CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.
explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De spoornummers van Utrecht CS waren in de jaren '70 ook compleet anders dan nu. Heel apart als je oude foto's van die perrons ziet. Wat wij nu kennen als spoor 7 was oorspronkelijk spoor 1.
In die tijd had Den Haag HS ook nog de nodige kopspoortjes die nu verdwenen zijn dus het kan best dat ook daar de nummering heel anders was.
In die tijd had Den Haag HS ook nog de nodige kopspoortjes die nu verdwenen zijn dus het kan best dat ook daar de nummering heel anders was.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ja prima, natuurlijk kan ik ook in een onmetelijk dik boekwerk kijken uit 19-honderdzoveel om te kijken of het spoornummer toevallig ooit eens anders was, als ik het niet kan terugvinden op de kaart van 2009. Je kunt het dan ook aan een collega vragen...Bee schreef:Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.
explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
En als die collega het ook niet weet sta je samen in een boek te kijken Bij sommige collega's zal dat vast niet vervelend zijn, maar die nerd met klotsende oksels die op elk kantoor rondhangt en die veel te veel weet, ik weet het zo nog niet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Volgens mij heb ik die foto al eens voorbij zien komen met destijds ook een locatie waar dat ding nu hangt. Was het niet een of ander opleidingscentrum van ProRail?Vinny schreef:Ik heb de foto niet op een station gemaakt, maar heel ergens anders... :) (voor degene die weet waar: 5 kuddo's)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Nou vooruit één kuddo voor Bee. Daar was ik zelf namelijk ook al opgekomen en dus ben ik er uiteindelijk uitgekomenBee schreef:En als die collega het ook niet weet sta je samen in een boek te kijken Bij sommige collega's zal dat vast niet vervelend zijn, maar die nerd met klotsende oksels die op elk kantoor rondhangt en die veel te veel weet, ik weet het zo nog niet
Nog geen kuddo's voor Dubbele P. Ik heb de foto inderdaad eerder gepost, maar de locatie staat dus nog open, voor 4 kuddo's... :)Was het niet een of ander opleidingscentrum van ProRail
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Het is het BAM Rail terrein in Rotterdam. Zie hem elke dag als ik er binnen kom.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Tijd voor een geautomatiseerd systeem daarvoor :)Vinny schreef:Ja prima, natuurlijk kan ik ook in een onmetelijk dik boekwerk kijken uit 19-honderdzoveel om te kijken of het spoornummer toevallig ooit eens anders was, als ik het niet kan terugvinden op de kaart van 2009. Je kunt het dan ook aan een collega vragen...Bee schreef:Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.
explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
Oh wacht, dat is er al --> sporenplan.nl
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Als dat écht actueel was dan had dat gekund idd...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
En de kuddo's gaan naar MB'90 :D Gefeliciteerd!mb90 schreef:Het is het BAM Rail terrein in Rotterdam. Zie hem elke dag als ik er binnen kom.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Vanmiddag zag ik dat ook Sittard voorzien is van kleine digitale CTA's in de stationshal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De ARGOS-borden op Ut melden momenteel slechts "test". Informatief...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De oostelijke CTA op spoor 2 te Rta heeft weer teken van leven! In ieder geval doet de lichtbak het weer, en vertonen de flapjes informatie. Weliswaar gaf hij een vertraagde IC van 21.17 met +10 naar Rtd (terwijl het 7:42 was), maar het deed in ieder geval IETS.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Vandaag in Apeldoorn:
Spoor 3 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 16.01
Spoor 4 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 17.01
Later paar minuuutjes...
Spoor 4 stond: TEE Met Toeslag naar Berlijn .
Spoor 3 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 16.01
Spoor 4 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 17.01
Later paar minuuutjes...
Spoor 4 stond: TEE Met Toeslag naar Berlijn .
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De IC's naar Deventer vertrekken toch ook gewoon om 16.01 en 17.01?pytoyo123 schreef:Vandaag in Apeldoorn:
Spoor 3 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 16.01
Spoor 4 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 17.01
Later paar minuuutjes...
Spoor 4 stond: TEE Met Toeslag naar Berlijn .
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
ja maar er stond op het was wel rond 16.00!
Die van 17.01 stond rond 16.00 en van 16.01!
Dart is opvallend!!!
Verder de klok doet het ''WEER NIET''
Die van 17.01 stond rond 16.00 en van 16.01!
Dart is opvallend!!!
Verder de klok doet het ''WEER NIET''
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Misschien kun je je berichten iets duidelijker formuleren? Tip: lees je berichten eerst door voordat je op "Bevestig" ramt.
Dit is toch geen zin...ja maar er stond op het was wel rond 16.00!
Het is een spectrum.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Dat treinen een uur van te voren al op de CTA bakken staan is toch wel opvallend. Dat gebeurt eigenlijk nooit (hoewel ik het met de BNL-trein wel eens heb meegemaakt op A'dam Centraal).De IC's naar Deventer vertrekken toch ook gewoon om 16.01 en 17.01?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
In Breda gebeurt het met de sneltrein richting Amsterdam ook zeer regelmatig, dan is het weliswaar geen uur, maar 58 minuten. Ligt er ergens een grens, of is dat gewoon wat uitkomt?
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Volgens mij is het beleid dat CTA's zo snel mogelijk weer worden gevuld (NS wil geen lege CTA's).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Tja in Bd komt er de rest van dat uur planmatig geen reizigerstrein meer op spoor 5 (behalve in de spits als de s2200 2x per uur rijdt tussen Drd en Bd), dus daar kan het ook wel.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Vandaag in Roermond een supersnelle intercity die na Amsterdam Sloterdijk zonder te stoppen doorreed naar Schagen ;)
Rechtsboven hoort ook nog het flapje 'Voor Schiphol -/- overstappen in Utrecht Centraal' getoond te worden, maar dat boekje toont al eeuwig blanco. De andere kant van deze CTA klopte wel helemaal.
Rechtsboven hoort ook nog het flapje 'Voor Schiphol -/- overstappen in Utrecht Centraal' getoond te worden, maar dat boekje toont al eeuwig blanco. De andere kant van deze CTA klopte wel helemaal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ik hoorde vanmiddag op Rotterdam Alexander al enkele reizigers opmerken dat ze maar gingen lopen, het duurde nog zo lang voor de trein zou vertrekken. Pas daarna zag ik de achterste CTA van het perron ri. Rotterdam: volgens dat ding zouden we pas om 21.17 uur vertrekken, maar was er ook nog 5 minuten vertraging Klein detail: het was 18:30 uur
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Dat ding scheen gisterochtend al zo te staan, en wat later vanavond (19.00 uur) in ieder geval nog steeds.
De vreugde van een werkende CTA daar is dus maar van korte duur
De vreugde van een werkende CTA daar is dus maar van korte duur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten