OVer je reiservaringen in mei 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Daniel »

Een bijzondere gewaarwording aan het eind van de ochtend: toen ik bij uitgang Kamperbrug van metrostation CS in Amsterdam naar boven kwam stond daar een aardige mensenmassa voor de poortjes. Die konden het station niet uit want alle poortjes stonden als eenrichtingsverkeer het station in ingesteld. Nadat iemand op de info-knop van de alarmzuil drukte had het GVB, aannemelijk middels het cameratoezicht, de vergissing snel door en werden er een stel poortjes in de richting station-uit gezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door VIRM »

Gisteren (zondag) geen hele fraaie vertoning in Zaandam. De 865 kwam ietsje aan de vroege kant binnen, wat op zich niet heel bijzonder is voor in het weekend. Ik deed een paar passen naar de deur toe, vond de knop om hem te openen en dubbelcheckte daarna of er nog reizigers uit de trein kwamen. Toen ik wilde instappen/ging instappen (het ging ineens vrij snel), werd de sluitfluit erg kort gebruikt en werden de deuren dichtgegooid. Het had naar mijn inschatting niet heel erg veel gescheeld of ik had er tussen gezeten. De 865 vertrok na dit korte stationnement te vroeg (zker met -1, en mogelijk nog wat vroeger) om met -2 a -3 op Sloterdijk aan te komen.

Nu ligt spoor 5 in een flauwe bocht, maar ik neem aan dat diegene die de vertrkeprocedure uitvoert toch wel goed oplet. Ik voelde mij er in ieder geval niet veilig door. Ik heb er ook melding van gemaakt bij de klantenservice, maar ben benieuwd of je bij dit soort dingen ook ooit de andere kant van het verhaal krijgt te horen.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door waldo79 »

Ik zie het zo nu en dan gebeuren, goed dat je zoiets laat weten te hebben meegemaakt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door ODRAIL »

VIRM schreef:Gisteren (zondag) geen hele fraaie vertoning in Zaandam. De 865 kwam ietsje aan de vroege kant binnen, wat op zich niet heel bijzonder is voor in het weekend. Ik deed een paar passen naar de deur toe, vond de knop om hem te openen en dubbelcheckte daarna of er nog reizigers uit de trein kwamen. Toen ik wilde instappen/ging instappen (het ging ineens vrij snel), werd de sluitfluit erg kort gebruikt en werden de deuren dichtgegooid. Het had naar mijn inschatting niet heel erg veel gescheeld of ik had er tussen gezeten. De 865 vertrok na dit korte stationnement te vroeg (zker met -1, en mogelijk nog wat vroeger) om met -2 a -3 op Sloterdijk aan te komen.

Nu ligt spoor 5 in een flauwe bocht, maar ik neem aan dat diegene die de vertrkeprocedure uitvoert toch wel goed oplet. Ik voelde mij er in ieder geval niet veilig door. Ik heb er ook melding van gemaakt bij de klantenservice, maar ben benieuwd of je bij dit soort dingen ook ooit de andere kant van het verhaal krijgt te horen.
Zo'n zelfde geval met het sluiten van de deuren had ik afgelopen zaterdag op Utrecht Centraal (ja daar zijn ook een paar perrons met een flauwe bocht erin). Zal het deze week ook melden bij de klantenservice.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door VIRM »

Ik zie HC's vaker bij perrons die in een bocht liggen een paar meter van de trein vandaan lopen om juist te dubblchecken of alles goed gaat. En het was ook nog erg rustig, dus er kon ook niemand die he tzicht belemmerde. Ik mag toch hopen dat de gemiddelde HC betere oogjes heeft dan ik. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door ODRAIL »

Dat gebeurd vaak dan hc's een paar meter bij de trein vandaan lopen. maar dan nog kan het fout gaan. En zeker na invoering van het het beleid "Fluiten is niet meer instappen" heb ik het als een aantal keren mee gemaakt dat het bijna fout (of net goed) gegaan is.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door cassie127 »

Dat beleid was er al langer... Je bedoeld zeker sinds de promotie van dit beleid :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door ODRAIL »

Dit bedoel ik inderdaad ja :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

Vanmiddag kwam de 560 nogal plotseling tot stilstand ten hoogte van het vroegere station Hulshorst. De eerste keer optrekken daarna ging niet zo goed, met een klap kwamen we een paar meter verder op de overweg tot stilstand. Bij de poging daarna ging het heel langzaam, pas vlak voor Harderwijk hadden we weer goede snelheid. Door Putten ging het iets te snel, daarna moest er toch wat afgeremd worden. Uiteindelijk toch maar +3 in Amersfoort en in Utrecht was alles weer verdwenen.

Tussen Assen en Zwolle zat overigens een zwartrijder in de trein die opteerde voor een enkeltje Assen - Den Haag 1e klas. Da's een dure grap :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door ODRAIL »

Is er geen uitleg gegeven over het plotselinge stilstaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

Er was een rood sein, maar waarom was voor het personeel niet duidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Suus schreef:Tussen Assen en Zwolle zat overigens een zwartrijder in de trein die opteerde voor een enkeltje Assen - Den Haag 1e klas. Da's een dure grap :X
Als je hem uiteindelijk toch niet betaalt boeit dat weinig natuurlijk :') *O*
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door cassie127 »

Inmiddels staan er in de trein van 16:22 uur uit Zwolle naar Enschede al 4 fietsen, die hier op dit moment helemaal niet mogen zijn -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Ik neem toch aan dat je gelijk 112 hebt gebeld voor deze grove misdaden tegen de mensheid? :o
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Bemined »

Aparte portofoon oproep opgevangen te Rotterdam vanmiddag: een collega had zijn tas in de cabine van de sprinter op spoor één-zes laten liggen :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Ardan »

Oh ja, je mag geen zestien meer zeggen :')
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Want dat is aanstootgevend voor de kinders van 16? _O-
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door dylanwild94 »

Is het tegenwoordig ook zeuven ipv zeven?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Meltrain »

Inmiddels staan we met de 2858 alweer enige tijd stil tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Capelle Schollevaar, wegens een defecte Sprinter voor ons.
Er werd omgeroepen dat we terug naar Gouda zouden gaan, maar dat is nog niet gebeurd.
En een minuut later vertrokken we richting Gouda.
Nu dus maar eens kijken hoe ik vanuit Gouda in Rotterdam kom.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door marvinkok »

Ardan schreef:Oh ja, je mag geen zestien meer zeggen :')
Vecom :roll:
Het meest nutteloze examen wat erbij zit. Het idee ervan is wel goed, alleen de manier van examineren heeft weinig met de werkelijkheid te maken... Sluiten
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef:Inmiddels staan we met de 2858 alweer enige tijd stil tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Capelle Schollevaar, wegens een defecte Sprinter voor ons.
[...]
Er is sprake van een brand aan trein 4063 (SLT 2609/2431) op station Schollevaar, dat is meer dan een simpel defect... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door VIRM »

Vanmiddag vertrok de 3358 om 17:57 uit Sloterdijk, wat een tikkeltje aan de vroege kant was (waarom heb ik ineens in twee dagen twee te vroeg vertrekkende treinen?). Bij het binnenrijden van de Hemtunnel ging de trein in de ankers, om aan het begin van de helling naar boven bijna tot stilstand t ekomen. Daarna werd erlangzaam doorgereden naar Zaandam.
Staan er seinen midden in de Hemtunnel, en kunnen die op rood staan? Lijkt mij niet heel erg de bedoeling dat daar een trein tot stilstand komt door een rood sein...
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Bemined »

Z2N schreef:Er is sprake van een brand aan trein 4063 (SLT 2609/2431) op station Schollevaar, dat is meer dan een simpel defect... :X
Wel opvallend dat die brand pas na 10 minuten gemeld werd, sprinter is rond 17:53 gearriveerd te Capelle Schollevaar, rond 18:02 werden alle treinen tussen Rotterdam en Gouda stopgezet (alarmoproep?) en om 18:05 rukte de brandweer uit. Die 2858 moet dus al voor de brand gemeld werd in de file gestaan hebben achter de sprinter.

Overigens wordt inmiddels al gemeld dat de verstoring voorbij is, dat is snel, blijkbaar kan de trein dan op eigen kracht verder, want wegslepen kost meestal een stuk langer.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door marvinkok »

VIRM schreef:Vanmiddag vertrok de 3358 om 17:57 uit Sloterdijk, wat een tikkeltje aan de vroege kant was (waarom heb ik ineens in twee dagen twee te vroeg vertrekkende treinen?). Bij het binnenrijden van de Hemtunnel ging de trein in de ankers, om aan het begin van de helling naar boven bijna tot stilstand t ekomen. Daarna werd erlangzaam doorgereden naar Zaandam.
Staan er seinen midden in de Hemtunnel, en kunnen die op rood staan? Lijkt mij niet heel erg de bedoeling dat daar een trein tot stilstand komt door een rood sein...
Volgens de wegwijzer (tis een beetje te ver vanuit Twente) staan er inderdaad P-seinen in de tunnel. Die kunnen dus op rood staan, wat weer kan gebeuren als je te vroeg bent en bijvoorbeeld Zaandam nog niet binnen mag komen...
Op dezelfde tekeningen zie ik X/G seinen, wat betekent dat hele zware (goederen) treinen pas de tunnel gelaten worden als ze er ook weer uit kunnen komen, die zullen dus in theorie nooit stranden in de tunnel. Passagierstreinen kun je evacueren natuurlijk, al ben ik niet bekend met de plaatselijke regelgeving omtrent de hemtunnel...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Z2N »

Bemined schreef:
Z2N schreef:Er is sprake van een brand aan trein 4063 (SLT 2609/2431) op station Schollevaar, dat is meer dan een simpel defect... :X
Wel opvallend dat die brand pas na 10 minuten gemeld werd, sprinter is rond 17:53 gearriveerd te Capelle Schollevaar, rond 18:02 werden alle treinen tussen Rotterdam en Gouda stopgezet (alarmoproep?) en om 18:05 rukte de brandweer uit. Die 2858 moet dus al voor de brand gemeld werd in de file gestaan hebben achter de sprinter.

Overigens wordt inmiddels al gemeld dat de verstoring voorbij is, dat is snel, blijkbaar kan de trein dan op eigen kracht verder, want wegslepen kost meestal een stuk langer.
De brand viel inderdaad mee: er was kortsluiting in de schakelkast van stel 2431, de vonk zorgde voor wat brandend papier. De 2609 sleepte de 2431 naar Rotterdam, dus al met al geen grote schade. Foto's staan op het internet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten