Pagina 4 van 14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 01:40
door Ennes
Dexter schreef:@Ennes: Haha jij hebt zo te horen ook al de jaarlijkse landelijke instructie gehad. :mrgreen:
Nee nog niet helaas, anders was ik er tenminste weer voor een jaar vanaf :lol:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 09:06
door microshit
Waarom is er nergens gemeld dat GVU lijn 7 niet meer via Nijenoord gaat? :S

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 10:39
door Etienne
Om 09.15 stond te Gvc een stammetje DDM-1 te niksen. Vermoedelijk een slagje s2600 gedaan. :P

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 10:44
door Ennes
Dexter schreef:.....

Verder had ik er een beetje de balen van, want ik had oorspronkelijk een slag Hdr gehad en dat ging niet door. In plaats daarvan belandde ik in Vs, maar ik mocht die slag wel met een los (én opgevoerd) Plan Vtje rijden 8-)
Ach Dexter, Hdr of Vs, wat maakt het uit... het is alle 2 tot aan het juk :wink: :lol:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 15:28
door Dexter
Ja en ze hebben allebei 3 perronsporen en liggen bij het water, dat is waar. Misschien dat ze bij de bijsturing de spoorkaart van Nederland op z'n kop hebben gehouden... :lol:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 17:18
door Ennes
Dexter schreef:Ja en ze hebben allebei 3 perronsporen en liggen bij het water, dat is waar. Misschien dat ze bij de bijsturing de spoorkaart van Nederland op z'n kop hebben gehouden... :lol:
_O- _O- _O- het zou me nog niets verbazen ook!

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 17:35
door Milco
Ik zat vanmiddag in lijn 10 in Almere. Bij de halte Tussen de Vaarten-Noord, waar een kruising is, moet lijn 10 linksaf. Precies voor de kruising is er een halte voor de tegemoetkomende bussen. Maar omdat ze bezig zijn om die halte op te hogen, moeten de bussen in de andere richting vóór de halte halteren, dus midden op de kruising.
Toen de chauffeur met lijn 10 bij Tussen de Vaarten-Noord linksaf wilde slaan, kwam er van de andere kant rechtdoor een gelede Citaro aan op lijn 5, welke op de kruising moest staan om te halteren. De chauffeur van lijn 5 reed met zijn bus een stukje naar rechts, maar blokkeerde hierbij een groot deel van de weg die wij in moesten met lijn 10. De chauffeur van lijn 10, waar ik dus inzat, moest linksaf. En in plaats van dat de chauffeur nou even wacht tot lijn 5 weg was, moest onze chauffeur er precies achterlangs. We gingen net niet door het gras, en raakten de achterkant van lijn 5 ook nog net niet...
Hoe zo: even geduld? Nee hoor...:roll:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 19:01
door Stefan
Kwam net tot de conclusie dat Arriva in HWGO de Windows pingetjes voor de omroepen hebben vervangen voor de 'dingdong' uit de trein. Zat even raar te kijken. :P

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 19:26
door Ennes
Stefan schreef:Kwam net tot de conclusie dat Arriva in HWGO de Windows pingetjes voor de omroepen hebben vervangen voor de 'dingdong' uit de trein. Zat even raar te kijken. :P
En op Amf hoorde ik laatst het oude internationale deuntje ipv de dingdongding

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 19:57
door Daniel
@Stefan: in DAV ook, zo merkte ik vanmiddag op 'n ritje met lijn 81 in Utrecht. Hoewel, een dingdong niet echt maar wel duidelijk een ander geluid als die windows-pling.

@Ennes: da's al tijden zo... normale dingdong voor de Sprinters en de oude internationale voor de IC's :wink:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 21:11
door Meltrain
Vanmorgen was er een seinstoring tussen Ddr en Zlw, dus werd de s5000 opgeheven (in elk geval tussen Rtd en Ddr). :? Is dat weer logica die wij als Gewone Stervelingen niet kunnen begrijpen? :roll:
In elk geval was ik dus 15 à 20 minuten te laat op de TU.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 21:20
door Stefan
Daniel schreef:@Stefan: in DAV ook, zo merkte ik vanmiddag op 'n ritje met lijn 81 in Utrecht. Hoewel, een dingdong niet echt maar wel duidelijk een ander geluid als die windows-pling.
Ik doelde dus op het dingdongetje uit de Arriva treinen. Althans, bij 'ons' is dat het geluidje nu.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 21:25
door Reiziger Delft
Meltrain schreef:Vanmorgen was er een seinstoring tussen Ddr en Zlw, dus werd de s5000 opgeheven (in elk geval tussen Rtd en Ddr). :? Is dat weer logica die wij als Gewone Stervelingen niet kunnen begrijpen? :roll:
Gokje, meer kerende treinen op Dordrecht en dus geen ruimte? (s5100, s2100, s1900, s2200)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 21:28
door Daniel
Aldus meldingen op Somda...
- de s1900 reed iets vertraagd door (en stond dus niet in de weg)
- de s2100 reed in Dordrecht geheel niet (zal wel in Rtd gekeerd hebben)

Blijft over de s5100 en s2200 die beide kort keren en dat qua dienstregeling zelfs op dezelfde perronfase kunnen doen... hoezo geen ruimte :P

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 22:13
door Ennes
Daniel schreef:
@Ennes: da's al tijden zo... normale dingdong voor de Sprinters en de oude internationale voor de IC's :wink:
Tja, ik hoor de hele dag zoveel dingdongetjes dat ze me vaak niet eens meer opvallen, toevallig viel het me dus laatst wel op. maar ik kom ook niet zo heel vaak op Amf.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 22:32
door |Pim|
Ik heb vandaag voor het eerst een aanrijding meegemaakt, verschrikkelijk is dat als je voorin en onder zit in een virm, je hoorde het kraken en bonken, maar het rare is, de mcn reed gewoon door tot Arnhem (gebeurde in wolfheze). In arnhem werd ie weggerangeerd en je zag allemaal bloed voorop, maar waarom mocht de trein gewoon doorrijden, overigens de machinist was heel koel, heeft denk ik vaker meegemaakt, want ik zei sterkte en hij zij dat het wel ging.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 22:41
door Wubbo
Sterkte...

@seinstoring: weet iemand al waar die storing precies was? Was niet toevallig half Dordrecht gestoord incl bijvoorbeeld spoor 35 en 36?
Je zou alsnog de s5000 kunnen keren op het kopje van Rotterdam Lombardijen, maar dat terzijde.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 22:42
door Ennes
|Pim| schreef:Ik heb vandaag voor het eerst een aanrijding meegemaakt, verschrikkelijk is dat als je voorin en onder zit in een virm, je hoorde het kraken en bonken, maar het rare is, de mcn reed gewoon door tot Arnhem (gebeurde in wolfheze). In arnhem werd ie weggerangeerd en je zag allemaal bloed voorop, maar waarom mocht de trein gewoon doorrijden, overigens de machinist was heel koel, heeft denk ik vaker meegemaakt, want ik zei sterkte en hij zij dat het wel ging.
Normaal rijdt een trein dus echt niet door na een aanrijding, waarschijnlijk zal het een dier zijn geweest.

En de houding van het personeel zegt totaal niets over het aantal aanrijdingen die iemand heeft gehad!

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 22:48
door Daniel
Wubbo schreef:@seinstoring: weet iemand al waar die storing precies was?
Onterechte spoorbezetting op de Moerdijkbrug als gevolg van een defecte kabel zou het zijn geweest.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 22:50
door |Pim|
Ennes schreef:
|Pim| schreef:Ik heb vandaag voor het eerst een aanrijding meegemaakt, verschrikkelijk is dat als je voorin en onder zit in een virm, je hoorde het kraken en bonken, maar het rare is, de mcn reed gewoon door tot Arnhem (gebeurde in wolfheze). In arnhem werd ie weggerangeerd en je zag allemaal bloed voorop, maar waarom mocht de trein gewoon doorrijden, overigens de machinist was heel koel, heeft denk ik vaker meegemaakt, want ik zei sterkte en hij zij dat het wel ging.
Normaal rijdt een trein dus echt niet door na een aanrijding, waarschijnlijk zal het een dier zijn geweest.

En de houding van het personeel zegt totaal niets over het aantal aanrijdingen die iemand heeft gehad!
Maar dan vind ik het wel raar dat het personeel het buiten om een mens hadden.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 23:35
door Dexter
|Pim| schreef:Ik heb vandaag voor het eerst een aanrijding meegemaakt, verschrikkelijk is dat als je voorin en onder zit in een virm, je hoorde het kraken en bonken, maar het rare is, de mcn reed gewoon door tot Arnhem (gebeurde in wolfheze). In arnhem werd ie weggerangeerd en je zag allemaal bloed voorop, maar waarom mocht de trein gewoon doorrijden, overigens de machinist was heel koel, heeft denk ik vaker meegemaakt, want ik zei sterkte en hij zij dat het wel ging.
Kan je nagaan hoe het is als je zo'n persoon op je af ziet komen, de klap ziet en hoort én dan ook nog eens die bijgeluiden onder je door horen gaan... :| En als je over de botten van een mens of dier rijdt, voel je dat ook nog eens.

@Pim: Een trein zal nooit, maar dan ook nooit doorrijden na een aanrijding met een persoon. Of het moet zijn dat de mcn (bv. in het donker) onverhoopt niet gezien heeft dat het een mens was. En ik sluit me bij Ennes aan: Een koele houding van een mcn zegt niet over diens aangeslagenheid en het aantal keren dat hij/zij een aanrijding heeft moeten meemaken. Ik zou het eerder zien als zelfbescherming tegenover de reizigers en zichzelf. Ik zou ook proberen te vermijden om mijn persoonlijke emoties aan een reiziger te tonen, dat gaat niemand wat aan.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 23:36
door |Pim|
Maar was het dan een dier, want het moet wel iets groots geweest moeten zijn, mag je dan wel doorrijden?

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 23:45
door Dexter
'Mogen' is een wat ongelukkig gekozen woord. Als je een kat of hond raakt en je weet zeker dat je niets meer kunt doen, heeft stoppen geen zin. Raak je een enorme koe of een paard, dan moet je veiligheidshalve stoppen (als je al niet stilstaat en verder rijden überhaupt nog wel mogelijk is) om je trein op schade te controleren. Het is altijd een inschatting die je binnen enkele seconden zelf moet maken als mcn.

Als het in jouw geval bij daglicht was, zal het misschien een zwijn of hert geweest kunnen zijn, want ik kan me niet voorstellen dat het om een paard, koe of mens gaat en dat er dan doorgereden wordt. Maar goed, ik was er niet bij.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 23:46
door |Pim|
Nee het was in het donker tussen ede/wageningen en wolfheze, en de hele onderkant van de voorkant van de VIRM was met bloedspetters bedekt.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 23:56
door Dexter
Dan kan het misschien zijn dat de mcn dacht dat het om een fors dier ging en het achteraf een mens blijkt te zijn geweest. Spoorlijnen zijn niet verlicht en het gebied waar jij schrijft dat het gebeurde is al helemaal een donker gat.