Pagina 1 van 10
OVer je OV-Chipkaart #2
Geplaatst: ma 17 okt 2011, 17:16
door Thijs
Je hoeft het automatisch opladen niet per post aan te vragen en er hoeft helemaal niks geprint te worden. Ik heb dat keurig via internet geregeld. Even formulier invullen, IDEAL-machtiging en het product automatisch opladen kon ik zo afhalen bij een ophaalautomaat. Snel en handig dus. Zie
http://www.ov-chipkaart.nl/services/aut ... aanvragen/
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: ma 17 okt 2011, 17:16
door Chauf21
Ik wou net zeggen, laatst heb ik ook automatisch opladen aangevraagd en vlak na de bestelling opgehaald in de bus. Niks stempels of lang wachten :pos:
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: ma 17 okt 2011, 17:30
door Klaasje
Ik heb het ook online aangevraagd. Afgelopen Zaterdag al.
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: ma 17 okt 2011, 18:01
door find_your_spot
Was het rekeningnummer van iDeal dezelfde waarmee de kaart ooit is aangevraagd of is opgegeven bij Ov. Chipkaart?
Heb in het verleden AO gehad. Kwestie van 0,01 cent overmaken en 10 min later AO bij een AVM opgehaald.
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: ma 17 okt 2011, 19:03
door fogeltje
Ik heb mijn automatisch opladen ook vrij snel na het aanvragen via internet aangevraagd. Meestal kwam dan twee dagen na opladen ook nog een brief binnen dat ik het aangevraagd en het product klaar stond :')
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: ma 17 okt 2011, 19:35
door Klaasje
@F_Y_S: Ook dat is goed gegaan.
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: ma 17 okt 2011, 22:23
door Ruben
En als je het dan eens per post doet voor je opa en oma die geen iDEAL hebben, krijg je antwoord dat de formulieren niet ondertekend zouden zijn. Was zeker wel het geval. -o-
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: wo 19 okt 2011, 11:59
door fogeltje
Melding van Connexxion gehad dat ik 34 cent terug krijg. Vreemde is dat er bij de naam staat "De Boer" (volgens mij ID heet ik zo niet, moest het wel even nazoeken omdat ik aan mezelf begon te twijfelen) en alle andere gegevens (adres, email, chipkaartnummer) wel correct zijn. Ik heb ook mijn ingevulde formulieren teruggezocht, ik heb ze allemaal correct ingevuld.
Ook is 34 cent een raar bedrag. Ik vermoed dat het om een claim van 6 oktober gaat, maar dat ging om een claim van 27 cent. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik een paar cent teveel krijg. Gezien het feit dat ik nog steeds mijn dubbel betaalde instaptarief van drie maanden terug heb neem ik deze zeven cent stilletjes aan. Jullie zijn allemaal uitgenodigd voor een groot feest! Gratis drank tot de zeven cent op is

Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: wo 19 okt 2011, 14:25
door Geert
Zeg, hoeveel tijd ben je hier gemiddeld aan kwijt per week of per maand? En hoeveel claim je in dezelfde periode? Eens zien of dat meer is dan je uurloon ;)
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: wo 19 okt 2011, 16:59
door M57
Ik kreeg vandaag een mail, eerst met een Kroatische naam, daarna met een rectificatie met mijn eigen naam. In beide gevallen staat er dat ik 3,21 euro krijg, terwijl het om zo'n 10 cent ging

Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: wo 19 okt 2011, 18:22
door fogeltje
Geert schreef:Zeg, hoeveel tijd ben je hier gemiddeld aan kwijt per week of per maand? En hoeveel claim je in dezelfde periode? Eens zien of dat meer is dan je uurloon ;)
Hangt ervan af wat het probleem is. Vanaf 3 november ga ik elke dag minimaal 1,10 per dag claimen en dat is los van eventuele foute check-ins of check-outs. Puur en alleen dubbel opstaptarief.
M57 schreef:Ik kreeg vandaag een mail, eerst met een Kroatische naam, daarna met een rectificatie met mijn eigen naam. In beide gevallen staat er dat ik 3,21 euro krijg, terwijl het om zo'n 10 cent ging

Ik kreeg vanmiddag ook een rectificatie met mijn eigen naam, schijnbaar is er dus meer fout gegaan.
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 00:56
door VIRM
Foutje bij Connexxion met afschrijving van de OV-chipjkaart: er werd 7,21 afgeschreven, terwijl een nachtbuskaartje toch echt 4 euro kostte.
Dus eerst een mailtje gestuurd naar Connexxion en toen werd ik doorverwezen naar het online reclamatieformulier. Toen die meer even ingevuld.
Vandaag krijg ik een mailtje terug van Connexxion, waar werd meegedeeld dat ik 3,21 terug kreeg. Alleen was de naamaan wie de mail was gericht iemand heel anders, maar voor der est klopte de details. En tot mijn groot ongenoegen stond dat ik dus de 3,21 bij een oplaadpunt kon ophalen. -o-
Mailtje terug: wie is diegene (want het was mijn naam niet) en hebben jullie voor mij als slechtziende een alternatief voor oplaadpunten, want die dingen zijn niet voor visueel beperkten gemaakt.
Even later mailtje terug, met excuses voor de verkeerde naam en dat werd gecorrigeerd.
Toen maar weer een mailtje gestuurd over het oplaadpunt, want dat waren ze dus even vergeten te beantwoorden... -o-
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 01:55
door Suus
Weten we ook meteen waar die 3,21 die M57 terugkrijgt vandaan kwam

Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 08:37
door fogeltje
Denk dat er bij Connexxion deze week bij de wekelijkse restitutie gewoon dingen zijn fout gegaan, dus nu al drie instanties van een verkeerd ingevulde naam (en twee instanties van teveel terug betaald).
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 12:26
door VIRM
Sja, alles klopte bij mij, behalve de naam.

Alleen pauper dat je dus naar zo'n oplaadpunt toe moet. :(
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 12:29
door Suus
Is het voor jou geen optie om naar een sigarettenzaak te gaan waar ze een oplaadautomaat hebben en aan de medewerker te vragen of ze je even kunnen helpen?
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 12:38
door VIRM
Bee schreef:Is het voor jou geen optie om naar een sigarettenzaak te gaan waar ze een oplaadautomaat hebben en aan de medewerker te vragen of ze je even kunnen helpen?
Ik ga strakjes al even langs het Connexxion-loket hier in Zaandam. Maarja, dan ben je toch weer afhankelijk van de medemens om je met zo'n apparaat te helpen.
Als NS gewoon geld bij een foutieve check-uit op je rekening kan storten zonder enig probleem, dan lijkt het mij dat Connexxion dat ook zou moeten kunnen.
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 12:58
door webguy
Wat ook leuk is dat je bij het ophalen het product niet actief mag zijn. Reis je dus met korting, dan kan het in de bus ook niet... Moet je eerst uitchecken, of voordat je incheckt...
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 13:07
door Michael
VIRM schreef:Bee schreef:Is het voor jou geen optie om naar een sigarettenzaak te gaan waar ze een oplaadautomaat hebben en aan de medewerker te vragen of ze je even kunnen helpen?
Ik ga strakjes al even langs het Connexxion-loket hier in Zaandam. Maarja, dan ben je toch weer afhankelijk van de medemens om je met zo'n apparaat te helpen.
Als NS gewoon geld bij een foutieve check-uit op je rekening kan storten zonder enig probleem, dan lijkt het mij dat Connexxion dat ook zou moeten kunnen.
Veolia stort het gewoon terug op je rekening
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 13:15
door fogeltje
Arriva stort het ook terug op de rekening. Volgens mij is Connexxion zo ongeveer de enige die het als reisproduct beschikbaar stelt. Die willen dat geld natuurlijk in de "OV kringloop" houden. Op zich maakt het mij niet zo heel veel uit, ik had dat geld toch wel voor een OV reis gebruikt en oplaadautomaten bevinden zich bij ons in de bus; hoewel dat verhaal van webguy me nieuw is. Ik heb dan ook nog nooit geprobeerd op te laden terwijl ik ingecheckt was. Heb gisteren in een Hermes bus mijn centjes opgehaald, maar toen reisde ik met een papieren Dalurendagkaartje.
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 13:28
door webguy
Mn vriendin had dat probleem toen vorig jaar op een dag Connexxion besloot geld af te schrijven voor studenten. Als ze met korting reisde kon ze niet meer de restitutie ophalen.
Re: OVer je OV-Chipkaart
Geplaatst: do 20 okt 2011, 14:37
door VIRM
Grandieus lokter hier in Zaandam. :)
Ik stond er vlak voor en kon nauwelijks de meneer achter het loket horen (best leuk en klantvriendelijk, zo'n hele glasplaat ervoor). Overigens stond het oplaadpunt meteen rechts van de balie, dus als een klant achter de balie staat en iemand bij het apparaat wil...
In ieder geval stuurde de man achter de balie een collega naar mij toe en het was zo gebeurd. Hoewel de dame van Connexxion vriendelijk was, had ze wel een toon in d'r stem waardoor ik de indruk kreeg dat ik haar ergens mee had gestoord (De Heilige KOffiepauze soms?

).
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Geplaatst: di 25 okt 2011, 22:43
door Ronald
En weer 8 euro kwijt voor één stadsritje. Netjes ingecheckt, waarna onderweg de apparatuur op hol slaat. De chauffeur heeft de boel weer gereset, zodat de kaartlezers het weer deden. Dus netjes uitgecheckt bij de uitstaphalte, waarna ik er pas op de stoep achter kom dat er ook bij het uitchecken "goede reis" getoond werd. Dus twee keer een incheck zonder uitcheck -o- . Mijn OV-chipkaart gaat in ieder geval de einddatum niet halen, voor die tijd is dat ding al lang en breed geblokkeerd door alle incomplete transacties, echter allemaal buiten mijn schuld :neg: .
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Geplaatst: wo 26 okt 2011, 09:25
door lint41
Je kan het aantal incomplete transacties laten resetten bij een balie ;)
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Geplaatst: vr 28 okt 2011, 20:07
door Daniel
Weer een leuk chipkaart-missertje... m'n moeder reist dagelijks van Dordrecht naar haar werk in Ridderkerk met het OV en heeft daarbij twee reismogelijkheden: volledig per bus of met bus + waterbus. Ze heeft het product AltijdKorting op de chipkaart staan.
Wanneer ze met de bus van huis naar halte Papendrechtse Veer reist en daar overstapt op de Waterbus vindt de reis volledig met Arriva plaats, maar op de Waterbus is AltijdKorting niet geldig. Dat levert dus een dubbel opstaptarief op bij een reis volledig met dezelfde vervoerder en dezelfde chipkaart, geloof dat die variant nog niet bekend was
Wanneer ze de volledige reis per bus maakt blijkt bij een overstap van Arriva naar Qbuzz geen dubbel instaptarief gerekend te worden en wordt tevens over de gehele rit korting gerekend. Dat lijkt weer tegenstrijdig met het niet compatibel zijn van de apparatuur van Arriva/Veolia/Syntus met die van de andere vervoerders (dan zou volgens eerdere berichten hier in het forum de korting niet op het tweede deel van de reis berekend worden)...