Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
-
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ja, dat kan. Knopje 'Wijzig' ;-)
-
- Berichten: 546
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
- Locatie: Aalten
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik bedoelde eigenlijk of het verschil tussen dikgedrukt en niet-dikgedrukt wat groter kan worden. Nu valt de dikgedrukte tekst van mij niet echt op.
Pommes.
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Een overtreding van de (milieu)wet:

Een DDAR op het kopspoor van Hoorn Kersenboogerd (Hnko). Een kerende t3300 dus om 18.45 vanavond. En een herrie dat het ding maakte niet normaal! De hele buurt zal morgen wel meteen naar hun advocaat stappen.
De trein was echt bijna niet te horen, toen ie vertrok reed ie met een gangetje van nog geen 10km/u weg, wat bijna geen geluid oplevert.
Een DDAR op het kopspoor van Hoorn Kersenboogerd (Hnko). Een kerende t3300 dus om 18.45 vanavond. En een herrie dat het ding maakte niet normaal! De hele buurt zal morgen wel meteen naar hun advocaat stappen.
De trein was echt bijna niet te horen, toen ie vertrok reed ie met een gangetje van nog geen 10km/u weg, wat bijna geen geluid oplevert.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22809
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ja, ik zie nu pas dat ik 'VIRM-VI' had geschreven i.p.v. 'VIRM-IV'.Maik schreef:Ik bedoelde eigenlijk of het verschil tussen dikgedrukt en niet-dikgedrukt wat groter kan worden. Nu valt de dikgedrukte tekst van mij niet echt op.

Ik bedoelde ook VIRM-IV eigenlijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
@Caspar: Volgens mij zien de mensen in Hoorn Kersenboogerd de treinen liever niet dan wel. Er is zelfs speciale plaatselijke regelgeving voor het rangeren in Hnk in het leven geroepen, het is vooral een waslijst van wat niet mag. Ik heb het voor je overgeschreven uit m'n RP en via PB gestuurd. Locs 1700/1800 zijn idd uit den boze in Hnk.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Kan een 1700/1800 loc overigens niet in een bepaalde modus / uit worden gezet zodat de trein doodstil op zulk soort spoortjes staat te wachten tot vertrektijd?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het zal ongetwijfeld met het wijzigingsblad van vandaag te maken hebben, maar toch... de t5016 is gedegradeerd van 8 bakken DDAR naar 6 bakken SGMm, eh, past dat wel...
Voordat het DDAR kwam (met het vorige wijzigingsblad) reed deze trein overigens nog met 9 bakken SGMm.
Verder erg weinig aangepaste inzet gezien: geen SLT op de Hoekse Lijn, in de s4000, de s17400 en de s5500 gezien vooralsnog. Wel twaalf bakken SLT op Utoz en minstens 30 bakken SLT op Utctw, dus het materieel is in ieder geval wel in de buurt voor de laatste twee series.
Voordat het DDAR kwam (met het vorige wijzigingsblad) reed deze trein overigens nog met 9 bakken SGMm.
Verder erg weinig aangepaste inzet gezien: geen SLT op de Hoekse Lijn, in de s4000, de s17400 en de s5500 gezien vooralsnog. Wel twaalf bakken SLT op Utoz en minstens 30 bakken SLT op Utctw, dus het materieel is in ieder geval wel in de buurt voor de laatste twee series.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Als het eerst met negen bakken SGM rijdt, dan is 2x DDAR wel schromelijk overdreven. Zes bakken SGM kan dan ook wel hoor, is ze in Almere toch ook gelukt 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1302
- Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Oh, een wijzigingsblad. Is het 3xV in de IC Ut>Alm van 8:28 dan ook standaard voortaan? Weer eens wat anders als DDAR. ;)
-
- Donateur
- Berichten: 8492
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Zonet zag ik bij Ypb een DD-AR rijden in de t9847. Hoort dat ook in die categorie 

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ja, ze hebben een parkeerstand. Dan werkt alleen de compressor naar behoefte en worden de batterijen geladen. Maar dat is niet bedoeld voor als ie als vertrekkende trein staat te wachten en heeft ook geen nut voor zo'n korte tijd.STF schreef:Kan een 1700/1800 loc overigens niet in een bepaalde modus / uit worden gezet zodat de trein doodstil op zulk soort spoortjes staat te wachten tot vertrektijd?
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Bij Amsterdam staan er op het terrein bij de Dijksgracht volgens mij 6 stellen, en bij de werkplaats aan de Zaanstraat 5. Begint een aardige floot te worden met stilstaande nieuwe treinen...Verder erg weinig aangepaste inzet gezien: geen SLT op de Hoekse Lijn, in de s4000, de s17400 en de s5500 gezien vooralsnog. Wel twaalf bakken SLT op Utoz en minstens 30 bakken SLT op Utctw, dus het materieel is in ieder geval wel in de buurt voor de laatste twee series.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13280
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Had de DDAR, die om 11 13 uit Ut als s3500 richting Schiphol vertrok, ook te maken met de wijzigingen, of was dat gewoon door de problemen die er tussen Schiphol en Utrecht schijnen te zijn geweest vanmorgen?
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 1195
- Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tot mijn grote verbazing reed er vanmiddag een Phileas op lijn 12 in Eindhoven.
Normaal komen die in dienst niet verder als lijn 401-402.

-
- Berichten: 546
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
- Locatie: Aalten
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Die DDAR reed een s3500 van Ut naar Ehv omdat er niks uit Shl was gekomen.Ardan schreef:Had de DDAR, die om 11 13 uit Ut als s3500 richting Schiphol vertrok, ook te maken met de wijzigingen, of was dat gewoon door de problemen die er tussen Schiphol en Utrecht schijnen te zijn geweest vanmorgen?
Pommes.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13280
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Hij reed toch echt naar Schiphol toe. Kan trouwens ook een DDM ofzo zijn geweest, ik kan die dingen niet uit elkaar houden 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 546
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
- Locatie: Aalten
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat stel heeft als het goed is Ut-Ehv-Shl-Nm-Ut gereden, dus goed mogelijk dat je dat stel had. Als het goed was was het een DDAR met motorbak (mDDM).
Pommes.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Nog een wijzigingsblad-wijzigingetje wat wel opvallend is aangezien men juist ICM wilde besparen tot op heden... de t20554 rijdt nog altijd met z'n ruime 9 bakken en krijgt er nu in Rotterdam nog een stelletje bij waarmee de t12565 dus op 12 bakken komt. Volgens mij is die trein nog nooit zo lang geweest...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Terecht, dat is ook gewoon een drukke trein...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het was alleen wat minder handig dat men dat extra stel kennelijk persé achterop de t12565 wilde hebben. De t20554 zat namelijk achter een vertraagde s9700 waardoor dat versterkingsstel niet voor onze aankomst de tuin uit kon. Dat stelletje gaf vervolgens de vertrekkende s4000 weer vertraging, wat de aankomende trein weer verder vertraagde. Over kettingreacties gesproken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En er reed vandaag weer een ICMm in de s2200. Vanavond een los drietje.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik zit nu in de t2823 die gereden wordt door de m9480!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2
Breaking news: De inzet van SLT op de Hoekse Lijn is uitgesteld tot 26 april. 

Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2
Volgens mij is er tegen die tijd genoeg SLT om alle mat 64 omlopen in de Randstad te ver-slt'en? Maar wat houdt de inzet op dit moment eigenlijk tegen. Bekendheid van het personeel met het mat?
-
- Berichten: 4616
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2
Goh, als Veolia de Veluwe graag terug wil, moeten ze geen stadsbussen op lijn 231s rijden... Volvo 3823 verzekerde de rit van 17:35 van het station van Apeldoorn. Tevens staat er een blauw/witte/connexxion Haaglanden Van Hool bij de TSN- werkplaats
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten