OVer je reiservaringen in april 2018
OVer je reiservaringen in april 2018
Nieuwe maand, nieuw topic! *O*
En we beginnen gelijk goed. Mijn laatste trein van Ut naar Apn zou namelijk uitvallen, vanwege een draadbreuk bij Bdg. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit: de 8886 werd alsnog ingelegd tussen Ut en Wd, en we krijgen net te horen dat de aangegeven bussen tot Bdg ons nu tot huis gaan brengen. :pos:
Update 00:39: er is een blik V&S opengetrokken in Wd. Jammer genoeg stonden zij bij de NS-bushalte aan de zuidzijde, terwijl de reizigers richting centrumzijde liepen. Na veel gedoe was iedereen in 1 bus gezet richting Bodegraven. Maar ja, er was een vervangende trein ingelegd richting Leiden, en die was door het gedoe niet meer te halen (vertrek uit Bodegraven om 1 uur). Dus na nog wat gemor werd een net aangekomen tweede bus prompt ingesteld als snelbus naar Alphen, Lammenschans en Leiden, en als de chauffeur het weet te vinden ook De Vink, waar nog 1 opvarende voor was.
Update 01:06: met maar +13 aangekomen op het station. Ondanks de problemen erg netjes. :Y
En we beginnen gelijk goed. Mijn laatste trein van Ut naar Apn zou namelijk uitvallen, vanwege een draadbreuk bij Bdg. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit: de 8886 werd alsnog ingelegd tussen Ut en Wd, en we krijgen net te horen dat de aangegeven bussen tot Bdg ons nu tot huis gaan brengen. :pos:
Update 00:39: er is een blik V&S opengetrokken in Wd. Jammer genoeg stonden zij bij de NS-bushalte aan de zuidzijde, terwijl de reizigers richting centrumzijde liepen. Na veel gedoe was iedereen in 1 bus gezet richting Bodegraven. Maar ja, er was een vervangende trein ingelegd richting Leiden, en die was door het gedoe niet meer te halen (vertrek uit Bodegraven om 1 uur). Dus na nog wat gemor werd een net aangekomen tweede bus prompt ingesteld als snelbus naar Alphen, Lammenschans en Leiden, en als de chauffeur het weet te vinden ook De Vink, waar nog 1 opvarende voor was.
Update 01:06: met maar +13 aangekomen op het station. Ondanks de problemen erg netjes. :Y
Re: OVer je reiservaringen april 2018
De hoeveelste keer is het al dit jaar dat de bovenleiding daar last heeft van de zwaartekracht?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Voor Utrecht - Leiden is het de eerste keer dit jaar, volgens de statistieken van Rijden de Treinen.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
En hoe vaak is het voor de regio Midden Holland (Utrecht - Leiden - Den Haag - Rotterdam)?
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Dat kun je op de storingenpagina heel makkelijk zelf uitzoeken.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Vandaag Eemshaven afgevinkt. Ik nam in Groningen de trein van 12.22 en was om 13.13 in Eemshaven. Om 13.21 stapte ik weer in voor de terugreis. Ik was niet de enige, de grote meerderheid die in Eemshaven aankwam ging 8 minuten later weer terug naar Groningen. Velen maakten een foto van het stationsbord. Maar wat een plek, een soort middle of nowhere. Een grote parkeerterrein, scheepswerf en een plek waar zo te zien veerboten naar Duitsland vertrekken. Een desolaat gebied. Op de terugreis naar Groningen werd het vooral in de trein, na Winsum vrijwel alle zitplaatsen bezet. Verder is het me opgevallen dat IC's naar en van Groningen tegenwoordig vooral met DDZ's worden gereden.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
De DDZ's rijden nu zo vaak naar Groningen en Leeuwarden omdat het onderhoud nu in Ommen wordt gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Ommen moet Onnen zijn Hoor .
Re: OVer je reiservaringen april 2018
In de ICD t1005. Conducteur een loopt de coupe in en begint met controleren, eerste persoon krijgt direct een boete. Minuut later, tweede conducteur loopt de coupe in, ook eerste persoon gelijk een boete. En een derde persoon gaat nu ook op de bon.
Overigens passeerden we rond 7:13 een stilstaande trein ten hoogte van Roelofarendsveen. Mijn vermoeden is dat dit de 912 was, die ondertussen al met vertraging in de reisplanner staat.
Overigens passeerden we rond 7:13 een stilstaande trein ten hoogte van Roelofarendsveen. Mijn vermoeden is dat dit de 912 was, die ondertussen al met vertraging in de reisplanner staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Eigenlijk jammer zo dat er geen bovenleiding ligt tussen Lw en Gn, maar ach, voor die paar ritjes dat ze via Mp moeten is dat geen ramp.VIRM schreef:De DDZ's rijden nu zo vaak naar Groningen en Leeuwarden omdat het onderhoud nu in Ommen wordt gedaan.
Laatst had mijn oma twee personen met een boodschappenkarretje gesignaleerd in een FLIRT tussen Tb en Bd. Zo'n flapuit dat ze is gaat ze nog eens wat van zeggen ook als ze al uit de trein zijn gestapt en zijn berispt door een Mikos. "Hoe dom zijn jullie dan wel niet dat jullie niet weten dat dit niet mag?" :')
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Tijd dat de NS een Dagkaart Boodschappenkarretje invoert dan, zijn we van dat probleem ook af.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Ik dacht eerst dat je het over zo'n boodschappenkarretje had, ik snapte het ook al niet :')
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Ik heb de Eemshaven vandaag ook af kunnen vinken alleen dan met één trein later. In mijn trein zaten veel mensen die naar Borkum gingen, maar op de terugreis vertrokken we met 3 passagiers. Het is inderdaad een station in the middle of nowhere. Aan de ene kant een groot parkeerterrein en een scheepswerf aan de andere kant achter de dijk de waddenzeeen-es schreef:Vandaag Eemshaven afgevinkt. Ik nam in Groningen de trein van 12.22 en was om 13.13 in Eemshaven. Om 13.21 stapte ik weer in voor de terugreis. Ik was niet de enige, de grote meerderheid die in Eemshaven aankwam ging 8 minuten later weer terug naar Groningen. Velen maakten een foto van het stationsbord. Maar wat een plek, een soort middle of nowhere. Een grote parkeerterrein, scheepswerf en een plek waar zo te zien veerboten naar Duitsland vertrekken. Een desolaat gebied. Op de terugreis naar Groningen werd het vooral in de trein, na Winsum vrijwel alle zitplaatsen bezet. Verder is het me opgevallen dat IC's naar en van Groningen tegenwoordig vooral met DDZ's worden gereden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Heb je Google ook gevonden?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Nee. Maar volgens Google Maps is het vanaf station Eemshaven ongeveer 2 uur lopen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Vanochtend riep de HC van de 2129 bij het binnenrijden van Haarlem al om dat wij met +5 zouden vertrekken, omdat er moest worden gewacht op een aansluiting (daar gaan we weer: de [serie=Intercity|2018|Haarlem - Alkmaar3400[/serie]!). Bij vertrek riep hij weer om dat er mensen blij waren gemaakt, maar dat er ongetwijfeld ook teleurgestelde mensen waren. ;)
Vanmiddag nog twee keer in Den Haag gereisd met tram 9, zo te zien in de nieuwe lagevloerstram. Klopt het dat dit type ook in Boedapest rondrijdt? Dan heb ik daar ook vorig jaar ingezeten. :) Ook een Opvallend dat de geluiden van de CiCo's anders klinken dan bij andere CiCo's. Overigens werd er omgeroepen dat je voor d ehele reis betaalt als je nadat de omroep je halte heeft omgeroepen uitcheckt; wat is hier precies he tnut van?
Op de terugweg kwam de 3362 Leiden met +4 binnenrijden. Vlak na vertrek uit Schiphol gingen de lichten uit en werd er een snelremming gemaakt. Een half minuutje later gingen we weer verder en gingen de lampjes aan. Nu snap ik dat de machinist meer heeft te doen, maar een omroepje hierover had mij denk ik wel even handig geleken. Op Zaandam was de (vermoedelijke) HC in het Engels tegen een reiziger aan het brullen dat hij voor Amsterdam toch echt de trap op moest.
Vanmiddag nog twee keer in Den Haag gereisd met tram 9, zo te zien in de nieuwe lagevloerstram. Klopt het dat dit type ook in Boedapest rondrijdt? Dan heb ik daar ook vorig jaar ingezeten. :) Ook een Opvallend dat de geluiden van de CiCo's anders klinken dan bij andere CiCo's. Overigens werd er omgeroepen dat je voor d ehele reis betaalt als je nadat de omroep je halte heeft omgeroepen uitcheckt; wat is hier precies he tnut van?
Op de terugweg kwam de 3362 Leiden met +4 binnenrijden. Vlak na vertrek uit Schiphol gingen de lichten uit en werd er een snelremming gemaakt. Een half minuutje later gingen we weer verder en gingen de lampjes aan. Nu snap ik dat de machinist meer heeft te doen, maar een omroepje hierover had mij denk ik wel even handig geleken. Op Zaandam was de (vermoedelijke) HC in het Engels tegen een reiziger aan het brullen dat hij voor Amsterdam toch echt de trap op moest.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Ik zou zeggen dat mensen na de omroep alvast uit kunnen checken, zodat er bij de halte geen file ontstaat van mensen die "bang" zijn dat ze te vroeg hebben uitgechekt omdat de tram nog niet bij de halte is?VIRM schreef:Overigens werd er omgeroepen dat je voor d ehele reis betaalt als je nadat de omroep je halte heeft omgeroepen uitcheckt; wat is hier precies he tnut van?
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Vroeger werd dat in de Rotterdamse trams ook via de automatisch omroep gedaan: "U kunt nu alvast beginnen met uitchecken". Dat is er gelukkig al heel wat jaren uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Zodra de afroep voor de volgende halte omgeroepen wordt is het systeem bij de volgende halte. Check voor de afroep uit heb je kans een halte te vroeg uit te checken.Aking schreef:Ik zou zeggen dat mensen na de omroep alvast uit kunnen checken, zodat er bij de halte geen file ontstaat van mensen die "bang" zijn dat ze te vroeg hebben uitgechekt omdat de tram nog niet bij de halte is?VIRM schreef:Overigens werd er omgeroepen dat je voor d ehele reis betaalt als je nadat de omroep je halte heeft omgeroepen uitcheckt; wat is hier precies he tnut van?
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Een halte te vroeg uitchecken kan altijd gebeuren hoor. Ook als je tot de juiste halte afroep wacht.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Het is min of meer een waarschuwing tegen "grijs"rijden. Wel bijvoorbeeld 6 haltes meereizen, maar voor 5 betalen. Maar HTM zet regelmatig vliegende brigades in met controleurs.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
De nieuwe trams hebben wel een nieuw soort kaartlezer, staat daar niet de haltenaam op het schermpje? Ook Connexxion heeft dat nu op de nieuwste kaartlezers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Ook in de Rotterdamse trams?
Re: OVer je reiservaringen april 2018
HTM zet op de meeste lijnen, met uitzondering van 1, 6 en 16 de Avenio* in. Die tram rijdt ook op een aantal lijnen in Boedapest.VIRM schreef:Vanmiddag nog twee keer in Den Haag gereisd met tram 9, zo te zien in de nieuwe lagevloerstram. Klopt het dat dit type ook in Boedapest rondrijdt? Dan heb ik daar ook vorig jaar ingezeten.
*Engelstalige wikipedia
@Suus: alleen de ritprijs wordt vermeld in de Avenio voor zover je op saldo reist. Anders verschijnt daar de geldigheidsdatum en het soort abonnement.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Ik vraag mij af waarom de Combino Plus en Avenio op één pagina worden geplaatst terwijl er bij de Avenio in de tekst "So in fact it is a completely new design" staat. Al zie ik ook heel veel wel technische overeenkomsten, zoals het ontbreken van "zwevende" bakken.waldo79 schreef:de Avenio* in. Die tram rijdt ook op een aantal lijnen in Boedapest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten