OVer je reiservaringen in april 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Chrysa »

Een ijsje eten is iets wat je kan doen terwijl je op de weg kijkt. Whatsappen niet. :p
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend met de 829 van Zaandam naar Den Bosch geweest. Het was ontzettend rustig. Een vriendin die vanaf Amsterdam Centraal meereisde, vertelde dat er daar bij het achterste stel helemaal geen in- of uitstappers waren (behalve de HC die dan buiten de trein stond). Ondanks dat deze VIRM10 voornamelijk lucht aan het verplaatsen was, ben ik onderweg niet gecontroleerd.
Aansluitend vanaf Den Bosch bus 800 genomen, die werd gereden door een vrolijke chauffeur. Die had net van een passagier die op een andere bus stond te wachten de volle laag gekregen, aangezien er maandag en dinsdag wordt gestaakt. De chauffeur kon hem doodleuk vertellen dat hij was ingehuurd en onder de toruingcar-cao reed. :mrgreen:

Op de terugweg liep lijn 301 +6 op, aangezien het nogal druk was bij de halte. Mijn 2970 zou in Sloterdijk een goede aansluiting bieden op de tt870. De 3068 kwam echter eerder binnen met +19 op Sloterdijk, dus ben ik daar maar ingestapt. Die werd in Zaandam zoals gebruikelijk binnengenomen op spoor 2. Om eventuele schade voor de 870 te voorkomen, besloot de treindienstleider creatief te doen en deze op spoor 1 binnen te nemen. :pos:
Laatst gewijzigd door VIRM op za 28 apr 2018, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door waldo79 »

Welke staking?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

:o VIRM leeft in de toekomst? :shock:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door VIRM »

Oeps, ik ben maar weer even in mijn tijdmachine gestapt en de post aangepast. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Etienne »

Ik vind het wel fijn dat er dit weekend in Utrecht een doorkoppeling tussen de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]/[serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en de A2-corridor. Bespaarde mij mooi een overstap uit om heen in Swalmen te komen en terug vanaf Roermond.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Daniel »

Wel een beetje gecompliceerde doorkoppelingen met een IC naar Maastricht die vanuit Rotterdam komt terwijl die naar Heerlen dan weer zoals normaal uit Amsterdam komt maar daar dan weer niet de gebruikelijke doorkoppeling naar Enkhuizen kent (want dat stuk rijdt weer een losse pendel-IC).

Maargoed, zelf ook even gebruik gemaakt van aanpassingen door werkzaamheden en zodoende ziet mijn kaartje van bereisde trajecten in Nederland inclusief grenstrajecten er nu zo uit. Rood/roze heb ik gehad...
Afbeelding

En weer een kaartje met nieuwe grensovergang erbij in de collectie. De omschakeling lijkt ondertussen behoorlijk soepel te gaan, was niks van te merken op de grens. Telkens werd echter in Antwerpen ergens achteraan gehobbeld.
Maar waarom een kaartje vanaf Rotterdam naar het zuiden nu inclusief ICd-toeslag is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door dennistd »

Gisteren ook weer twee boogjes af kunnen strepen: met de NVBS Koningsdagrit (met Hondekop 766) kwamen we op Arnhem Goederen vanuit Arnhem Centraal en vertrokken richting Zevenaar. Voor wie ze nog niet had werden ook de boog Diemen Zuid - Bijlmer Arena en Voorburg - Hollands spoor bereden. En ik kon de stations Amsterdam Arena en Eindhoven Stadion toevoegen aan mijn lijstje van uitstapstations. Rotterdam Stadion had ik al eens gedaan.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Ferdinand »

Daniel schreef:Wel een beetje gecompliceerde doorkoppelingen met een IC naar Maastricht die vanuit Rotterdam komt terwijl die naar Heerlen dan weer zoals normaal uit Amsterdam komt maar daar dan weer niet de gebruikelijke doorkoppeling naar Enkhuizen kent (want dat stuk rijdt weer een losse pendel-IC).

Maargoed, zelf ook even gebruik gemaakt van aanpassingen door werkzaamheden en zodoende ziet mijn kaartje van bereisde trajecten in Nederland inclusief grenstrajecten er nu zo uit. Rood/roze heb ik gehad...
http://daniel3.home.xs4all.nl/diverse/b ... jecten.jpg

En weer een kaartje met nieuwe grensovergang erbij in de collectie. De omschakeling lijkt ondertussen behoorlijk soepel te gaan, was niks van te merken op de grens. Telkens werd echter in Antwerpen ergens achteraan gehobbeld.
Maar waarom een kaartje vanaf Rotterdam naar het zuiden nu inclusief ICd-toeslag is?
Ik heb welgeteld één stukje spoor gedaan wat jij niet hebt gedaan, het stukje tussen Bad Nieuweschans en Leer. Heen deed ik dat met trein+bus en terug met de snelbus.
Laatst gewijzigd door Daniel op za 28 apr 2018, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: afbeelding uit quote
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Ferdinand schreef:stukje spoor ...met ... bus ... snelbus.
(A)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Ferdinand »

Ja, je hebt gelijk. Eigenlijk heb ik alleen het stukje Bad Nieuweschans-Weener, maar het is natuurlijk bij iedereen bekend dat een niet al te slimme schipper ervoor gezorgd heeft dat je naar Leer alleen met de bus kunt.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door cassie127 »

Daarom ben ik zo slim geweest om hem voor dat incident af te strepen :Y
Zelf hoef ik binnen NL alleen nog maar:
Landgraaf - Kerkrade Centrum
Breda - Antwerpen
Rotterdam - Antwerpen (Thalys)
En nog wat museumlijntjes en boogjes (waar de Thalys dus één van is)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Maar waarom een kaartje vanaf Rotterdam naar het zuiden nu inclusief ICd-toeslag is?
Alle internationale kaartjes zijn inclusief ICd-toeslag
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Chrysa »

Ik moet alleen nog Roodeschool - Eemshaven. Maar het is zo ver. -o-
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door cassie127 »

Die heb ik 3 dagen na de opening al kunnen wegstrepen... Voor mij is Kerkrade dan weer zo ver... Als ik dan die kant op zou gaan zou ik daar een Euregioticket kopen en vervolgens ook nog even aan de andere kant van de grens een rondreis maken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Hainje »

Was dat op 30 maart (Goede Vrijdag)? Beetje afhankelijk van hoe je rekent. Immers als je de eerste dag meerekent dan kom je op vrijdag uit, als je pas begint te tellen op donderdag, nou ja, dan kom je dus op zaterdag uit.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Daniel »

webguy schreef:
Daniel schreef:Maar waarom een kaartje vanaf Rotterdam naar het zuiden nu inclusief ICd-toeslag is?
Alle internationale kaartjes zijn inclusief ICd-toeslag
Dat was de vraag niet :wink: Dat was meer waarom je een kaartje inclusief toeslag krijgt op een traject waar de ICd toeslagvrij is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Hainje »

Softwaretechnisch zal het wel handiger zijn om alle internationale kaartjes gewoon te voorzien van ICD-toeslag. Dat niet iedereen er dan gebruik van maakt is verder niet zo boeiend. Liever dat NS iets te veel aan de reiziger geeft als geste, dan dat ze daar weer € 2,40 extra voor vraagt.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Sowieso, is het inclusief toeslag, of ben je als internationale reiziger vrijgesteld van die toeslag?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Hainje »

Volgens mij ben je dan eigenlijk vrijgesteld van toeslag. Een Belgische kennis van mij welke zijn foekie in Almere had wonen, hoefde met zijn Belgische ticket nooit toeslag te betalen. Ook als die foekie naar Antwerpen ging kocht zij een Belgisch ticket en zat de toeslag er al bij inbegrepen.

M.a.w. die buitelanderts kreige alles gratis en de hardwerkende Neederlander heb ut nakijke!11!!!
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Willen we meer of minder buitenlandse toeslagontwijkers? :o :evil:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond stapte ik in Schiphol uit de ICD [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie]. Tussen de Sprinter naar Amsterdam van 23:41 en de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 23:45 die ik moest hebben, werd er op spoor 1 nog een ICD binnengenomen. Ik kon niet zien of er reizigers uitstapten, maar hij kwam niet voor in de AV en kon niks opvallends gezien in de reisplanner. Ben benieuwd wat het was. :)
In de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] maakte de HC een snelle serviceronde, wenste diverse reizigers eet smakelijk toe en attendeerden anderen erop dat voetne op de bank 90 euro kostte. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Ik moet alleen nog Roodeschool - Eemshaven. Maar het is zo ver. -o-
Dat heb ik dus ook, en dan woon nog niet eens in Brabant!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door dylanwild94 »

In 3 uur en 38 minuten sta je op station Eemshaven vanaf Rotterdam centraal. Vanaf Brabant duurt het langer. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door ArrivaBas »

Hoe vroeg moet Suus vertrekken van het Marconiplein?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten