Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Voor dit topic geldt: het gebruik van posticonen (de trein, metro, tram en bus waar je uit kan kiezen bij het plaatsen van een bericht) is verplicht, wanneer je spot slechts betrekking heeft op 1 soort van vervoer. Voor multimodale spots hoeft er geen posticoon gebruikt te worden. Reageer je op een bericht dat voorzien is van een icoon, gebruik deze dan ook naast jouw bericht.
Hè jammer, was je me nét voor Ik zag net op het Deventer busstation een O405 van Syntus wegrijden als lijn 056 naar Borculo. Juist, 056, want hij had een vreselijk gedateerd eruitziende koersrol met 3 losse cijfers en de letters van de plaatsnaam vielen erg groot uit. De stoelen waren zo vreselijk afgeragd, zo erg had ik het nog nooit gezien. De bus wordt normaal alleen op de 99 ingezet, dat min of meer een scholierenlijn is, maar op de nominatie staat om afgeschaft te worden. Helaas had ik mijn camera niet bij de hand. Oh ja, ook nog de frysker op lijn 6 gezien.
Ardan schreef: Ik zag net op het Deventer busstation een O405 van Syntus wegrijden als lijn 056 naar Borculo. Juist, 056, want hij had een vreselijk gedateerd eruitziende koersrol met 3 losse cijfers en de letters van de plaatsnaam vielen erg groot uit.
voor lijn 99 zijn er nieuwe mercedes bussen, die rijden rond in oad kleuren, maar met syntus logo's. De bus die jij beschrijft komt ook van oad en rijdt in de ochtend versterkingsritten op lijn 56. Voordat syntus de concessie zho ging rijden deden ze onder andere dienst op oad lijn 55 zutphen - almelo.
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 01 mar 2010, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:posticon toegevoegd
Ardan schreef:Hè jammer, was je me nét voor Ik zag net op het Deventer busstation een O405 van Syntus wegrijden als lijn 056 naar Borculo. Juist, 056, want hij had een vreselijk gedateerd eruitziende koersrol met 3 losse cijfers en de letters van de plaatsnaam vielen erg groot uit. De stoelen waren zo vreselijk afgeragd, zo erg had ik het nog nooit gezien. De bus wordt normaal alleen op de 99 ingezet, dat min of meer een scholierenlijn is, maar op de nominatie staat om afgeschaft te worden. Helaas had ik mijn camera niet bij de hand. Oh ja, ook nog de frysker op lijn 6 gezien.
Als het goed is, rijden ze zelfs niet meer op lijn 99, omdat voor die lijn nu Citaro's zijn aangeschaft. Zie hier. ;)
@Reiziger Ddrs: je plaatst wel een icoon bij het bericht van Freek, maar je vergeet het bericht van --Stefan--, welke erboven staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Op de stadsdienst van Eindhoven was vanmorgen de 1829 actief. Heeft in de oude concessie gereden in Hermes kleuren, is daarna overgestickerd naar Connexxion groen en voert nu dus in die kleurstelling de diensten uit. Het mag duidelijk zijn dat er sprake is van een materieeltekort.
Bee schreef:Ik zag weer Zilvermeeuwen op metro 50 rijden. Dat hoort natuurlijk, maar het kwam vorige week niet voor door het plotselinge materieeltekort.
Is dat materieeltekort nu minder dan? Heeft men al weer wat op de baan gekregen, of juist dat wat ervoor al buiten dienst stond vanwege storingen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
In de Fast Flying Ferry deed het geluid van het o zo vrolijke instructiefilmpje het wel, maar de schermen bleven op zwart staan..
Verder nog bootje 34 gezien op het IJpleinveer, en bootje 33 op de NSDM-werfverbinding.
(Okee, niet heel bijzonder allemaal, maar in ieder geval: ik mis het boot-icoontje )
Gisteren reed in Haarlem op lijn 3 een wat oudere Citaro (2840) met nog een LCD film.
Ook reed er op lijn 75 richting IJmuiden een Lion's City van concessie Amstelland. En we kwamen ook een aardgas Lion's City tegen en die had geen groene aardgastank maar een witte. Staat een beetje raar
--Stefan-- schreef:Gisteren reed in Haarlem op lijn 3 een wat oudere Citaro (2840) met nog een LCD film.
Ook reed er op lijn 75 richting IJmuiden een Lion's City van concessie Amstelland. En we kwamen ook een aardgas Lion's City tegen en die had geen groene aardgastank maar een witte. Staat een beetje raar
Die met witte tank is de 3150, ex Arriva 561 exex Groenlinks Promobus
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bee schreef:Ik zag weer Zilvermeeuwen op metro 50 rijden. Dat hoort natuurlijk, maar het kwam vorige week niet voor door het plotselinge materieeltekort.
Is dat materieeltekort nu minder dan? Heeft men al weer wat op de baan gekregen, of juist dat wat ervoor al buiten dienst stond vanwege storingen?
De 41 is weer op de baan. Dat was een van de vier stellen die betrokken was bij de aanrijding :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dat moet dan de 809 geweest zijn, want ik zag gisteren en vandaag de 816 weer op lijn 2. Op lijn 2 is het denk ik wel planmatig i.v.m. omleiding over de Rozengracht maar dit weet ik niet zeker.
Laatst gewijzigd door Daniel op di 02 mar 2010, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:posticon toegevoegd
Waarom gaat lijn 2 eigenlijk over de Rozengracht? Ik zag ergens een affiche hangen dat het komt door werkzaamheden in volgensmij de Raadhuisstraat, maar dan moeten lijn 1 en 5 daar toch ook last van hebben?
Bij veel werkzaamheden kunnen de trams gewoon blijven rijden, zolang ze maar niet al te frequent langskomen. Zodoende laten ze dus lijn 2 een omleiding rijden en de andere lijnen niet.
Op die manier. Lijn 2 is dus gewoon de klos. Maar heb je dan meteen extra trams nodig als je via de Rozengracht gaat? Zo veel langzamer is dat nu ook weer niet ten opzichte van de Leidsestraat.
Daar wil ik nog wel eens statistieken van zien trouwens. Wie neemt er een keer de moeite om de reistijd Nieuwezijds Kolk - Hobbemastraat en vice verse te meten met lijn 2 en lijn 5? Ik wil het zelf ook wel doen, maar zit nu even krap in de tijd, dus wordt het lastig.
Ik denk dat een test tussen deze twee haltes gedaan moet worden, en niet tussen Dam en Leidseplein, want daar liggen de haltes van de lijnen uit elkaar, wat een potentieel voordeel kan geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Is denk dat het ook heel erg afhankelijk van het tijdstip is. Daarnaast is de 5 nu wel iets sneller door de stukjes strengelspoor van de Leidsestraat heen dan normaal omdat er daar nu minder trams rijden waar op gewacht moet worden. Om een representatief beeld te krijgen zou je toch een aantal metingen moeten doen.