel heel lekker weer.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door ArrivaBas »

Ik stond vanmiddag ook samen met nog vijf (klagende) spotters bij de Wieldrechtse Zeedijk. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Visgraatmodel »

Laatst voor het eerst, in jaren. weer in een DDAR gezeten van Utrecht naar Harderwijk. Het trok heel snel op, dat was een leuke verrassing ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Suus »

Groetjes uit de 2225 (ja, alweer!). De 905 viel uit door een defecte trein op de HSL tussen Amsterdam en Breda (wel wat ruim genomen).

Tuffy gaf als omreisadvies voor Bijlmer, Amstel en Amsterdam Centraal een route via Utrecht, en voor Schiphol en Amsterdam Zuid via Leiden. Vervolgens kwam rond vertrektijd de mededeling dat reizigers naar Amsterdam Centraal de intercity van 7:12 konden nemen en dat de Intercity Direct van 7:28 (de 1007) de eerstvolgende ICD naar Schiphol zou zijn. Die trein was in de NS-app al opgeheven.

De 523 leek overigens wat problemen met het combineren van de DDZ’s te hebben, op vertrektijd moest het achterste treinstel nog geopend worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten