Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dat is de omgekeerde IC Almere-Utrecht:
"Deze IC stopt tot Naarden-Bussum op alle tussengelegen stations"
"Stopt ook te Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daniel schreef:Lijkt eerder dat die trein naar Asdar ingelegd was ofzo?
Ik heb geen flauw idee, maar het lijkt mij echt volkomen zinloos om een Fyra naar Asdar in te leggen. Maar goed, met de NS weet je het maar nooit. Wellicht de volgende keer een Thalys naar Diemen Zuid ofzo?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom69 schreef:NS heeft een erg creatieve definitie van Intercity bedacht, vanochtend op Gvc:
Sprinter
Amsterdam Centraal
via Leiden Centraal, Schiphol, Lelylaan en Sloterdijk
Stopt niet in Sassenheim, Nieuw Vennep, Hoofddorp
Stopt tot Leiden Centraal niet op tussengelegen stations
Nu we het toch over de 3700 hebben: met welk materieel rijdt deze serie eigenlijk? Staat niet op de treinseriepagina...
Maar ik was hier eigenlijk voor iets anders: toen ik wilde uitzoeken of lijn 149 tegenwoordig wel vaker met groot materieel rijdt (gister wel! :D) toen bleek dat CXX een klein foutje had gen=maakt in de informatievoorzieinng naar de chauffeurs. De rit die richting het KLM Hoofdkantoor ging reed op Amstelveen Busstation pardoes voorbij perron E waar hij had moeten halteren, om volgens bij perron A te stoppen (volgens de oude situatie). Daarom moesten reizigers die daadwerkelijk die bus moesten pakken zich hals over kop rennen... :N
Verder zag ik een lijn 187 richting Schiphol Oost Zuideinde. ???
s3700 (wordt die mouse-over nog aangepast?) zou VIRM moeten zijn volgens deze lijst http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2012.htm alleen is er alweer geschoven met de inzet van VIRM dus je zou er ook DDAR kunnen aantreffen.
Vinny schreef:Ik heb geen flauw idee, maar het lijkt mij echt volkomen zinloos om een Fyra naar Asdar in te leggen. Maar goed, met de NS weet je het maar nooit. Wellicht de volgende keer een Thalys naar Diemen Zuid ofzo?
Een Fyra van Shl naar Asdar lijkt me niet alleen zinloos maar vooral onmogelijk. Je kan moeilijk even kopmaken in Diemen zuid ofzo. Maar goed, ze hebben ook al eens een Thalys Parijs-Duivendrecht laten rijden...
Vinny schreef:Ik heb geen flauw idee, maar het lijkt mij echt volkomen zinloos om een Fyra naar Asdar in te leggen. Maar goed, met de NS weet je het maar nooit. Wellicht de volgende keer een Thalys naar Diemen Zuid ofzo?
Een Fyra van Shl naar Asdar lijkt me niet alleen zinloos maar vooral onmogelijk. Je kan moeilijk even kopmaken in Diemen zuid ofzo. Maar goed, ze hebben ook al eens een Thalys Parijs-Duivendrecht laten rijden...
Afgelopen zondag reed Fyra naar Duivendrecht omdat de boventak op Amsterdam Sloterdijk dicht was
Vinny schreef:Volgens mij kun je wel kopmaken in Diemen Zuid. Er is zelfs een derde spoor vlak na het station... :)
Met een treinstel kan dat makkelijk ja (ik heb nog eens in een Plan T gezeten die daar kopmaakte) maar een loc laten omlopen lijkt me niet zo'n handig idee.
Oh ja en weer een zeer interessante spot op lijn 149:
Zoals 's avonds geloof ik normaal is geworden rijdt lijn 149 met groot materieel. En 's avonds vertrekt hij blijkbaar van het juiste perron en overdag niet... Maar wat bleek nou weer: de MAN Lion's City's waren waarschijnlijk op. Dus hebben ze een bus uit Friesland, de 8881 gehaald, en die stond toen met zijn afschuwelijke motor te ronken bij de halte! In bepaalde opzichten nog erger dan Procity's... :N
De 8881 staat echt al héél lang op Schiphol gestald, al minimaal een jaar. Is overigens ook 'gewoon' een Lion's City.
Overigens rijden deze ritten met een grote bus omdat ze vanuit Schiphol gereden worden, waar ze dus geen Procity's hebben, en geloof ik (Don't shoot me if I'm wrong!) gekoppeld zijn aan lijn 171.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
TLP schreef:Oh ja en weer een zeer interessante spot op lijn 149:
Zoals 's avonds geloof ik normaal is geworden rijdt lijn 149 met groot materieel. En 's avonds vertrekt hij blijkbaar van het juiste perron en overdag niet... Maar wat bleek nou weer: de MAN Lion's City's waren waarschijnlijk op. Dus hebben ze een bus uit Friesland, de 8881 gehaald, en die stond toen met zijn afschuwelijke motor te ronken bij de halte! In bepaalde opzichten nog erger dan Procity's... :N
Het zou mij erg helpen als je er iets meer informatie bij zet, bijvoorbeeld waar je dit zag. Lijn 149 zegt mij helemaal niks namelijk.
Daniel schreef:Net op Den Haag Centraal een TBP met 4 regels tussenstations en zonder overbodige "stopt ook in.."-meldingen gespot... Foto van dit voor NS begrippen opmerkelijke feit volgt vanavond.
Bij deze de foto. Betrof dus een s1900 die voorheen altijd ook een melding "Stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick" had...
Die melding is al maanden weg. De volgende trein-melding komt volgens mij pas een uur voor vertrek, dus dit beeld is vaker te zien in Den Haag Centraal.
De vreugde was van korte duur: nu is er een melding gekomen 'Stopt niet in Schiedam Centrum, Blaak' en vertrekken alle s1900'n vanaf spoor 2 in Den Haag Centraal dus is er ook altijd een volgende trein-melding.
Die melding is op zich zo gek nog niet natuurlijk, 't zijn immers slechts twee van de zes passerende ICs die daar niet stoppen...
Wat dat betreft was een melding dat de s1900 ook stopt in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick zinlozer gezien daar immers geen andere ICs rijden die er niet stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vinny schreef:Volgens mij kun je wel kopmaken in Diemen Zuid. Er is zelfs een derde spoor vlak na het station... :)
Met een treinstel kan dat makkelijk ja (ik heb nog eens in een Plan T gezeten die daar kopmaakte) maar een loc laten omlopen lijkt me niet zo'n handig idee.
Flauwheidsmodus aan: Je kunt natuurlijk loc-trein-loc compositie rijden. On topic: Dat de Fyra naar Duivendrecht reed, daarvan had ik al zo'n vermoeden, maar zet dan: Duivendrecht op het vertrekbord, en niet Dvd/ArenA. Dat is onduidelijk en niet waar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ik dacht dat bij een loc-trein-loc-compositie het rempercentage te laag is/was om 160 km/h te mogen rijden. (is/was hangt af van het inmiddels wel of niet mogen gebruiken van de ED-rem op de HSL.)
Mijn hemel, zoveel gekeuvel om een flapje op Schiphol dat niet goed hing? De CTA's tonen de laatste tijd wel vaker rare dingen op Schiphol als ik de meldingen hier mag geloven.
Ik heb bijna zin om een van mijn favoriete wan-liners erin te gooien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
HC van de t4562 vanavond: Goedemiddag! (was al ruim 19u geweest maargoed) Na Hoorn rijden we verder naar (noemt alle stations op)en als eindbestemming Enschedééé. Zal wel humor zijn, of iemand die hoog nodig aan slaap toe is.
Keer hiervoor stond op het display in de Virm de scrollende tekst: Dit treindeel rijdt na Enkhuizen door als stoptrein...
Denkbeeldig maak ik de zin dan af... Het IJsselmeer in.
Bee schreef:Mijn hemel, zoveel gekeuvel om een flapje op Schiphol dat niet goed hing? De CTA's tonen de laatste tijd wel vaker rare dingen op Schiphol als ik de meldingen hier mag geloven.
Ik heb bijna zin om een van mijn favoriete wan-liners erin te gooien.
Het probleem is niet dat er een flapje niet goed hing, het probleem is dat het blauwe scherm Dvd/Arena liet zien, en op het cta flapje Duivendrecht-ArenA stond (op één flapje dus). Hier is dus een doelbewuste keuze aan vooraf gegaan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website