OVer je reiservaringen in mei 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Zugführer »

Weer een nieuw topic voor al uw reiservaringen in mei *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Aking »

Niet eens precies om 0:00 -o-
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door SLToilet »

Daarvoor is het het OV, hé :mrgreen:

Maar om minder positief te beginnen: de 6616 is eruitgehaald. Heel vreemd was dit omdat
- de trein bij de informatie van de route er niet uit leek te liggen, alleen bij de vertrektijden
- opeens lampen tevoorschijn kwamen die alleen van de FLIRT konden zijn.

En ja hoor: hij reed ons gewoon straal voorbij!

Lampen in het interieur stonden overigens wel uit dus ik kon me al niet inbeelden dat hij die ordinaire vertraging moest inhalen maar was best pissig over het gebrek aan verdere berichtgeving. Inmiddels heb ik me laten inlichten dat de trein niet helemaal 100% was en naar de werkplaats werd afgevoerd. Dan is dat helder maar je moet er wél mee naar Utrecht bellen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Geert »

Vervelend als je trein niet rijdt, maar er was toch gewoon informatie dat-ie niet reed? Daar hoef je toch niet voor naar Utrecht te bellen?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Bemined »

NS was vanmiddag in Rotterdam nét op tijd met de reisinformatie. Trein 4054 was kapot gegaan nadat men twee SLT zesjes had willen combineren en stond ruim 10 minuten na vertrektijd nog langs spoor 16. Schuin aan de andere kant van het perron (spoor 16 ligt voorbij de reizigerstunnel dus staan de treinen niet tegenover elkaar) stond trein 7761 gereed voor vertrek. Een minuut voor die weg zou gaan riep men in trein 4054 om dat deze waarschijnlijk niet meer zou vertrekken en reizigers beter de 7761 konden pakken, waarna de trein snel leegstroomde en iedereen naar spoor 15 snelde. Op de valreep (de conducteur had al gefloten) kreeg de HC van de 7761 een oproep via de portofoon en werd de vertrekprocedure afgebroken zodat de reizigers nog mee konden *O*
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door waldo79 »

Niet alle reizigers nemen genoegen met het gegeven dat de trein niet rijdt (A)
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door SLToilet »

Vooral niet als hij gewoon straal voorbijrijdt :pos:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Bemined »

SLToilet schreef:Inmiddels heb ik me laten inlichten dat de trein niet helemaal 100% was en naar de werkplaats werd afgevoerd.
Volgens DVS is de trein gesplitst: voorste stel vanaf 's-Hertogenbosch weer in dienst gegaan voor het restant van de rit naar Arnhem, achterste stel is offline gegaan in de reisinformatie en zal dus wel naar een onderhoudslocatie gegaan zijn.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door SLToilet »

Het zou mooi zijn geweest als dat in Breda had gekund, maar het was vast het voorste treinstel (en niet op een station waar je daar makkelijk vanaf komt -o-
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Mikos »

Keolis was goed voorbereid op de geplande werkzaamheden tussen Apeldoorn en Amersfoort, waardoor mensen vanuit Twente massaal omreizen via Zwolle. Vanochtend werd er net na de spits een viertje ingezet, waardoor de trein al bomvol Raalte binnenkwam en daar al tientallen reizigers achter moesten blijven, in Heino wurmden er nog een paar reizigers bij, maar ook daar bleven er tientallen achter.

De jongedame van V&S schaamde zich de ogen uit het hoofd en wist te vertellen dat het niet alleen bij deze trein het geval was; haar collega's communiceerden druk met elkaar dat het ook bij hen veel te krap bemeten was. Geen beste beurt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door marvinkok »

Daarom zijn na die meldingen de treinen ook dubbel gaan rijden :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door ODRAIL »

Je bedoeld zeker met dubbele treinstellen :wink: ?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Mikos »

Ik kwam daarstraks nog een trein tegen die bestond uit slechts een drietje en in Heino vertrok die ook met de nodige staanplaatsen. Waar ik me dan over verwonder is dat de sneltrein uit Enschede vervolgens met twee stellen binnenkomt; nu ben ik Twente nog niet in geweest met de sneltrein, dus ik weet de bezetting van de sneltrein niet, maar ik zou dan denken die tweede stellen dan op te offeren voor verlenging van de doorgaande stoptreinen die uit een stel bestaan.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door dennistd »

Het probleem is dat stoptrein en sneltrein op elkaar keren in Enschede. Beide in ongeveer 5 minuten. Zou je een kering sneltrein op sneltrein willen dan moet dat in 1 minuut.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Wubbo »

Berichten maar even naar het juiste topic verplaatst.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Mikos »

dennistd schreef:Het probleem is dat stoptrein en sneltrein op elkaar keren in Enschede. Beide in ongeveer 5 minuten. Zou je een kering sneltrein op sneltrein willen dan moet dat in 1 minuut.
Een stelletje van de sneltrein aftrappen en vervolgens bij de volgende stoptrein aanplakken moet in die tijd toch wel lukken? Of is er geen rangeerpersoneel gesteld in Enschede?
Wubbo schreef:Berichten maar even naar het juiste topic verplaatst.

Als er nou eens een jaar-topic gemaakt zou worden, hoef je dat ook niet iedere keer te doen. Kennelijk is dat terugkerende idee nog steeds niet besproken binnen het beheerdersteam? Maakt je leven een stuk makkelijker. :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Wubbo »

Dat idee is allang besproken, en er is ook allang gekozen om dat niet te doen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Mikos »

:N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Suus »

Als je 160 km/uur rijdt valt de saaiheid van de HSL Antwerpen - Breda een stuk meer op dan als je 300 km/uur rijdt.

Met het exporteren van ‘s lands beste treinproduct naar België importeren we helaas ook de grootste troef van de Belgen: Train en retard :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef:Het probleem is dat stoptrein en sneltrein op elkaar keren in Enschede. Beide in ongeveer 5 minuten. Zou je een kering sneltrein op sneltrein willen dan moet dat in 1 minuut.
Dat kan niet altijd, aangezien de Sprinter 2x/uur en de Intercity maar 1x/uur rijdt (en niet in het weekend). :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Bemined »

De sprinter kan wel prima op zichzelf keren (9 minuten) in Enschede, de intercity echter niet omdat deze dan een kering van 2 minuten zou hebben. Dus in het halve uur dat de intercity rijdt keert deze kort op de sprinter en andersom.

Maar Keolis zou 16 stellen moeten hebben? Dat zou in principe net voldoende moeten zijn, de [serie=Sprinter|2018|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]/17900 zijn 7 composities, de [serie=Sprinter|2018|Kampen - Zwolle8500[/serie] heeft er eentje. Eventueel rij je de [serie=Sprinter|2018|Kampen - Zwolle8500[/serie] met een solo viertje, dan heb je 1xFLIRT8, 4xFLIRT7 en 2xFLIRT6 voor de [serie=Sprinter|2018|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]/17900 met één drietje reserve.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen mei 2018

Bericht door Suus »

Van trein 1058 gingen vandaag de deuren netjes op vertrektijd dicht, en toen ging de trein kapot. Als gevolg daarvan konden de deuren ook niet meer open. Ongeveer een kwartier na vertrektijd gingen de deuren toch weer open, en toen mochten we als reizigers ons geluk gaan beproeven in de 958. Die heeft Rotterdam gehaald, om vervolgens ook opgeheven te worden want de bovenleiding was voor de zoveelste keer kapot op het zuidelijke deel van de HSL.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Geert »

Vandaag voor de tweede keer deze week tussen Utrecht en Den Haag om mogen reizen via Leiden. Gaat weer lekker de laatste weken op dit traject :roll:

Vandaag was een wisselstoring tussen Gouda Goverwelle en Woerden (gokje: Oudewater) de oorzaak. Mijn IC werd op vertrektijd opgeheven en in de minuten daarna zag ik alle IC's opgeheven worden. Gelukkig kon ik nog net de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] halen en bleef mijn vertraging tot iets meer dan een half uur beperkt.

Ook wel opmerkelijk hoeveel tijd er tussen de eerste opgeheven trein zit en het eerste storingsbericht. Nog altijd een goede tien minuten, en pas na een half uur werd de maatregel gecommuniceerd (alle IC's schrappen). Dat moet toch sneller kunnen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Nitein-Repart »

Gisteren de Utrechtse Sneltram uitgeprobeerd, was een leuk ritje, zo langs het verkeer zoefen. Zowel heen- als terugreis erg rustig. Hoop niet dat dat standaard is. Ook het Soesterlijntje kan van de lijst afgestreept worden. Van Amersfoort richting Arnhem met lijn X80, helaas had deze een omleiding in Renswoude, waardoor ik de aansluiting in De Klomp miste. Toen het acht uur was zag ik wel in de verte dat de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] richting Schiphol stilstond en met enkele minuten vertraging De Klomp passeerde. Ook mijn eigen [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] had enkele minuten vertraging door de Dodenherdenking, maar ik kon wel de aansluiting op de [serie=Stoptrein|2018|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] halen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Hainje »

Datastoring op treinstel 2510 (6624). Sta nu al een paar minuten thv NedTrain op Tilburg. Hoop wel de aansluiting in Den Bosch te halen, anders loopt mijn aansluiting naar Groningen mis. :(

Edit: Aansluiting in Den Bosch op 30 seconden gemist. Hopelijk meer geluk in Utrecht.

Edit2: eerder geplande aansluiting in Utrecht alsnog gehaald *O*
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten