OVer je reiservaringen in juli 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door ovforens »

SLToilet schreef:De FLIRT openen blijft lastig. Na de zoveelste keer in te moeten grijpen bij het openen van de deuren van een FLIRT hieronder de instructie (met de hoop dat Google hem indexeert) :Y
Nu maar hopen dat ik tijdig je post terugvindt als ik de deur niet open krijg tijdens een korte stop.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door ovforens »

Daniel schreef:Men doet tegenwoordig aan stick to the plan (ofwel laat de reiziger maar sticken) he. Sindsdien lijkt enige creativiteit, zover die er überhaupt nog was, ver te zoeken.
Wellicht wordt er bij NS verder gedacht dan alleen de losse treinrit zoals hier en op Somda altijd het geval is. Stellen zitten in vaak in meerdaagse omlopen en hoewel het met een kortzichtige blik wellicht handig overkomt om "even" DDZ4 en 6 om te wisselen, kan dit later op de dag leiden tot kortere treinen elders, bijsturingsritten die duizenden euro's kosten of treinuitval leiden. Maar de beste stuurlui zitten meestal niet in de hectiek bij de bijsturing maar rustig achter een computer thuis.
Laatst gewijzigd door ovforens op za 21 jul 2018, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door en-es »

Vanavond ging ik met de sprinter van 18.10 van Amsterdam Centraal naar Baarn. Die vertrok van spoor 10. Ik zag echter dat van spoor 11 om 18.14 een extra internationale trein naar Braunschweig zou vertrekken. Uiteraard was ik benieuwd wat voor trein het was en samenstelling van de trein. Er stonden wel reizigers op die trein te wachten: allemaal mensen die een polsbandje om hadden. Uit een t-shirt die iemand droeg (er heiratet, wir saufen nur!) begreep ik dat het om een vrijgezellenfeest ging. Wel een groot feest als je voor een hele groep een trein inhuurt. Toen kwam de trein binnenrijden: voormalige coupérijtuigen van de Deutsche Bundesbahn met Centralbahn logo's die door een oranje loc van railexperts.nl werd getrokken. Het leek de vroegere buurlandtrein Amsterdam-Braunschweig wel. Op de ramen van de rijtuigen stond te lezen dat het om een RTL Partyzug ging. Op het perron van Amsterdam Muiderpoort stond een treinfapper met filmcamera, waarschijnlijk voor de partyzug. Na aankomst in Baarn heb ik gewacht tot die trein voorbij zou rijden maar na 10 minuten had ik nog niks gezien en ging naar huis. Die trein moet dan wel heel langzaam rijden tot Amersfoort!
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Gebruikersnaam »

Die Sonderzug is er tussengepropt. Ergens in april reed er ook eens een Sonderzug van Amsterdam naar Duitsland. Deze was toen in Naarden-Bussum een kwartier aan de kant gezet. Het zou best wel eens kunnen dat dat deze keer weer is gebeurd. Ik stond bij Barneveld Harselaar en daar kwam die pas om 19.26 langs. Vergelijk maar eens met een doorgaande IC...
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dennistd »

Dit was een Partyzug van de Duitse radiozender 89.0 RTL. Vanmorgen om 4.41u uit Magdeburg vertrokken, om 1.30u zijn ze weer terug: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2450339888
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door VIRM »

Gisterochtend (zaterdag) van Zaandam naar Rotterdam Centraal geweest. De 3335 kreeg vlak voor vertrektijd +6. In de trein zelf hoorde ik iemand mopperen dat de treinvervangende bussen tussen Zaandam en Uitgeest zich niet hielden aan de gepubliceerde vertrektijden. Op Zaandam zelf was men druk bezig met de spooroverbouwing, en op perron 4/5 (waar er geen treinen vertrokken) waren diverse bouwvakkers ook iets aan het doen.

’s Middags met de 1163 van Rotterdam Centraal naar Eindhoven geweest. Op de HSL kwam de trein stilstand: er was even verderop een bermbrand vlakbij het spoor, en de machinist vertelde dat hij nog een aanwijzing van de verkeersleiding moest krijgen. Aankomst in Breda was met +8 en in Eindhoven +4. De HC riep in zowel Nederlands, Engels als Duits om dat Eindhoven het eindpunt was, en ook buslijnen 400 en 401 naar het vliegveld werden meegneomen in zijn mededelingen over de aansluitingenn. In tegenstelling tot vorige keer geen vrouwenvolleybalploeg van de geleidelijnen in Eindhoven afgejaagd overigens.


Op de terugweg naar huis de 2982 genomen, die vanwege werkzaamheden extra in Zaandam stopte. De enige controle van vandaag was de toegangscontrole onderaan de trap in Eindhoven.
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Jef400 »

Gisteren had ik een afspraak in Apeldoorn, in de loop van de middag geruisloos naar Apeldoorn gegaan, na de IKEA bezocht te hebben stapte ik op station Duivendrecht in. De reis verliep voorspoedig, geen vertragingen en een geluidsloze rit zorgde ervoor dat ik uitgerust in Apeldoorn aankwam. Gezellig daar een dag met vrienden geweest, gemerkt dat de stadslijn 1 op zaterdagen daar niet op de Hoofdstraat stopt door de markt en na enkele minuten kwam ik aan op de plaats van bestemming. De terugreis verliep onrustiger. Doordat ik nu door moest naar Purmerend, en het al goed laat was moest ik overstappen in Utrecht. De overstap duurde 29 minuten en na wat proviand te hebben ingeslagen begon de vloek van trein 2984 zich te verspreiden. Eerst wat gestoorde nawijzende brabbelende idioten op het perron, daarna een redelijk korte trein en in de trein een onrustige sfeer. Het bleef tot aan Amsterdam wel vrolijk, maar na Amsterdam werd het ellendig. De sfeer veranderde al door de grote hoeveelheid dronken lorren in de trein en op station Zaandam brak er op het balkon achter mij een knokpartij uit tussen wat vriendengroepen. Ik hou normaal wel van marginaal randvermaak, maar ik vond dit toch ietwat ver gaan. Zelf was ik blij in Purmerend uit te stappen en naar huis gebracht te worden. Jammer dat sommigen zich gewoon niet kunnen gedragen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door MdJ »

De Hofstraat (met halte Hoofdstraat) is de uitwijkplek voor de markt wanneer het Marktplein daarvoor niet gebruikt kan worden.

Meestal alleen in de buurt van Koningsdag omdat er dan de kermis op het Marktplein staat; dit jaar wordt er op het Marktplein gebeachvollybald.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door ODRAIL »

Hopelijk had Suus hier geen last van:

https://www.ad.nl/breda/hsl-loopt-vertr ... ~a164d111/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Nee, anderhalf uur te laat. Ik ging vrijdag met de 905.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend vertrok de 3323 met +6 uit Zaandam. Tuffy lag kennelijk nog op één oor, want dit werd overigens niet omgeroepen. De aansluitende IC die ik wilde hebben (die uit Zwolle kwam) reed met +22, en later zelfs met +27. Dus dan maar doortuffen naar Leiden. Bij Hoofddorp liep de vertraging op tot +11, wellicht werd er een vertraagde [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] voorgelaten? In Leiden werd de 3323 uiteraard op 5a binnengenomen, maar gelukkig de overstap op de 6329 gehaald. Daar bood de HC tot tweemaal toe zijn excuses aan voor de drukte: het voorste treinstel was afgesloten omdat het vies was en er iemand had overgegeven. Hey Suus, heb je die kotsende Britten bij mij gedumpt?

Op de terugweg stelde de 1863 niet teleur: als ik deze trein op een maandagmiddag neem gaat hij of kapot, of wordt ingekort. Vandaag werd er ook nog een verdieping gejat, aangezien het een solo ICM4 was. Vlak na vertrek werd de eerste klas vrijgegeven. De aansluitende 3358 vertrok van 5a, dus kon diagonaal-cross-platform overstappen in plaats van 4b naar 4b. De 3358 ging heel soepeltjes, tot het rode sein vlak voor Zaandam: er was een trein bij Kogerveld in de problemen en op Zaandam was er beperkt spoorgebruik door de werkzaamheden.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Etienne »

Het idee van wachten op een andere trein, wat ik in de DB-app zie terugkomen, komt bij mij zo nu en dan vreemd over. In Cottbus kwam ik 11 minuten te laat (11:05 i.p.v. 10:54) aan door een eerdere technische storing van de RE uit Eilenburg. De aansluitende ODEG-trein van 11:04 werd een achterlichtaansluiting.
Eén uur later kon er wel gewacht worden, want in plaats van 12:04 werd om 12:16 vertrokken. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ferdinand »

Komt me bekend voor. Eerste vlucht van 11:25 net gemist door vertraging op eerdere vlucht. Vervolgens had de vlucht van 15:10 een vertraging van anderhalf uur...
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door nvdw »

Nostalgie hoor, DD-AR in de sprinter Zwolle-Utrecht. Vooral in het stuurstandrijtuig; dat hoekje net naast de gang waar geen gewone tweezitsbank past en er dus maar een klapstoeltje gemonteerd is. Dat was altijd het laatste plekje in die coupe dat overbleef :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door VIRM »

Ten opzichte van gisteren had NS wat groeihormonen voor de 1863 gebruikt, wat resulteerde in acht extra bakken en een nieuwe verdieping (van ICM4 naar DDZ12).
Op Leiden was er op vertrektijden geen spoor van de 3358 te bekennen. Toen ik in de AV kijk, stond hij aangegeven met +10. Zeven minuten na vertrektijden schrok Tuffy wakker en dirigeerde de reizigers naar 5a. Daar kwam e 3358 ietsje later aanrijden vanuit het westen. Vertrek was met +14, en de HC riep om dat dit te maken had met een technisch mankement aan de remmen, en dat dit was opgelost. Op Zaandam binnengenomen op spoor 5. Daar reed de machinist een heel stuk naar voren (meestal wordt dit spoor gebruikt voor treinen richting Amsterdam)..
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Storing op de HSL tussen Rotterdam Centraal en Breda. Dus wat viel er uit, de t1058 tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal.

Vervolgens kwamen er op Amsterdam Centraal omreisadviezen uit de omroep waar mijn oren van gingen klapperen: IC 17:49 naar Den Haag Centraal, reizigers Schiphol overstappen op Amsterdam Sloterdijk, reizigers Rotterdam Centraal overstappen op Leiden Centraal.

P.S.: De IC 17:49 naar Den Haag Centraal heeft in Amsterdam Centraal niet gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door ODRAIL »

Ja ... tegenwoordig krijg je bij verstoringen van die omreisadviezen waar je u tegen zegt :? .

Heb je dit gemeld in het doorgeefluik van Mikos? Misschien kan hij er iets mee.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door nvdw »

Ik heb een weekje vrij en kuier het land door om hier en daar nog eens wat mensen en plaatsen te bezoeken.

Zo zat ik vandaag ook voor het eerst in zo'n NS-Flirt. Mooie dingen hoor, met best wel handige vondsten zoals afvalbakken op de balkons; dat vind ik een betere oplossing dan die vaak veel te krappe laatjes en bakjes per vier- of tweezitter, met als toppunt die in de ICMm waar je je knieën aan bezeert.

Jammer alleen van die text-to-speech omroepster, die met sommige plaatsnamen nogal moeite had ("Boggghstel"), rare lange pauzes inlast tijdens de overstapinformatie en een tekst als 's-Hertogenbosch prima losstaand uitspreekt, maar in een zinsconstructie compleet verhaspelt. Wat was er mis met de SLT-omroepster?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Die moest betaald worden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Hainje »

nvdw schreef:Jammer alleen van die text-to-speech omroepster, die met sommige plaatsnamen nogal moeite had ("Boggghstel"), rare lange pauzes inlast tijdens de overstapinformatie en een tekst als 's-Hertogenbosch prima losstaand uitspreekt, maar in een zinsconstructie compleet verhaspelt. Wat was er mis met de SLT-omroepster?
Niets, maar dit is omdat er nog een garantie op deze treinen zit. Daardoor mag NS zelf niet zelf een omroep maken, zodra die periode is verstreken zal NS ook wel een fatsoenlijke text-to-speech-omroepster installeren.
🍉
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door cassie127 »

Ik reis zelden met de IC Direct maar het rijtuig waar ik in zit is lekker donker in de tunnels _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dylanwild94 »

Even met rijtuignummer en stamnummer doorgeven in het doorgeefluik. Of aan Juiter.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door cassie127 »

Heel iets later deed de verlichting het gewoon weer. Zal wel een knopje geweest zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door cassie127 »

Gaat weer lekker nu.
Was onderweg met de sprinter vanuit Eindhoven richting Tilburg welke in Boxtel wegens een storing werdt opgeheven, advies was omreizen via Den Bosch waar vlak voor aankomst de melding kwam dat er geen treinen rijden naar Tilburg

Nu zit ik in bus 300 die kant op en lees ik dat het advies is om nu via Boxtel om te reizen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend was er een seinstoring bij Schiphol. Mijn 3323 had daar geen last van, behalve dat Hoofddorp door die storing werd overgeslagen. De gebruikelijke ICM7 in de aansluitende 1816 was overigens vervangen door een DDZ6.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten