OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Dat zal ook wel gebeuren, maar in de tussentijd kunnen ze gesloopt worden, natgeregend of ondergescheten door meeuwen. Dat moet tussentijds herstelt of vervangen worden met extra kosten tot gevolg. In een ondergronds station zullen de laatste twee dingen waarschijnlijk niet zo snel voorkomen.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ik snap niet dat ze op een station wat binnenkort volledig op de schop gaat, nog de moeite nemen om nieuwe CTA's op te hangen en dat ze op splinternieuwe of vernieuwde stations of perrons nog steeds oude flappenbakken ophangen... :roll:
Ze zijn nog niet aan het schilderen Dexter, dus het slopen duurt nog ff :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Hmm, blijft uitermate opvallend... we zijn nu zo'n beetje halverwege de maand (nouja, eigenlijk morgen om 12.00 uur) en nog altijd heb ik geen enkele vertraging van meer dan 3 minuten gehad :)
Lijkt wel alsof het gevoel er een rol bij speelt: vandaag bijtijds van 't werk vertrokken waardoor ik de t12759 nog haalde... had ik maar één trein later gehad (de t1759 dus) dan was het bovenstaande niet meer van toepassing geweest. Vanmorgen ook al een +5 van de t2818 die plots van de CTA's verdween.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

Ennes schreef:
Dexter schreef:Ik snap niet dat ze op een station wat binnenkort volledig op de schop gaat, nog de moeite nemen om nieuwe CTA's op te hangen en dat ze op splinternieuwe of vernieuwde stations of perrons nog steeds oude flappenbakken ophangen... :roll:
Ze zijn nog niet aan het schilderen Dexter, dus het slopen duurt nog ff :lol:
Sommige stations hebben uberhaupt niet eens een CTA. ;)

Overigens, waarom is op de Zaanlijn de ene kant op 80 en de andere kant op 100? Gewoon even nieuwsgierig. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het viel mij op dat de bussen in Amstelland-Meerland al een tijdje geleden een InfoXX-update hebben gehad. Zomaar wat grepen:

142 Wilnis via Amstelveen
145 Hoofddorp via Badhoevedorp
172 Kudelstaart via Amstelveen
170 Uithoorn via Amstelveen

Allen voorheen zonder via-bestemming (m.u.v. de kortstondige periode "via Amsterdam, Leidseplein").

Verder:
- Ex-Zaankanter 8423 vanmiddag op het Stadionplein op lijn 172. Tevens met Provincie Utrecht-stickers (?).
- Er wordt gewerkt aan het spoor in de Marnixstraat waardoor nachtbussen en streekbussen zijn omgeleid via de Nassaukade. Van de week zag ik wel een bus op lijn 197 de Marnixstraat in rijden vanaf het Leidseplein, en natuurlijk stug doorrijden tot aan het opgebroken deel. Niet afgewacht of en hoe die gekeerd is.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Stefan »

Ik snap vooral niet wat dat 'via Amstelveen' toevoegt. Alsof die bussen ineens anders rijden..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Chaos in de Utrechtse lijn 66 vanmorgen na een omroepje van de chauffeur. Die verzocht iedereen met een chipkaart om uit te checken omdat z'n computer zei dat 'ie opnieuw ging opstarten.
In een bus met aardig wat staanplaatsen gaf dat uiteraard een flink gekrioel van mensen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:
Ennes schreef:
Dexter schreef:Ik snap niet dat ze op een station wat binnenkort volledig op de schop gaat, nog de moeite nemen om nieuwe CTA's op te hangen en dat ze op splinternieuwe of vernieuwde stations of perrons nog steeds oude flappenbakken ophangen... :roll:
Ze zijn nog niet aan het schilderen Dexter, dus het slopen duurt nog ff :lol:
Sommige stations hebben uberhaupt niet eens een CTA. ;)

Overigens, waarom is op de Zaanlijn de ene kant op 80 en de andere kant op 100? Gewoon even nieuwsgierig. :)
De boogstraal is bij de 80 stuk krapper, puur uit veiligheid dus ;)
En een beetje rijcomfort :)
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Klaasje »

Vooral rijcomfort.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Thom91 schreef:
VIRM schreef:Overigens, waarom is op de Zaanlijn de ene kant op 80 en de andere kant op 100? Gewoon even nieuwsgierig. :)
De boogstraal is bij de 80 stuk krapper, puur uit veiligheid dus ;)
En een beetje rijcomfort :)
Klopt, het is voornamelijk een kwestie van comfort. Als je met 100 door die boog zou rijden, zal je heus niet ontsporen. Maar je zit wel meteen bij je buurman/buurvrouw op schoot.

En zo zijn er wel meer situaties in het land te vinden, zoals bv. de wisselstraat bij Blauwkapel waar je in de richting Hor -> Uto maar met 60 mag doorwisselen, maar in de andere richting, Uto -> Hor mag dat met 70.

Vanmorgen rond 7:00 uur was er een kleine opstopping rondom Rtd en Sdm, omdat de m2446 kapot stond op spoor 5. Daardoor werden alle treinen Dt -> Rtd via het linkerspoor van de Hoekse Lijn en alle treinen Rtd -> Dt via het linkerspoor gestuurd, wat enig oponthoud veroorzaakte bij het doorwisselen op de Delfshavense Schiebrug. Goed voorbeeld van te rigoreuze wisselsanering: Daar lagen vroeger dubbele wisselstraten en nu enkele, waardoor we op elkaar moest wachten.

En vlak voordat ik daarna de Rijswijktunnel in reed, hoorde ik eens een keiharde klap, gevolgd door glasgerinkel. Bij het binnenrijden van station Rsw, zag ik een aantal verschrikte blikken en reizigers die wezen naar de voorkant van mijn trein. Wat bleek toen ik uitstapte om polshoogte te nemen: Ik had een grote vogel geraakt en die puilde half uit het glas van mijn rechterfrontsein. In Gv heb ik hem met de punt van de vlaggenstok eruit gewipt.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door MdJ »

Midden op de dag (oorspronkelijke vertrektijd 14:16 Apeldoorn station) hadden lijn 1 (5017) en 3 (5001) een vertraging in Rijkskantoren en respectievelijk Gelre Ziekenhuis +9. Lijn 3 kreeg een vervangende bus die meteen de hele omloop doorreed (5011; omloopbordje nog op 000), lijn 1 mocht doorrijden. Maar die werd na zijn rondje Matenveld ook vervangen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daan »

Zag vandaag een bus van Qbuzz GD rijden met reclame voor de OV-chipkaart. Was de 3006, dacht ik...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door find_your_spot »

Stefan schreef:Ik snap vooral niet wat dat 'via Amstelveen' toevoegt. Alsof die bussen ineens anders rijden..
Wereldstad 8-)
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door webguy »

Vandaag vertrok er een Syntus stoptrein naar Doetichem in Arnhem vanaf spoor 9. Is wel even geleden dat ik daar een trein zag: het is het enige "diesel" spoor in arnhem, en niet doorgaand ivm werkzaamheden. De bovenleiding gaat tot halverwege ofzo.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Maik »

Volgens de vertrekstaat zou alleen de stoptrein naar Doetinchem van 7:19 van spoor 9 moeten vertrekken. Overigens zie ik nu ook dat trein t30973 van spoor 9 vertrekt. Trein t30966 zal in ieder geval niet op spoor 9 zijn aangekomen, die reed namelijk met 3 linten waarvan er één in Arnhem achter bleef en dan gaat afrangeren naar Arnhem Berg een beetje lastig. :P
Pommes.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door webguy »

K vermoed t30761
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Vinny »

ziggy schreef:Het viel mij op dat de bussen in Amstelland-Meerland al een tijdje geleden een InfoXX-update hebben gehad. Zomaar wat grepen:

142 Wilnis via Amstelveen
145 Hoofddorp via Badhoevedorp
172 Kudelstaart via Amstelveen
170 Uithoorn via Amstelveen

Allen voorheen zonder via-bestemming (m.u.v. de kortstondige periode "via Amsterdam, Leidseplein").

Verder:
- Ex-Zaankanter 8423 vanmiddag op het Stadionplein op lijn 172. Tevens met Provincie Utrecht-stickers (?).
- Er wordt gewerkt aan het spoor in de Marnixstraat waardoor nachtbussen en streekbussen zijn omgeleid via de Nassaukade. Van de week zag ik wel een bus op lijn 197 de Marnixstraat in rijden vanaf het Leidseplein, en natuurlijk stug doorrijden tot aan het opgebroken deel. Niet afgewacht of en hoe die gekeerd is.
En de belangrijkste overstappen worden vermeld :) Net als in Zürich. Het begint eindelijk ergens op te lijken :!: *bus*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Marc »

Vanochtend kon ik in Maastricht een ontmoeting vastleggen van beide Chipstellen. Links trein t3526 naar Schiphol, rechts trein t826 naar Alkmaar:
Afbeelding
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Mark »

Ik heb dankzij nota bene de OVNL Wiki uitgevonden waar ik vanmiddag in Rotterdam de tram uit moest. :') Had vanaf het centraal station lijn 8 richting Spangen en moest er uit bij de P. de Hoochweg. Maar die trams hebben dus niks geen displays of halte-afroep. :') Dus maar de route op de wiki geladen zodat ik kon zien hoeveel haltes ik nog moest. _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

@Marc: da's wel veel lelijkheid op één station. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door webguy »

Synthus OV Palen op Station Arnhem...
Dit is aan de Sonsbeekzeide, en er staat een sticker op met de strekking "niet proberen, dan wordt er geld afgeschreven", maar de displays waren zwart.
Afbeelding
Verder begint spoor 10 en 11 in Arnhem vrij goed vorm te krijgen. Ik snap alleen niet waarvoor ze aan het heijen zijn daar onder sporen 9 en 10... Verder liggen op Arnhem Berg bovenleidingsportalen klaar zag ik, dus begint steeds meer vorm te krijgen:
Afbeelding
OVerigens vraag ik me nog wel af wat er gaat gebeuren met spoor 11: de bovenleiding komt daar angstig dichtbij de weg te hangen...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Justin »

Mark schreef:Ik heb dankzij nota bene de OVNL Wiki uitgevonden waar ik vanmiddag in Rotterdam de tram uit moest. :') Had vanaf het centraal station lijn 8 richting Spangen en moest er uit bij de P. de Hoochweg. Maar die trams hebben dus niks geen displays of halte-afroep. :') Dus maar de route op de wiki geladen zodat ik kon zien hoeveel haltes ik nog moest. _O-
Zo doe ik het inderdaad ook wel eens.... Overigens had ik tijdje terug RET lijn 40 gepakt vanaf de TU Delft naar R'dam, waar ik onderweg op lijn 45 bij een bepaalde halte moest uitstappen (Baanweg).

Precies deze halte waar ik moest overstappen was de enige die NIET er in voorkwam, terwijl ik wist dat deze na De Lugt zou moeten komen -_-". Uiteindelijk maar op Rtd tram 25 naar halte Schieweg gepakt (lekker inconsistent, richting Schiebroek heet die halte Abraham Kuyperlaan, andersom Schieweg. In de communicatie wordt deze vaak door elkaar heen gegooid), maar was wel mooi 20-25 minuten vertraagd. Ja, ik had heus wel op een andere lijn 40/45 halte kunnen overstappen (Ruggeweg), maar op dat moment was ik zo gefocused op die ene halte waar ik er uit moest, dat ik deze inmiddels ook al was gepasseerd :(. Weet ik dat de volgende keer ook weer :neg:

Verder vandaag, de hc van de t2295 had vandaag niet zo veel zin om een rondje door de trein te maken. Van Asd tot Zwd heb ik haar alleen in de voorste bak kunnen waarnemen...

En de punctualiteit van lijn 88 Wageningen-Ede is niet veel beter geworden met Syntus. Bussen met +5 tot +20 die aan kwamen zetten :(.... wat doen ze daar toch allemaal, vraag ik me af?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef: Precies deze halte waar ik moest overstappen was de enige die NIET er in voorkwam, terwijl ik wist dat deze na De Lugt zou moeten komen -_-". Uiteindelijk maar op Rtd tram 25 naar halte Schieweg gepakt (lekker inconsistent, richting Schiebroek heet die halte Abraham Kuyperlaan, andersom Schieweg).
De halte is inmiddels omgedoopt van Abraham Kuyperlaan in Schieweg (enwel in beide richtingen).
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Rienstertje »

Vandaag twee keer raak op Vl-Ehv, eerst tussen Ehv en Hm, en kort daarna tussen Hm en Dn.
Hierdoor staat het getal op 9 in de afgelopen 2 weken, bizar!
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Klaasje »

Vandaag viel me toch wel op hoe slecht sommige reizigers reizigersinformatie lezen.... De afgelopen weken hadden we in Almere de volgende informatievoorziening om reizigers te attenderen op busomleidingen dit weekend:
  • Foldertjes in de bus.
  • Posters in de bus.
  • Informatie op de schermen in de bus
  • Informatie in de lokale kranten
  • Informatie op de website van Connexxion en de Gemeente Almere
  • Briefjes in de halteabri's
Toch, waren er genoeg reizigers die glazig op een bus stonden te wachten die niet zou komen. Om dan na een tijd geen bus nog steeds de briefjes die bij de halte hangen niet te lezen. Positief punt: Aan leedvermaak geen gebrek dit weekend :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten