OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Spoor 15 is idd wel wat kort voor de NoordOost, zeker gezien er nog altijd een stuk perron mist. Wellicht is men daarom dat noodperron aan het bouwen: s2800 zou wel aan dat "spoor 10" moeten passen, de s4000 dan op kopje 11a en de NoordOost op 12 maakt het allemaal wat ruimer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Wubbo »

Waarom keren ze de 2800 dan niet op 15? Die rijdt volledig met VIRM-VI, dat moet daar wel passen. Ik zie ook niet waarom de s4000 van spoor 16 af moet trouwens, of gaat dat ook buiten dienst?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Zou 't niet weten... bedenk me net ook dat de s2800 en NoordOost in principe niet conflicteren en dus eventueel zelfs van hetzelfde spoor kunnen. Kan je de Fyra en Thalys wellicht ook wat makkelijker kwijt...

Edit: lekker knus trouwens, een los drietje met staanplaatsen vanaf Rta in de t21763 momenteel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Mark »

Wubbo schreef:Ik zie ook niet waarom de s4000 van spoor 16 af moet trouwens, of gaat dat ook buiten dienst?
Geen idee, het gaat in ieder geval niet buiten dienst aangezien de s9700 er gaat keren in de spits. Maar verder wordt het zo te zien niet gebruikt.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Gekko123 »

Kort maar krachtige verstoring tussen Asd en Ass. Er was op last van de politie geen treinverkeer mogelijk. Meteen grote chaos op Amsterdam Centraal. Heeft de verdoemenis niet gehaald, maar de gevolgen zijn groot. Ik zit nu in de s2100 met +20.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Vinny »

Je hebt op dat stuk 0,0 aan alternatieve routes, en het is volgens mij ook het drukst bereden spoor van Nederland (tot aan Muiderpoort). Geen wonder dat het dan chaos wordt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Klaasje »

Bovendien zijn er een aantal sporen buitendienst op Amsterdam Centraal in verband met werkzaamheden. Normaliter worden de problematieken daar opgevangen doordat er gebufferd wordt op Sloterdijk.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Etienne »

Gekko123 schreef:Kort maar krachtige verstoring tussen Asd en Ass. Er was op last van de politie geen treinverkeer mogelijk. Meteen grote chaos op Amsterdam Centraal. Heeft de verdoemenis niet gehaald, maar de gevolgen zijn groot. Ik zit nu in de s2100 met +20.
Ah, dat verklaart waarom een s3000 werd opgeheven in Utrecht. Ik kon al geen reden vinden ergens.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door reisthijs »

Afgelopen vrijdag in Utrecht, de IC naar Heerlen/Maastricht kwam 5 minuten te laat binnen doordat er weereens een treinenfile stond voor Ut. Ik denk nog: de Sprinter richting Geldermalsen haal ik nog wel, die kan toch pas weg als die IC vertrokken is? Maar nee hoor, die wasgewoon stipt op tijd gaan rijden (leuk voor de statistieken) om een paar honderd meter verderop fijn stil te gaan staan om daar een paar minuten te wachten tot de IC was vertrokken. Half uur vetraging om niks dus... -o-

In Geldermalsen ook nog wat opvallends, daar was het altijd zo dat steeds eerste de Sprinter uit Ut binnenkwam, dan de IC uit Ut voorbij raasde en dan pas de Spurt naar Dordrecht kon vetrekken (waardoor die krappe aansluiting toch nog enigszins haalbaar was). Nu blijkbaar niet meer, die Spurt mocht vóór die IC vertrekken en ging dus al rijden nog voor de Sprinter tot stilstand was gekomen. Tot zover de aansluiting...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door midnet »

do 19/1: per trein naar LONdon-om een lange vlucht te nemen.
Had kaartje voor 50 eur en kreeg zelfs een coupon voor1x lounge bezoek van Hispeed.
Met de sprinter naar Ams-C: propvol, maar ken Japan, dus kom er altijd in.

Op Ams-C hoorde ik, rond 8.00 (had loungebezoek daar gepland) dat mensen ri Brussel beter de FYRA konden nemen en in Rotterdam overstappen. Die Fyra van 7.57 was er om 8.07 nog niet-hele perron 15 afgeladen (IC gestremd op Haarlem-Leiden) en ging al mudvol rond +15 weg.

Op Schiphol bleven velen achter-geen koffie, geen controle langsgekomen, het ''welkom in onze Fyra'' leek ook wat gekunsteld. Vlak voor R'dam nog een lange stop-aankomst Rotterdam met +20. Trein naar Brussel was al lang weg - daar naar de lounge (had een grote rolkoffer-2 steile trappen op is dan geen pretje-was nog nooit in een NS lounge, wel in vele van airlines). Gratis kopje koffie gescoord, internet wertke niet.

Zag rond 9.30 dat de 9.55 ri Brussel was gecanceld en vroeg om raad-lieve en aardige dame, maar ze wist het niet-naar de kaartverkoop, daar waren al meer mensen met net als ik reservering op de Eurostart van 12.56 uit Brussel. Een andere pronte jongedame zamelde ons in, checkte dat we niet logen en zei ons te proberen de Thalys van 9.58 ''in te praten'' (waarom dat niet in dezer tijden per mobuy kan?). De chef du train leek een hele strenge Fransman, maar bleek een aardige NLer en liet ons toe-als we maar verspreiden, want hij zat vol-totaal zo'n 25/30 mensen. Plek zat-halfvol. Thalys vorig jaar gerenoveerd-maar al aardig besmeurd (waarom ze vaste vloerbedekking doen?) en die handige stopcontacten afgeplakt met tape (nu kunt U lekker werken met Uw laptoppie!).

Dat ging vlotjes-zelfs kaartcontrole wist ervan en knipte 2 ronde gaten in de magneetstrip van het tiket. Dat bleek geen problem, want in Brussel waren die poortjes buiten gebruik en werd alles handmatig gecontroleerd. In Brussel bleek ook de reden: aanrijding met persoon op de lijn 12 nabij Kapellen. Eurostar ging al 2 min te vroeg weg en anders als altijd was er nog volop opedn plek (vreemd genoeg zetten ze hele wagons vol en andere geheel leeg).

In London bleek het station naast St Pancras=KIngs Cross onder totale renovatie voor de Olympics en de boekenstal van Smith met altijd veel engelse spoor/transportboeken fiks ingekrompen.
Oystercard opgeladen met 10 GBP en naar Heathrow-kost nu GBP 2,90, 6 zones.
Weet nog steeds niet of dit nu ''beter'' was als gewoon 3 uur in de Benelux zitten zonder al dat in+uitstappen.
Laatst gewijzigd door Geert op ma 23 jan 2012, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spelling/leesbaarheid verbeterd
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daantje »

Mark schreef:Er verandert wel meer in de spoorbezetting in Rotterdam. Vanaf woensdag gaat het eilandperron 13/14 buiten dienst i.v.m. de sloop van de oude overkapping. Spoor 9 en 11 komen weer in dienst, op spoor 11 gaat de s4000 keren, op spoor 12 de s2800. De IC's richting Amsterdam gaan dan geloof ik van spoor 9.

De NO richting Deveter en Leeuwarden gaat keren op spoor 15, ben benieuwd hoe ze dat doen met lange treinen... Want volgens mij kunnen er niet meer dan 7 bakken op spoor 15 langs het perron.
Zou leuk zijn als de stoptreinen richting Den Haag dan weer van spoor 8 gaan en de IC's richting Amsterdam van spoor 9 zodat je weer alle treinen die kant op, op een eilandperron hebt. Moest vanmorgen ook weer haasten van spoor 8 naar spoor 7 omdat de s1900 net voor m'n neus wegreed.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door The best »

Heb vaak vertraging als ik maandagochtend naar Groningen reis, maar deze variant had ik nog nooit meegemaakt. De intercity vanuit Amersfoort richting Leeuwarden en Groningen (die bestond uit twee keer VIRM-VI) kon niet gespitst worden en daarom werd hij maar opgeheven.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door M57 »

In Zwolle opgeheven? Ik weet niet of noordelijker dan Zwolle twaalf bakken aan een perron passen.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door The best »

Ja, de trein werd in Zwolle opgeheven (nadat ik er eerst nog 20 minuten in gezeten had en hij al een aantal keer een stukje was gaan rijden).
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door reisthijs »

Opgeheven wegens een te groot opgelopen vertraging dan waarschijnlijk.
M57 schreef:Ik weet niet of noordelijker dan Zwolle twaalf bakken aan een perron passen.
Richting Groningen zou dat moeten kunnen, richting Leeuwarden past het niet (daar is het max 10).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door The best »

reisthijs schreef:Opgeheven wegens een te groot opgelopen vertraging dan waarschijnlijk.
M57 schreef:Ik weet niet of noordelijker dan Zwolle twaalf bakken aan een perron passen.
Richting Groningen zou dat moeten kunnen, richting Leeuwarden past het niet (daar is het max 10).
Ja, het was de stoptrein met twintig minuten vertraging, dus die gaat dan de intercity een beetje hinderen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door webguy »

Vanochtend vertrok de t3121 met +5, maar tegelijkertijd vertrok van het spoor ernaast de s3600 richting Nijmegen. Dom plan, omdat ze toch allebei naar Nijmegen moeten. Uiteindelijk mocht de t3121 wel voor, de s3600 stond stil naast de dive-under.

Vorige week overigens een opmerkelijk staaltje reizger pesten: de mcn riep 1 seconde na vertrek uit Arnhem in de stopper Ah-Dtc dat de trein maar tot Zevenaar ging ipv Doetichem wegens een technisch defect. Stond niet op de TBPs en werd dus pas omgeroepen bij vertrek. Was al hutje mutje in die trein, dus als je zitplaatsgarantie wilde en naar Doetichem moest had je de volgende trein kunnen nemen, was het dus niet dat bericht te laat kwam.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Bluearrow »

Lekker even vijf dagen naar London geweest. De terugreis gisteren verliep uiterst voorspoedig, behoudens vijf minuten vertraging, we stopte ergens in de weilanden tussen de Kanaaltunnel en Lille. Maar verder geen problemen.

De heenreis, afgelopen donderdag, was het tegenovergestelde. Gelukkig had ik een meer dan normale speling genomen, qua tijd dan, zodat we uiteindelijk toch nog op onze geplande aankomsttijd in London kwamen.
Het begon 's-morgens al vroeg. Volgens de planning moesten we vanuit Almere naar Amsterdam CS, om daar de Benelux te nemen naar Brussel. Staan we op het perron van Almere Muziekwijk, komt er om even voor zeven uur slechts een helemaal volgepakt SLT 4-tje aangereden. Daar kon geen mens meer bij, laat staan dat wij met koffers er nog bij konden. Nou goed, toch tijd genoeg, dus dan maar de volgende trein. Dat ging redelijk goed. Sta ik op mijn mobieltje te kijken voor een reisadvies, zie ik dat er uitgelopen werkzaamheden zijn ter hoogte van Leiden, waardoor er per bus gereisd moest worden. Of, een ander advies, de Benelux zou rijden vanaf Amsterdam Bijlmer Arena. Dat dus maar gedaan. Via een afwijkende route, de Benelux reed via Breukelen en Gouda naar Rotterdam. Uiteindelijk in Roosendaal aangekomen, blijven we eerst vijf minuten staan. Komt er een mededeling dat wegens een 'aanrijding met een persoon' geen treinverkeer mogelijk is naar Belgie. Dus, iedereen de trein uit, veel gesjouw met koffers en een hoop mokkende reizigers. De trein zou terugkeren naar Amsterdam. Wij moesten wachten op het perron voor nadere medelingen. Kortom, we hebben een halfuurtje op het perron staan blauwbekken. Uiteindelijk kwam de mededeling dat de gevolgen van de stremming waren opgeheven, en er werd besloten om onze trein toch te laten doorrijden naar Brussel. Hiep hoi. Iedereen weer blij de trein in. Ter hoogte van Kapellen was te zien dat er een auto onder de trein was gekomen. Er stonden een hoop hulpdiensten naast het spoor. Wegens het rijden over één spoor hadden we hier ook nog een kwartiertje vertraging.

Uiteindelijk toch nog, met bijna twee uur vertraging in Brussel aangekomen. Tijd voor een snelle peuk was er nauwelijks, we konden gelijk door naar de incheck van de Eurostar. Achteraf ben ik toch blij zoveel speling te hebben genomen, zodat we uiteindelijk om 14.03 (de geplande aankomsttijd) in London aankwamen.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Bluearrow »

midnet schreef:do 19/1: per trein naar LONdon-om een lange vlucht te nemen.
Ik denk dat we zo ongeveer dezelfde tijd en trein(en) gereisd hebben. Wij hadden de 'omgeleide' Benelux van 8.07 van Bijlmer Arena, en de Eurostar van 12.56 uur uit Brussel. Maar, inderdaad, het was wel een reis met veel improviseren.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 24 jan 2012, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ruben »

SGM begint andere omroepen te krijgen. Vond het zelf geen verbetering, de nieuwe omroepster klinkt wat depressiever. Vandaag gehoord in de sprinter naar Uitgeest via Haarlem.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Hoorde er laatst een geluidsopname van. Die omroepstem heeft wel verdacht veel weg van de stem van Arriva...

De HC die ik vanmiddag in de t2861 trof heeft waarschijnlijk teveel in GVB-trams gezeten... z'n omroepbericht leek verdacht veel op de omroepen daar als ik tenminste de hele discussie daarover in 't GVB-topic mag geloven :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Etienne »

De RET blinkt niet echt uit in het geven van juiste reisinformatie. Er bleek een wisselstoring te zijn tussen Zuidplein en Slinge (waarschijnlijk het wissel naar het keerspoor op Slinge), maar dientengevolge reden er boven Rotterdam nauwelijks metro's. De borden op de stations wisten alleen te vermelden dat de metro's zeer beperkt reden op metrolijn E, bovendien klonk er een omroep die eenzelfde wist te vermelden.

Op dit moment vraag ik me dan af waarom er bijvoorbeeld geen metro's tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal kunnen rijden, op Centraal Station heb je in ieder geval 1 spoor beschikbaar. Nu heb ik +- 30 minuten staan wachten op de metro, waar deze normaal elke 10 minuten rijdt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door stefanos »

Etienne schreef:De RET blinkt niet echt uit in het geven van juiste reisinformatie. Er bleek een wisselstoring te zijn tussen Zuidplein en Slinge (waarschijnlijk het wissel naar het keerspoor op Slinge), maar dientengevolge reden er boven Rotterdam nauwelijks metro's. De borden op de stations wisten alleen te vermelden dat de metro's zeer beperkt reden op metrolijn E, bovendien klonk er een omroep die eenzelfde wist te vermelden.

Op dit moment vraag ik me dan af waarom er bijvoorbeeld geen metro's tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal kunnen rijden, op Centraal Station heb je in ieder geval 1 spoor beschikbaar. Nu heb ik +- 30 minuten staan wachten op de metro, waar deze normaal elke 10 minuten rijdt.
Volgens mij reden er geen metro's naar spijkenisse. Tussen Rhoon en Zuidplein was inderdaad die storing, daar reden ook bussen tussen. Daardoor moesten waarschijnlijk alle metro's keren op slinge.
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door The best »

Buschauffeur ramde bijna zo'n ding boven de deur van een café omdat hij het zat was om te wachten achter een vuilniswagen en dus maar even een inhaalmanoeuvre deed via de stoep.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ennes »

Ruben schreef:SGM begint andere omroepen te krijgen. Vond het zelf geen verbetering, de nieuwe omroepster klinkt wat depressiever. Vandaag gehoord in de sprinter naar Uitgeest via Haarlem.
was mij ook al opgevallen, vind het inderdaad niet echt prettig klinken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten