CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Marc »

Nog eentje van het afgelopen weekend:
Er waren werkzaamheden tussen Landgraaf en Kerkrade, de CTA in Maastricht gaf dit niet echt duidelijk aan:
Afbeelding
Volgens de CTA zouden de bussen vanaf Heerlen rijden (vreemd, want Landgraaf zit ook gewoon in de CTA als eindbestemming)...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door playertwo »

Normaal zou er 'gewoon' Kerkrade Centrum voorgedraaid moeten worden, ook bij werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Ardan »

Jep, net zoals er op het noordelijke deel van de IJssellijn telkens het hele traject naar Roosendaal wordt voorgedraaid. Inclusief de mededeling 'Op een deel van het traject vindt busvervoer plaats' ivm de werken tussen Arnhem en Nijmegen deze week. In Zutphen (en ik neem aan ook Dieren) stond dit er echter niet omdat alle boekjes al waren gebruikt door stationsnamen. Op de trein zelf waren ze bij de VIRMpjes niet consequent: soms stond er Roosendaal, soms stond er Arnhem. Wat hoort er eigenlijk volgens de regels te staan dan? De lijn gaat naar Roosendaal, maar er wordt maar tot Arnhem gereden. Wat zet je er dan op?
Ik doe ook maar wat
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Mark »

Volgens mij liep daar ooit een poll over. Of dat hier was of op Opeenshadikhet... geen idee meer ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Chauf21 »

Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Vinny »

Op een CTA bak kan al veel informatie worden getoond:
* Trein wordt omgeleid
* Does not stop Schiphol Airport
* Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats
* Trein rijdt slechts tot (plaats)
* Grace a un greve a Belgique, ce train ne circulait que Roosendaal
* Stopt vandaag ook/niet te (plaats)

Wat mij betreft komt daar bij:
* Baanvak gestremd tussen (plaats) en (plaats)
* Omreisadvies via: (plaats)

En bij werkzaamheden aan de Velsertunnel zou het toch wel leuk geweest zijn als de alternatieve eindbestemming in de CTA bakken stond (Driehuis ipv Beverwijk/Uitgeest).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Én op de treinen!! Want nu staat er altijd óf Uitgeest óf Beverwijk. Beide foutief.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Daniel »

De CTA's in Dordrecht, in ieder geval op spoor 15, hebben ook flapjes met...

"Baanvakstremming"
"Vervangend busvervoer"
"vertrekt van uitgang Krispijnzijde"

Dat lijkt me toch al een stap in de goede richting...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Daniel »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit... vanmorgen was de achterste CTA op het perron ri. Rotterdam C. te Rotterdam Alexander weer helemaal bij de tijd. Hij kondigde na lange tijd weer de juiste trein met de juiste vertrektijd erbij aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Mark »

Reiziger Ddrs schreef:De CTA's in Dordrecht, in ieder geval op spoor 15, hebben ook flapjes met...

"Baanvakstremming"
"Vervangend busvervoer"
"vertrekt van uitgang Krispijnzijde"

Dat lijkt me toch al een stap in de goede richting...
In Hengelo bestaan er ook flappen met "Geen treinverkeer mogelijk richting [plaats] - bussen vertrekken van het Stationsplein. Worden nog weleens gebruikt ook :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja die heb je in Zaandam ook:

Vertrek --.-- Let op Omroepbericht
Geen treinverkeer mogelijk richting Hoorn
Bussen vertrekken vanaf uitgang Houtveld.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Marc »

Ik heb een paar maanden geleden een overzicht gemaakt van de kleine CTA in Maastricht:

Treinsoort
Linksboven
Linksonder
Rechtsboven
Rechtsonder

Opvallend zijn:
- Treinsoorten TEE (niet onbekend in Maastricht), IC-trein, D-trein en EC-trein
- de flapjes van de oude serie 3500, met bestemmingen richting Amersfoort, Harderwijk, Zwolle en Groningen (met de oude aanduiding Utrecht CS)
- diverse Belgische en Luxemburgse bestemmingen (eindbestemmingen Knokke, Blankenberge, Antwerpen C, Brugge, Landen, Luxembourg en het Zwitserse Basel SBB)
- flapjes van de "Valkenburg expres" met treinen richting Den Haag, Rotterdam en Zwolle (daarom zitten bestemmingen richting Venlo in de CTA)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door playertwo »

ziggy schreef:Én op de treinen!! Want nu staat er altijd óf Uitgeest óf Beverwijk. Beide foutief.
Op de trein wordt normaal de bestemming neergezet (indien beschikbaar als eindbestemming natuurlijk), waar de trein op dat moment eindigt.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Dubbele P »

Marc schreef:Ik heb een paar maanden geleden een overzicht gemaakt van de kleine CTA in Maastricht:
Ik vind het leuk dat 'Valkenburg, Simpelveld, Aachen West' van de lijn Maastricht-Aachen nog beschikbaar zijn! Die is al sinds 1992 buiten gebruik, maar de flapjes zijn nog steeds aanwezig. :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Vinny »

Je moet je de kost geven wat er allemaal in de CTA bakken aan ouderwetse flapjes zitten.
Holland Scandinavië express
Schweiz express

De flapjes naar Moskou hebben jarenlang in de ijskast gestaan totdat in 2007 er weer een nachttrein werd ingelegd naar die plaats. Ik geloof dat er op Sloterdijk nog altijd een flapje met Madrid bestaat; terwijl bij mijn weten sinds de jaren '60 geen rechtstreekse trein naar de Spaanse hoofdstad meer heeft gereden, en dit tegenwoordig toch redelijk fysiek onmogelijk is geworden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Suus »

Over een paar jaar kan dat volgens mij weer, als de HSL Frankrijk - Barcelona is opgeleverd. Volgens mij ligt er ook al een HSL van normaalspoor tussen Barcelona en Madrid.

Zo zouden zelfs Zon-Thalys treinen naar de Costa Blanca (Malaga) kunnen ontstaan :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Freek »

Bee schreef:Over een paar jaar kan dat volgens mij weer, als de HSL Frankrijk - Barcelona is opgeleverd. Volgens mij ligt er ook al een HSL van normaalspoor tussen Barcelona en Madrid.

Zo zouden zelfs Zon-Thalys treinen naar de Costa Blanca (Malaga) kunnen ontstaan :idea:
alle drie de feiten kloppen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door webguy »

Als die HSL er komt :P Dat is Betuweroute qua weerstand maar dan 10x erger, heel baskenland is er tegen en overal staan leuzen "AHT ez" (geen HSL). Maar dat is een ander verhaal :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Suus »

Nouja, best vreemd dat Baskenland tegen een HSL (Perpignan) Frankrijk - Barcelona is als die hele HSL in Catalonië komt te liggen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door webguy »

Oops, andere HSL :P Er is ook een HSL Irun - Vitoria-Gasteiz, dat is de hoofdlijn naar Madrid...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Mark »

Vinny schreef:Op een CTA bak kan al veel informatie worden getoond:
* Trein wordt omgeleid
* Does not stop Schiphol Airport
* Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats
* Trein rijdt slechts tot (plaats)
* Grace a un greve a Belgique, ce train ne circulait que Roosendaal
* Stopt vandaag ook/niet te (plaats)

Wat mij betreft komt daar bij:
* Baanvak gestremd tussen (plaats) en (plaats)
* Omreisadvies via: (plaats)
Vandaag zag in de CTA's van Aml voor het eerst een flap zitten met Reizigers richting Amersfoort, reis via Zwolle. (er zijn werkzaamheden tussen Dv en Rsn) Had ik nog niet eerder gezien :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door reisthijs »

Sommige CTA's hebben specifieke vaak voorkomende perronwijzigingen ertussen zitten, zoals hier in Gouda:
Afbeelding
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Suus »

Klopt, die is er al ingeplaatst sinds spoor 11 in gebruik is in Gouda, al jaren voordat de lightrail werd geintroduceerd.

Bij spoor 4 zitten er volgens mij ook nog flapjes in voor "Vertrekt heden van spoor 9"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Klopt, die is er al ingeplaatst sinds spoor 11 in gebruik is in Gouda, al jaren voordat de lightrail werd geintroduceerd.
Bij spoor 4 zitten er volgens mij ook nog flapjes in voor "Vertrekt heden van spoor 9"
Als ze de CTA niet vernieuwd / verbouwd hebben, dan moeten ze er nog in zitten ja.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Daniel »

Hoewel er door werkzaamheden geen treinen rijden tussen Leerdam en Geldermalsen reden veruit de meeste GTW's vandaag gewoon met "Geldermalsen" op hun displays. Heb je mooi aanpasbare bestemmingsdisplays, passen ze ze niet aan. Een uitzondering was de 10.504 die ik met "TOT LEERDAM" erop zag rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten