OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Edwin schreef:IK zag vanochtend op de A28 richting Amersfoort een Touringcar van Kassing Tours rijden met als lijnnummer achter 687(?). De film voor deed het niet en het regende en was druk en kon vanuit de auto weinig zien. Nu staat er hier niks over een 687, wel over ene 685. Iemand die mogelijk iets meer weet over deze bus, of het echt de 687 was of dat er een fout nummer werd getoond. Op de zijkant van de witte touringcar stond nog wat Provincie Utrecht.
't helpt als je erbij zegt aan welke kant van Amersfoort je 'm zag, maar ik gok dat het een leeg-materieelrit was terug van Rijnsweerd Noord naar Amersfoort. Zou best kunnen dat deze bus de bekende storing had waardoor het versienummer van InfoXX op de film getoond wordt, daar heb ik een van die witte Integro's van de week al eens mee zien rijden. (En Kassing heeft ook ritten op 276 en 296 tussen Amersfoort en Rijnsweerd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door reisthijs »

Edwin schreef:In de buurt van Emmen zag ik deze 300 en 303. Ik dacht, huh R-net hier? O nee, Q-Liners. Weet iemand eigenlijk of alle 3xx-nummer "geclaimd" gaan worden door het R-net-concept?
Een 300-nummer geeft ook alleen maar aan dat een buslijn "hoogwaardig" is Staat dus los van welk merknaampje ze er verder opplakken.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door JeePee »

Edwin schreef:Verder op de N381 t.h.v. de N854 zag ik omstreeks 15:10 in de richting van Emmen bus 27, met er kort achter op de film 27 Extra rit. Is er een school op de route richting Emmen of is die lijn rond dat tijdstip altijd erg druk? Kon niet zien of er mensen in zaten, helaas.
In die richting is het een MAT-rit. In de middagspits wordt lijn 27 op bepaalde momenten versterkt van Emmen naar Zweeloo. Dan is het met een enkele bus qua capaciteit namelijk niet te doen. In Zweeloo stapt de helft ongeveer over op lijn 22 naar Beilen / Assen en kan de rest van lijn 27 weer met 1 bus af. De extra bus rijdt dan weer leeg terug voor een volgende rit of naar de garage.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Justin »

Vandaag in de spits tussen 17 en 18 was zo'n beetje al het meuk op Rtd uit de richting Den Haag vertraagd. De t2163 reed niet, en de s5000 en s5100 hadden minimaal +8... Wat de reden is... Joost mag het weten...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Vandaag een stop gemaakt in Westervoort... met ICE 121 *O*

De mensen op het station wisten niet wat hun overkwam :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Edwin »

Daniel schreef:
Edwin schreef:IK zag vanochtend op de A28 richting Amersfoort een Touringcar van Kassing Tours rijden met als lijnnummer achter 687(?). De film voor deed het niet en het regende en was druk en kon vanuit de auto weinig zien. Nu staat er hier niks over een 687, wel over ene 685. Iemand die mogelijk iets meer weet over deze bus, of het echt de 687 was of dat er een fout nummer werd getoond. Op de zijkant van de witte touringcar stond nog wat Provincie Utrecht.
't helpt als je erbij zegt aan welke kant van Amersfoort je 'm zag, maar ik gok dat het een leeg-materieelrit was terug van Rijnsweerd Noord naar Amersfoort. Zou best kunnen dat deze bus de bekende storing had waardoor het versienummer van InfoXX op de film getoond wordt, daar heb ik een van die witte Integro's van de week al eens mee zien rijden. (En Kassing heeft ook ritten op 276 en 296 tussen Amersfoort en Rijnsweerd)
Het was tussen Utrecht en Amersfoort, waar zo'n "halve overkapping" naast de vluchtstrook is in plaats van een vangrail.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

In dat geval had ik dus goed gegokt :P

Vanmorgen kwam ik op Busstation Zuid in Utrecht de ex-Connexxion 2232 tegen in volledige bestickering voor Thales. Bus is grotendeels wit, paars vanonder en voorzien van Thales logo's.
Laatst gewijzigd door Daniel op vr 20 jan 2012, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Was de 2232 ipv 2252
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Stefan »

Er rijden inmiddels genoeg TCR Qliner Integro's in HWGO. Er zat er sowieso 1 op de 137, 1 op de 263 en 1 op de 264. Verder kwam er rond 7.45u een in Brabant gehulde Integro als 101 aan op Zuidplein.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Meltrain »

JeePee schreef:
Edwin schreef:Verder op de N381 t.h.v. de N854 zag ik omstreeks 15:10 in de richting van Emmen bus 27, met er kort achter op de film 27 Extra rit. Is er een school op de route richting Emmen of is die lijn rond dat tijdstip altijd erg druk? Kon niet zien of er mensen in zaten, helaas.
In die richting is het een MAT-rit. In de middagspits wordt lijn 27 op bepaalde momenten versterkt van Emmen naar Zweeloo. Dan is het met een enkele bus qua capaciteit namelijk niet te doen. In Zweeloo stapt de helft ongeveer over op lijn 22 naar Beilen / Assen en kan de rest van lijn 27 weer met 1 bus af. De extra bus rijdt dan weer leeg terug voor een volgende rit of naar de garage.
Is het dan niet handiger om lijn 22 in de spits door te laten rijden naar Emmen?
Of komt dat omloop-technisch niet handig uit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Mark »

Ik zat daarnet in een SGM die een hele andere omroepstem had dan die van wijlen Loes.
Zijn ze deze nu langzaam aan het vervangen?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Vandaag weer een hele dosis reiservaringen...

- Vanochtend had ik in een LHB een vierzits voor mezelf
- Toen ik om 14:33 weer op Isolatorweg kwam en een metro eraan kwam, ging het deursignaal af. Ik kreeg de indruk dat hij volledig naar de tailtrack ging maar nadat ik in eerste instantie ook nog eens dacht dat ik naar het metrostel moest dat van de tailtrack afkwam, begreep ik na 5 minuten pas dat het achterste stel werd losgekoppeld. Metro vertrok overigens mooi op tijd (het kan dus wel!), maar toen ik voor de zekerheid wilde kijken of het achterste stel daadwerkelijk was losgekoppeld, was ik spontaan mijn zitplaatsen kwijt. Ach ja, dan weet ik voor de volgende keer dat ik die lui gewoon kan vertrouwen :P
- Haalde gelukkig net de bus 172, maar de chauffeur zag me blijkbaar al aankomen en zei dat ik geen reden tot paniek had. :P Hij is de eerste, andere chauffeurs lieten me gewoon staan als er geen mensen meer bij de halte stonden.
- Moest om 16.00 weer op de Hobbemakade roeien dus kleedde me snel thuis om en zat om 15:30 weer in de 142. Bij de Koenenkade reden er twee 172's achter elkaar, was erg knus.
Bij het Stadionplein reed de bus bijna een vrouw aan die door rood liep, (de bus had zelf wit licht) waarna ik direct in gesprek raakte met de chauffeur over het ongeluk bij Poortwachter. Hij vertelde dat de overleden vrouw de echtgenoot van een collega van hem was en dat de chauffeur die betrokken was bij het ongeluk mogelijk ontslagen zou worden, hij is in ieder geval geschorst. Toen kregen we het over ongelukken in het algemeen waarbij we tot de conclusie kwamen dat met name in de grote steden bijna iedereen egoïstisch is en dat er hierdoor veel ongelukken ontstaan in het verkeer. Uiteindelijk uitgestapt bij het Museumplein waar een buschauffeur van lijn 172 op mijn groene licht lette wat ik zelf niet eens doorhad :P Kwam er gelukkig net op tijd achter waardoor ik toch kon oversteken. (gelukkig is niet iedereen zo egoïstisch)
- Op de terugweg dook ik weer in de 142. Even na vertrek viel me op dat lijn 145 wel nog steeds Amsterdam <br> Marnixstraat op de bestemmingsdisplay heeft! Ik snap nu opeens niet meer waarom bij de meeste andere CXX-lijnen de bestemming op één regel moet worden gepropt en afgekort tot 15 tekens...
De bus nam overigens weer een wachtpauze nam op het Haarlemmermeerstation. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat de rijtijden voor lijn 142 zo ruim zijn waardoor de bus regelmatig (moet) wacht(en) als de buschauffeur een beetje doorrijdt. Bovendien vind ik het raar en irriterend dat een bus gaat wachten bij een halte waarbij de vertrektijden niet duidelijk staan aangegeven en waar er op een gegeven moment nauwelijks reizigers meer zijn. Die regel(?) wordt door iedere buschauffeur anders gehanteerd wat voor de reiziger erg verwarrend/irriterend kan zijn. Dan krijg je soms het gevoel dat je beter een andere bus had kunnen nemen. Ik vind dus eigenlijk dat men de wachthaltes moet beperken tot busstations en haltes met een fatsoenlijke vorm van DRIS. Maar ja, wie zal het zeggen...
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Reiziger Delft »

TLP schreef:Bovendien vind ik het raar en irriterend dat een bus gaat wachten bij een halte waarbij de vertrektijden niet duidelijk staan aangegeven en waar er op een gegeven moment nauwelijks reizigers meer zijn.
Het is toch ook irritant als je op tijd bij de halte bent, maar de bus al is geweest? Waarom zou je het alleen bij de grotere haltes doen; tussendoor stappen toch ook mensen in? Misschien niet bij de halte waar de bus even wacht, maar wel bij de halte erna. Ik vind het dus prettig als chauffeurs even hun vertrektijd afwachten.

Of de rijtijden te ruim zijn is een andere discussie; daar kan een chauffeur in ieder geval niets aan doen. :wink:
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Reiziger Delft schreef:
TLP schreef:Bovendien vind ik het raar en irriterend dat een bus gaat wachten bij een halte waarbij de vertrektijden niet duidelijk staan aangegeven en waar er op een gegeven moment nauwelijks reizigers meer zijn.
Het is toch ook irritant als je op tijd bij de halte bent, maar de bus al is geweest? Waarom zou je het alleen bij de grotere haltes doen; tussendoor stappen toch ook mensen in? Misschien niet bij de halte waar de bus even wacht, maar wel bij de halte erna. Ik vind het dus prettig als chauffeurs even hun vertrektijd afwachten.

Of de rijtijden te ruim zijn is een andere discussie; daar kan een chauffeur in ieder geval niets aan doen. :wink:
De dienstregeling is vaak toch al een puinhoop, vertragingen komen zodanig vaak voor dat ik ook niet eens meer kijk op de dienstregeling als er geen DRIS aanwezig is. Daarnaast zijn er veel bekende knelpunten in de spits. Uiteraard begrijp ik het wel, maar het heeft weinig zin om te doen als je eigenlijk zeker weet dat er niemand aankomt. Dat er reizigers bij de volgende halte staan te wachten, ja ok, maar dan kun je denk ik als bedrijf beter het voorbeeld van Qbuzz kopiëren om in zulk soort gevallen een vergoedingsregeling in te stellen. En je kunt toch niet bij elke halte wachten?

Wat betreft je laatste statement: ik heb helemaal niet gezegd dat de ruime rijtijden aan de chauffeurs liggen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Geert »

Niets zo irritant als een bus missen doordat-ie te vroeg langs rijdt en 'm dan in de verte wel een tijd lang te zien wachten. Terecht dus dat de chauffeur ook tussendoor af en toe even wacht...
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Zoals ik al zei, hij kan niet bij iedere halte wachten...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Meltrain »

Als het echt niet mogelijk is (bijvoorbeeld doordat er geen bus-inham in de weg is), dan kan dat niet, nee.
Als het wel kan, is het toch slechts een zeer kleine moeite voor de chauffeur om gewoon even zijn werkelijke vertrektijd af te wachten? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Reiziger Delft »

TLP schreef:De dienstregeling is vaak toch al een puinhoop, vertragingen komen zodanig vaak voor dat ik ook niet eens meer kijk op de dienstregeling als er geen DRIS aanwezig is.
Huh, dan zijn de rijtijden toch juist niet te ruim en is het "probleem" van lang wachten bij bepaalde haltes er toch niet?
TLP schreef:Dat er reizigers bij de volgende halte staan te wachten, ja ok, maar dan kun je denk ik als bedrijf beter het voorbeeld van Qbuzz kopiëren om in zulk soort gevallen een vergoedingsregeling in te stellen. En je kunt toch niet bij elke halte wachten?
Je kan toch beter gewoon op tijd rijden, in plaats van te vroeg waardoor je reizigers moet gaan terugbetalen? Reizigers missen hun bus niet, vervoersbedrijf verliest niet onnodig geld.
TLP schreef:Wat betreft je laatste statement: ik heb helemaal niet gezegd dat de ruime rijtijden aan de chauffeurs liggen...
Je zei dat je het irritant vindt dat chauffeurs wachten; mijn reactie is dat een chauffeur niets aan ruime rijtijden kan doen, maar het zijn taak is om zoveel mogelijk de dienstregeling aan te houden. Wachten bij haltes tot de vertrektijd hoort daar bij. Als dat misschien vaak voorkomt, vervelend, maar een chauffeur moet dan niet op eigen houtje z'n eigen dienstregeling gaan rijden.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ik weet niet hoe het bij CXX aan toe gaat maar bij GVB zijn de rijtijden toch de gemiddelde rijtijd. Blijkt het dat elke tram/bus van een lijn met -5 op het eindpunt aankomt, dan zal de rijtijd ook worden aangepast het jaar erna.
En misschien is die bus die dag te vroeg omdat de straten leeg zijn maar de overige 3 doordeweekse dagen moet hij juist moeite doen om op tijd aan te komen.

Lijn 9 heeft bijv een ruime rijtijd. Ruim omdat het een rechttoe-rechtaan-lijn is en de verkeerslichten overal meewerken. Maar op het moment dat het druk is, is het toch weer te krap. Als ik nouoveral waar het kan (en dat is vrijwel de gehele route tussen DMSS en Meester Visserplein) 50 ga rijden, dan ben ik waarschijnlijk veelste vroeg op het eindpunt. Met 2 minuten vertraging rijden is dus niet erg. De kans bestaat namelijk nog steeds dat ik alsnog te vroeg aankom.

Dus zo'n CXX-buschauffeur moet zijn rijstijl ook aanpassen aan de dienstregeling.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Klaasje »

Bij CXX verschilt het ook een beetje op concessieniveau. In Almere worden de rijtijden anders bijgehouden dan in IJsselmond doordat de punctualiteitseisen anders zijn. Zo zie je op de stads- en streekdienst in Almere ook dat de rijtijden over de dag verspreid behoorlijk kunnen verschillen, waar dat bij de streekbussen van de rest van Flevoland veel minder het geval is.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ardan »

Volgens mij worden bij GVB ook de rijtijden overdag veranderd he? Dus dat je in de spitsen meer rijtijd krijgt dan om 23 uur 's avonds.
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Jazeker. Alleen niet aan de hand van spits maar aan de hand van de tijdstippen dat er doorgereden kan worden of niet. De gemiddelde rijtijd wordt ook per tijdsvak berekend.

Vroege ochtend tot +/- 7:00
Ochtend tot +/- 12:00
Avond 18:00 - +/- 20:00
Rest van de avond vanaf +/- 20:00

In die tijdsvakken is de rijtijd verdeeld op een doordeweekse dag.
Zo heb je bijv een lijn 10 waar je 's middags max 30 km/u kan rijden en nog op tijd kunt aankomen als je geen open brug tegenkomt :x . In de avondspits en na 20:00 is het echter wel flink doorrijden anders ben je overal te laat.

Dit zouden ze dit jaar ook bij de metro hebben ingevoerd (die was de hele dag dezelfde rijtijd) maar ik weet niet of het idd is doorgegaan.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Anne »

Kwam om 13.15 op spoor 11 in Utrecht Centraal.
De IC naar Groningen / Leeuwarden stond netjes aangekondigd.
Door een aanrijding was er geen treinverkeer tussen Putten en 't Harde.
Dit en het reisadvies via Deventer werd netjes omgeroepen.
Na binnenkomst van het eerste deel van de IC (2x ICM) werd omgeroepen dat dat deel in Utrecht zou blijven en dat over enkele minuten daarachter de trein naar Amersfoort zou komen.
Deze (ook 2x ICM) kwam rustig rijdend binnen en liep uit op de snelheid om te koppelen; ook nog langzaam doorzetten.
Bij aankomst in Amersfoort was de trein minstens 3xICM; omdat ik voorin zat niet goed kunnen zien of de 4e er ook nog aanzat.

Toen we Amersfoort naderden verwachte ik tijdig een omroep met de mededeling dat de trein niet verder zou rijden en de alternatieven. Pas bij het binnen rijden van Amersfoort werd het treinpersoneel wakker. Een dames stem overheerste net de heren stem. Beide waren gelijktijdig de info aan het omroepen; :N
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door STF »

Wat een beroerde timing; de allerlaatste rit van het lijnnet van firma Bollig kwam net defect te staan, om dat tijdstip rijden er echt helemaal nergens meer bussen rond van die firma dus zodoende ook totaal niemand meer bereikbaar qua monteurs, kantoorpersoneel of collega's (die eventueel de gestrande reizigers op zouden kunnen halen). Die bus zou en moest dus echt zelfstandig naar het garageterrein terug zien te komen, samen met de chauffeur hebben we de bus zo ver weten te krijgen dat we met tien minuten vertraging en een keiharde alarmtoon toch nog de rit konden voortzetten... Motortoerental een poosje tot maximaal in het rood, tegen eindnok van toerenteller aan, in neutraal rollend de heuvel af, tot automaat weer oppakte. Half doof stapte ik later uit de bus, we moesten echt naar elkaar schreeuwen terwijl de chauffeur en ik hooguit anderhalve meter bij elkaar vandaan zaten.
Het dashboard volledig in paniek; "bus gestart met valse sleutel" "deur 2 defect" "deur 2 geopend" "ernstige storing, direct stoppen".

Vrouwen mogen bij die firma de laatste twee ritten niet rijden, juist vanwege het feit dat ze vaak net iets minder handig zijn bij storingen dan hun mannelijke collega's.

Ja dat is echt het nadeel van die paar laatste late ritten geven de chauffeurs toe; er zijn bijna nooit technische problemen, maar mocht het eens voorkomen, tja dan ben je echt compleet hulpeloos. Hoe groot de storing ook is; probeer altijd het garageterrein te bereiken. Zelfs bij een lekke band moet je blijven verder rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Op dit moment zijn ze te Rotterdam C druk bezig een perron 10 van steigers en planken te bouwen. 11a lijkt een kopspoortje te gaan worden.

Edit: en zowaar heeft NS de rijtijd Zwd - Ddr wat ruim gepland. Scheelde weer een kwartier doordat de bus nog net te halen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Mark »

Er verandert wel meer in de spoorbezetting in Rotterdam. Vanaf woensdag gaat het eilandperron 13/14 buiten dienst i.v.m. de sloop van de oude overkapping. Spoor 9 en 11 komen weer in dienst, op spoor 11 gaat de s4000 keren, op spoor 12 de s2800. De IC's richting Amsterdam gaan dan geloof ik van spoor 9.

De NO richting Deveter en Leeuwarden gaat keren op spoor 15, ben benieuwd hoe ze dat doen met lange treinen... Want volgens mij kunnen er niet meer dan 7 bakken op spoor 15 langs het perron.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten