OVer je reiservaringen in mei 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Meestal is de dienstregeling voor NS bussen in de reisplanner niet de dienstregeling die daadwerkelijk gereden wordt.
De voorgaande keer dat ik op dat traject met een NS-bus reisde klopte de vertrektijd vanuit Woerden juist exact met de reisplanner (maar vergat de chauffeur langs m'n bestemmingsstation te rijden :? )
In elk geval was het nemen van 'n omweg in dit geval dus sowieso sneller.
en-es schreef:Er klopt inderdaad nooit wat van de dienstregeling van treinvervangende bussen. Volgens mij rijden ze niet volgens dienstregeling maar gaan ze weg als ze vol zitten. Of niet, ik kwam ooit een uur later thuis omdat zo'n geel hesje me de toegang ontzegde in een halfvolle bus.
Ow, zoiets heb ik ook wel eens in Utrecht gehad... mooi een half uur op een NS-bus naar Amersfoort staan wachten omdat er twee vol vertrokken en ze keurig elk kwartier reden. Dat was toen sowieso een verbussing waarbij iemand niet door gehad had dat een hele trein niet in één bus past.
webguy schreef:Soms is dat overigens ook logisch: op een druk station heeft het weinig zin een dienstregeling te rijden, vol = rijden, maar NS communiceert het feit niet dat het een schatting is. (is overigens al jaren zo...)
Vol = rijden heeft natuurlijk ook alleen zin bij inzet van meerdere bussen, dat is dus typisch op de stopbus Woerden - Rotterdam Noord niet zo want daar zit veelal gewoon slechts één bus per halfuur op. Dan is enigzins volgens dienstregeling rijden wel zo prettig.
Het kromme is sowieso dat men zelfs een dienstregeling op de stations ophangt, maar vervolgens niet volgens die dienstregeling rijdt. En net een bus missen omdat de gepubliceerde tijden niet met de praktijk kloppen is natuurlijk vervelender als je vervolgens een halfuur staat te wachten dan wanneer ze af en aan rijden. Zeker op kleine tussenstationnetjes waar verder ook geen NS-personeel aanwezig is dat zicht heeft op wanneer er een bus te verwachten is.
webguy schreef:Zo te zien aan de foto's gaat het om de brug in rood hier. Kan iemand uitleggen waarom de rijweg in blauw niet gevolgd kan worden?
Die route wordt normaal richting Alphen a/d Rijn gevolgd tijdens de kwartiersdienst (dan kruist men op de bruggen) maar dit weekend zijn er nu juist werkzaamheden aan het hefmechanisme van de Hoge Gouwebrug waardoor die buiten dienst is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door MdJ »

De hoge brug is vandaag nog viersporig buitendienst.

Morgen zou dat wel moeten kunnen.
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door webguy »

Ah, dat even over het hoofd gezien.
NS weet t overigens niet:
Mogelijk ook maandag gevolgen defecte spoorbrug Alphen a/d Rijn-Gouda
laatste update: zondag 13 mei 2018, 21.31 uur

Er rijden geen treinen tussen Gouda en Boskoop door deze calamiteit. Op dit moment wordt de precieze schade onderzocht en komende nacht wordt meer duidelijk over de tijd die nodig is voor het herstel.
Reist u morgen, maandag 14 mei, over dit traject: check dan tijdig de Reisplanner.
We houden u op de hoogte over dit verloop en over de beperkingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:Morgen zou dat wel moeten kunnen.
Aan de andere kant: vanaf Alphen a/d Rijn over de hoge brug naar Gouda rijdt je wel tegen het verkeer in dus dat zal sowieso niet passen zonder uitdunning ergens vermoed ik.
In elk geval niet met een kwartiersdienst, want dan zit de kruising op de bruggen zoals ik in m'n vorige bericht al schreef.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door SLToilet »

Aking schreef:De Benelux-trainmanager doet goed zijn best in het Duits, alle centraal stations zijn zhentrahl en we moeten oppassen voor tassendiebs en zakkenrollz :mrgreen:

Maar hij heeft zich wel braaf aan de taalwet gehouden :Y
Dan heb je wellicht dezelfde gehad als ik afgelopen vrijdag, die klonk zowat hetzelfde in het Duits. Dat was er trouwens eentje met een Waals accent. En haalde ook de Engelse taal naar voren ten koste van het Duits dat daarna kwam. Het valt me trouwens wel op dat consequent werd gewaarschuwd voor zakkenrollers in Antwerpen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

De lage Gouwebrug is op zijn fundatie geschoven door de aanvaring, dus dat onderzoek dat vannacht gaat plaatsvinden kan nog wel eens een staartje krijgen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Meltrain »

De 523 vertrok met ruim +10 vanaf Rotterdam Centraal omdat het stel uit de richting Utrecht nog niet gearriveerd was. Op zich hadden we best met het losjes zesje kunnen rijden wat er al stond, maar daar werd niet voor gekozen.
Net voor Gouda moesten we wachten tot het spoor vrij was en op station Gouda riep de HC om dat er problemen zijn tussen Goverwelle en Woerden. We vertrokken wel, maar staan nu bij Gouda Goverwelle weer stil.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:De lage Gouwebrug is op zijn fundatie geschoven door de aanvaring, dus dat onderzoek dat vannacht gaat plaatsvinden kan nog wel eens een staartje krijgen :X
In het onderstaande bericht is meer informatie te vinden:

https://www.ad.nl/alphen/tot-vanavond-m ... ~a1757149/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Chrysa »

Kom je aan op station Dordrecht, blijken alle treinen maar Rotterdam opgeheven door een aanrijding. Terug naar huis dan maar weer. -o-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Dan ga je toch via Breda? *O*
Meltrain schreef:We vertrokken wel, maar staan nu bij Gouda Goverwelle weer stil.
En daar sta je nu nog steeds? :o
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Chrysa »

Neuh, moest om 12:30 ergens zijn, maar dat lukt dan niet meer. :')
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door groningen »

Het was uniek om 18.50 in Winterswijk gisteravond. Beide treinen reden naar Arnhem Centraal (zogenaamd). En in mijn trein via Doetinchem had de beeldscherminformatie de tijden van 1 uur later. / Dus op de Zutphen - Oldenzaal lijn rijden dus treinen die of blauw of rood zijn. Ik mag aannemen dat voor het in- en uitchecken niets uitmaakt?!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door jelmerrr »

Euh over dat in en uichecken:
Voor Zutphen-Oldenzaal moet je bij blauwnet inchecken ookal heb je een rode trein

Bedoel je dat toevallig?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door groningen »

In Zutphen (en Zwolle) heb je nu 3 mogelijke vervoerders? Blauwnet, Arriva en NS. Of is Blauwnet soms hetzelfde als Arriva daar?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door dennistd »

In Zwolle is Arriva Blauwnet, in Zutphen niet.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door jelmerrr »

De lijnen Kampen-Zwolle, Emmen-Zwolle, Enschede-Zwolle, Marienberg-Hardenberg en Oldenzaal-Zutphen rijden onder de naam blauwnet
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef:De 523 vertrok met ruim +10 vanaf Rotterdam Centraal omdat het stel uit de richting Utrecht nog niet gearriveerd was. Op zich hadden we best met het losjes zesje kunnen rijden wat er al stond, maar daar werd niet voor gekozen.
Normaliter neemt dezelfde machinist de trein ook mee terug. Trein 512 was zover ik kon nagaan nagenoeg op tijd, maar er was kortstondig oponthoud door een defecte trein rond Schollevaar/Alexander. Ik zat in dezelfde file met trein 2814, tussen Alexander en Noord passeerde we ook nog een stilstaande SLT op het spoor richting Gouda die daar redelijk in de weg stond (de 523 had op dat moment langs moeten stuiven maar deed dat gelukkig dus niet).

Vanmiddag ook weer gezellig op deze corridor, trein 559 met solo ICM4 te Rotterdam doordat de 548 niet was komen opdagen. Paste daar overigens nog goed, geen volle gangpaden, maar of dat verderop ook nog zo was...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door julsteren »

jelmerrr schreef:De lijnen Kampen-Zwolle, Emmen-Zwolle, Enschede-Zwolle, Marienberg-Hardenberg en Oldenzaal-Zutphen rijden onder de naam blauwnet
En vergeet niet Enschede-Glanerbrug, waar de blauwnet-treinen altijd rood zijn :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Meltrain »

Aking schreef:Dan ga je toch via Breda? *O*
Meltrain schreef:We vertrokken wel, maar staan nu bij Gouda Goverwelle weer stil.
En daar sta je nu nog steeds? :o
De trein arriveerde ongeveer 30 minuten te laat in Utrecht en ik was (officieel) 20 minuten te laat op Amsterdam Amstel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door jelmerrr »

julsteren schreef:
jelmerrr schreef:De lijnen Kampen-Zwolle, Emmen-Zwolle, Enschede-Zwolle, Marienberg-Hardenberg en Oldenzaal-Zutphen rijden onder de naam blauwnet
En vergeet niet Enschede-Glanerbrug, waar de blauwnet-treinen altijd rood zijn :')
Ben ik er zomaar 1 vergeten :@
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:De lage Gouwebrug is op zijn fundatie geschoven door de aanvaring, dus dat onderzoek dat vannacht gaat plaatsvinden kan nog wel eens een staartje krijgen :X
Op de site van ProRail kwam ik het onderstaande bericht tegen:

https://www.prorail.nl/inhoud/brug-goud ... d-hersteld
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door reisthijs »

Twee opmerkelijke zaken op mij ritje naar Amsterdam vanavond:
Toen ik net in Utrecht op de vertraagde IC richting Enkhuizen stond te wachten kwam hier een IC-direct-stam doorrijden. Vervolgens reed de IC van Breukelen tot Abcoude over het middenspoor, om diezelfde IC-direct links in te halen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef:
julsteren schreef:
jelmerrr schreef:De lijnen Kampen-Zwolle, Emmen-Zwolle, Enschede-Zwolle, Marienberg-Hardenberg en Oldenzaal-Zutphen rijden onder de naam blauwnet
En vergeet niet Enschede-Glanerbrug, waar de blauwnet-treinen altijd rood zijn :')
Ben ik er zomaar 1 vergeten :@
:evil:
Vergeten jullie er nog een... Keolis Deutschland op Hengelo - Bielefeld

Overigens is het inchecken met een wegwerpchipkaart naar het buitenland onmogelijk bij blauwnet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Rijdt "Blauwnet" tot Bielefeld ja? OF is het vanaf Oldenzaal gewoon Gayolie?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door cassie127 »

Tja de lijn valt onder blauwnet... Maar van de paaltjes kan je maar gebruik maken tot Oldenzaal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten