CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Blijkbaar heeft iemand bij Syntus door hoe de displays op de Buffels werken. Ik zie de laatste weken steeds meer stellen met Doetinchem of Arnhem op het display, vaak rijdt de trein dan naar Winterswijk.
Pommes.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vrijdag vertrok ik in Apeldoorn.
En Dinsdag kwam ik weer in Apeldoorn aan en ik zag in eens.... CTA op spoor 1.
Dat is snel aangelegd. maar... deze CTA wordt toch niet gebruikt? omdat hier de serie s7000 hier stopt en dan naar Goederen?
En Dinsdag kwam ik weer in Apeldoorn aan en ik zag in eens.... CTA op spoor 1.
Dat is snel aangelegd. maar... deze CTA wordt toch niet gebruikt? omdat hier de serie s7000 hier stopt en dan naar Goederen?
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Is dit een oud type CTA of een digitale??
De CTA kan wel nodig zijn, incidenteel begint de s7000 er ook, en er waren of zijn ook s17800 naar Zp die er soms vandaan vertrekken/vetrokken. Dit laatste gebeurde vooral toen de s1500 nog 10 minuten stil stond op Apd.
De CTA kan wel nodig zijn, incidenteel begint de s7000 er ook, en er waren of zijn ook s17800 naar Zp die er soms vandaan vertrekken/vetrokken. Dit laatste gebeurde vooral toen de s1500 nog 10 minuten stil stond op Apd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Dat er in de huidige dienstregeling weinig treinen vertrekken maakt niet uit. Het is wel zo handig als gewoon alle perrons een CTA hebben.pytoyo123 schreef:maar... deze CTA wordt toch niet gebruikt?
Overigens vertrekken er volgens de vertrekstaat op woensdag en donderdag redelijk wat treinen van spoor 1.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Volgens de huidige planning voor de nieuwe dienstregeling gaan er in Apeldoorn veel treinen van spoor 1 vertrekken, namelijk alles richting Amersfoort. Maar dat is dus pas voor 2010.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Mogen ze wel het stukje tussen het station en de ex-overweg van de Arnhemseweg een stuk ophogen... Dat is nog laag perron. Of een heel groot stuk naar het oosten uitbreiden, maar iets in mij zegt dat ze dat niet gaan doen...
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De s2800 dan ook? Die staat op mijn versie nog op spoor 3. Aankomende s7000 en de s1600/s1700 ri Amf idd van spoor 1. Kan best dat het gewijzigd is, mijn versie is immers nog van maart...Wubbo schreef:Volgens de huidige planning voor de nieuwe dienstregeling gaan er in Apeldoorn veel treinen van spoor 1 vertrekken, namelijk alles richting Amersfoort. Maar dat is dus pas voor 2010.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Dat ding is nu veel te kort voor IC's, of we moeten 6-baks IC's gaan krijgen.Wubbo schreef:Volgens de huidige planning voor de nieuwe dienstregeling gaan er in Apeldoorn veel treinen van spoor 1 vertrekken, namelijk alles richting Amersfoort. Maar dat is dus pas voor 2010.
Ligt de verlenging al in de planning dan?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
spoor 1 tussen de westvleugel van het station en de Ex-overweg van de Arnhemseweg ligt nog perron. Alleen is dat nog het oude lage perron, moeten ze dat even ophogen. Ook een uitbreiding naar de oostzijde zal er wel komen, met het lage stukje erbij, kan je 8-9 bakken erop kwijt...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Hoe is e.e.a. in Servex oogpunt te plaatsen trouwens? Moet hierdoor soms de horeca aan die kant van het station extra in trek komen? Het is zeker weten niet goed voor de kiosk op het middenperron namelijk. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
AH to Go is toch winstgevender dan Kiosk.NS-Reiziger schreef:Hoe is e.e.a. in Servex oogpunt te plaatsen trouwens? Moet hierdoor soms de horeca aan die kant van het station extra in trek komen? Het is zeker weten niet goed voor de kiosk op het middenperron namelijk. :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
En als ik zie dat vanuit het niets een Kiosk in 3 dagen helemaal is afgebouwd, kunnen ze die natuurlijk ook makkelijk verplaatsen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
In Heerlen was de CTA van spoor 4 (aan de Landgraaf-zijde) van slag. De spanning viel steeds uit en bij het inkomen van de spanning draaide hij een heel rondje naar de eindpositie. Het gebeurde ook af en toe dat de spanning wegviel op het moment dat de CTA draaide. Hierdoor kwam ik onderstaande treinen tegen:
Code: Selecteer alles
Vertrek Sneltrein
Vertraging +/- 60 minuten
Geleen Oost, Sittard Voor Schiphol overstappen
Susteren, Echt in Duivendrecht
Code: Selecteer alles
Vertrek 6 08 Stoptrein
Vertraging meer dan 60 minuten
1e klasse G en H
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Hmm, opvallend dat Susteren en Echt ook aanwezig zijn in Heerlen. Kan me niet indenken dat er vanuit daar ooit een stoptrein rijdt die op die stations stopt.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Waarom zou de s6900 daar niet kunnen gaan rijden in plaats van de s6800 dan?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Zeker wel, vroeger reed er eenmaal per uur een stoptrein vanuit Maastricht Randwyck naar Roermond en eenmaal per uur een stoptrein vanuit Heerlen naar Roermond. Deze stoptreinen bleven in Sittard een minuut of 10 staan en boden aansluiting op de IC die uit respectievelijk Heerlen of Maastricht kwam. Hetzelfde verhaal gebeurde op hetzelfde moment ook aan de zuidzijde, en zo stond Sittard om het half uur vol met treinen:
rond kwart over op 2b de IC naar Haarlem (nog vroeger naar Zandvoort aan Zee), op 3b de stoptrein naar Roermond, op 3a de IC naar Heerlen en op 2a de stoptrein naar Maastricht Randwyck, rond kwart voor op 2b de IC naar Haarlem (nog vroeger naar Zandvoort aan Zee), op 3b de stoptrein naar Roermond, op 3a de IC naar Maastricht en op 2a de stoptrein naar Heerlen (in de spits naar Kerkrade Centrum).
rond kwart over op 2b de IC naar Haarlem (nog vroeger naar Zandvoort aan Zee), op 3b de stoptrein naar Roermond, op 3a de IC naar Heerlen en op 2a de stoptrein naar Maastricht Randwyck, rond kwart voor op 2b de IC naar Haarlem (nog vroeger naar Zandvoort aan Zee), op 3b de stoptrein naar Roermond, op 3a de IC naar Maastricht en op 2a de stoptrein naar Heerlen (in de spits naar Kerkrade Centrum).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Oh dat wist ik niet, klinkt wel interessant overigens! Dan is het nu aanzienlijk rustiger in Sittard. :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Dat is zo ongeveer geweest tot aan de wijziging van de s800 van Haarlem naar Alkmaar, dus zo lang geleden is het nog niet eens. Tevens reed er dan nog 1x per uur een losse stoptrein tussen Sittard en Maastricht, die vlak achter de 800 zat (richting Maastricht) als ik het mij goed herinner.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Sinds december 2003 rijden de treinen in het patroon zoals het nu is. Er reed inderdaad nog een stoptrein Maastricht-Sittard, die vertrok vanuit Maastricht vóór de IC naar Haarlem.
Nog een melding van een "opvallende" vertrekstaat: in Maastricht stond een fout op de vernieuwde vertrekstaten (treinen werden op woensdag te vroeg naar een ander spoor gestuurd). Twee servicemedewerkers konden alle borden in Maastricht nalopen en met behulp van uitgeprinte cijfers op een A4'tje werden alle borden gewijzigd (de cijfers werden uitgeknipt en op de vertrekstaat geplakt)
Nog een melding van een "opvallende" vertrekstaat: in Maastricht stond een fout op de vernieuwde vertrekstaten (treinen werden op woensdag te vroeg naar een ander spoor gestuurd). Twee servicemedewerkers konden alle borden in Maastricht nalopen en met behulp van uitgeprinte cijfers op een A4'tje werden alle borden gewijzigd (de cijfers werden uitgeknipt en op de vertrekstaat geplakt)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Hahaha ziet er wel komisch uit eigenlijk .
Wat betreft stoptreinen in Zuid-Limburg... In m'n mini-onderzoekje was het als volgt in 1989/1990:
6800 reed 1x p.u. Maastricht-Sittard-Roermond en sloot aan op serie 900 te Sittard richting Eindhoven en verder
6900 reed 1x p.u. Kerkrade Centrum-Heerlen-Sittard-Roermond en sloot aan op serie 800 te Sittard richting Eindhoven en verder
6600 reed 2x p.u. Maastricht Randwyck-Maastricht-Valkenburg-Schin op Geul-Heerlen, deze reed 1x p.u. door naar Landgraaf-Kerkrade Centrum, waarmee ook op Heerlen-Kerkrade Centrum 2x per uur bediend werd.
3730-3750 reed 1x p.2.u. (8x heen, 8x terug) Maastricht-Aachen en stopte in Nederland alleen in Valkenburg en Simpelveld.
(Wat me overigens opviel in de analyse: hoe lang duurde het, voordat het spoor Landgraaf-Herzogenrath eigenlijk weer gebruikt werd voor personenvervoer? Ik kwam het niet tegen in 1979/1980, maar ook niet in 1989/1990...)
Ter info: op Maastricht-Maastricht Randwyck-Eijsden e.v. reed serie 650 1x p.u. na Brussel verder naar Gent St. Pieters, Brugge en Knokke
Wat betreft stoptreinen in Zuid-Limburg... In m'n mini-onderzoekje was het als volgt in 1989/1990:
6800 reed 1x p.u. Maastricht-Sittard-Roermond en sloot aan op serie 900 te Sittard richting Eindhoven en verder
6900 reed 1x p.u. Kerkrade Centrum-Heerlen-Sittard-Roermond en sloot aan op serie 800 te Sittard richting Eindhoven en verder
6600 reed 2x p.u. Maastricht Randwyck-Maastricht-Valkenburg-Schin op Geul-Heerlen, deze reed 1x p.u. door naar Landgraaf-Kerkrade Centrum, waarmee ook op Heerlen-Kerkrade Centrum 2x per uur bediend werd.
3730-3750 reed 1x p.2.u. (8x heen, 8x terug) Maastricht-Aachen en stopte in Nederland alleen in Valkenburg en Simpelveld.
(Wat me overigens opviel in de analyse: hoe lang duurde het, voordat het spoor Landgraaf-Herzogenrath eigenlijk weer gebruikt werd voor personenvervoer? Ik kwam het niet tegen in 1979/1980, maar ook niet in 1989/1990...)
Ter info: op Maastricht-Maastricht Randwyck-Eijsden e.v. reed serie 650 1x p.u. na Brussel verder naar Gent St. Pieters, Brugge en Knokke
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Als ik het goed heb vanaf 1992. Maastricht-Aachen zou in eerste instantie gelijktijdig opgeheven worden met de Miljoenenlijn in mei 1988. Omdat de lijn Heerlen-Aachen (via Landgraaf en Herzogenrath) nog niet gereed/geschikt was, is de exploitatie doorgegaan tot mei 1992. Toen is het baanvak Schin Op Geul - Wijlre - Simpelveld - Aachen definitief opgeheven. In (ik dacht) 1995 weer geopend door de ZLSM, maar toen werd er niet meteen naar Duitsland gereden.Justin schreef:(Wat me overigens opviel in de analyse: hoe lang duurde het, voordat het spoor Landgraaf-Herzogenrath eigenlijk weer gebruikt werd voor personenvervoer? Ik kwam het niet tegen in 1979/1980, maar ook niet in 1989/1990...)
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De IC naar Gn en Lw van 10:20 uit Ut zou vandaag via Bilthoven en Soest rijden aldus de treinaanwijzers in de stationshal. Tja het kan natuurlijk wel :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vanmiddag in Amsterdam kwamen twee stellen Mat '64 aan vanuit de Zaanstraat. Het T'tje voorop filmde Maastricht, het achterste V'tje had Roermond op de koersrol staan. Is het toeval dat twee treinstellen beide naar het zuiden willen ?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Als we de westzijde van de CTA bij de loopbrug op Rotterdam Centraal spoor 4 mogen geloven ging de t1965 vandaag na Helmond terug naar Gilze-Rijen om vervolgens als stoptrein naar Venlo te rijden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ik dacht vandaag op de CTA van Tb spoor 1 bij een s3600 te zien:
's-Hertogenbosch, Oss, Nijmegen
Nijmegen Lent, Elst, Arnhem Zuid
Arnhem, Dieren, Zutphen
Deventer, Wijhe, Olst .................. Horst-Sevenum
Weet niet zeker of dat het was, maar het was een bestemming met twee namen.
Vreemd. Zat net iets te ver weg daarvoor .
Nou weet ik wel dat er een paar treinen in het verleden naar Hrt gingen, maar de reden daarvoor is me ook niet helemaal duidelijk. Ja Toverland nu misschien (net als jaaaaren terug Enschede-Mariënberg-Coevorden), maar anders....
's-Hertogenbosch, Oss, Nijmegen
Nijmegen Lent, Elst, Arnhem Zuid
Arnhem, Dieren, Zutphen
Deventer, Wijhe, Olst .................. Horst-Sevenum
Weet niet zeker of dat het was, maar het was een bestemming met twee namen.
Vreemd. Zat net iets te ver weg daarvoor .
Nou weet ik wel dat er een paar treinen in het verleden naar Hrt gingen, maar de reden daarvoor is me ook niet helemaal duidelijk. Ja Toverland nu misschien (net als jaaaaren terug Enschede-Mariënberg-Coevorden), maar anders....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten