OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Etienne »

De machinist van Lijn E met vertrekt 13.04 vanaf Gvc ging ff vrolijk wat te eten halen bij de Burger King, niet echt handig. We vertrokken daarom pas om 13.09 :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Freek »

Ik zat, nee stond, vandaag in een Breng Amba als lijn 300 vanuit Heyendaal naar Arnhem. Een van de stangen om je aan vast te houden had er echter geen zin meer in, die knapte af boven het punt waar deze in/aan de stoel is vastgemaakt. De twee personen die zich met deze stang staande hielden hadden geluk dat het druk in de bus was. Ze vielen nu namelijk tegen de mede passagiers aan en niet tegen de grond.

Verder zag in de ICMm net voor Arnhem keurig de storing op Ah-Ww op de infoschermen genoemd worden, met wel een erg groot oog voor details. De melding was namelijk om 10.54.00.000000 +1.00 uur geplaatst.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Freek schreef:Ik zat, nee stond, vandaag in een Breng Amba als lijn 300 vanuit Heyendaal naar Arnhem. Een van de stangen om je aan vast te houden had er echter geen zin meer in, die knapte af boven het punt waar deze in/aan de stoel is vastgemaakt. De twee personen die zich met deze stang staande hielden hadden geluk dat het druk in de bus was. Ze vielen nu namelijk tegen de mede passagiers aan en niet tegen de grond.

Verder zag in de ICMm net voor Arnhem keurig de storing op Ah-Ww op de infoschermen genoemd worden, met wel een erg groot oog voor details. De melding was namelijk om 10.54.00.000000 +1.00 uur geplaatst.
En dan te bedenken dat die seinstoring er om 05.30 uur al was :P maarja, die kunnen ze er beter standaard inzetten, het is immers toch zowat in de schermen gebrand.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Vandaag had ik weereens Arriva-lijn 81 vanaf het werk naar Utrecht Centraal, waarbij onderweg bleek dat de Arriva-chauffeurs nog ergens heel diep weggestopt in hun chauffeurstas een boekje grijze strippenkaarten hebben... die mogen ze namelijk zodra ze de provinciegrens passeren nog wel verkopen. Valt me nog mee, da's immers nooit zo geweest met de Stadsregio-Rotterdam-lijnen waar die de het chipkaartgebied uitreden.
(En dan rijdt stalling Gorinchem ook nog op de 47 naar Geldermalsen waar ze dus weer op de hele rit strippenkaarten moeten accepteren)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door webguy »

Toen was ik weer thuis, ruim 2 uur na geplande aankomst te Arnhem, dus zeg maar drie uur onderweg :(
Storing dus tussen Driebergen en Ede-Wageningen. Ik was net aangekomen met de s17400 op Db toen het gebeurde, maar besloot na een half uurtje maar lijn 50 naar Wageningen te nemen. Eerst helemaal achterin de Amba, zittend op de vloer voor de voorste rij (wie heeft daar die uber gezellige opstelling bedacht :evil:). Gelukkig na doorn ofzo een zitplaats, maar de bus filmde "Sorry, bus vol". Na een uurtje en 5 minuten aangekomen in Wageningen en gelukkig stond lijn 86 klaar naar Arnhem. Daar moest ik even wachten op de bus naar huis.

Overigens hulde aan de NS: deze keer wel goede omroepen op Driebergen-Zeist, steeds herhalend elke 5 minuten, en de CTAs waren netjes weggedraaid...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door ODRAIL »

Op spoor 17, 18 of 19 (ja die sporen bestaan, zie de site van sporenplan) te Rtd stond vanochtend rond 09:00 de NS 1850 met een rijtuig van de ÖBB (Oostenrijkse Spoorwegen).
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Etienne »

@Webguy: Zie link.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Op spoor 17, 18 of 19 (ja die sporen bestaan, zie de site van sporenplan) te Rtd stond vanochtend rond 09:00 de NS 1850 met een rijtuig van de ÖBB (Oostenrijkse Spoorwegen).
die stond van de week ook al in amsterdam! Ten oosten van het centraal station ;)


Ik merk trouwens afgelopen weken dat er op de zaanlijn steeds punctueler wordt gereden. Dat idee heb ik in ieder geval, steeds minder langzaam rijden voor Zaandam of Uitgeest maar gewoon goed doorknallen er doorheen!
Chapeau als hier wat achter zit :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:
KM46 schreef:Op spoor 17, 18 of 19 (ja die sporen bestaan, zie de site van sporenplan) te Rtd stond vanochtend rond 09:00 de NS 1850 met een rijtuig van de ÖBB (Oostenrijkse Spoorwegen).
die stond van de week ook al in amsterdam! Ten oosten van het centraal station ;)
Hmm, je zou haast denken dat deze combi een soort meettrein is :idea: . weet iemand op dit forum misschien meer?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Nee, het wordt een extra trein voor de Benelux, omdat de treinen tijdelijk verkort zijn wegens het vaker rijden van de Fyra.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Mark »

Ik had ergens gelezen dat er oostenrijkse rijtuigen in de Benelux zouden komen, geen idee alleen of dat waar is. _O-

edit: ja dus ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door ODRAIL »

Het was maar 1 rijtuig wat er stond bij mijn waarneming.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:Ik merk trouwens afgelopen weken dat er op de zaanlijn steeds punctueler wordt gereden. Dat idee heb ik in ieder geval, steeds minder langzaam rijden voor Zaandam of Uitgeest maar gewoon goed doorknallen er doorheen!
Chapeau als hier wat achter zit :)
Nu je het zegt... Het lijkt inderdaad de laatste tijd weer mee te vallen inderdaad. Misschien zijn de problemen met defecte en te korte SLT's inmiddels opgelost (ik reis over het algemeen niet tijdens de spits, dus ik kan dat niet goed beoordelen of daar alles lekker rijdt). Ook lijkt het met de s3000 beter te gaan (die serie had uit de richting Alkmaar wel eens de neiging vertraging te hebben).

En ooit in een hele verre toekomst komt er vast een tunnel bij Koog-Zaandijk en een verdubbeling van de Zaanlijn... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door MdJ »

Rond 10.30 stond de groene 3788 op de buffer van station Apeldoorn, met golfjes ;) foto komt later.
De blauwe 7800 stond bij de garage in apeldoorn, en er gingen 3 Volvo's van de eerste serie weg(die met stadsbusstoelen van lijn 294-a ) naar de Kayersdijk. Retoutje Neede?
Bij twijfel: gebruik beton.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door microshit »

t6024 heeft niet gereden, was lekker druk in de t6026
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Xanland »

MdJ schreef:Rond 10.30 stond de groene 3788 op de buffer van station Apeldoorn, met golfjes ;) foto komt later.
De blauwe 7800 stond bij de garage in apeldoorn, en er gingen 3 Volvo's van de eerste serie weg(die met stadsbusstoelen van lijn 294-a ) naar de Kayersdijk. Retoutje Neede?
Ik zal ook eens kijken of ik de halve foto die ik heb kan neerzetten, aangezien ik m'n camera weer overgegooid heb qua inhoud.

Kan btw ook zijn dat de Volvo's richting Barneveld gingen, aangezien is afgesproken dat ze mee mogen worden genomen. Dat zodat er 's ochtends geen problemen zijn met het vinden van een goede wagen. Die zijn namelijk in de ochtendspits wel nodig op de 294a. Maar voor de 4/5 uurtjes weet ik niet zeker.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door MdJ »

Foto 3788:
Afbeelding
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door reisthijs »

VIRM schreef:Misschien zijn de problemen met defecte en te korte SLT's inmiddels opgelost (ik reis over het algemeen niet tijdens de spits, dus ik kan dat niet goed beoordelen of daar alles lekker rijdt).
Er rijden de laatste tijd veel treinen met 3x Plan V *O*, dan heb je natuurlijk meteen ook minder last van defecte of te korte SLT's. :wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

reisthijs schreef:
VIRM schreef:Misschien zijn de problemen met defecte en te korte SLT's inmiddels opgelost (ik reis over het algemeen niet tijdens de spits, dus ik kan dat niet goed beoordelen of daar alles lekker rijdt).
Er rijden de laatste tijd veel treinen met 3x Plan V *O*, dan heb je natuurlijk meteen ook minder last van defecte of te korte SLT's. :wink:
De Plan V's zijn al een poosje zo. Volgens iemand anders (ik weet niet meer wie, maar het was in het topic over afwijkend materieel) blijft het zo totdat de volgende lading SLT's worden geleverd. Dan worden alle Sprinterseries die de Zaanlijn aandoen en de s3400 ook ge-SLT'd.

Overigens zag ik op Wikipedia dat ik het kader van Regionet diverse maatregelen werden getroffen in de Metropoolregio Amsterdam. In 2010 zou de seinverlichting o.i.d. op de Zaanlijn worden aangepast zodat treinen korter op elkaar konden rijden. Ook zou de passeersnelheid bij Wormerveer omhoog gaan naar 100 km/u.
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Ook zou de passeersnelheid bij Wormerveer omhoog gaan naar 100 km/u.
De doorrijsnelheid voor het rechterspoor Zd -> Utg is nu al 100, alleen het linkerspoor kent een snelheidsbeperking voor 80 km/h. Met een Sprinter merk je daar niets van, omdat je toch al moet afremmen om in Wm te stoppen.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

KM46 schreef:Het was maar 1 rijtuig wat er stond bij mijn waarneming.
Dat losse rijtuig staat daar voor instructie van het benelux personeel
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Etienne »

Gezellig, vanmiddag een tram ontspoord van lijn 12 op de kruising De La Reyweg/Loosduinseweg. :|

Toen ik er met tram 4 achter kwam te staan stonden er inmiddels richting CS al 6 trams te wachten en richting HS (tram 12) ook al 3 en richting West (De Uithof/Kraayenstein) ook ongeveer 6. Daarom ben ik maar gaan lopen van de halte Dierenselaan naar het Westeinde Ziekenhuis (maar met dit weer, was dat niet zo'n probleem) :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:Het was maar 1 rijtuig wat er stond bij mijn waarneming.
Klopt ja, vanmiddag wel iig.

Op Delft hangen op spoor 2 en 3 nu ook nieuwe digitale CTA's. Op spoor 1 hingen nog de oude. Er werd ook omgeroepen dat ze vervangen werden en er enige overlast kon zij. Vind het wel balen dat ze borden nu nog slechter leesbaar zijn vanaf een afstandje. Er mag er wat mij betreft wel eentje bij aan de kant van de loopbrug (n)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Ik snap niet dat ze op een station wat binnenkort volledig op de schop gaat, nog de moeite nemen om nieuwe CTA's op te hangen en dat ze op splinternieuwe of vernieuwde stations of perrons nog steeds oude flappenbakken ophangen... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daantje »

Dat ook ja, al ga ik er toch vanuit dat alles van het huidige perron wel weer mee verhuisd naar het nieuwe perron?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten