OVer Missers in de Reisinformatie #3
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
OVer Missers in de Reisinformatie #3
Die stelling klopt wel redelijk ja. Hoewel het dan weer opvallend is dat "Barendrecht Station" er nooit in terecht gekomen is, verder zit elke buurtbus- en taxibusbestemming er wel in op enkele weinig voorkomende eindpunten voor laatste ritten na.
(Er zijn trouwens ook weer bestemmingen aanwezig waar geen eindhalte bij hoort...)
(Er zijn trouwens ook weer bestemmingen aanwezig waar geen eindhalte bij hoort...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
(waar is dat DAV-topic ook alweer gebleven? )
Sorry, even meligheid tussendoor
Sorry, even meligheid tussendoor
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Ik had vandaag voor het eerst een gemoderniseerde ICM IV, de m4204. Erg mooi geworden, maar helaas werkte het OBIS-systeem niet en was er dus geen reisinformatie en internet. Helaas werkten de handmatige omroep en de treintelefoon ook niet in het stel.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Ja, in Eindhoven wordt op de AV en "CTA's" (ben de naam voor die nieuwe dingen even vergeten ) bij de s6400 ook aangegeven dat hij niet in Maarheeze stopt.Marc schreef:Op de AV van Maastricht stond vanmiddag bij de stoptreinen naar Kerkrade: "Stopt niet in Heerlen woonb". Lijkt me logisch dat de trein niet stopt op een station dat nog niet geopend is...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Trein t6342 wilde voor de verandering vandaag na Heemstede-Aerdenhout terug naar Ztm en daarna pas naar Haarlem, aldus de CTA op spoor 10. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Het werd een beetje een onverstaanbaar zooitje in de t2874 toen HC en machinist door elkaar station Gouda omriepen. Duurde nog best lang voor de HC het door had trouwens en die stopte dan ook halverwege z'n omroep
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Je hoort de ander (of jezelf) ook niet terug door de hoorn als je aan het omroepen bent. Vaak hoor je dat vagelijk op de achtergrond uit de trein of zie je het pas aan het 'Bezet'-lampje naast de omroephoorn. Maar dan heb je vaak beiden al een half verhaal opgehangen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Vanochtend in de t5028 een ietwat voorbarige HC of mcn. Net nadat we de Willemsspoortunnel inreden, kwam de omroep: "U bevindt zich in de stoptrein naar Leiden Centraal. De volgende stop is Rotterdam Centraal."
Net voor stilstaand bij Rotterdam Blaak kwam de correctie: "Foutje, het volgende station is pas Rotterdam Blaak."
Net voor stilstaand bij Rotterdam Blaak kwam de correctie: "Foutje, het volgende station is pas Rotterdam Blaak."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
VIRM m9426 wilde voor de verandering eens naar Nijmegen Dukenburg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
De DRIP van halte Ziekenhuis Dordwijk in Dordrecht gaf vanmorgen een lijn 168 naar Heinenoord met -9 aan, toch niet zo handig dat die dingen vervroegingen beginnen te tonen als de bus toevallig al aangemeld is voor de rit maar nog gewoon op de buffer van 't station staat te wachten.
Iets soortgelijks ook ooit met m'n Qliner op 't station gezien waarbij de vervroeging niet steeds verder afnam maar de bus op 'n zeker moment van de DRIP verdween terwijl hij nog nieteens naar z'n halteplaats gereden was.
Iets soortgelijks ook ooit met m'n Qliner op 't station gezien waarbij de vervroeging niet steeds verder afnam maar de bus op 'n zeker moment van de DRIP verdween terwijl hij nog nieteens naar z'n halteplaats gereden was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Dat is toch heel simpel te voorkomen? Door de chauffeurs te instrueren dat ze zich pas bij de daadwerkelijke aanvang van de rit aanmelden. Laatst zag ik zelfs op de DRIP bij het Leerpark een '16 Rijnstraat' staan met -24. Tja, moet je dan als onwetende reiziger als een gek naar de halte rennen of er maar vanuit gaan dat het niet klopt?
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Vanmorgen in de t1924 werd het volgende omgeroepen bij nadering van Breda: "U kunt hier overstappen voor de richting Den Bosch-Utrecht". Tuurlijk, ik ga eerst naar Breda en stap daar pas over op de IC richting Den Bosch...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
@Dexter: in HWGO werd alles volledig automatisch dus dan gaat dat niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Och, alles is softwarematig, dus daar valt wel iets moois van te maken hoor. Desnoods plak je er een extra (loze) rit tussen om te voorkomen dat de eerstvolgende rit al is geselecteerd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Hmmm, de automatische 'trein-vertrekt-later/ander-spoor stemmetje' lijdt soms echt zijn eigen leven...
Ik zat in de IC richting Den Helder die om 21:42 uit A'dam CS gekomen... aangekomen op A'dam Sloterdijk:
*pling plong plang*
"Damens en heren. De Intercity naar Zaandam, Castricum, Alkmaar en Den Helder van 21:48 vertrekt over enkele minuten"
*Fluitje van de trein gaat*
"Herhaling."
*Fluitje gaat en de deuren gaan dicht*
"De Intercity naar Zaandam..." etc. etc.
Oops...
Ik zat in de IC richting Den Helder die om 21:42 uit A'dam CS gekomen... aangekomen op A'dam Sloterdijk:
*pling plong plang*
"Damens en heren. De Intercity naar Zaandam, Castricum, Alkmaar en Den Helder van 21:48 vertrekt over enkele minuten"
*Fluitje van de trein gaat*
"Herhaling."
*Fluitje gaat en de deuren gaan dicht*
"De Intercity naar Zaandam..." etc. etc.
Oops...
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Je zou zeggen dat er al zoiets tussen zit. Althans, de films van die bussen gaan bij aankomst automatisch op "Sorry, Buiten dienst"Chauf21 schreef:Och, alles is softwarematig, dus daar valt wel iets moois van te maken hoor. Desnoods plak je er een extra (loze) rit tussen om te voorkomen dat de eerstvolgende rit al is geselecteerd.
Ze tonen nu ook belbussen waarvoor niet gebeld is op een moment dat je er ook niet meer tijdig voor kunt bellen, dus tja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Softwarematig is het één opdracht in het DRIP [en daar zou het ook moeten worden opgelost, niet door speciale instructies voor chauffeurs]
In mensentaal: ALS vertragingstijd is kleiner dan 0: TOON 'op tijd'
In mensentaal: ALS vertragingstijd is kleiner dan 0: TOON 'op tijd'
Chauf21 schreef:Och, alles is softwarematig, dus daar valt wel iets moois van te maken hoor. Desnoods plak je er een extra (loze) rit tussen om te voorkomen dat de eerstvolgende rit al is geselecteerd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Dat is inderdaad een veelvoorkomend en hinderlijke situatie die je daar beschrijft. Mensen vragen vaak waarom er nog wordt omgeroepen als een trein al aan het vertrekken is of wanneer er net een goederentrein voorbij dendert, maar daar kunnen ze op Post T ook niets aan doen, want die kunnen niet zien of een trein al stilstaat of al aan het vertrekken is. En de Automatische Omroep is daar al helemaal onafhankelijk van.VIRM schreef:Hmmm, de automatische 'trein-vertrekt-later/ander-spoor stemmetje' lijdt soms echt zijn eigen leven...
Ik zat in de IC richting Den Helder die om 21:42 uit A'dam CS gekomen... aangekomen op A'dam Sloterdijk:
*pling plong plang*
"Damens en heren. De Intercity naar Zaandam, Castricum, Alkmaar en Den Helder van 21:48 vertrekt over enkele minuten"
*Fluitje van de trein gaat*
"Herhaling."
*Fluitje gaat en de deuren gaan dicht*
"De Intercity naar Zaandam..." etc. etc.
Oops...
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Maar dat mag dan alleen bij haltes met een buffer, want op andere haltes kan een bus wél met bijvoorbeeld -3 rijden ;)robert55 schreef:Softwarematig is het één opdracht in het DRIP [en daar zou het ook moeten worden opgelost, niet door speciale instructies voor chauffeurs]
In mensentaal: ALS vertragingstijd is kleiner dan 0: TOON 'op tijd'
Chauf21 schreef:Och, alles is softwarematig, dus daar valt wel iets moois van te maken hoor. Desnoods plak je er een extra (loze) rit tussen om te voorkomen dat de eerstvolgende rit al is geselecteerd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Kan, maar mag in veel (sommige?) concessies niet. Infoxx geeft ook duidelijk aan wanneer een chauffeur mag vertrekken. Vandaag stond ik bij een of andere halte in de Bijlmer met lijn 158 Amsterdam ZO - Almere ook 2 minuten stil, zonder dat er in- of uitstappers waren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Nou mocht het hier in DAV niet mogen dan kan de provincie maar beter een automatische incasso om de boete bij Arriva af te schrijven opzetten. De bussen zijn hier te vroeg of te laat, op tijd komt eigenlijk niet voor (vermelden van vervroegingen is ook pas na lange tijd doorgevoerd omdat de chauffeurs ertegen protesteerden, tja gek he als reizigers dan ineens sluitend bewijs middels een foto van de DRIP hebbben als voor de zoveelste keer de bus te vroeg vertrekt)
In ieder geval ooit wel 'n leuke handmatige omroep gehoord bij zo'n geval: "Dames en heren, de intercity naar Rotterdam Centraal van 16.32 uur is zojuist vertrokken"
Ehm, ze kunnen toch hopelijk wel de rijweg voor de goederentrein ingesteld zien staan en zien verdwijnen als hij daadwerkelijk van het bewuste spoor af is?Dexter schreef:Mensen vragen vaak waarom er nog wordt omgeroepen als een trein al aan het vertrekken is of wanneer er net een goederentrein voorbij dendert, maar daar kunnen ze op Post T ook niets aan doen, want die kunnen niet zien of een trein al stilstaat of al aan het vertrekken is.
In ieder geval ooit wel 'n leuke handmatige omroep gehoord bij zo'n geval: "Dames en heren, de intercity naar Rotterdam Centraal van 16.32 uur is zojuist vertrokken"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Ik mag hopen dat ze ook in DAV in het contract hebben opgenomen dat je niet te vroeg mag rijden, want te vroeg rijden is zo'n beetje het klantonvriendelijkste dat je kan doen. Dat een bus soms te laat is vanwege het verkeer etc kan ik inkomen, maar voor te vroeg rijden is wat mij betreft geen excuus, en dan heb ik het niet over een half minuutje ofzo.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Neuj, er komen hier bussen doodleuk met -5 op het station aan. Om dat voor elkaar te krijgen moet je toch zeker wel 5 haltes daarvoor al begonnen zijn met iets te vroeg vertrekken wat de helft van de route is (met lijn 3 als voorbeeld zijn er slechts 10 haltes tussen beginpunt en station).
Overigens, en dat valt ze op de vestiging ook op, zijn het toch veelal de nieuwere chauffeurs die na de concessiewisseling zijn aangenomen die hier wel erg makkelijk in zijn.
En de reden: ze schijnen de maatregelen ter verbetering van de punctualiteit niet door te hebben wat ook weer komt door teveel op het dienstenboek (met beperkt aantal tijden) rijden i.p.v. op de complete dienstregeling. Zo heeft lijn 4 hier in Wielwijk een vrij korte kering en gaan de chauffeurs vervolgens hard rijden en soms vroeg vertrekken omdat ze kost wat het kost die kering willen halen. Vervolgens zitten ze ook op de terugweg te vroeg omdat er juist wat extra rijtijd is op het eerste stukje na vertrek van het beginpunt, waarmee een eventuele vertraging bij vertrek opgevangen kan worden.
Overigens, en dat valt ze op de vestiging ook op, zijn het toch veelal de nieuwere chauffeurs die na de concessiewisseling zijn aangenomen die hier wel erg makkelijk in zijn.
En de reden: ze schijnen de maatregelen ter verbetering van de punctualiteit niet door te hebben wat ook weer komt door teveel op het dienstenboek (met beperkt aantal tijden) rijden i.p.v. op de complete dienstregeling. Zo heeft lijn 4 hier in Wielwijk een vrij korte kering en gaan de chauffeurs vervolgens hard rijden en soms vroeg vertrekken omdat ze kost wat het kost die kering willen halen. Vervolgens zitten ze ook op de terugweg te vroeg omdat er juist wat extra rijtijd is op het eerste stukje na vertrek van het beginpunt, waarmee een eventuele vertraging bij vertrek opgevangen kan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
En als er op de route ergens een ongeluk gebeurd is, waardoor je een andere kortere route moet rijden? En ja kan onderweg nergens stilstaan zonder het andere verkeer op te houden?Wubbo schreef: maar voor te vroeg rijden is wat mij betreft geen excuus
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Dat zijn uitzonderingen, daar gaat het hier niet over. Het gaat om buschauffeurs die gewoon lekker doorjakkeren om op tijd thuis te zijn of bij de eindhalte lekker lang koffie kunnen drinken, niet om situaties die af en toe voorkomen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten