Pagina 1 van 11
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #10
Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:24
door Daniel
Erg tijdsafhankelijk dus... in die van 17.23 uit Rotterdam had ik tot aan Schiphol volop ruimte met nog meerdere zitplaatsen vrij. (Maar nogsteeds bovengemiddeld gevuld) Maar die was vast populair door z'n 1-minuut-overstap op de NoordOost, was verre van de enige die daar op Schiphol een sprintje voor trok.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: zo 29 mei 2011, 12:34
door TheKnitter
Wubbo schreef:Ik dacht dat er geen Belgische rijtuigen meer in de Benelux zaten, maar rond een uur of 1 vertrok er toch een setje Belgische rijtuigen richting Brussel vanaf Rotterdam Centraal.
Die zitten er sinds Donderdag in. Reden is dat de ÖBB rijtuigen dringend onderhoud nodig hadden (dacht iets met airco of iets dergelijks). Ze verdwijnen binnenkort weer.
Afgelopen donderdag een compilatie gemaakt toen ik met deze I6 rijtuigen van Amsterdam naar Rotterdam ging (Speciaal uit Hengelo naar Amsterdam gereden hiervoor :') ). Trein t9245 kwam met circa +50 binnen, waardoor de keren de t9272 niet naar de Wgm ging, loc ging ook niet omlopen, maar wij reden via Breukelen en Gouda naar Rotterdam, stops te Shl en Gv vervielen.
[youtube]
http://youtube.com/watch?v=6KAedGxwBXc[/youtube]
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: ma 30 mei 2011, 19:49
door Daniel
Niet heel afwijkend, maar de eerste E-GTW voor de kwartiersdiensten Ddr - Gr is op weg naar Nederland aldus
DSO.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: di 31 mei 2011, 19:18
door Jurre
Vorige week donderdag reed er weer een Man Lions City als lijn 121 Uithoorn-Hilversum en verder naar Amersfoort als lijn 70. Rond 12.15 passeerde hij m'n werk in Hilversum.
Rond 17.30 vanmiddag dook er een CXX Amba de Beatrixtunnel in te Hilversum, vermoedelijk dus als lijn 2, 108 of 109.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: di 31 mei 2011, 19:44
door Daniel
Die MAN's komen daar vrij regelmatig op terecht volgens mij, al heb ik ze zelf nooit in Amersfoort gezien.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: di 31 mei 2011, 21:05
door robert55
Amsterdam Veren: ivm het invaren van het tunneldeel van de NZ-lijn onder CS kon het Buiksloterwegveer tot 11.30 uur niet varen. Het IJpleinveer voer vanaf de oude steiger aan de oostzijde en er werden de twee grote oude ponten [nummers in de 20, te ver weg om te lezen] ingezet.
Op het Distelwegveer voer 's ochtends de 52, ik denk de eerste keer dat zo'n pont in de Houthaven kwam.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: wo 01 jun 2011, 09:16
door tsov
Oh, wauw. Jammer dat ik er niet was. Maar met Sail heb ik al eens een 50'er op het Houthavenveer gehad :)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: wo 01 jun 2011, 19:51
door robert55
Als ik het goed heb, moet het deel van de tunnel onder het IJ ook nog afgezonken worden. Misschien dat de oudjes dan weer uit de haven komen.
(ik had trouwens niet aan Sail gedacht, was er toen niet]
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: wo 01 jun 2011, 22:00
door mb90
Vanmiddag in Hulst. Je zou zeggen dat een Volvo beter past op lijn 19 naar Antwerpen en Breda en een Amba op lijn 1 naar Terneuzen en Oostburg. Dit keer was dit echter andersom, met dus Amba 5375 op lijn 19 en Volvo 8700 5802 op lijn 1:

Gelukkig had ik zelf wel een Volvo op lijn 19. Dat reed toch een stuk stiller en sneller door Belgie. :)
Verder reed vanochtend IC t1935 te Bdpb met 2x-ICMm-III i.p.v. een ICRm-stam.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: wo 01 jun 2011, 23:01
door Daniel
Mwoh, met de lengte van die lijn 1 is een Volvo ook geen overbodige luxe hoor...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: wo 01 jun 2011, 23:09
door Stefan
Inderdaad, overdag is de rijtijd van lijn 1 (van Hulst naar Oostburg) 1.37 uur, die van lijn 19 (van Hulst naar Breda) 1.41 uur. Dus zoveel maakt het niet uit nee.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: do 02 jun 2011, 12:25
door Michael
mb90 schreef:Verder reed vanochtend IC t1935 te Bdpb met 2x-ICMm-III i.p.v. een ICRm-stam.
Er rijdt tegenwoordig planmatig ICM in de s1900
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: do 02 jun 2011, 17:58
door TheKnitter
Maar NIET in IC t1935:
MDWDV-- 1935 1700ST
-----Z- 1935 ICM
------Z 1935 IRM
Hoe bedoel je, wisselende inzet

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: do 02 jun 2011, 19:04
door Klaasje
Hemelvaartsdag is een afwijkende dag. Ik vraag me dus af voor hoeverre je dit wel of niet afwijkend zou mogen noemen. Op de Flevolijn rijden vandaag ook losse sprinterstellen rond (net als op zondag.)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: do 02 jun 2011, 19:20
door Daniel
Die spot van mb90 was van woensdag, dat was 'n normalere dag (maar wel deels afwijkend, NoordOost had er ook treintjes op vrijdagse lengte tussen zitten)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: do 02 jun 2011, 20:29
door Dexter
De t6355 die vanmiddag naast me stond op Ledn, reed met Mat '64.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: do 02 jun 2011, 22:12
door Maik
Zag vanmorgen ergens tussen 10:15 en 10:30 een verdwaalde Hermes bus. Het ding reed op de N18 t.h.v Varsseveld richting Aalten/Lichtenvoorde, als ik me goed herinner was het de 1807.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: vr 03 jun 2011, 16:26
door Dexter
Vanmorgen kwam ik tussen Muiderberg Aansl. en de Hollandse Brug een wel hele bijzondere DDAR tegen: Een loc 1700 die een defecte mDDM sleepte. Dacht eerst dat ik het niet goed zag, maar kennelijk is er in Flevoland een trein stuk gegaan.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: vr 03 jun 2011, 16:28
door Klaasje
Mooier vond ik die keer dat ik een MDDm-DDAR zag die werd weggesleept door een andere MDDm-DDAR.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: vr 03 jun 2011, 23:33
door Bluearrow
Jurre schreef:Vorige week donderdag reed er weer een Man Lions City als lijn 121 Uithoorn-Hilversum en verder naar Amersfoort als lijn 70. Rond 12.15 passeerde hij m'n werk in Hilversum.
Rond 17.30 vanmiddag dook er een CXX Amba de Beatrixtunnel in te Hilversum, vermoedelijk dus als lijn 2, 108 of 109.
Van de week reed de (MAN) 3934 op lijn 121, de dag erna zag ik 'm op lijn 120. Vanmiddag (vrijdag dus) reed Amba 8204 op lijn 109 door mijn woonplaats Bussum.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: vr 03 jun 2011, 23:36
door Bluearrow
Dexter schreef:De t6355 die vanmiddag naast me stond op Ledn, reed met Mat '64.
Dan denk ik dat we dezelfde trein hebben gezien. Ik stond ergens in bloembollenland (tussen Hillegom en Lisse of iets dergelijks, ik was met de auto onderweg naar Noordwijk aan Zee), toen kwam er ook een 2x Plan V voorbij.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: za 04 jun 2011, 17:34
door Dexter
En vandaag de m7811 in de s5100 serie en de m4060 + m4089 in de s2000 / s8800. Was weer eens wat anders dan SLT en VIRM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: za 04 jun 2011, 17:46
door Gekko123
Dan heb ik ongemerkt die m7811 ook gezien in de s5100. Had al wel door dat het afwijkend was, maar had niet het nummer opgezocht, omdat ik met de s1900 naar Delft wou gaan.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: zo 05 jun 2011, 10:55
door TheKnitter
Dexter schreef:En vandaag de m7811 in de s5100 serie
Volledig planmatig op Zaterdag. Betreft elke zaterdag één omloop (ook de reden dat ik altijd de trein van 5:40 naar Rotterdam probeer te nemen

)
Treinen t5110, t5124, t5125, t5134, t5139, t5148, t5149, t5158, t5163, t5172, t5173, t5182, t5187 rijden op zaterdag met mDDM.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9
Geplaatst: zo 05 jun 2011, 11:16
door Klaasje
Ga eens snel je mond spoelen... Het is hier geen somda
