Filmfoutjes

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Filmfoutjes

Bericht door Karl »

De wereld van het OV is nogal verhard de laatste jaren, misschien omdat de chauffeurs dan geen pauze hebben van twintig minuiten maar van negentien. Of omdat de gemiddelde DRU prijs dan daalt (kosten immers geen) en de concessie van de vervoerder verlangt dat meerwerk volgens de standaard DRU prijs wordt gedaan?
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door webguy »

Ik heb nu al twee keer deze week een Veolia Amba gezien die een gigantisch klein lettertype heeft op de film: echt maar 1/3 van de ruimte wordt gevuld (verticaal gezien). Verder filmde een daarvan 'Centraal station' in Putten, ik heb geen idee welk station dat zou moeten zijn: niet handig op een streekbus. De ander was in Ede, die filmde 'Buffer', wat ik nog nooit had gezien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Jurjen schreef:Als het verschil tussen leeg rijden, en ín de passagiersdienst rijden maar 1 minuut is (8 minuten rijtijd tegenover 9 minuten rijtijd), en het ding toch 3-10 minuten staat te niksen op Dordrecht CS, waarom bieden ze dan niet gewoon ook in de tegenspitsrichting een verhoogde frequentie aan..? Opbrengst: nihil; kosten: 0.
Omdat er dan twee bussen tegelijk rijden :wink: Lijn 7 rijdt namelijk in de ochtendspits in de spitsrichting (Sterrenburg -> Centrum) elke 10 minuten, maar in de tegenspitsrichting elke 20 minuten.
Het is dus die 20 minuten-frequentie die op een gedeelte van het traject versterkt wordt met de extra bus in de genoemde omloop die enkele minuten achter de normale bus aan rijdt. Dit vanwege het drukke scholierenvervoer naar het "Leerpark" waar zo'n beetje al het MBO en VMBO van Dordrecht gevestigd is. Het doorrijden tot het ziekenhuis heeft trouwens een eenvoudige reden: de bus komt toch al langs die halte op weg naar de eerste keermogelijkheid :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Filmfoutjes

Bericht door MdJ »

webguy schreef:Ik heb nu al twee keer deze week een Veolia Amba gezien die een gigantisch klein lettertype heeft op de film
De citaro's en Volvo's in Apeldoorn kunnen dat ook heel goed. Je moet maar net weten waar de straat (wat er nu meestal opstaat) in welke plaats ligt. Verder zijn sommige stadsbestemmingen ook aangepast. Degene die ik heb gezien zijn: 1/2 Matenveld heet nu Burgersveld, 2/3 Apenheul/Rijkskantoren nu alleen nog maar naar Apenheul, 5 Berg en Bos heet nu Arendsburght. Het is overigens niet zo dat alle Veolia-bussen dit hebben, er rijden ook nog een paar rond, met 'oude' bestemmingen :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Filmfoutjes

Bericht door air-bus »

Mij viel gisteravond in Apeldoorn idd ook een lijn 3 op die alleen de Apenheul filmde, en ik vond het ook idd best klein, er waren nog zat ledjes over, ook in de hoogte!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

Ze blijven die dingen ook aanpassen hè, maar volgens mij heeft het te maken met een of ander nieuw systeem dat ze in die bussen aan het zetten zijn, soort van InfoXX, waardoor dat ding haltenamen gaat filmen ipv wijken.
Burgersveld is "eindpunt" (zo ongeveer op de helft dus) van lijn 1/2, Arendsburcht van lijn 5, en Apenheul idd van lijn 3. Beter is het er tot nu toe niet op geworden, de halte-afroep in de bus loopt op het scherm vaak haltes achter, of slaat vast bij een bepaalde haltenaam, terwijl die muts wel door blijft omroepen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Da's dus de Prodata van Veolia (zelfde als Albatros van Arriva)... gelukkig stuurt dat hier de film nog niet aan, maar op 't schermpje bij de chauffeur staat hier ook de eindhalte als bestemming :wink:
Halteafroep werkt hier bij Arriva wel beter trouwens, scherm en omroep lopen in ieder geval synchroon. Al denkt 'ie op lijn 2, wat 'n ringlijn is, aan het einde van het stukje wat die lijn in twee richtingen rijdt zo af en toe dat'ie al op de terugweg is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Filmfoutjes

Bericht door MdJ »

NS-Reiziger schreef:Burgersveld is "eindpunt" (zo ongeveer op de helft dus) van lijn 1/2,
Officieel is het ook het eindpunt. Sterker nog: Als je vanaf Kooikersdreef naar Schoutenveld (Halte voor Burgersveld naar halte na Burgersveld) gaat, is het officieel een overstap :mrgreen: :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Volgens 9292 zeker, dat heeft wel vaker moeite met dat soort koppelingen :wink:

Maargoed, vanmiddag 'n plaatje kunnen schieten van de huidige versie van het Albatros-scherm bij Arriva. De bus wist dat'ie op lijn 10 zat en dat'ie richting Centrum moest, maar zolang'ie niet weet waar 'ie is wordt daar geen bestemming aan gekoppeld. Gelukkig maar dat het hier alleen op 't schermpje en niet op de film komt :wink:
Afbeelding

Leuker werd 't toen het ding met manuele lijnfilm ook op 't schermpje op 10 Dordrecht CS gezet was: er blijkt nergens een knop te zijn om het ding weer terug op automatisch te zetten :roll: De code van Dordrecht CS pakte 'ie dan ook nog, maar met code 723 (normaal "Dubbeldam") kwam er "Gorredijk Extra Bus" als bestemming te staan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Filmfoutjes

Bericht door air-bus »

NS-Reiziger schreef:Burgersveld is "eindpunt" (zo ongeveer op de helft dus) van lijn 1/2, Arendsburcht van lijn 5, en Apenheul idd van lijn 3.
Nog een paar toevoegingen die ik vanmiddag en vanavond zag:

Lijn 7 filmde als eindbestemming Eburonenstraat
Lijn 10 filmde als eindbestemming Richtersweg

Verder filmde één bus de eindbestemming wel heel apart:
10 Ker choten
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Filmfoutjes

Bericht door air-bus »

Zag zojuist een 186 naar A'veen Busst. die alleen het nummer filmde op de frontdisplay. Op het zijdisplay stond wel alles goed..
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Filmfoutjes

Bericht door Dubbele P »

Vanmiddag in Heerlen een bus van Veolia die in een heel klein lettertype op de voorkant 'Garage' had staan. :?
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Filmfoutjes

Bericht door air-bus »

Zag een uurtje geleden opnieuw een 186 naar A'veen Busst die op het front display weer alleen maar het nummer filmde, en niet de bestemming.. Geen idee of het dezelfde was als gister, maar het kan haast geen toeval zijn!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

Het voorste stel van een metrosetje van lijn 54 wilde gewoon lijn 54 spelen, het achterste stel dacht daar anders over en filmde 53 naar C.S.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Filmfoutjes

Bericht door MdJ »

In Apeldoorn reed de 3821(dacht ik)op lijn 4 Gelre Zkh Lukas ineens naar Gel Lukas. Ofwel: een bus met aangepaste (halte~)bestemmingen en daarvan deed een LED blokje het niet :wink: :roll:
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

Ik weet niet of hij inmiddels weer werkt, maar in die reisinformatiezuil in Apeldoorn zit een blindenhulp.
Je kan d.m.v. numerieke toetsen (voorzien van Braille uiteraard) vertrektijden en perrons van buslijnen opvragen, waarbij de bestemmingen dus ook op dusdanige wijze ingesproken waren dat er heel wat lachwekkends over dat station schalt.

Het leukst is lijn 3 die rijdt van Matenhoeve naar Rijkskantoren / Apenheul, maar op het Dris wordt dit afgekort tot Rijkskant. / A'heul, in die PC dus ook :cool:.
Eerst toets je het lijnnummer, daarna vraagt zij welke richting van de lijn je op wilt reizen:
"Toets 1 voor richting Ma-ten hoe-ve"
"Toets 2 voor Rijkskant A accent Heul" :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Vanmiddag stond er op het Zuidplein een Q-Liner 6156 als Buslijn 192 naar H.I.Ambacht Banckertplein klaar. Opzich al bijzonder, maar de display maakte het nog bonter:
Afbeelding
Lijn 92 naar H.I. Ambacht Blanckertplein dus. Een dubbele fout dus...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Tja, ze moesten de L die ze over hadden na het inprogrammeren van "Albasserdam Scheldeplein" toch ergens laten :P

Gelukkig is "Sliedrecht Rembrandlaan" er tegenwoordig wel uit en is "Kinderdijk de Klok" (die erin stond als "Kinderdijk de Kolk") geen eindpunt meer :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Filmfoutjes

Bericht door MdJ »

Een Veolia-Volvo op lijn 4 (Matenhoeve->Gelre Ziekenhuis Lukas) reed vandaag naar de Aristotelesstraat (Dat is Sprenkelaar voor de niet-aangepaste display's) Dat zit in Apeldoorn Noord-West, itt Lukas, dat is in het Zuiden-Oost
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

Op Overamstel kon men vanmiddag rond 12 uur de volgende informatie op de vertrekdisplay's waarnemen:
51 Centraal Station 8:04
50 Bullewijk 8:12

Gevalletje vastloper?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

En weer een foutje met de display's van de Amsterdamse metro, de hele oosttunnel gaf dit weer rond 17:05
Afbeelding
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik de TCR 398 tegen met 's-Gravendeel H. Hamerstraat op de film, waar Arriva nog altijd s-Gravendeel H. Hamerstraat filmt... geloof dat TCR toch maar eens een cursusje apostrofjes inprogrammeren moet gaan geven bij Arriva. Als zo'n "oude" O405GN het kan tonen, moet een Ambassador het toch ook wel kunnen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joost
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 14:52
Locatie: Uto & Zwd

Re: Filmfoutjes

Bericht door Joost »

Gisteren zat ik in GVU-busje 10 van de Uithof richting Overvecht, Zuilen, Oog in Al, Kanaleneiland, Hoograven en Lunetten (nee, niet de hele reis ;)). Ik heb het altijd onhandig gevonden dat die dus alleen "Lunetten" filmt, maar op de electronische borden bij de bushaltes (2x Rijnsweerd + 2x Biltstraat) hadden ze dat creatief opgelost. Daar stond de 10 namelijk als "Ringlijn" aangeduid, hoewel dat waarschijnlijk geen "creatieve oplossing", maar eerder een gevalletje "database uit het stenen tijdperk". Lijn 10 is toch al 4,5 jaar (!!) geen ringlijn meer...
Het was overigens wel de eerste keer dat ik bus 10 überhaupt op die borden zag staan, ookal reis ik niet veel met de bus. Dat was in principe dus positief; nu nog dergelijke borden op de Uithof.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Geert »

Dat is inderdaad al een hele vooruitgang, lijn 10 op de display's! :shock:
Lijn 74 wordt overigens ook nog steeds niet getoond richting Zeist zag ik vanmorgen, en de andere kant op staat er 'Centraal Station' op het display terwijl die lijn toch echt doorrijdt naar Vianen...
Joost schreef:nu nog dergelijke borden op de Uithof.
Er staan al een jaar houders voor die dingen bij de halte Botanische Tuinen, dus wie weet...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Wubbo »

Joost schreef:Het was overigens wel de eerste keer dat ik bus 10 überhaupt op die borden zag staan, ookal reis ik niet veel met de bus. Dat was in principe dus positief; nu nog dergelijke borden op de Uithof.
Hij heeft er al wel eens eerder opgestaan!
... Rond 2002 volgens mij, daarna niet meer gezien...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten