OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Wubbo »

Maart is begonnen, dus het topic van maart ook!
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door MdJ »

De 5020 op lijn 4 had OV-chipkaart reclame onder de ramen. Mag dus ook aan het lijstje met OV-chipkaartbussen :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Ik zag in Hoorn deze trein staan:
Afbeelding
En de achterkant:
Afbeelding
Een DDM1 met aan beide kanten een hulploc. Dat lijkt me niet veel belovend. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Zal me niets verbazen als deze stam nu echt ten dode is opgeschreven, lijkt me niet dat ze een kapotte DDM1 gaan oplappen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Freek »

Vanmiddag in Nm iets mee gemaakt wat ik nog niet snap. Ik wilde met de s3600 van 17.15 richting Arnhem. Om 17.05 wordt vanaf de Ht-zijde een set ICRm voorgereden op spoor 4a. Volgende de CTA zou het de s3600 van 17.18 zijn richting Ht. Dat betekent dus dat de s3600 uit de richting Arnhem die normaal door zou rijden nergens terecht kon of dat deze trein niet gereden heeft. Wat ik wel weet is dat er een trein (2 setjes SLT, dus aannemelijk niet de s3600 uit Zl) uit Ah is gekomen die voor mijn s3600 werd gezet die hierdoor volgens de omroep niet weg kon. Na 5 minuten bedacht er een heldere geest dat ook via spoor 2 mijn s3600 van spoor 3 B/C kon vertrekken. Wie bedenkt dit? Waarom een trein zetten voor een vertrekkende trein of waarom zo laat de rijweg instellen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Volgens een melding op Somda waren die twee SLT's wel degelijk de s3600 uit Zwolle...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Freek »

Echt, die komen toch nergens in de omgeving voor in de dienst. Waar hebben ze die dan vandaag getoverd?
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door lint41 »

Ehm, ze rijden in de s16000 / s13600 rond Den Bosch en in de s5100 rond Roosendaal ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

En aangezien er vanmorgen een s3600 op weg naar Roosendaal een aanrijding gehad heeft zullen ze daar dus wel als vervangend materieel voor de kerende trein ingezet zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Freek »

Het moet haast wel, hoe zoiets dan kan lopen...want in de ochtend was de dienst ook geknipt in Nijmegen. Alleen de stoptrein pendelde tussen Ht en Nm door een sein- en wisselstoring.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Michael »

Die sein-en wisselstoring kwam door koperdiefstal
Laatst gewijzigd door webguy op di 01 mar 2011, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onzinnige quote verwijderd!
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

Even een vraagje: gelden er voor doorgaande IC's/Sneltreinen die langs Hoofddorp komen (maar er niet stoppen) snelheidsbeperkingen rondom het station? Het valt mij op dat de meeste doorgaande treinen waar ik inzit daar enigszins afremmen, maar gisteren zat ik vanuit Schiphol in een Sneltrein die toch wel behoorlijk doorkarde... Gewoon even nieuwsgierig. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Maik »

Caspar schreef:Een DDM1 met aan beide kanten een hulploc. Dat lijkt me niet veel belovend. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Zal me niets verbazen als deze stam nu echt ten dode is opgeschreven, lijkt me niet dat ze een kapotte DDM1 gaan oplappen.
Die stam is maandag in Ekz defect gegaan, 's avonds door de 2 1700'en naar Hn gebracht en zou inmiddels op de Dijksgracht moeten staan.
Pommes.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Even een vraagje: gelden er voor doorgaande IC's/Sneltreinen die langs Hoofddorp komen (maar er niet stoppen) snelheidsbeperkingen rondom het station? Het valt mij op dat de meeste doorgaande treinen waar ik inzit daar enigszins afremmen, maar gisteren zat ik vanuit Schiphol in een Sneltrein die toch wel behoorlijk doorkarde... Gewoon even nieuwsgierig. :)
Nee, er gelden geen snelheidsbeperkingen rondom Hfd en de doorrijsnelheid voor doorgaande treinen is 130 km/h. Maar dat het komt zelden voor dat je met 130 door Hfd kan rijden, doordat je vaak overhoop ligt met invoegende of uitvoegende treinen vanaf of naar Hoofddorp Opstel of de Thalys/Fyra die vanaf de HSL invoegt.

Ik heb zelf bv. met de s2100 -> Shl altijd last van de (te laat) invoegende s3500, waar je vervolgens tot Riekerpolder achteraan hobbelt. En met de s2600 lig je altijd overhoop met de Fyra of Thalys en na Shl weer met de s3100. Terwijl dat lang niet altijd hoeft, als men de treinen maar wat beter zou laten voorsorteren.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Er zijn weer een hoop concrete voorstellen vanuit Prorail zag ik om een extra spoor aan te leggen naar het opstel terrein bij Hoofddorp, zodat er tegelijk vertrokken en binnen gekomen kan worden. Ook de twee kopsporen moeten (weer) doorgaand worden van en naar Nieuw Vennep, en zijn er plannen om twee extra opstelsporen aan te leggen ter vervanging van die kopsporen.
Ben benieuwd of dat wat lucht kan geven daar. Tot slot zijn de rijwegen van de s2100 en s2600 ter hoogte van Hfdm opgedeeld, waardoor er wat makkelijker ingegrepen kan worden door de treindienstleider.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door microshit »

t6055 reed niet verder dan Gdm, daar gewacht op de t6057. Helaas reden deze met respectievelijk 10 en 6 bakken - was zeer knus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Wat zijn al die vervoerders toch aardig voor mij... op 4 januari reisde ik van Utrecht, Centraal Station naar de Koninginnenlaan in Nieuwgein en werd in plaats van de ritprijs vanaf de zonegrens de ritprijs vanaf halte Europaplein (twee haltes voor de zonegrens) berekend.
Krijg ik vandaag een brief dat ik € 1,83 terugkrijg, oftewel de volledige ritprijs die ik betaald had i.p.v. alleen de kosten van het stukje dat binnen de geldigheid van m'n zonesupplement valt :)

Is nu al de derde vervoerder waarbij dat gebeurd. Eerst was Syntus zo gul bij eveneens een reis over de grens van m'n zonesupplement. Arriva restitueerde onlangs ook de complete ritprijs inclusief opstaptarief voor een rit waarbij m'n checkin een halte voor de werkelijke instaphalte was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Er zijn weer een hoop concrete voorstellen vanuit Prorail zag ik om een extra spoor aan te leggen naar het opstel terrein bij Hoofddorp, zodat er tegelijk vertrokken en binnen gekomen kan worden. Ook de twee kopsporen moeten (weer) doorgaand worden van en naar Nieuw Vennep, en zijn er plannen om twee extra opstelsporen aan te leggen ter vervanging van die kopsporen.
Ben benieuwd of dat wat lucht kan geven daar. Tot slot zijn de rijwegen van de s2100 en s2600 ter hoogte van Hfdm opgedeeld, waardoor er wat makkelijker ingegrepen kan worden door de treindienstleider.
Het zou al wat schelen als die twee tijdelijke kopsporen weer doorgaand zouden worden gemaakt. Ik heb nooit begrepen waarom er meteen stootjukken geplaatst moesten worden, want op de momenten dat daar geen kerende treinen staan kan je die twee sporen prima als doorgaande sporen gebruiken. Nu liggen ze s'avonds onnodig te verroesten.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

In het begin dat ze er lagen werden ze ook amper gebruikt. Moest er iedere keer gebeld worden naar de machinist met de vraag hoeveel assen ie bij zich had, en of ie de trein binnen wilde melden vanwege de mogelijke roest. Op een druk baanvak als Schiphol zijn dat soort extra handelingen niet zo handig. Ook machinisten zijn niet zo dol op die sporen, vanwege het gebrek aan sanitaire voorzieningen en het ontbreken van koffieautomaat etc.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door lamar »

Het is echt feest in de 4000 deze week, weer als vanouds lekker matten! *O*
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Freek »

In december (uit mijn hoofd de 16de) was er 's avonds een spoedreparatie aan de overweg bij station Elst. Gezien het aanwezige materieel. Gaat men vannacht daar weer aan de slag, NS kondigt namelijk aan dat er tussen 19.30 en 7:30 geen treinen tussen Ah en Nm zullen rijden. Wat gaat daar mis? Dat kan toch niet, dat er zulke gebreken ontstaan?!?
Goede reisinfo is dan ook wel handig, daarom kondigde het Argrosbord om 17.30 al aan dat er geen treinverkeer was en had de omroep het over geen treinverkeer vanaf 19:30. Handig hoor, zet dat dan ook op het Argrosbord
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Vinny »

Ik heb nooit begrepen waarom er meteen stootjukken geplaatst moesten worden,
Ik heb die discussie ook nog van dichtbij meegemaakt. Volgens mij was het verhaal dat er een helling op de sporen was, waardoor het risico zou bestaan dat de treinen zouden "doorglijden".

Overigens zou het wel fijn zijn als er een werkbare toekomstvisie op het gebeuren rondom Hoofddorp opstel komt, want dat houtje-touwtje gedoe van de laatste tijd is niet echt bevordelijk voor de treindoorstroming in de tijd wanneer er structureel meer treinen door de Schipholtunnel moeten worden ingepland...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Vinny schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom er meteen stootjukken geplaatst moesten worden,
Ik heb die discussie ook nog van dichtbij meegemaakt. Volgens mij was het verhaal dat er een helling op de sporen was, waardoor het risico zou bestaan dat de treinen zouden "doorglijden".
Er is daar een helling ja, maar die is zelfs niet met het blote oog zichtbaar. Als het zo doorgaat, verzanden we straks in een moeras van regeltjes en richtlijntjes en is er geen werkbare situatie meer.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Het lijkt erop dat men vandaag in Utrecht middels een trucje de achterste stellen van de t12561 (= het kerende treindeel uit Lw dat wordt bijgeplaatst) wat voller wilde krijgen. Tot het moment dat de rijweg voor binnenkomst van het gedeelte uit Rotterdam werd ingesteld stond er "achteraan instappen" op de CTA's, daarna werd dat vervangen door "Voor Groningen overstappen in Zwolle" (Wat bij de s12500 op Ut toch een beetje onzinnig is... je kunt drie minuten later in dezelfde trein stappen immers :wink: )
Was helemaal voorin in ieder geval lekker rustig :)

En in de categorie waarom klantvriendelijk zijn (lees: voldoende materieel inzetten) als het ook klantonvriendelijk kan: via de omroep te Amersfoort werden binnenlandse reizigers voor de t241 verzocht zichzelf te trakteren op een kwartier (Apd, Dv) danwel een halfuur (Aml, Hgl, Es) vertraging. Niet letterlijk zo natuurlijk, maar ze werden in ieder geval geadviseerd de t2863 te nemen en dan eventueel in Deventer weer over te stappen.
De t241 miste volgens een eerdere omroep het fietsrijtuig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Mark »

Ik kreeg gisteren bij het station van Enschede een flyer uitgedeeld: gratis mee met lijn 2. Er rijden daar nieuwe hybride bussen volgens de flyer. Je mag overigens wel gratis mee, zolang je maar met iemand meereist die betaalt.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Ik zag in Alkmaar twee treinen vlak achter elkaar aanrijden vanaf spoor 1. Er kwam een s800 binnen rond 19.35 en na 5 minuten vertrok het (vanuit Amsterdam binnenkomend gezien) achterste treinstel als eerste naar een rangeerspoor, en enkele seconde later reed ook het andere stel er achteraan, tot aan het stoptonende sein aan het einde van spoor 1 richting Heiloo. Toen het eerste stel hier voorbij was gereden, duurde het slechts een seconde of 10 voordat het tweede stel hier stopte. Wel een heel maf gezicht om twee treinen te zien rijden op 1 spoor met maar 50 meter ertussen.
Vraag me af of het uberhaupt wel mag?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten