Pagina 3 van 10

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: zo 05 aug 2018, 12:50
door Bemined
Vervangende bussen van de NS blijven een verrassing:
Afbeelding

Waar op het verwoeste Rotterdam Alexander medewerkers van NS en RET aanwezig waren om reizigers te helpen, was dat op Oosterflank niet het geval, en meerdere reizigers hadden moeite met het vinden van de bushalte. Er stonden wel borden die naar de halte verwezen, maar je moest eerst de metrobaan oversteken voor je die borden kon zien.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: zo 05 aug 2018, 21:10
door Etienne
Vandaag kwam het Varend Corso door Delft heen. Dit zorgde op lijn 33 (Delft - Maassluis - Naaldwijk) voor (flinke) vertragingen, oplopend tot wel een half uur. Ook op lijn 32 en 37 kwamen vertragingen voor, maar dit had mede te maken door de omleidingsroute in Den Hoorn. Zelf had ik de bus van 17:19 uit Delft terug naar Pijnacker en die zat me toch vol, de eerste bus na het passage van het corso. Veel stoeltjes en krukjes in de bus.....tel daar nog een kinderwagen en rollator bij......

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 00:35
door Z2N
Mijn 8886 is vanavond een echte SprinterCity, hij rijdt met SGM 2977. :o

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 10:34
door Frank93
Zaterdagavond een late rit gehad van Egmond aan Zee naar Alkmaar. Ik stop bij een halte waar 3 jongens staan waarvan er 2 de bus instappen en gewoon doorlopen. Ik roep ze terug en vraag waarom ze geen kaartje kopen of inchecken. Een van de jongens begint in het Frans iets te zeggen waar ik dus niks van begrijp, zijn vriend tovert een papieren chipkaartje ergens vandaan en checkt in. Daarna willen ze weer doorlopen dus houd ik een van de twee tegen. Het was een best volle bus dus een paar mensen begonnen ook al te roepen dat hij gewoon moet gaan betalen. Zijn vriend was iets verstandiger en zei tegen hem dat ze maar weer moesten gaan. Maar de Franstalige jongen verliet de bus natuurlijk niet door nog even naar een passagier te roepen dat meneer een racist was. Daarna was ik het wel zat en wilde al gaan opstaan om hem de bus uit te zetten maar dat deed hij gelukkig zelf al. Uiteindelijk dus geen van beide meegenomen.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 15:26
door VIRM
Twee minuten voor vertrek van de 2131 werd op Sloterdijk omgeroepen dat deze werd opgeheven, en dat reizigers het beste met de 2220 konden meereizen en in Leiden cross-platform overstappen op de 1820 De 1820 reed met +5, dus aankomst in Den Haag Centraal was ergens tussen de +15 en +20.
De app gaf overigens aan dat de 2131 met een ingekorte VIRM4 zou rijden, dus wellicht was het materieel defect?

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 18:35
door Suus
Intercity Direct 1058 zit wel heel ruim in de rijtijd, normaal is 24 minuten. We hebben ruim vijf minuten in de wacht gestaan bij Blijdorp.

Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 19:09
door VIRM
De 3058 remde bij het binnengaan van de Hemtunnel sterk af, om bij een snelheid van ongeveer 20 a 30 km/h vanaf onderaan de tunnel weer te acceleren. Reden was de drukte vanwege d einzet van hulpdiensten. De HC riep bij het binnenrijden van Zaandma om dat we werden binnengenomen op spoor 1. :pos:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 19:10
door dylanwild94
Suus schreef:Intercity Direct 1058 zit wel heel ruim in de rijtijd, normaal is 24 minuten. We hebben ruim vijf minuten in de wacht gestaan bij Blijdorp.

//uploads.tapatalk-cdn.com/201808 ... eaedfa.png
Beter dit dan dat die trein voor de zoveelste keer wordt opgeheven toch.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 20:30
door Jultar
Alle 1000 vandaag zijn geloof ik zo ingelegd. Snelheid: 100 km/u. Trdl van Rotterdam was vanmorgen vroeg er al niet al te blij mee, omdat die te vroeg rijdende treinen rijwegen veel te vroeg opeisten, dus die heeft vandaag alle ritten opnieuw moeten instellen om problemen te voorkomen.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 20:53
door Bemined
Spoor 12 in Rotterdam was vandaag nog buiten dienst, hierdoor moesten alle [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] treinen op spoor 3 keren. Hierdoor moesten de treinen in beide richtingen over dezelfde enkelsporige boog, waardoor treinen vanuit Schiphol uitgebogen moesten worden. Morgen gaat het vernieuwde spoor 12 weer in dienst en zal de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] weer normaal kunnen rijden.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: di 07 aug 2018, 07:02
door SLToilet
De 6616 is weleens vertraagd door goederentreinen die prioriteit krijgen. Vandaag had de sprinter er overigens vóór kunnen zitten, ware het niet dat in Breda schijnbaar al jongens waren die trammelant veroorzaakten. Daardoor sjokken we nu achter een goederentrein aan: als die naar Eindhoven gaan ben je er zo vanaf, maar als die ook naar Den Bosch gaan dan loopt de vertraging hard op: en deze keer is het dat laatste :')

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: di 07 aug 2018, 17:46
door SLToilet
Uiteindelijk kwam de trein in Oss op spoor 1 aan. Sommige reizigers die verder moesten met de sprinter hadden pech: de sprinter had later stations overgeslagen.

De 6661 heeft in de 4400, voordat de trein Den Bosch bereikte, veel reizigers moeten opvangen wat te merken is aan de temperatuur binnen. In Den Bosch is de trein met vertraging vertrokken. De HC gaf ons een inkijkje: bij de koppeling van een treinstel moet een remproef worden uitgevoerd, en als deze mislukt moet deze remproef opnieuw gedaan worden. Met +9 is de trein alsnog vertrokken.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: di 07 aug 2018, 17:52
door Suus
Afbeelding

Zojuist live uit het raam van een ICD: een wegsleeploc sleept een sprinter met mensen erin Amsterdam Centraal in.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: di 07 aug 2018, 19:47
door Gebruikersnaam
En de veiligheidsjihad vindt dat allemaal goed? :shock: :X

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 07:09
door Gekko123
Die vindt dit waarschijnlijk beter dan de mensen langs de vrije baan uit te laten stappen en langs het spoor te moeten begeleiden.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 08:37
door Z2N
Zul je net zien: denk je het zonder reservering af te kunnen in de 105, omdat deze gepland is met twee stellen, mist het tweede stel. Moet ik alsnog strategisch instappen... :')

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 08:44
door Reiziger Delft
Tja, als je wel een reservering gehad was de kans 50% dat je alsnog geen stoel had. IC Berlijn was ook een puinzooi toen ik hem nam; in Osnabrück werden mensen zonder reservering de trein uitgekickt omdat in 2 rijtuigen de airco stuk was. Vervolgens miste in de trein erna een rijtuig, waardoor deze trein stampvol werd. Treinen richting Hamburg waren uren te laat en reden ook rond met kapotte rijtuigen.

Dit speelt al jaren bij DB; waarom lukt het nou niet om hun materieel fatsoenlijk te onderhouden?

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 11:03
door ODRAIL
materieel onderhouden kost geld :wink: .

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 11:07
door Reiziger Delft
Reizigers die niet meer per trein reizen kosten ook geld.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 11:29
door Suus
De airco van de multicourante rijtuigen voor Amsterdam - Berlijn hebben grote moeite met de temperatuurbeheersing nadat de trein minuten spanningsloos in Bad Bentheim in de zon heeft staan bakken. Vaak geeft de airco er dan maar helemaal de brui aan.

Verder heeft DB sinds een week de grootste moeite de multicourante ICE3’s (406) in dienst te houden. Wat precies de klachten zijn is mij nog niet duidelijk.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 12:13
door ODRAIL
Suus schreef:De airco van de multicourante rijtuigen voor Amsterdam - Berlijn hebben grote moeite met de temperatuurbeheersing nadat de trein minuten spanningsloos in Bad Bentheim in de zon heeft staan bakken. Vaak geeft de airco er dan maar helemaal de brui aan.
Er zijn zeker geen rijtuigen beschikbaar die een pantograaf hebben?

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 12:17
door Suus
Op een paar allang afgedankte restauratierijtuigen van de SBB ken ik geen rijtuigen met stroomafnemers.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 12:32
door Mikos
DDM-1. (A) Niet dat daar airco in zit, overigens.

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 14:10
door marvinkok
En dan, staat de boel nog steeds spanningloos in Bentheim als de spanning gewisseld wordt... Daarnaast zal de stroomafnemer wel naar beneden moeten tijdens het wisselen van de loc om te voorkomen dag de rangeerder met hoogspanning werkt...

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Geplaatst: wo 08 aug 2018, 14:14
door Aking
Ze kunnen toch gewoon zonnepanelen op het dak leggen? *O*