bedoel je Wd? (woerden)TheKnitter schreef:Of Vtn - Wdn(overstap) - Ledn kan ook hé.
OVer je reiservaringen in april 2011
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
- Locatie: Almere
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Het enige wat ik zag op Asd zelf was dat volgens mij er op 11a-12a-13a werkzaamheden waren...
Anyway,
Ik was helemaal verbaasd dat de t9272 om 20:48 al klaar stond voor vertrek. Eng genoeg vertrokken we op tijd en kwamen we zelfs in Rtd ook nog op tijd aan! Ben helemaal van m'n apropos geweest, aangezien ik van de laatste keren dat ik de t9272 had, dat ding altijd te laat vertrok...
Anyway,
Ik was helemaal verbaasd dat de t9272 om 20:48 al klaar stond voor vertrek. Eng genoeg vertrokken we op tijd en kwamen we zelfs in Rtd ook nog op tijd aan! Ben helemaal van m'n apropos geweest, aangezien ik van de laatste keren dat ik de t9272 had, dat ding altijd te laat vertrok...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Ik trof vanavond de m8703 aan met een defecte machinistenstoel in de cabine. Hij stond muurvast in de schuin-achterover-stand en zowel ik als de hc kregen 'm niet recht. Dus ik zat de hele rit schuin achterover alsof ik in een oneindig opstijgend vliegtuig zat of een achtbaan die opgetakeld werd, maar dan zonder het bijhorende geratel. Ik heb de dodeman maar met de handknop bediend en de voetenplaat kon gelukkig ook nog een stukje omhoog.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Nu nieuw bij Indiform, vliegeniersbrillen voor opstijgende machinisten. (leverbaar in 2 modellen)Dexter schreef:Ik trof vanavond de m8703 aan met een defecte machinistenstoel in de cabine. Hij stond muurvast in de schuin-achterover-stand en zowel ik als de hc kregen 'm niet recht. Dus ik zat de hele rit schuin achterover alsof ik in een oneindig opstijgend vliegtuig zat of een achtbaan die opgetakeld werd, maar dan zonder het bijhorende geratel. Ik heb de dodeman maar met de handknop bediend en de voetenplaat kon gelukkig ook nog een stukje omhoog.
113 punten
127 punten
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Whoehaha! _O- Ik mag dan wel hopen dat dat buiten-budgetair via de TM gaat. En zoals je in het Blundertopic kon lezen, steeg ik een paar uur later nog hoger op. :X
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Ja, Wd bedoel ik inderdaadsomeone-unreal schreef:bedoel je Wd? (woerden)TheKnitter schreef:Of Vtn - Wdn(overstap) - Ledn kan ook hé.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Kennelijk is er vanmorgen iets misgegaan met het combineren van de t518 in Zwolle, deze reed namelijk in twee delen. Opmerkelijk genoeg zouden, volgens de AV van Amersfoort, de 518 en 200518 daar tegelijk richting Utrecht vertrekken... ehm, wordt lastig
Eenmaal in Utrecht viel trouwens op dat de afzettingen op perron 8/9 vrij ruim opgezet zijn. Je hebt dit keer dus niet een heel krap perron over. Een enkele keer gaat de afzetting achter de bankjes langs (zodat ze nog bruikbaar zijn) en even verderop staat de afzetting weer voor de bankjes. Als extra zitgelegenheid liggen er nog wat CTA's middenop perron 8
Eenmaal in Utrecht viel trouwens op dat de afzettingen op perron 8/9 vrij ruim opgezet zijn. Je hebt dit keer dus niet een heel krap perron over. Een enkele keer gaat de afzetting achter de bankjes langs (zodat ze nog bruikbaar zijn) en even verderop staat de afzetting weer voor de bankjes. Als extra zitgelegenheid liggen er nog wat CTA's middenop perron 8
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Vandaag had ik de (Syntus amba) 5120 op lijn 102... Nu is die al een tijdje blauw, en werd het een keer tijd om er andere stoelen in te zetten...
Toen is er volgens mij iets fouts gegaan :
Connexxion-stoeltjes dus
En de bestemmingenv an lijn 90 zijn veranderd:
Tussen Apeldoorn-Epe: "Zwolle NS [versp] via Epe"
Epe-Zwolle Eekwal: "Zwolle [verspr] Busstation/NS"
Zwolle Eekwal-Zwolle busstation "Bus nadert eindpunt"
En in de andere richting:
Zwolle-Epe: "Apeldoorn NS [versp] via Epe"
Epe-Apeldoorn Marktplein "Apeldoorn [versp] Busstation/NS"
Apeldoorn Marktplein-Apeldoorn busstation: "Bus nadert eindpunt"
Ook die van lijn 294 is gewijzigd, die gaan ook vanaf de Eekwal (Zwolle) of Marktplein(Apeldoorn) naar "Bus nadert eindpunt".
Toen is er volgens mij iets fouts gegaan :
Connexxion-stoeltjes dus
En de bestemmingenv an lijn 90 zijn veranderd:
Tussen Apeldoorn-Epe: "Zwolle NS [versp] via Epe"
Epe-Zwolle Eekwal: "Zwolle [verspr] Busstation/NS"
Zwolle Eekwal-Zwolle busstation "Bus nadert eindpunt"
En in de andere richting:
Zwolle-Epe: "Apeldoorn NS [versp] via Epe"
Epe-Apeldoorn Marktplein "Apeldoorn [versp] Busstation/NS"
Apeldoorn Marktplein-Apeldoorn busstation: "Bus nadert eindpunt"
Ook die van lijn 294 is gewijzigd, die gaan ook vanaf de Eekwal (Zwolle) of Marktplein(Apeldoorn) naar "Bus nadert eindpunt".
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
De t2861 reed vandaag als stoptrein tussen Utrecht en Amersfoort, kennelijk een te korte stoptrein ervoor want erg veel extra reizigers leverde het nu ook weer niet op.
In ieder geval zijn er nu weer heel wat wisseltjes gepoetst want we vertrokken gewoon via het gebruikelijke spoor op Utrecht Centraal om vervolgens van spoor BN helemaal naar spoor 1 van Utrecht Overvecht door te wisselen. Aangezien we al met +5 Utrecht verlieten kreeg de t12756 waar we voorlangs kruisten ook nog wat vertraging en een overwegstoring bij Soestduinen kostte ook nog wat extra tijd.
In ieder geval zijn er nu weer heel wat wisseltjes gepoetst want we vertrokken gewoon via het gebruikelijke spoor op Utrecht Centraal om vervolgens van spoor BN helemaal naar spoor 1 van Utrecht Overvecht door te wisselen. Aangezien we al met +5 Utrecht verlieten kreeg de t12756 waar we voorlangs kruisten ook nog wat vertraging en een overwegstoring bij Soestduinen kostte ook nog wat extra tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Die extra stops van jouw trein waren niet eenmalig; ook de t2863 zou op alle stations tussen Utrecht Centraal en Amersfoort gaan stoppen volgens de conducteur en de stationsomroep in Utrecht. Ik zat er zelf van Rotterdam Centraal tot Utrecht in. We hebben 20 minuten stilgestaan vlak voor Utrecht, omdat er een trein in de wisselstraat defect was gegaan. Deze raakte tijdens het slepen nog eens een keer defect, aldus de omroep. Welke trein dit was weet ik niet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Bij Thalys ging het vandaag niet helemaal lekker: ik stond op Schiphol te wachten op mijn overstap richting Amsterdam Bijlmer en toen kwamen er in vijf minuten tijd twee Thalys'en langs. De laatste was leeg en stopte niet langs het perron.
Verder viel me op dat de s4000 blijkbaar zwemt in zijn rijtijd bij Amsterdam Bijlmer en Holendrecht: die van 16.04 uur kwam al vier minuten te vroeg aan op Bijlmer, vertrok op oorspronkelijke vertrektijd en kwam daarna weer met -2 aan op Holendrecht (waar ook met -2 vertrokken wordt). Blijkbaar zijn de rijtijden nog niet op SLT aangepast :)
Verder viel me op dat de s4000 blijkbaar zwemt in zijn rijtijd bij Amsterdam Bijlmer en Holendrecht: die van 16.04 uur kwam al vier minuten te vroeg aan op Bijlmer, vertrok op oorspronkelijke vertrektijd en kwam daarna weer met -2 aan op Holendrecht (waar ook met -2 vertrokken wordt). Blijkbaar zijn de rijtijden nog niet op SLT aangepast :)
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Die rijtijden zijn inderdaad belachelijk ruim; ook de andere kant op sta je vaak 3 minuten stil op Bijlmer, en dan nog voor de samenvoeging om een IC voor te laten. Van Holendrecht naar Duivendrecht ben je per metro sneller
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Bij de s4000 klopt het ook het een en ander niet bij Bijlmer, aangezien per uur één s4000 2 minuten meer rijtijd tussen Duivendrecht en Bijlmer ArenA heeft dan de ander. Ik weet niet of dat er al uit is, maar een beetje vreemd was het wel :?
En met 2 minuten gaat het daar direct om een verdubbeling van de rijtijd
En met 2 minuten gaat het daar direct om een verdubbeling van de rijtijd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Klinkt als een goederenpad dat er 1x/uur ligt.
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
De Veluwelijn-amba's hebben het ofc niet, die hebben soms al moeite met een goede/tweeregelige lijnfilm of om het nummer te laten zien. Desalniettemin ziet het er nu wel duidelijk uit, van hoe en wat. Om nog even door te gaan op iets wat Syntus vandaag teisterde.MdJ schreef:Vandaag had ik de (Syntus amba) 5120 op lijn 102... Nu is die al een tijdje blauw, en werd het een keer tijd om er andere stoelen in te zetten...
Toen is er volgens mij iets fouts gegaan :
Connexxion-stoeltjes dus
En de bestemmingenv an lijn 90 zijn veranderd:
Tussen Apeldoorn-Epe: "Zwolle NS [versp] via Epe"
Epe-Zwolle Eekwal: "Zwolle [verspr] Busstation/NS"
Zwolle Eekwal-Zwolle busstation "Bus nadert eindpunt"
En in de andere richting:
Zwolle-Epe: "Apeldoorn NS [versp] via Epe"
Epe-Apeldoorn Marktplein "Apeldoorn [versp] Busstation/NS"
Apeldoorn Marktplein-Apeldoorn busstation: "Bus nadert eindpunt"
Ook die van lijn 294 is gewijzigd, die gaan ook vanaf de Eekwal (Zwolle) of Marktplein(Apeldoorn) naar "Bus nadert eindpunt".
Ongeluk op de A50 gebeurd, bij de oprit Heerde-Zuid richting Zwolle was een vrachtwagen/container gekanteld. Zou je denken dat ze alleen dat stukje zouden afsluiten, tussen af- en oprit of desnoods Heerde-Zuid tot Heerde. Neehoor, wat doet de politie.
Volgens mij was het hele zooitje van Epe (of zelfs Vaassen) afgesloten op de snelweg tot en met Heerde. Gevolg was dat alles vanuit Apeldoorn (90 & 294) met +15 op het Transferium aankwam. Als je de file zag, stond gewoon van dorp tot dorp. Sinds half 8 was het volgens de Stentor opgelost, dus ben benieuwd!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Volgens een melding op Somda was de t3054 op de flyover defect geraakt. Zag daar vanuit de t2861 ook een VIRM op stilstaan.Reiziger Delft schreef:Die extra stops van jouw trein waren niet eenmalig; ook de t2863 zou op alle stations tussen Utrecht Centraal en Amersfoort gaan stoppen volgens de conducteur en de stationsomroep in Utrecht. Ik zat er zelf van Rotterdam Centraal tot Utrecht in. We hebben 20 minuten stilgestaan vlak voor Utrecht, omdat er een trein in de wisselstraat defect was gegaan. Deze raakte tijdens het slepen nog eens een keer defect, aldus de omroep. Welke trein dit was weet ik niet.
Maar opvallend die extra stops, hebben ze dan de hele s5600 eruit gegooid vanwege de overwegstoring in Soestduinen ofzo... die serie is ook zo lekker te keren in Amersfoort maar niet heus. Met de s2800 zou dat stukken beter gaan en ik capaciteit maakt 't amper uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Dat fenomeen deed zich ook voor in het begin van het SLT-tijdperk op de Hoekse Lijn. Daar reed je normaal gesproken altijd wel met +1 of +2, maar sinds er met SLT gereden wordt is het s'avonds vaak -1 of -2.Geert schreef:Blijkbaar zijn de rijtijden nog niet op SLT aangepast :)
Volgens mij begin ik een Fyra-fobie te ontwikkelen. Al sinds de start worden regelmatig bij Hfd binnenlandse treinen gehinderd door de Fyra en sinds het ding is gaan doorrijden naar Bd, komt dat nu ook voor bij Rlb en de aansluiting tussen Zlw en Bdp. Op papier past het misschien allemaal mooi, maar in de praktijk sta ik de laatste tijd altijd te wachten met de s2200 omdat het ding een paar minuten te laat is en nog voor je moet invoegen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
heb geen zin om de treinnummers op te zoeken, maar ik stond net (22:54) in Amersfoort op spoor 1 in een IC naar Rotterdam/Den Haag.
De IC naar Schiphol stond naast ons op spoor 2.
Iets wat ik iig nog nooit gezien of meegemaakt heb geloof ik.
De IC naar Schiphol stond naast ons op spoor 2.
Iets wat ik iig nog nooit gezien of meegemaakt heb geloof ik.
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Op dinsdag is dat volgens mij altijd zo op dat tijdstip. Alleen maandag weet ik dat niet.
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Gebeurt met grote regelmaat.
Woensdagavond is het de andere kant op gewijzigd: dan gaan de IC's naar Zwolle en Enschede vanaf 6 en 7. Dit in verband met werkzaamheden op het station.
Woensdagavond is het de andere kant op gewijzigd: dan gaan de IC's naar Zwolle en Enschede vanaf 6 en 7. Dit in verband met werkzaamheden op het station.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
blijkbaar standaard, staat ook op 23:24 aangegeven volgens ns.nlAking schreef:heb geen zin om de treinnummers op te zoeken, maar ik stond net (22:54) in Amersfoort op spoor 1 in een IC naar Rotterdam/Den Haag.
De IC naar Schiphol stond naast ons op spoor 2.
Iets wat ik iig nog nooit gezien of meegemaakt heb geloof ik.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Komt trouwens ook vaak voor als er ergens een verstoring is waardoor een tak van de NoordOost in Amersfoort keert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
Je kunt nou eenmaal niet oneindig treinen toevoegen aan bestaande infrastructuur zonder dat je daar last van hebt ;)Volgens mij begin ik een Fyra-fobie te ontwikkelen. Al sinds de start worden regelmatig bij Hfd binnenlandse treinen gehinderd door de Fyra
Wachten tot 20sintjuttemis wanneer de stations Amsterdam Zuid, Rotterdam, en Breda zijn omgebouwd en de Oude Lijn is gereconstrueerd en een deel van OV-SAAL is uitgevoerd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
In de spits is dat buffer toch wel nuttig, de s4000 vertrekt vaak een paar minuten te laat uit Amstel. Dat kan die dan even verderop weer goedmaken.Geert schreef:Verder viel me op dat de s4000 blijkbaar zwemt in zijn rijtijd bij Amsterdam Bijlmer en Holendrecht:
De laatse keer dat ik in een SLT zat op de Hoekse Lijn (gisteravond) reed die juist de hele tijd met +1 of +2 van Maassluis tot en met Schiedam Centrum (blijkbaar zit er een buffer op het laatste stukje, want de aankomst in Rtd was wel weer exact op tijd).Dexter schreef:Dat fenomeen deed zich ook voor in het begin van het SLT-tijdperk op de Hoekse Lijn. Daar reed je normaal gesproken altijd wel met +1 of +2, maar sinds er met SLT gereden wordt is het s'avonds vaak -1 of -2.
Mijn ervaring met SLT tussen Utrecht en Geldermalsen is overigens ook, dat die meestal met +1 of +2 rijden ook al zijn ze op tijd uit Ut vertrokken (dus dan vertrek je uit Htn op de tijd dat je in Htnc had moeten zijn).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in april 2011
"Dames en heren, wij wachten tot 20sintjuttemis voor een stoptonend sein totdat de nieuwe infra gereed is..."Vinny schreef:Wachten tot 20sintjuttemis wanneer de stations Amsterdam Zuid, Rotterdam, en Breda zijn omgebouwd en de Oude Lijn is gereconstrueerd en een deel van OV-SAAL is uitgevoerd...
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten