Pagina 1 van 17

OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 07:54
door Wubbo
Daar zijn we weer met een nieuw topic!

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 12:25
door Raymond
Bij Hermes is iets vanmorgen goed misgegaan: alle weekproducten van de SOV werden niet herkend, waardoor er vol tarief werd afgeschreven. :|

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 12:37
door Geert
Dat lijkt bij heel Connexxion (inclusief alle dochters) mis te gaan. Zie hier: Systeemfout bij Connexxion: studenten reizen niet gratis

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 16:39
door Stephan
Vanochtend geen trams tussen Utrecht - Nieuwegein. De stads- en streekbussen parallel aan deze tramlijn deden weer goede zaken. Verder een groene Amba op lijn 66 naar Nieuwegein. Wellicht voor extra vervoer?

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 17:55
door Daniel
Er zit zowiezo een groene Amba ergens in het BRU, zag 'm vorige week ook al een keer rijden. Vanmiddag trouwens nog 'n Provincie Utrecht-Amba uitrukkend vanuit stalling Nieuwegein gespot, da's ook niet geheel standaard.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 18:17
door Bart
RET heeft de omroepen van de metro vernieuwd, lijkt het. In plaats van 'Station... Marconiplein!' was het vandaag 'Metrostation! Marconiplein!'.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 20:22
door Freek
wat is er kapot tussen Ah en Nm dat er slechts 3 treinen per uur rijden? Alleen de s3000 rijdt en de s3600 van .45.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 20:24
door webguy
Was al aangekondigd toen ik om 17:30 op het station van Nm liep: Iets met "dringende herstelwerkzaamheden" tussen Nijmegen-Arnhem/Zetten-Andelst...
Wat dat dringende dan is...

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 21:06
door Dexter
Bart schreef:RET heeft de omroepen van de metro vernieuwd, lijkt het. In plaats van 'Station... Marconiplein!' was het vandaag 'Metrostation! Marconiplein!'.
Op lijn D is dat al een tijdje te horen. Ik vind het een beetje overdreven, laat ze het maar gewoon bij 'Station' houden.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 21:12
door mb90
Dat was juist te horen sinds december vorig jaar, maar inmiddels zou dat overal weer teruggedraaid moeten zijn en wordt er weer station omgeroepen. Wellicht dat Bart dan net een stel (gok zomaar een Teetje) had met een oude omroep, want ik hoor de laatste weken overal station zonder metro ervoor.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 21:15
door Stefan
Inderdaad, ik hoor eigenlijk ook altijd "Station" in plaats van "Metrostation".

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 21:28
door Bart
mb90 schreef:Dat was juist te horen sinds december vorig jaar, maar inmiddels zou dat overal weer teruggedraaid moeten zijn en wordt er weer station omgeroepen. Wellicht dat Bart dan net een stel (gok zomaar een Teetje) had met een oude omroep, want ik hoor de laatste weken overal station zonder metro ervoor.
Het was inderdaad een T. Maar verschilt dat dan per metrostel? Ik dacht dat die omroepen gewoon door de computer werden verzorgd. Kun je bijvoorbeeld ook in het voorste stel een andere omroep horen dan in het achterste?

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 21:56
door Etienne
Stefan schreef:Inderdaad, ik hoor eigenlijk ook altijd "Station" in plaats van "Metrostation".
Gek genoeg is het op de E-lijn nog steeds "Metrostation" :lol:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 00:19
door Freek
webguy schreef:Was al aangekondigd toen ik om 17:30 op het station van Nm liep: Iets met "dringende herstelwerkzaamheden" tussen Nijmegen-Arnhem/Zetten-Andelst...
Wat dat dringende dan is...
Met de s3000 van 20.39 vertrokken uit Nijmegen. Bij de aansluiting van de lijn uit Tiel werden voor het rode sein tot stilstand gebracht. De machinist deed de omroep: "Hier spreekt de machinist van IC 3076 ons sein staat niet veilig. Eerst zullen de 3100 (eigenlijk de 3000) en 3600 als tegentrein eerst moeten laten passeren. Daarna zullen we met de aanwijzing 10 km/u over 1 km op zicht rijden. Er is slechts enkel spoor tussen Arnhem en Elst." Lekker doordrenkt van jargon dus. Helaas duurde dat wat langer dan gepland. Vanuit Arnhem werd er namelijk niet op blokafstand gereden, maar moest eerst het hele stuk door de s3000 worden afgelegd en daarna door de s3600 waarna wij richting Arnhem mochten. Ondertussen wel de nodige omroepen door de machinist die zijn best deed alleen in jargon praatte. Blijkbaar was de HC niet bereikbaar via de porto want ook een dienstmededeling ging via de intercom.

Wat er te repareren was, is me niet helemaal duidelijk. Men was gezien vanaf Nijmegen op het linkerspoor bezig bij de overweg bij station Elst. Spoor en alles lag er nog in dus hoe en wat geen idee.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 08:30
door Daniel
Schijnt een spoorstaafbreuk te zijn geweest.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 08:53
door Timon91
Ik zie nu op Teletekst dat de EN Warszawa-Amsterdam een verwachte vertraging van 237 minuten heeft. Dat is nog eens een flinke vertraging, al denk ik wel dat ze er nog wat af kunnen snoepen.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 09:53
door Reiziger Delft
Pff, ik moet zeggen dat de betrouwbaarheid van het spoor me helaas nogal is tegengevallen in de 1,5 maand die ik nu pendel tussen Delft in Utrecht. Er gaat geen dag voorbij zonder vertraging. Vandaag ook weer; s5100 is 5 minuutjes te laat, met als gevolg dat de conducteur van de s500 in Den Haag de deuren 5 seconden voordat ik wil instappen sluit. (Nog bedankt daarvoor. :evil: ) Dat ding is nooit, maar dan ook nooit op tijd in Utrecht (reis er dus dagelijks mee), dus waarom hij exaxt op de seconde op tijd moet vertrekken, daarbij tientallen reizigers achterlatend, snap ik ook niet. Maar goed, dan maar de s2000 pakken; helaas, V-IRM gaat kapot dus we worden verwezen naar de s1700. Uiteraard komt deze achter de sprinter te zitten bij Zoetermeer (die te laat was vetrokken omdat het sein voor de s2000 herroepen moest worden), waardoor we te laat in Gouda aankomen. Vervolgens laat men de sprinter op tijd uit Goverwelle vertrekken, terwijl hij juist de schuldige was voor onze vertraging; hoppa weer minuten erbij in de plus. Aankomst in Utrecht +10, voor mij dus +40. Aansluiting in Amersfoort zal waarschijnlijk ook niet gehaald zijn, dus reizigers naar Zwolle, Groningen en Leeuwarden krijgen +60, omdat de s500 in Den Haag Centraal niet even 30 seconden kon wachten. Dat had hij er makkelijk uitgereden tot Gouda.

-o-

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 12:00
door Wubbo
En hoeveel reizigers hebben we het dan over, die vanuit Delft, Rijswijk, Moerwijk en HS naar voorbij Amersfoort moeten?

Overigens opvallend: ik reis ook dagelijks op dat traject (maar dan Ut-Gvc vv) en ben nog niet verder gekomen dan +10 doordat een s8800 weigerde te vertrekken uit Ut, en natuurlijk het omreizen begin deze week. Verder ben ik eigenlijk altijd tussen op tijd en +3.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 14:02
door Caspar
Timon91 schreef:Ik zie nu op Teletekst dat de EN Warszawa-Amsterdam een verwachte vertraging van 237 minuten heeft. Dat is nog eens een flinke vertraging, al denk ik wel dat ze er nog wat af kunnen snoepen.
Ik zag 'm net uit Utrecht vertrekken, zal wel niets afgegbn zijn dan.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 16:06
door Raymond
In een Phileas vandaag nog ten onrechte saldo afgeschreven van m'n chipkaart. Op m'n andere reizen bij Hermes ging het gelukkig wel weer goed. Ben benieuwd of die onterechte afschrijving ook nog automatisch wordt teruggestord of dat ik die wel kan gaan declareren.

En in een bus waar een paar jongeren sneeuwballen mee de bus in hadden genomen en daarmee maar willekeurige passagiers gingen bekogelen. Toen een getroffen passagier daar tegen de chauffeur iets ging zeggen heeft de chauffeur gesommeerd de bus te verlaten. Dat deden ze niet. Chauffeur ging politie optrommelen en reed ondertussen verder naar het station. Halte verderop zijn ze toch maar uit zichzelf uitgestapt om vervolgens nog even sneeuwballen te maken en die naar de bus te gooien. Zorgelijker vond ik echter dat de CVL pas na ruim 5 minuten reageerde toen de bus net op het station was aangekomen.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 16:11
door les7
Pijnackerbus schreef:
Stefan schreef:Inderdaad, ik hoor eigenlijk ook altijd "Station" in plaats van "Metrostation".
Gek genoeg is het op de E-lijn nog steeds "Metrostation" :lol:
Nee, het is daar ook "station" geworden hoor. ;)

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 17:05
door Caspar
Afbeelding
Het was koud, guur en druk vanochtend op het station in Hoorn (er was geen doorkomen aan op het perron). Er reden alleen stoptreinen vanaf Hoorn naar Amsterdam Sloterdijk en Hoofddorp, die reden linkerspoor tot Purmerend. Eerst kwamen er 3 treinen vanuit Enkhuizen waarvan er 2 direct werden afgerangeerd naar een opstelspoor. De derde kwam binnen op spoor 1, dat was de Virm van deze foto. De hele mensen massa die op spoor 2 stond te wachten voor de trein naar Amsterdam kwam in aktie om naar spoor 1 te lopen. Op de Virm zelf stond namelijk Amersfoort als bestemming. Echter, toen ik zag dat er twee rode sluitseinen oplichtten, wist ik wel dat het 'm niet ging worden. Weer even later kwamen er 5 bakken SGMm waarin iedereen zich wonderwel wist te krijgen en werd er vrij snel vertrokken.

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 17:08
door Justin
Al de hele dag forse vertragingen in de Noordoost en alle achterliggende treinen.

t21716 kwam met +15 aan in Rtd en vertrok als t12525 ook met +15. Stomste was dat volgens mcn/hc trdl de rijweg voor spoor 12 juist veilig had gezet, maar daar stond geen vertrekkende trein gepland tussen 07:30 en 07:50. Uiteindelijk met +20 in Ut aangekomen.

De t2825 en t2827 had ik gezien dat ze +25-+30 hadden. Geert en ik hadden nog opgemerkt dat t21723 met +30 uiteindelijk verder ging als extra t201723 naar Dv. t2827 werd vanaf Ut aannemelijk opnieuw ingelegd, en die pakte ik ook. Vertrok om 8:43 uit Ut en kwam om 9:00 aan in Amf. +25 =(.

En nu ik op de av van Amf kijken is er nog niks veranderd ...

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 17:10
door Caspar
Ik moet nog mijn best doen om je verhaal te lezen, zo veel treinnummers en afkortingen :lol: 8-)

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Geplaatst: do 02 dec 2010, 19:04
door Wubbo
Wil iemand asap die spooropstelling Utrecht veranderen in iets wat wel werkt, en gelijk ook even de personeelsomloop decompliceren? Dan waren al die vertragingen rondom Utrecht deze avondspits niet nodig geweest.
Ik had slechts +14 bij vertrek uit Ut vanwege geen machinist, toen ik wegreed stonden er slechts 4 treinen te wachten op een plekje in Utrecht aan de Woerdense kant.