Pagina 1 van 11
OVer Missers in de Reisinformatie #11
Geplaatst: do 24 mar 2011, 23:49
door Dexter
Meltrain schreef:Volgens mij zag ik vandaag ook een SLT die 'Haag Centraal' toonde. :o Maar ik zag het vanuit een DD-AR terwijl de SLT al reed, dus het kan ook zijn dat er wel gewoon 'Den Haag Centraal' op stond.
Ik heb vooralsnog nog nooit een SLT gezien met displayfouten. Wel vaak defecte, maar die zijn dan meteen blanco.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: vr 25 mar 2011, 08:32
door Etienne
MdJ schreef:Tussen Hlm-Laa hangen digitale TBP's, incl Hlm en Laa

Ik weet niet of de rest al vervangen is, maar op Laa heeft alleen spoor 3 nog een TBP. De overige hebben nog CTA-bakken.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: vr 25 mar 2011, 13:54
door hauptbahnhof
VIRM schreef:Vanmiddag de trein tussen Zaandam en Amsterdam CS genomen, die als eindbestemming Rhenen had.
Hiet viel mij op dat op de CTA in Amsterdam CS de eindbestemming 'Veenendaal Centrum' stond aangegeven...
Bedoel je die op het perron of in de tunnel?
Die digitale in de tunnel geven (of gaven) afwisselend aan:
Veenendaal Centrum / vervallen
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: vr 25 mar 2011, 14:19
door Geert
Etienne schreef:MdJ schreef:Tussen Hlm-Laa hangen digitale TBP's, incl Hlm en Laa

Ik weet niet of de rest al vervangen is, maar op Laa heeft alleen spoor 3 nog een TBP. De overige hebben nog CTA-bakken.
spoor 4/5 had vanochtend ook al een TBP en in de tunnel hangt ook al een T7 (zo'n scherm met de eerstvolgende 7 treinen). Spoor 6 had er ook een geloof ik.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: vr 25 mar 2011, 15:01
door Dexter
Etienne schreef:Ik weet niet of de rest al vervangen is, maar op Laa heeft alleen spoor 3 nog een TBP. De overige hebben nog CTA-bakken.
Toen ik er gisteren stopte, waren alle perrons voorzien van TBP's. (Behalve die van RR natuurlijk)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: za 26 mar 2011, 01:43
door VIRM
@hauptbahnhof: die op de perrons.
Overigens was iemand weer lekker aan het pitten vandaag...
Vanaf Zaandam nam ik de s3400 van 13:56 (volgens AV vertrok hij met +7). In Zaandam zag ik aan de overzijde van het perron bij vertrek de s3000 binnenrijden, volgens AV reed de s4000 met +2 (raar, want de s4000 komt meestal vóór de s3000 binnen).
In ieder geval was het even stilstaan voor Amsterdam Lelylaan (vermoedelijk vanwege de IC naar Hoofddorp vanuit Lelystad). Op Lelylaan stond op de CTA dat de eerstvolgende trein de IC naar Hoofddorp was. Sja, als je dan als regelmatige reiziger een VIRM aan komt zien rijden (de IC naar Hoofddorp rijdt meestal met een DD-AR) dan ga je toch wel twifjelen. ;) En het bleek inderdaad de s2600 toen ik instapte.
Toen ik even later de conducteur op de foutieve CTA aansprak, zei hij dat hij het al door had gebeld. :pos:
Maarja, een simpel omroepberichtje op Lelylaan (en eventueel in de trein kort na vertrek en niet pas in de Schipholtunnel) was misschien wel handig geweest. :)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: za 26 mar 2011, 09:42
door Daniel
De s3400 vanaf Zaandam? Moet dat niet de s3300 zijn?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: za 26 mar 2011, 10:42
door Reiziger Delft
Gister ook iets dergelijks gehad als gevolg van volgorde wisselingen als gevolg van een vertraagde s1900; in Delft stond de s2200 als s1900 naar Venlo aangekondigd en in Rotterdam stond de s1900 als s5100 naar Roosendaal aangekondigd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: za 26 mar 2011, 16:51
door Ennes
Reiziger Delft schreef:Gister ook iets dergelijks gehad als gevolg van volgorde wisselingen als gevolg van een vertraagde s1900; in Delft stond de s2200 als s1900 naar Venlo aangekondigd en in Rotterdam stond de s1900 als s5100 naar Roosendaal aangekondigd.
De trein aankondigingen blijven een probleem
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: za 26 mar 2011, 17:11
door Daniel
Soms is het een groter probleem als mensen (en NS-personeel) gaan denken dat de CTA's niet kloppen... zo trof ik eens langs een perron op Utrecht Centraal een defecte trein die daar geheel donker stond met een IC ri. Amersfoort op de CTA's. Veel mensen die zodoende gingen informeren bij een servicemedewerker die reeds mensen naar de stoptrein aan het sturen was.
Niet veel later werd echter gewoon de defecte trein afgerangeerd en kwam de trein die op de CTA's stond binnen...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: za 26 mar 2011, 17:30
door Reiziger Delft
In zo'n geval klopt de CTA toch ook niet? Er zou moeten staan: ''Niet Instappen''.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: za 26 mar 2011, 17:43
door Daniel
Daar heb je ook weer gelijk in... 't was natuurlijk vooral een misser van de bewuste servicemedewerker.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: za 26 mar 2011, 18:20
door Reiziger Delft
Wat dat betreft is de extra regel in de nieuwe digitale CTA's met de eerstvolgende trein een enorme verbetering. :pos:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: zo 27 mar 2011, 03:28
door Dexter
Het is alleen jammer dat op sommige stations waar de nieuwe TBP's al een tijdje hangen, die onderste regel al is versimpelt met alleen nog maar de treinsoort/bestemming/vertrektijd. Het 'volgende trein' is weggelaten.
En op Dtz is het dan eindelijk gelukt om ook op spoor 2 een TBP op te hangen! *O*
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: zo 27 mar 2011, 10:54
door Raymond
Reiziger Delft schreef:Wat dat betreft is de extra regel in de nieuwe digitale CTA's met de eerstvolgende trein een enorme verbetering. :pos:
Jammer genoeg ontbreekt juist die regel op het moment dat Niet Instappen op de schermen komt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: zo 27 mar 2011, 10:58
door Caspar
Dat is alleen zo als je in BEPAC niet instappen invoert, zonder treinnummer. Dat kan bv door snel een spoornummer in te typen en daarachter de codes LO (let op omroep) NI (niet instappen) etc te geven. Het kan ook op een nette manier in Bepac, dan moet je die trein aanmaken met een apart treinnummer, meestal een 89xxx nummer. Maargoed, als een trein even defect staat te zijn, dan is er doorgaans geen treinnummer bekend. Op de manier met leegmat nummer zie je nog wel de volgende trein.
Op een aantal stations kan je in datzelfde tekstvak ook andere codes intypen zoals op Ass ''ZD04'' Dan verschijnt er ''De treinen richting Zaandam vertrekken van spoor 4'' in de bakken. Nu hangen daar geen TBP's, maar weet niet wat er dan met de eerstvolgende trein gebeurt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: zo 27 mar 2011, 11:21
door Ennes
Daniel schreef:Daar heb je ook weer gelijk in... 't was natuurlijk vooral een misser van de bewuste servicemedewerker.
Dan is het nog de vraag, was het daadwerkelijk een misser van die Smw, of had die persoon ook niet de juiste informatie.
Ik heb het ook eens gehad, trein defect en opgeheven, ik uiteindelijk ook reizigers via alternatieven gestuurd, tot ik er ook zelf achter moest komen dat er een vervangende trein was ingelegd, helaas wist de Mcn ook niet meer als trein opgeheven. Dus voordat hij terug bij de nieuw ingelegde trein was, hadden we toen zoveel vertraging, dat 5 min later gewoon de volgende trein zou komen.
En om het verhaal nog erger te maken.... halverwege de rit, kregen wij een telefoontje dat door de vertraging de trein niet verder zou rijden, en de reizigers maar gebruik moesten maken van de volgende trein.
-o-
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: zo 27 mar 2011, 11:31
door Daniel
Tja, de mobiele reisinfo gaf op dat moment de aangekondigde IC aan als rijdend...
Overigens zit ik nu in de t534 die volgens OBIS een IC naar Heerenveen is met aankomst twee uur terug. Nu bij passage van Den Dolder nogsteeds "Dit is station Amersfoort" op de schermen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: zo 27 mar 2011, 11:50
door Ennes
Daniel schreef:Tja, de mobiele reisinfo gaf op dat moment de aangekondigde IC aan als rijdend...
Overigens zit ik nu in de t534 die volgens OBIS een IC naar Heerenveen is met aankomst twee uur terug. Nu bij passage van Den Dolder nogsteeds "Dit is station Amersfoort" op de schermen.
Mja OBIS is de weg nog wel eens kwijt. En het spoor bijster

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: zo 27 mar 2011, 21:42
door Daniel
Op Dordrecht Stadspolders is momenteel voor elke vertrekkende reizigerstrein de volgende omroep te horen: "Dames en heren, vanwege werkzaamheden op dit station is het perron momenteel hoger dan de vloer van de trein. Houdt u rekening met een grote afstap bij het instappen"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: ma 28 mar 2011, 16:40
door MdJ
Het display van de 1406 op lijn 294-a was vastgelopen: tussen "Zwolle" en het overspringen naar "Busstation/NS", zodat alleen de "Z" (en "usstation/ NS" op het display te zien waren.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: di 29 mar 2011, 09:19
door webguy
De CTAs op Db deden het om 9:00 niet, alles was "let op omroepbericht" geworden, en er draaide een bandje van Arie dat je maar op de gele borden moest kijken...
Verder vraag ik me af wat de gedachte is achter de bandjes voor 4 april (ingang wijzigingsblad) op de Rhenenlijn. Eerst wordt er in het algemeen gemeld dat je trein van een ander spoor of op andere tijden kan vertrekken "dan gebruikelijk", en 10 minuten later een bandje dat alle sprinters naar Rhenen een minuut eerder vertrekken. Als je dat nou achter elkaar plakt heb je een veel heldere situatie...
Ook is dat "dan gebruikelijk" een beetje raar, want dat verondersteld dat het een afwijking is, maar door de verandering wordt het juist geen uitzondering meer. Ik zou dat zinnetje anders gezegd hebben iig, maar er zit vast een goede reden achter.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: di 29 mar 2011, 10:14
door Geert
Wat is sowieso 'gebruikelijk' als er meerdere keren per jaar wordt geschoven met de dienstregeling.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: di 29 mar 2011, 10:19
door webguy
Het is meer "dan u tot nu toe gewend was" of zoiets inderdaad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10
Geplaatst: di 29 mar 2011, 10:28
door Caspar
Dit soort dingen zijn allemaal uitgebreid onderzocht in klantenpanels, door onderzoeksbureaus etc, en is geheel zoals de NS het wil horen want die levert de teksten zo aan. Als je als omroeper dat zelf gaat veranderen, moet je op het matje komen.