OVer je reiservaringen in juli 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door VIRM »

De Prins Hendrikkade in Amsterdam is deels opgebroken, waardoor de N92 nu ook halteert op busstation Ijzijde. Veel makkelijker overstappen vanuit de trein. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Meltrain »

Naast de werkzaamheden rond Gouda, zijn er komende week blijkbaar ook werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht, waardoor er maar twee Sprinters per uur rijden.
Maar op een reis van Rotterdam Lombardijen naar Amsterdam Amstel, krijg ik wel erg verschillende adviezen qua resitijd :? :
Afbeelding

Dat er een verschil zit tussen een reis met de ICd en reguliere treinen, is verklaarbaar, maar ook binnen de twee categorieën zijn er forse verschillen. :?
En de reis per [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] is zelfs even lang als die met de ICd, indien ik op Rotterdam Centraal in drie minuten van spoor 11 naar spoor 7 kan lopen. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dylanwild94 »

Ik was even vergeten dat de kustbuslijnen ook nog rijden in Noord Holland. Dus vanaf Den helder heb ik nu een gratis verbinding naar alkmaar via petten. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dylanwild94 »

Ik zit nu in zo'n BYD K7. Telkens als er op een stopknopje wordt gedrukt denk dat er een Amsterdamse metro zijn deuren dicht doet voor vertrek. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef:Naast de werkzaamheden rond Gouda, zijn er komende week blijkbaar ook werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht, waardoor er maar twee Sprinters per uur rijden.
Er wordt gewerkt aan de wissels in Rotterdam, hierdoor zijn de sporen 12 t/m 16 buiten dienst en dat lijkt gevolgen te hebben voor de gelijktijdigheid vanuit Blaak richting Centraal, de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] is bijv. 3 minuten uitgebogen om achter de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] binnen te komen i.p.v. gelijktijdig. Een aantal treinen is hiervoor aangepast, een aantal andere is opgeheven omdat aanpassen niet kon / men het te veel moeite vond / de plannormen in de weg zaten (doorhalen wat niet van toepassing is). De sprinter komt hierdoor dus later aan in Rotterdam, terwijl de IntercityDirect juist eerder vertrekt, waardoor deze aansluiting verloren gaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Meltrain »

Maar reizigers op de corridor Dordrecht - Rotterdam (en Sprinter-reizigers zelfs tot aan Den Haag) worden nu dus de dupe van werkzaamheden aan sporen waar deze treinen niet eens gebruik van maken. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door en-es »

Op station Venlo probeerde een aziatisch uitziende jongen een blikje energiedrank met een bankbiljet van 100 euro af te rekenen. Hij was verbaast toen de dames van smullers daar niet aan mee wilden werken. Ook was er een stel die wanhopig uit elke automaat kaartjes probeerden te kopen. Ze vroegen zelfs aan personeel van de winkels op het station hoe ze dat moesten aanpakken. En mijn IC van 18.33 heeft een paar minuten vertraging en stopte in s Hertogenbosch op spoor 6.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door SLToilet »

Meltrain schreef:Maar reizigers op de corridor Dordrecht - Rotterdam (en Sprinter-reizigers zelfs tot aan Den Haag) worden nu dus de dupe van werkzaamheden aan sporen waar deze treinen niet eens gebruik van maken. :N
Niks nieuws onder de zon helaas. Dit gebeurt bij werkzaamheden, maar ook verstoringen elders, in bijvoorbeeld de 6600 :')
Zodoende komt het maar al te vaak voor dat de sprinterstations daar door bussen worden aangedaan terwijl vele intercity's blijven voortrazen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Precies op vertrektijd (7:11) van de 905 kwam vanochtend het bericht van een defecte trein op de HSL. Uiteindelijk mochten we om 7:15 toch vertrekken en via de HSL, helaas ging het over de heuvels van Hoofddorp niet vlekkeloos en moesten we sprinter 5825 op Schiphol voorlaten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door ODRAIL »

is de vertraging van vanochtend ook weer goed voor wat geld terug?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Nee, het was maar +10.

Verder wel slapend rijk geworden vannacht, ik kreeg om 3:04 € 18,26 toegekend door NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door ODRAIL »

Haha ... dat is letterlijk slapend rijk worden :pos: :wink: .

Was dit ook weer van de ICD?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Aangezien het meer is dan 1/21ste deel van een Altijd Vrij kan je daar wel vanuit gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Wubbo »

Ik met mijn goede gedrag de wekker een half uur eerder gezet, omdat 8823 gepland niet zou rijden. Blijkt 8821 (die wel in de planning stond) ook te zijn opgeheven, kwam ik achter toen ik de actuele vertrektijden checkte. Uiteindelijk dus maar via Schiphol gegaan, waar ik over moest stappen op 3521 die vervolgens ook +11 kreeg (en in Utrecht werd opgeheven ivm een defect aan de trein). Resultaat: een reistijd van 1:24 in plaats van 0:37 normaal (en 0:58 met de omleiding).

Morgen een nieuwe poging.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door VIRM »

De beide s1800's die ik vandaag had waren verlengd, kennelijk in verband met de werkzaamheden bij Gouda. Iemand trouwens enig idee waarom één van de twee Sprinterseries tussen Leiden en Den Haag Centraal is opgeheven? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Vanwege werkzaamheden gok ik :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Wubbo »

Spoor 7 op Den Haag Centraal is buiten dienst (spoor 4 t/m 6 ook trouwens).
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond een nieuwe van Tuffy gehoord: op Sloterdijk werd omgeroepen dat de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 18:15 niet verder zou rijden dan Alkmaar.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door marvinkok »

Creatieve treindienstleider in Hengelo vanavond rond 19:45.
De ICB 241 kwam al via "een andere route" dus wat later binnen in Hgl (aanrijding persoon Apd-Dv, dus via Zl gestuurd) en kreeg te maken met een onwelgeworden passagier. Deze hield daarmee spoor 3 bezet.
De 31274 uit Oldenzaal werd binnengenomen op spoor 11 en zou daar keren op de 31263.Afbeelding
De 7974 naar Zl kwam gewoon op 2b
De 7963 naar Es werd binnengenomen op 2a
Ondertussen stond de 31263 uit Zp voor de rooie te wachten om vervolgens bezet binnen te komen achter de 7963 op 2a, en daar weer te keren op de 31274.
Afbeelding
Het was alleen wel wat loopwerk voor de machinisten van de Lintjes, want die mochten van 11 naar 2a en andersom :X
leverder wel tot 5 minuten vertraging op, maar volgens mij heeft iedereen z'n overstap gehaald.
Kort hierna is de 241 ook vertrokken met een klein uur vertraging tov z'n normale vertrektijd.

Edit: foto's als bron toegevoegd :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten