Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De noordelijke CTA op spoor 3 te Rotterdam Lombardijen toont aan beide kanten ook een paar foutjes:
-Een stoptrein wordt aangegeven als 'Intercity'.
-De sneltrein naar Dordrecht (s2200, dus non-stop) stopt ook in Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft en Den Haag HS. Toch een eindje om, denk ik zo.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Vandaag in Tilburg waren 3 van de 6 CTA's (op ieder spoor eentje van de twee) afgekoppeld (blanco, en licht was uit) en met rood-wit lint eromheen. Betreft de oostelijke exemplaren. Gisteren waren ze nog gewoon in bedrijf. Vervanging door digitale exemplaren, of gaan ze er wat anders mee doen?
In Amersfoort zag ik gisteravond dat er, in navolging van Hvs Noord en Bussum Zuid, naast de komende trein, ook de volgende trein daarna op een klein balkje onderaan wordt aangekondigd. Ze doen het nog lang niet allemaal, de meeste staan nog uit, maar die paar die wel werken, hebben ineens zo'n balkje.
In Hoogeveen kreeg de IC van 23:12 naar Utrecht een leuke omweg erbij. Na Amersfoort ging ie volgens de CTA verder naar Tilburg, Tilburg-West, Gilze-Rijen, Breda, Etten-Leur en dan naar Utrecht.
In Meppel werd de IC naar Lw van 23:36 voor het gemak maar helemaal niet op de CTA gezet. Maar goed dat is nog maar 4 jaar het geval, dus dat zal ook wel nooit wat worden...
Ardan schreef:In Amersfoort zag ik gisteravond dat er, in navolging van Hvs Noord en Bussum Zuid, naast de komende trein, ook de volgende trein daarna op een klein balkje onderaan wordt aangekondigd. Ze doen het nog lang niet allemaal, de meeste staan nog uit, maar die paar die wel werken, hebben ineens zo'n balkje.
Hartstikke mooi allemaal, maar in Naarden-Bussum doen ze het allemaal nog steeds niet.
En maar jubelen over Fyra en chipkaarten, maar basale reisinformatie geven...
Laatst gewijzigd door M57 op do 24 sep 2009, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
De 10:04 IC van Dvd >> Es heeft voorop een viertje dat het wel erg bont maakt. Achtereenvolgens op de bakken:
Apeldoorn, leeg, Niet Instappen en Rotterdam Stadion. Nou 1 station hiervan komt ie langs, even kijken wat we daar voor splitsing krijgen.
Zit zelf in wat zowat het laatste drietje in oude staat moet zijn, de 4093.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Vandaag twee opvallende CTA's en een opvallende vertrekstaat.
Eerst over de vertrekstaat: in Roermond bleek nog een blauwe vertrekstaat te hangen van het hoogfrequent rijden. Je gaat me toch niet vertellen dat dit niet opgevallen is in drie weken.
We blijven in Roermond en kijken naar de CTA van spoor 3b. Deze gaf netjes aan dat er bussen reden op een gedeelte van het traject, alleen nu waren de stations Swalmen, Reuver, Tegelen, Venlo en Blerick verdwenen:
In Maastricht had de CTA van spoor 6 weer kuren, vandaag reed de trein naar Kerkrade als "Extra trein":
Op spoor 3 te Rotterdam Lombardijen had één van de CTA's vandaag ook kuren: die toonde "Sneltrein" i.p.v. "Let op omroepbericht". Gisteren toonde deze CTA niet alleen het bovenstaande, maar stond naast de melding dat de treinen richting Dordrecht van spoor 2 vertrokken ook nog een aantal stations in de richting Den Haag vermeldt
En in Zwijndrecht was de stoptrein naar Roosendaal volgens de CTA's een Intercity.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De digitale CTA's in Amersfoort geven tegenwoordig ook aan wat de volgende trein is die op het desbetreffende spoor zal vertrekken. Onderin wordt een balkje getoond met de tijd en eindbestemming van die trein.
Ook worden de tussenstations anders aangegeven. Het Sprintertje naar Uitgeest wordt bijvoorbeeld aangekondigd met:
13 37 Sprinter Uitgeest
Via Baarn, Hilversum, Hilversum Noord...
(...)
Bussum Zuid, Naarden-Bussum, Weesp...
(...)
enz. tot
en Krommenie-Asse
(juist, niet Krommenie-AsseNDELFT)
Alle stops verschijnen dus niet meer bij elkaar op het scherm, maar worden afwisselend getoond.
Verder is het ook altijd fijn om te weten dat de IC naar Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol ook in Duivendrecht stopt (buiten dat Duivendrecht in het lijstje staat, wordt het ook nog apart vermeld)
Vrijdagavond gezien op de digitale CTA's in Amersfoort:
20.08Intercity
A-Zijde Groningen
via Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen en Haren
B-Zijde Leeuwarden
via Zwolle, Meppel, Steewijk, Wolvega...
...Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum
Waar de puntjes staan versprong die telkens, dus alleen bij het Leeuwardendeel.
Dit klopt geheel, ware het niet dat vooraan het deel naar Groningen stond en achteraan het deel naar Leeuwarden.
Volgens de perronaanduidingen was vooraan de B-Zijde.
Dit was voor de langdurige storing aan de digitale CTA's beter weergegeven, namelijk Voor: Groningen en Achter: Leeuwarden.
Maar, er werd dan ook netjes bij omgeroepen dat "In tegenstelling tot wat u op de borden ziet staan, het voorste gedeelte naar Zwolle en eindpunt Groningen rijdt en het achterste gedeelte naar Zwolle en Leeuwarden." Althans, om 23 uur wel
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Toen ik in wou stappen was er inderdaad een omroep hoorbaar, maar die was veels te zacht: niemand kon het horen. De remmen van de ICM(m)'s uit zowel Utrecht als Hilversum maakten iets te veel lawaai daarvoor.
Als een omroep zelfs door de remmen van ICM(m)'s overstemd wordt, kan die een heel stuk harder
Niet in Amersfoort: Na een bepaald tijdstip gaat de omroep daar op de nachtstand (lees: Onhoorbaar). Ik heb daar al eens over gebeld (tijdens een verstoring), waarop ik dat antwoord kreeg. Schijnt iets met omwonenden te maken te hebben (welke?)
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.