OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:@Ennes: Haha jij hebt zo te horen ook al de jaarlijkse landelijke instructie gehad. :mrgreen:
Nee nog niet helaas, anders was ik er tenminste weer voor een jaar vanaf :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door microshit »

Waarom is er nergens gemeld dat GVU lijn 7 niet meer via Nijenoord gaat? :S
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Etienne »

Om 09.15 stond te Gvc een stammetje DDM-1 te niksen. Vermoedelijk een slagje s2600 gedaan. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:.....

Verder had ik er een beetje de balen van, want ik had oorspronkelijk een slag Hdr gehad en dat ging niet door. In plaats daarvan belandde ik in Vs, maar ik mocht die slag wel met een los (én opgevoerd) Plan Vtje rijden 8-)
Ach Dexter, Hdr of Vs, wat maakt het uit... het is alle 2 tot aan het juk :wink: :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Ja en ze hebben allebei 3 perronsporen en liggen bij het water, dat is waar. Misschien dat ze bij de bijsturing de spoorkaart van Nederland op z'n kop hebben gehouden... :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ja en ze hebben allebei 3 perronsporen en liggen bij het water, dat is waar. Misschien dat ze bij de bijsturing de spoorkaart van Nederland op z'n kop hebben gehouden... :lol:
_O- _O- _O- het zou me nog niets verbazen ook!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Milco »

Ik zat vanmiddag in lijn 10 in Almere. Bij de halte Tussen de Vaarten-Noord, waar een kruising is, moet lijn 10 linksaf. Precies voor de kruising is er een halte voor de tegemoetkomende bussen. Maar omdat ze bezig zijn om die halte op te hogen, moeten de bussen in de andere richting vóór de halte halteren, dus midden op de kruising.
Toen de chauffeur met lijn 10 bij Tussen de Vaarten-Noord linksaf wilde slaan, kwam er van de andere kant rechtdoor een gelede Citaro aan op lijn 5, welke op de kruising moest staan om te halteren. De chauffeur van lijn 5 reed met zijn bus een stukje naar rechts, maar blokkeerde hierbij een groot deel van de weg die wij in moesten met lijn 10. De chauffeur van lijn 10, waar ik dus inzat, moest linksaf. En in plaats van dat de chauffeur nou even wacht tot lijn 5 weg was, moest onze chauffeur er precies achterlangs. We gingen net niet door het gras, en raakten de achterkant van lijn 5 ook nog net niet...
Hoe zo: even geduld? Nee hoor...:roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Stefan »

Kwam net tot de conclusie dat Arriva in HWGO de Windows pingetjes voor de omroepen hebben vervangen voor de 'dingdong' uit de trein. Zat even raar te kijken. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Stefan schreef:Kwam net tot de conclusie dat Arriva in HWGO de Windows pingetjes voor de omroepen hebben vervangen voor de 'dingdong' uit de trein. Zat even raar te kijken. :P
En op Amf hoorde ik laatst het oude internationale deuntje ipv de dingdongding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

@Stefan: in DAV ook, zo merkte ik vanmiddag op 'n ritje met lijn 81 in Utrecht. Hoewel, een dingdong niet echt maar wel duidelijk een ander geluid als die windows-pling.

@Ennes: da's al tijden zo... normale dingdong voor de Sprinters en de oude internationale voor de IC's :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Meltrain »

Vanmorgen was er een seinstoring tussen Ddr en Zlw, dus werd de s5000 opgeheven (in elk geval tussen Rtd en Ddr). :? Is dat weer logica die wij als Gewone Stervelingen niet kunnen begrijpen? :roll:
In elk geval was ik dus 15 à 20 minuten te laat op de TU.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:@Stefan: in DAV ook, zo merkte ik vanmiddag op 'n ritje met lijn 81 in Utrecht. Hoewel, een dingdong niet echt maar wel duidelijk een ander geluid als die windows-pling.
Ik doelde dus op het dingdongetje uit de Arriva treinen. Althans, bij 'ons' is dat het geluidje nu.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Meltrain schreef:Vanmorgen was er een seinstoring tussen Ddr en Zlw, dus werd de s5000 opgeheven (in elk geval tussen Rtd en Ddr). :? Is dat weer logica die wij als Gewone Stervelingen niet kunnen begrijpen? :roll:
Gokje, meer kerende treinen op Dordrecht en dus geen ruimte? (s5100, s2100, s1900, s2200)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Aldus meldingen op Somda...
- de s1900 reed iets vertraagd door (en stond dus niet in de weg)
- de s2100 reed in Dordrecht geheel niet (zal wel in Rtd gekeerd hebben)

Blijft over de s5100 en s2200 die beide kort keren en dat qua dienstregeling zelfs op dezelfde perronfase kunnen doen... hoezo geen ruimte :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:
@Ennes: da's al tijden zo... normale dingdong voor de Sprinters en de oude internationale voor de IC's :wink:
Tja, ik hoor de hele dag zoveel dingdongetjes dat ze me vaak niet eens meer opvallen, toevallig viel het me dus laatst wel op. maar ik kom ook niet zo heel vaak op Amf.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door |Pim| »

Ik heb vandaag voor het eerst een aanrijding meegemaakt, verschrikkelijk is dat als je voorin en onder zit in een virm, je hoorde het kraken en bonken, maar het rare is, de mcn reed gewoon door tot Arnhem (gebeurde in wolfheze). In arnhem werd ie weggerangeerd en je zag allemaal bloed voorop, maar waarom mocht de trein gewoon doorrijden, overigens de machinist was heel koel, heeft denk ik vaker meegemaakt, want ik zei sterkte en hij zij dat het wel ging.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Wubbo »

Sterkte...

@seinstoring: weet iemand al waar die storing precies was? Was niet toevallig half Dordrecht gestoord incl bijvoorbeeld spoor 35 en 36?
Je zou alsnog de s5000 kunnen keren op het kopje van Rotterdam Lombardijen, maar dat terzijde.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

|Pim| schreef:Ik heb vandaag voor het eerst een aanrijding meegemaakt, verschrikkelijk is dat als je voorin en onder zit in een virm, je hoorde het kraken en bonken, maar het rare is, de mcn reed gewoon door tot Arnhem (gebeurde in wolfheze). In arnhem werd ie weggerangeerd en je zag allemaal bloed voorop, maar waarom mocht de trein gewoon doorrijden, overigens de machinist was heel koel, heeft denk ik vaker meegemaakt, want ik zei sterkte en hij zij dat het wel ging.
Normaal rijdt een trein dus echt niet door na een aanrijding, waarschijnlijk zal het een dier zijn geweest.

En de houding van het personeel zegt totaal niets over het aantal aanrijdingen die iemand heeft gehad!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:@seinstoring: weet iemand al waar die storing precies was?
Onterechte spoorbezetting op de Moerdijkbrug als gevolg van een defecte kabel zou het zijn geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door |Pim| »

Ennes schreef:
|Pim| schreef:Ik heb vandaag voor het eerst een aanrijding meegemaakt, verschrikkelijk is dat als je voorin en onder zit in een virm, je hoorde het kraken en bonken, maar het rare is, de mcn reed gewoon door tot Arnhem (gebeurde in wolfheze). In arnhem werd ie weggerangeerd en je zag allemaal bloed voorop, maar waarom mocht de trein gewoon doorrijden, overigens de machinist was heel koel, heeft denk ik vaker meegemaakt, want ik zei sterkte en hij zij dat het wel ging.
Normaal rijdt een trein dus echt niet door na een aanrijding, waarschijnlijk zal het een dier zijn geweest.

En de houding van het personeel zegt totaal niets over het aantal aanrijdingen die iemand heeft gehad!
Maar dan vind ik het wel raar dat het personeel het buiten om een mens hadden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

|Pim| schreef:Ik heb vandaag voor het eerst een aanrijding meegemaakt, verschrikkelijk is dat als je voorin en onder zit in een virm, je hoorde het kraken en bonken, maar het rare is, de mcn reed gewoon door tot Arnhem (gebeurde in wolfheze). In arnhem werd ie weggerangeerd en je zag allemaal bloed voorop, maar waarom mocht de trein gewoon doorrijden, overigens de machinist was heel koel, heeft denk ik vaker meegemaakt, want ik zei sterkte en hij zij dat het wel ging.
Kan je nagaan hoe het is als je zo'n persoon op je af ziet komen, de klap ziet en hoort én dan ook nog eens die bijgeluiden onder je door horen gaan... :| En als je over de botten van een mens of dier rijdt, voel je dat ook nog eens.

@Pim: Een trein zal nooit, maar dan ook nooit doorrijden na een aanrijding met een persoon. Of het moet zijn dat de mcn (bv. in het donker) onverhoopt niet gezien heeft dat het een mens was. En ik sluit me bij Ennes aan: Een koele houding van een mcn zegt niet over diens aangeslagenheid en het aantal keren dat hij/zij een aanrijding heeft moeten meemaken. Ik zou het eerder zien als zelfbescherming tegenover de reizigers en zichzelf. Ik zou ook proberen te vermijden om mijn persoonlijke emoties aan een reiziger te tonen, dat gaat niemand wat aan.
Laatst gewijzigd door Dexter op wo 09 mar 2011, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door |Pim| »

Maar was het dan een dier, want het moet wel iets groots geweest moeten zijn, mag je dan wel doorrijden?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

'Mogen' is een wat ongelukkig gekozen woord. Als je een kat of hond raakt en je weet zeker dat je niets meer kunt doen, heeft stoppen geen zin. Raak je een enorme koe of een paard, dan moet je veiligheidshalve stoppen (als je al niet stilstaat en verder rijden überhaupt nog wel mogelijk is) om je trein op schade te controleren. Het is altijd een inschatting die je binnen enkele seconden zelf moet maken als mcn.

Als het in jouw geval bij daglicht was, zal het misschien een zwijn of hert geweest kunnen zijn, want ik kan me niet voorstellen dat het om een paard, koe of mens gaat en dat er dan doorgereden wordt. Maar goed, ik was er niet bij.
Vallend blad maakt rails glad.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door |Pim| »

Nee het was in het donker tussen ede/wageningen en wolfheze, en de hele onderkant van de voorkant van de VIRM was met bloedspetters bedekt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Dan kan het misschien zijn dat de mcn dacht dat het om een fors dier ging en het achteraf een mens blijkt te zijn geweest. Spoorlijnen zijn niet verlicht en het gebied waar jij schrijft dat het gebeurde is al helemaal een donker gat.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten