OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vers topic voor de meimaand...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Nou dan trap ik zelf maar af... ik bleek vanmiddag niet de enige te zijn die de fiets mee wilde nemen in de t32552. Nu staan er wel vaker veel fietsen in de trein op de MerwedeLingeLijn aangezien die dingen daar gratis mee mogen, maar veertien stuks zijn er toch wel erg veel :shock: In Sliedrecht was het een soort van schuifpuzzeltje om de fietsen die eruit moesten eruit te krijgen en de rest erin te houden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Raymond »

In Eindhoven waren vanmorgen nog wat sporen zichtbaar van Koninginnedag: het was één grote zwijnenstal op perron 1-2. Het opvallende vond ik vooral dat het alleen rondom de trap was, de rest was al schoon. Maar om 10:40 uur mag je toch wel verwachten dat het schoon is. Er was wel een veegwagen bezig, maar die reed rond op het gedeelte van het perron dat al wel schoon was. :? Afbeelding
Afbeelding
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

De t1557 had een veilig sein zo rond 15:56 op Asd, maar de HC startte de vertrekprocedure niet. Na overleg met de mcn en wat portofoonwerk werd het sein herroepen. :|
Paar minuten later liep hij naar de achterkant van de trein, overlegde daar wat met de andere HC en toen werd het sein weer op veilig gegooid. Wat er nou precies was, snap ik niet.

Overigens zat in dat ding, en dus in die gehele omloop (was er 's ochtends ook mee vanuit Apd naar Asd gekomen) VIRM 8707.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Thalys t9342 reed vandaag met 2 gekoppelde Thalys-stellen bij Rlb. Of ze beide ook geopend waren voor de reizigers kon ik niet zien vanuit mijn bus.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Ik had vandaag eigenlijk niets voorbereid, maar min of meer per toeval zowel Amf - Dv als de terugweg in de Pimpel :lol: :pos:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Grappige omroep voor station Hoorn in de t4500 zojuist: Dames en heren, over enkele ogenblikken station Hoorn: Hier houden we even 5 minuten rookpauze tot 23.45. :D Tevens wil ik het koor bedanken voor het mooie zingen. En kunt u hier nog overstappen naar Obdam en Alkmaar.
En idd er stapten een stuk of 15 zingende studentes uit in Hoorn :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Er waren zakkenrollers actief in de s9200 die om 20:15 in Brussel Zuid vertrekt. Gedurende de reis is het vier keer omgeroepen. Er liepen ook erg veel mensen in het gangpad rond :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Echt lekker ging het niet vanmorgen met de omgeleide beneluxtreinen... de t9212 zat achter de t9314 en had dus minstens +30 waarmee hij ook nog een s4000 in de vertraging hielp. De t9216 heb ik zelfs in het geheel niet gezien terwijl die, als 'ie in z'n pad zat, toch logischerwijs net voor de volgende s4000 had moeten langskomen (en die zag ik wel).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door MdJ »

* t7047 + t7048 + t7060 met 2x SGMm3.
* t17850 kwam aan in Apd met stel 3443. Men stopte bij het puntje perron spoor 3 met zijn voorste bak. Achterste bak stond nog in het wissel. Na 10 minuten (!) reed men pas door. Waarschijnlijk de motor uitgevallen, er was ook verder niets te horen.
* t17849 reed daardoor ook met +10
* t7049 reed niet ivm personeelsgebrek. Het stel kon blijkbaar niet voorgereden worden vanaf het spoortje bij Centraal Beheer. Om 16.05 (een uur later gepland vertrek van de t7049) ging het stel (2974) leeg naar Deventer.

* Op de Av van Amsterdam rijdt de trein van 19:01 naar Berlin-Schoenfeld Flughafen ipv berlf. En ook staat erachter dat er 'Rijtuigen voor Moskou, Praag en Kopenhagen in de trein zitten. Eindelijk hebben ze het aangepast :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen ging er bij IC t735 tijdens het splitsen in Zwolle iets niet helemaal goed in de communicatie. Voordat de trein het station binnenkwam werd omgeroepen dat het voorste treinstel naar Groningen ging en de achterste naar Leeuwarden. Maar, tijdens het halteren kwam er een omroep dat ook het achterste stel naar Groningen ging en dat er achter ons een ander treinstel klaar stond wat naar Leeuwarden ging. Gelukkig was dit net als bij de 735 een ICM-IV, maar het leverde wel een flinke volksverhuizing op en 5 fietsen bij het voorste balkon.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

zo baal ik ook altijd van dat geklooi met de s800 in het weekend :x

Staat er in Ut aangegeven dat Voor naar Mt gaan en achter naar Hrl, komt er natuurlijk maar EEN stel voorrijden, naar Hrl. Kan je in Ehv alsnog overstappen. En terug hetzelfde gezeik precies opnieuw. Van Std naar Ehv moet er met 10 bakken gereden worden, maar Ehv - Ht - Ut - Asd - Amr kan blijkbaar wel met 4 :x

DENK EENS NAAAAAAA
Laatst gewijzigd door Ruben op ma 04 mei 2009, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hln gewijzigd in Hrl
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Kleinigheidje... Hln ligt in Limburg en er komt een trein (de s800 scheurt er met iets van 140 voorbij), maar 'tis niet de verkorting van Heerlen :wink: Da's Hrl.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Reiziger Ddrs schreef:Kleinigheidje... Hln ligt in Limburg en er komt een trein (de s800 scheurt er met iets van 140 voorbij), maar 'tis niet de verkorting van Heerlen :wink: Da's Hrl.
Was net bezig met wijzigen van Hln. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Kleinigheidje... Hln ligt in Limburg en er komt een trein (de s800 scheurt er met iets van 140 voorbij), maar 'tis niet de verkorting van Heerlen :wink: Da's Hrl.

:shock: BUSTED :oops:

Wat is Hln dan? :?: Haelen of zo? :?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Cookie »

Volgens dit overzichtje Haelen inderdaad :) .
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:zo baal ik ook altijd van dat geklooi met de s800 in het weekend :x

Staat er in Ut aangegeven dat Voor naar Mt gaan en achter naar Hrl, komt er natuurlijk maar EEN stel voorrijden, naar Hrl. Kan je in Ehv alsnog overstappen. En terug hetzelfde gezeik precies opnieuw. Van Std naar Ehv moet er met 10 bakken gereden worden, maar Ehv - Ht - Ut - Asd - Amr kan blijkbaar wel met 4 :x

DENK EENS NAAAAAAA
Hm, misschien in de daluren 1x in het uur naar Mt, 1x in het uur naar Hrl? En dan vanaf Ehv 1x in het uur door naar Gvc en 1x naar Asd e.v. ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Fles schreef:zo baal ik ook altijd van dat geklooi met de s800 in het weekend :x

Staat er in Ut aangegeven dat Voor naar Mt gaan en achter naar Hrl, komt er natuurlijk maar EEN stel voorrijden, naar Hrl. Kan je in Ehv alsnog overstappen. En terug hetzelfde gezeik precies opnieuw. Van Std naar Ehv moet er met 10 bakken gereden worden, maar Ehv - Ht - Ut - Asd - Amr kan blijkbaar wel met 4 :x

DENK EENS NAAAAAAA
Dat zijn op zaterdag en zondag de eerste paar treinen toch? Heb een paar keer de t800 gehad van 9.37 uit Amsterdam naar Limburg, en dat was met 4 bakken altijd wel voldoende zitplaatsen. Er is vast geen flapje met '' Het treindeel voor Maastricht wordt in Eindhoven bijgeplaatst'' :(
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef: Dat zijn op zaterdag en zondag de eerste paar treinen toch? Heb een paar keer de t800 gehad van 9.37 uit Amsterdam naar Limburg, en dat was met 4 bakken altijd wel voldoende zitplaatsen. Er is vast geen flapje met '' Het treindeel voor Maastricht wordt in Eindhoven bijgeplaatst'' :(
Tsja, CTA op Hrl zetten, en een flapje 'voor Maastricht overstappen in Sittard' laten maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Was wel te merken zeg vanmiddag dat de s1900 eigenlijk best veel ambtenaren vervoert normaal... alleen al in het laatste rijtuig van de t1965 waren enkele tientallen zitplaatsen vrij terwijl die trein normaal tussen Rotterdam en Dordrecht altijd wel enkele staanplaatsen in elk rijtuig heeft.
De meivakantie had vorige week al wel een beperkte invloed, maar toen was ook het aantal wachtenden op Rotterdam Centraal achteraan het perron nog best aanzienlijk. Vandaag stond daar zelfs zo goed als niemand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door webguy »

Ah, wat was de reisinformatie gisteren op Schiphol toch weer een ramp. Ik kwam aan met de s3100 en moest overstappen op de s2100. Men neme de DVM-schermen, de CTAs en een overvol perron met veel toeristen. Verder 3 treinen: een stoptrein ri Ledn, een aankomende IC met eindbestemming Shl (s3500?) en de s2100 naar Vs.

De stroptrein komt op spoor 6 en de mensen massa verplaatst zich naar spoor 5 waar de CTA nog leeg staat en de trein naar Vlissingen al op de DVM staat maar zonder peil. De IC met eindbestemming Shl komt aan, en iedereen gaat bij die trein staan, er vanuitgaande dat het de IC naar Vs was, omdat het al rond de vertrektijd was. Op het moment dat de trein stilstaat wordt pas de CTA gedraaid naar ‘Niet Instappen/Do not board’. Verder totaal geen omroep, dus het treinpersoneel moet 5x omroepen dat die trein niet naar Vlissingen gaat. Inmiddels heeft de IC naar Vs op het DVM scherm al wel +5 gekregen, maar dat staat er zo onduidelijk, miniscuul op, je moet haast onder dat scherm staan om dat te zien. Het duurt een goeie 5 minuten voordat die trein naar Hoofddorp kan, waarop hij wegrijdt en de IC naar Vs aankomt, met onderhand meer dan 5 minuten vertraging.

Is het nou echt zo moeilijk om om te roepen dat de trein naar Vlissingen er aan komt? Dat is eigenlijk geeneens belangrijk, belangrijker is dat de aankomende trein aankomt en afgerangeerd wordt zodat al die toeristen de trein niet bestormen als en gek (en dan heb je ook nog mensen met een fiets die instappen, en weer uitstappen als ze horen dat het niet de goede trein is).

Oh jah en op station Den Haag HS werden de beneluxtreinen door het ene bandje als omgelegd uitgelegd, het volgende bandje zei opgeheven. Nou ben ik misschien pietje precies, maar als je naar Antwerpen of Brussel gaat is het verschil toch enigzins belangrijk voor je reistijd.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Leuk dat Algemeen Dagblad weer reclame maakt op treinen.

Vast al oud nieuws, maar zie DDM-1 niet zo vaak en dat ze nu nog steeds niet die teksten kunnen wegmoffelen is beetje zielig. Loc 1840 zat eraan trouwens. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Aah, de 6812 als ik me niet vergis... 'tis welgeteld één DDM-1 rijtuig dat die reclame nog heeft en dan ook nog aan slechts één kant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Reiziger Ddrs schreef:Aah, de 6812 als ik me niet vergis...
Zou heel goed kunnen. Voorheen was het in ieder geval een 5900'er, zoals ik hem wat jaartjes terug op Centraal aantrof:

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Ah, wat was de reisinformatie gisteren op Schiphol toch weer een ramp
De vertraging van de t2100 moet natuurlijk worden omgeroepen. Een binnenkomende leeg mat trein niet. Als de omroeper zelf de vertraging aanpast voor de cta/dtw etc, en de vertraging loopt op/af verandert DVM dat vanzelf weer naar wat ie zelf denkt dat het moet zijn. Gelukkig geen automatische omroep dus op Shl. (Op Asdz is dat wel het geval, doordat een vertraging vaak een beetje heen en weer schommelt, gaat Tuffie daar soms wel 6x omroepen voor 1 trein :shock:)
De treinen volgen elkaar in Shl zo snel op, dat er meestal maar 1 minuut tussen zit tot de insteltijd van DVM voor "Niet instappen" en de daadwerkelijke binnenkomst. Dit probleem doet zich ook vaak voor met de t9200 waar dan mensen voor klaar staan die een lege t3500 in willen stappen. Helaas.
Maar, uit de cijfers omtrent de klanttevredenheid blijkt dat de reisinformatie op station Shl als beste van de regio wordt ervaren door de reizigers. Aan het hele gebeuren zal dus niet zo snel wat veranderen :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten