OVer je reiservaringen in augustus 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

Dan weet de reiziger in ieder geval dat ze niet werken, en daar gaat het om toch? *O*

Overigens goffuhdakkes en #kudtns enzo! Want ik zit dus in de ICD mét toeslagkaartje, en net in Shl werd er omgeroepen dat we bleven staan in verband met een defecte trein op de HSL en dat er meer werd omgeroepen zodra men meer wist. Vervolgens werd er dus pas NA vertrek omgeroepen dat we via Leiden gaan, en dus later zijn en online onze toeslag terug kunnen vragen.

Het is ook al altijd wat met die klote ICD :evil:

(ga ik nu door voor de Suus bokaal? *O* en kijk Hainje! Zelfs als je om 13:00 je nest uit komt is het nog ellende -o- )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Hainje »

Nou inderdaad. -o-
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Durashift »

^^^het komt vast door die spooktrein, eerder op de avond.

:wink:
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door rooddolfijn »

Door werkzaamheden tussen Utrecht Centraal en Ede-Wageningen/Rhenen rijdt de sprinter serie 7400 niet. Dus stopt de intercity Schiphol Airport-Utrecht Centraal (normaal naar Nijmegen) op Utrecht Zuilen, Maarssen en Breukelen en Utrecht heeft dus een tweede Intercity station! *O*
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Bemined »

Bijna, de [serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] rijdt sowieso niet in het weekend, het is dus de [serie=Sprinter|2018|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] die uitvalt. Komende week vormen de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] een kwartierdienst tussen Breukelen en Utrecht Centraal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef:
Jultar schreef:Klinkt meer als aansturing deuren uitgevallen. Even deursturing resetten is dan meestal de oplossing.
Iemand had de moeite genomen om alle vier de deuren van "defect" stickers te voorzien, dus ik vermoed dat men er naar heeft gekeken en geen oplossing kon vinden.
Voor het melden van defecte deuren hebben we het Doorgeefluik van Mikos. *trein*
En daar had ik 's ochtends al gemeld dat deur 5 defect was. In de loop van de dag zijn er dan dus stickers geplakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

Geniaal. Ons groepje van vier zijn na Aix-en-Provence nog de enige reizigers in onze coupe. Nog nooit zo’n lege Thalys gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Meltrain »

Ik was eerder vandaag in Blerick en tot mijn verbijstering heeft dat station alleen trappen om de perrons te bereiken en dus geen liften of een hellingbaan. :shock:
Dit moet wel het laatste station in Nederland zijn dat ontoegankelijk is voor reizigers met een rolstoel, rollator of kinderwagen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door waldo79 »

Sowieso geen station waar je voor je lol verblijft, ingeklemd tussen een drukke verkeersweg en een bedrijventerrein :x
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Raymond »

Eindhoven Strijp-S hoort in ieder geval ook nog in het rijtje stations dat onbereikbaar is per lift of hellingbaan, al heeft dat station niet de overstapfunctie die Blerick heeft.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door webguy »

Overstappers gaan naar Venlo toch? Volgens mij is die overstap hetzelfde.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door JothamvW »

Voor de overstap tussen Maaslijn en de richting Eindhoven heb je altijd meer tijd in Blerick dan in Venlo.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Daniel »

Maar die overstap is cross-platform, daar heb je geen liften voor nodig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door rooddolfijn »

Bemined schreef:Bijna, de [serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] rijdt sowieso niet in het weekend, het is dus de [serie=Sprinter|2018|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] die uitvalt. Komende week vormen de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] een kwartierdienst tussen Breukelen en Utrecht Centraal.
Dat wist ik niet.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

Ik zit met mijn Pack Tribu in de eerste klas van TGV 6068. Elke kilometer die we afleggen (het zijn 863 tariefkilometers volgens het kaartje) kost mij € 0,034 per persoon. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door en-es »

Ik zit nu in Eurostar 9148 van Londen naar Amsterdam. Na het eten zijn de tafels afgeruimd en ik ben ergens tussen Calais en Lille. Rijtuig 1 is voor meer dan de helft bezet en er is Nederlands personeel in de trein. We stoppen onderweg alleen in Brussel en Rotterdam.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend

Bericht door en-es »

We zijn zo in Brussel Zuid. Een verzoek: We stoppen heel kort in Brussel. Probeer zo snel mogelijk uit te stappen!
Volgens mij hebben we vertraging.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Meltrain »

In de 5116 waren de aantallen vandaag omgedraaid: normaal zijn er twee stellen en is er een conducteur, maar vandaag zijn er twee conducteurs en is er maar een stel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door erka »

Net terug van 10 dagen Zwitserland met uiteraard ook veel treinen. Route was globaal Basel-Bern-Brig-Andermatt-Chur-Zürich. Had zich achteraf wel geleend voor mijn eerste beeldverslag hier, maar heb daar wel erg weinig geschikte foto's voor gemaakt. Naast treinen ook een paar keer met de Postauto gegaan. Paar dingen vielen me qua reizen erg op. In totaal 0,0 (nul, zero) vertraging gezien in de treinen die ik zelf nam en bij de grote stations van de SBB. Echt geen énkele minuut. NIKS. Ongelofelijk, want de frequentie ligt dichtbij de Nederlandse. En in elke IC en IR trein stopcontacten in de trein ook in de 2e klasse. Het zal voor een deel een geldkwestie zijn, maar m.i. is het ook een kwestie van mentaliteit en dingen slim regelen.
Voor het overige doet ons Nederlandse systeem het overigens aardig vergelijkbaar (reisinformatie, internet, voorzieningen op stations etc).

Naast de SBB ook o.a met de BLS, MGB en de RhB (klein stukje) geweest. En daarnaast dus een paar keer met een Postauto over een bergpas geweest (+ wandeling op de pas). Mooie ervaring, buschauffeurs van de Postauto zijn erg (klant)vriendelijk en denken in oplossingen, ipv regeltjes wat je in de rest van Zwitserland veel ziet.

Volgende keer zal ik eens proberen wat geschikte foto's te maken voor een beeldverslag :D
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Mikos »

erka schreef:En in elke IC en IR trein stopcontacten in de trein ook in de 2e klasse. Het zal voor een deel een geldkwestie zijn, maar m.i. is het ook een kwestie van mentaliteit en dingen slim regelen.
Niet zo zeer geld is een probleem, maar wel tijd. Toen SLT op de baan kwam, bijvoorbeeld, was wifi in de trein nog helemaal niet nodig; mobiel internet was nauwelijks aan de orde van de dag. En 'dus' waren stopcontacten ook niet heel erg in trek. Toen DD-AR werd omgebouwd naar DDZ was mobiel internet al wel een dingetje en dus werd er Wifi in de trein ingebouwd. Maar plannen voor het ombouwen van een trein worden niet van de een op de andere dag gemaakt, dus de plannen zijn vaak al een stuk ouder voordat een trein wordt omgebouwd. Ten tijde van het opzetten van de plannen voor de ombouw naar DDZ waren mobiele telefoons nog niet van het batterijslurpende slag dat we nu hebben en dus zijn er niet overal stopcontacten ingebouwd.

Er gaat nogal wat tijd overheen voordat een trein van de tekentafel komt en ook daadwerkelijk de werkplaats uitrolt. In de tussentijd veranderen dingen al snel en als er dan 'revolutionaire' zaken ontwikkeld worden waar je op de tekentafel nog geen rekening mee kon houden (denk aan airco in DD-AR; 20 jaar geleden was airco helemaal niet gewoon zoals het nu lijkt te zijn), dan lijkt het net alsof je een slag gemist hebt. Uiteindelijk zullen ook de treinen die nu geen stopcontacten hebben daarvan voorzien worden, zodra ze voor een volgende revisie aan de beurt zijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door en-es »

Ik ben ook net terug uit het buitenland en wel uit het Verenigd Koninkrijk. Heb daar met diverse maatschappijen gereist. Met name de 1e klasse reizen in het lange-afstandsverkeer zijn fijn. Bijv. met LNER van Londen naar Leeds in een intercity waar op nog steeds Virgin logo's te zien waren. Of op een vrijdag met Virgin van Preston naar Glasgow waar vriendelijke jongedames in uniform eten en drinken op je zitplaats brachten. Zondag was de service wat minder in de Virgin-trein van Glasgow naar Londen: een nogal humeurige oude dame in burgerkleding die koffie en hapjes bracht. Koffie, thee en water waren de enige dranken die gratis waren. Absoluut geweldig was ook mijn uitstapje vanuit Chester naar Noord Wales waar ik Llandudno, Blaenau Ffestiniog, Bangor en Holyhead aandeed. Jammer dat ik geen tijd had om in Betws-y-Coed uit te stappen!

Het viel me op dat er consequent kaartcontroles waren in de treinen van Arriva Wales door vriendelijke conducteurs/conductrices. In de treinen van Merseyrail en Northern vrijwel geen kaartcontroles. Kaarten voor mijn reizen bestelde ik online aangezien dat voordeliger was dan Britrail of Interrail. Op die manier heb je ook reserveringen gratis er bij. Moet wel zeggen dat je veel kaartjes krijgt zodra je ze uit de automaat haalt. Voor Liverpool-Glasgow kreeg ik vier kaartjes! Verder is het heel goed zoeken in de tarievenjungle. Ik ontdekte dat je met splitsen weleens aanzienlijk lagere prijzen krijgt. Tevens geldt treinbinding in het VK ook voor lokale treinen.
Laatst gewijzigd door en-es op ma 13 aug 2018, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

"Dames en heren we gaan enkele minuten vertraging oplopen, want de goederentrein die naast ons rijdt die mag dus voor"

Volgens mij was de machinist van deze trein daar niet heel blij mee :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

21 minuten vertraging met Thalys bij aankomst in Rotterdam. Door een vertraagde trein uit Nederland (aannemelijk door de defecte bovenleiding op de HSL in Nederland en het persoonsongeval bij Duffel) moesten we in Brussel langer wachten op nieuw personeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

Had dan ook de ICD genomen :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

Die had +77 en die daarachter +22 :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten