OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
De Connexxion 8678 was vanmiddag actief op lijn 138, gespot te Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Ik denk dat ik een beetje een vermoeden heb waar een paar van de extra SLT's (om die 14 drukke Sprinters te verlengen) vandaan komen: op de Hoekse Lijn zag ik namelijk minimaal twee setjes SGMm rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Volgens mij was dat SGM op de Hoekse Lijn juist weer onderdeel van een andere doorschuifactie... als ik me niet vergis bedoeld om SLT vrij te maken voor series als de s4300 waar omlopen met SGM moeite hebben de rijtijden te halen waar de s2600 dan weer last van heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Volgens mij zijn de problemen die met de s4300 spelen niet alleen te wijten aan het inzet van SGM. Ook het feit dat de intercity die achter de s4300 zit en deze trein probeert in te halen op Amsterdam Zuid vaak vertraagd is helpt niet echt mee die treinserie een beetje punctueel te laten rijden, vaak is die trein na een stop van vijf minuten nog meer vertraagd dan voor die stop :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Het ging over het probleem wat de s2600 van de s4300 ondervindt he... dat speelt alleen van Den Haag ri. Almere, de andere kant op rijdt de 4300 immers achter de 2600 aan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Dat is de theorie, in de praktijk wil het nog wel eens andersom gebeuren :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Tja en dat zal dan natuurlijk mede het gevolg zijn van de vertraging die de s2600 op de heenweg opgelopen heeft waardoor 'ie z'n kering in Amsterdam niet haalt en dus achter de s4300 beland. Dat los je dus op door 'm op de heenweg minder vertraging te laten oplopen door sneller materieel in de 4300, want als je de kering in Amsterdam haalt zal het richting Den Haag wel goed gaan met de opvolging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Sneller materieel heeft op die paar halteringen nauwelijks een meetbare invloed. De sleutelsnelheid van de conducteur doet veel meer. Wat ook niet echt meehelpt is dat er geen halteverkenbord voor Ssh staat maar ook die invloed zou marginaal moeten wezen. Al deze factoren bij elkaar opgeteld zouden er ook niet voor mogen zorgen dat een vertraging groter dan 3 minuten ontstaat. Waar het overigens wel fout gaat is dat de s2600 eigenlijk geen speling heeft na Schiphol terwijl dat één van de planningsuitgangspunten rond DVM is.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
De inzet van 5600 SG's op Metrolijn E is geen afwijking in materieelinzet meer. Blijkens een mail die ik aan de RET stuurde omtrent een vertraging (waarvan ik het antwoord niet geloof ) bestaat er geen onderscheid meer tussen de 5500 en 5600 metro's van de RET en kunnen deze zodoende dus beide op lijn E ingezet worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Alsof ze bij de klantenservice tijd hebben om uit te zoeken waarom er 5600's in plaats van 5500's op lijn E rijden en andersom. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Zag vandaag meerder Fyra's met de combinatie Loc-Rijtuigen-Loc rijden. Zijn er problemen met keringen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Er is inderdaad geen technisch onderscheid en aangezien het aantal 5500's redelijk krap is voor de gewenste inzet worden er ook 5600's ingezet.Etienne schreef:De inzet van 5600 SG's op Metrolijn E is geen afwijking in materieelinzet meer. Blijkens een mail die ik aan de RET stuurde omtrent een vertraging (waarvan ik het antwoord niet geloof ) bestaat er geen onderscheid meer tussen de 5500 en 5600 metro's van de RET en kunnen deze zodoende dus beide op lijn E ingezet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Verder zag ik rond 13.00 de Qbuzz 1073 rijden, deze kwam uit de Maastunnel en ging richting de Erasmusbrug. Wat die daar nou te zoeken had?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Ik had het nog leuker. Kwam op de A7 bij de afrit Purmerend een GVB bus tegen. Denk je uit de stad weg te zijn
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Vandaag reed er geen enkele SLT op de Hoekse lijn... alles met SGM en een setje mat'64.
Waar is al dat SLT opeens heen?
Waar is al dat SLT opeens heen?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Vooruit, een linkje naar een paar berichten hoger: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 75#p187057
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Vandaag een stukje door Nuenen gewandeld tot de wedstrijden in Eindhoven begonnen, en enkele Hermes Amba's gezien. Viel me op dat er voor het busnummer voorop nog een letter staat, bijvoorbeel (fictief) E 3320 of V 3321. Heeft dat met de stalling te maken ofzo? Ben niet zo thuis in die nummering daar Weet wer dat er in Amersfoort T voor nummers staat ivm een tunneltje waar je met een Airco-bus niet doorkomt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Die letters hebben inderdaad met de stallingen te maken. Als ik me niet vergis heb je E (= Eindhoven), R (= Reusel), H (= Helmond) en V (= Valkenswaard).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Tegenwoordig meer regel dan uitzondering: een Lions City op lijn 121 Hilversum-Uithoorn, vandaag de 3925. Schijnt dat er maandag al een een Syntus Lions City gesignaleerd is? Verder ook een gelede Citaro op lijn 70 Hilversum-Amersfoort, de 9259.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Klopt, al is het bij die letters ook gebleven. De bussen staan weer kris kras door elkaar op de verschillende stallingen ;) (en dat is in tegenstelling tot het tunneltje van Veenendaal geen probleem)Daniel schreef:Die letters hebben inderdaad met de stallingen te maken. Als ik me niet vergis heb je E (= Eindhoven), R (= Reusel), H (= Helmond) en V (= Valkenswaard).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 75#p187197 Vandaar dat er zo'n busje daar stond.Jurre schreef:Tegenwoordig meer regel dan uitzondering: een Lions City op lijn 121 Hilversum-Uithoorn, vandaag de 3925. Schijnt dat er maandag al een een Syntus Lions City gesignaleerd is?
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Jurre heeft het over maandag, die post met fotolink waarnaar je linkt gaat over vandaag (=dinsdag)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
Schijnt dat die Syntus Lions City op lijn 130 reed (Breukelen-Uithoorn) op 14-01-12.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14
De SLTjes rijden allemaal in de s3900. Zat in ieder geval in één gistermiddag tussen 14:00 en 14:30 van Almere naar Amsterdam.
Had daarvoor in de s3700 helaas nog een DDAR. VIRM is dan zoveel beter.
Had daarvoor in de s3700 helaas nog een DDAR. VIRM is dan zoveel beter.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten