Vanmorgen was er op de vroege morgen al meteen sensatie in de tram. Ik stapte niets vermoedend om 7:02 uur bij Rotterdam Centraal tram 25 richting Schiebroek in, totdat ik ineens een man flink zag schelden tegen de conducteur die daarna 2 collega's erbij had gehaald. De man bleek geen kaartje te kunnen kopen en bleef maar door janken tegen de conducteur, totdat er ineens een vrouw opstond en liet zien dat ze een agente in burger was. Een topactie. :pos:
Ze nam gelijk het woord over. Eerst vriendelijk met het vragen om uitleg, maar toen dat niet kwam werden haar collega's erbij gehad. In de tussentijd waren de deuren vergrendeld, dus ontsnappen had geen zin. Om 7:10 uur kwamen de agenten de tram binnen en na wat tegenstribbelen (de boeien zaten te strak enz.) verliet hij eindelijk de tram.
Om 7:15 uur konden wij weer vertrekken, maar toen kwam de volgende tram naast ons staan. Daardoor moest iedereen in die tram overstappen, zodat mijn tram de opgelopen vertraging (zo'n klein kwartiertje) in kon lopen door buiten dienst naar Schiebroek te gaan. Tijdens het overstappen zag de conducteur er best aangeslagen uit, want normaal is hij altijd wel goedlachs op de vroege morgen. Helaas waren er uiteraard weer mensen die tijdens het overstappen nog dingen liepen te roepen naar hem over de opgelopen vertraging hierdoor, maar die werden door de RET-ers terecht morgen en in juni naar de stembus verwezen.