OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
De t3059 reed gisteren dus met ICMm-III solo, en dit paste nét (klapstoeltjes ook allemaal bezet). Was dit een IV solo geweest, was er in elk geval op Ed - Nm geen probleem geweest.
P.s. Laten we hopen dat ICM standaard wordt, VIRM begint hier flink te vervelen.. ;)
P.s. Laten we hopen dat ICM standaard wordt, VIRM begint hier flink te vervelen.. ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
De t2818 reed vanmorgen met DDAR, gelukkig wel een exemplaar met banken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Ik zat mobiel en had kort tijd.Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Inderdaad. Ik zat gisteravond nog even door de lijst met materieelinzet te kijken, en de s3000 rijdt uitsluitend met VIRM.Thom91 schreef:Ik zat mobiel en had kort tijd.Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Is al jaren overigens zo. de s3500, s800 en s3100 rijden ook integraal met VIRM. Alles anders -> afwijking.VIRM schreef:Inderdaad. Ik zat gisteravond nog even door de lijst met materieelinzet te kijken, en de s3000 rijdt uitsluitend met VIRM.Thom91 schreef:Ik zat mobiel en had kort tijd.Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.
edit: correctie op mezelf, 2 slagen s3500 met een TD-10
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
jaaaaaaaaaaaaaaren?Thom91 schreef:Is al jaren overigens zo. de s3500, s800 en s3100 rijden ook integraal met VIRM. Alles anders -> afwijking.
edit: correctie op mezelf, 2 slagen s3500 met een TD-10
Zo lang is het toch niet geleden dat er ICRm op de s3100 en s3500 reed?
Vorig jaar nog ingezeten als ik me goed herinner.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
In de s3100 heeft nooit ICRm gereden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
De s3000 en s3100 hebben zolang ze in deze vorm ( Hdr / Shl - Nm ) alleen met VIRM gereden, alleen bij verstoringen etc. reed er wel eens iets anders. De s3500 reed (volgens mij) niet heel lang geleden nog wel eens met ICMm, maar keerde dan nooit op de s3100.
Toen de s2000 nog naar Ah reed (lang, lang geleden) reed er nog van alles in deze serie..
Toen de s2000 nog naar Ah reed (lang, lang geleden) reed er nog van alles in deze serie..
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Eh.....
Als ik van Ede-Wageningen de rechtstreekse trein naar Schiphol pak.. dan heb ik het toch over de s3100?
Ik heb tot begin vorig jaar in Ede gewoond en reisde regelmatig met deze serie, zowel naar Nijmegen als naar Utrecht en Schiphol en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?
Of ben ik nou gek?
Daarna jaartje in Eindhoven gewoond... en daar regelmatig de rechtstreekse trein naar Schiphol gepakt.. dan heb ik het toch over de s3500? Ik heb die regelmatig gepakt en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?
Of ben ik nou gek?
:D
Als ik van Ede-Wageningen de rechtstreekse trein naar Schiphol pak.. dan heb ik het toch over de s3100?
Ik heb tot begin vorig jaar in Ede gewoond en reisde regelmatig met deze serie, zowel naar Nijmegen als naar Utrecht en Schiphol en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?
Of ben ik nou gek?
Daarna jaartje in Eindhoven gewoond... en daar regelmatig de rechtstreekse trein naar Schiphol gepakt.. dan heb ik het toch over de s3500? Ik heb die regelmatig gepakt en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?
Of ben ik nou gek?
:D
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Blijkbaar? Sinds dat de s3100 in huidige vorm rijdt tussen Nijmegen en Schiphol (ik meen sinds dienstregeling 2009) rijdt die serie geheel met VIRM.erjeebee schreef:Eh.....
Als ik van Ede-Wageningen de rechtstreekse trein naar Schiphol pak.. dan heb ik het toch over de s3100?
Ik heb tot begin vorig jaar in Ede gewoond en reisde regelmatig met deze serie, zowel naar Nijmegen als naar Utrecht en Schiphol en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?
Of ben ik nou gek?
Toen die serie nog de s2000 was tussen Nijmegen/Arnhem en Den Haag werd er wel met van alles gereden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Kan me vergissen, maar zover ik weet heeft er heel in het begin nog even ICRm in de s3100 gezeten. Toen die net bestond zat die op Hoofddorp Opstel aan de s3500 gekoppeld waar wel ICRm in zat (en nogsteeds zit, zij het beperkt). Die koppeling is echter vrij snel vervallen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Klopt inderdaad. Tot in ieder geval januari 2009 heeft er ICRm in de 3100 gereden. Is de keertijd in Arnhem toen niet verkort waardoor die met ICRm niet meer te halen viel? De koppeling met de 3500 is vandaag de dag nogsteeds, alleen in de spits keren beide series af en toe op zichzelf.
Pommes.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Klopt helemaal.Maik schreef: Tot in ieder geval januari 2009 heeft er ICRm in de 3100 gereden. Is de keertijd in Arnhem toen niet verkort waardoor die met ICRm niet meer te halen viel?
ICK buiten dienst /: ICRm uit de 3100/3500 naar de 1900, VIRM naar de 3100/3500. VIRM kwam vrij uit de nieuwe VIRM4-IV'tjes.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
2x 5300 op lijn D Richting de akkers in de spits.. Om vervolgens 2 min erna met een 4 wagendienst te komen. Ret moet die planning eens gaan bijwerken. Gebeurt regelmatig. Echter wel met 3 en dan 4. 2 wagens rijden uitsluitend in de avonduren en weekend
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Er reed vanochtend 2 stellen Plan V in de t1932.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op ma 21 mei 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' toegevoegd bij treinnummer
Reden: 't' toegevoegd bij treinnummer
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Op Den Haag Centraal stonden rond 17.35 uur 2 stellen plan V te niksen op spoor 8. Waren dat die stellen misschien?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Veel comfort in t3663 vanmiddag: 2 x SGMm3 verzorgden deze IC naar Roosendaal. Fijne combi met de warmte van vandaag.
Ik had gehoopt op een materiaalwissel te Ah, maar dat bleek niet mogelijk
Ik had gehoopt op een materiaalwissel te Ah, maar dat bleek niet mogelijk
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Bij SGM kunnen de ramen volledig opengeschoven worden. Hierdoor ontstaat er, mede door de halfopen inrichting nog een redelijke luchtcirculatie in de trein die in veel gevallen de grootste warmteproblemen kan oplossen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Inderdaad, ik zat eerder in een ICRm zonder airco, dat was echt warm. Het was op het perron daarna gewoon koel...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
SGMm is niet te harden zodra het stil staat op een station in de zomer, die dingen worden behoorlijk snel warm...Bee schreef:Bij SGM kunnen de ramen volledig opengeschoven worden. Hierdoor ontstaat er, mede door de halfopen inrichting nog een redelijke luchtcirculatie in de trein die in veel gevallen de grootste warmteproblemen kan oplossen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Altijd nog beter dan Mat'64.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Of DD-AR. Zeker de bovenverdieping is echt een verschrikking. De ventilatieroosters maken veel lawaai maar werken voor geen meter en op de benedenverdieping kunnen de ramen slechts een piepklein beetje open :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Wederom een DDAR in de t2818 vandaag... Stam 7823 dit keer. Kan het IRM niet tegen de warmte ofzo, een DDAR die uitloopt in Zutphen is immers normaal vrij uitzonderlijk...
Edit: En vanuit die DDAR een BRU-gele Mercedes Sprinter gespot bij Utrecht Overvecht. Die rijdt dus op lijn 122, is ´t ook gelijk bekend waar dat ding ingezet wordt nadat ik ´m al diverse keren in de GVU-stalling had zien staan.
Edit: En vanuit die DDAR een BRU-gele Mercedes Sprinter gespot bij Utrecht Overvecht. Die rijdt dus op lijn 122, is ´t ook gelijk bekend waar dat ding ingezet wordt nadat ik ´m al diverse keren in de GVU-stalling had zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten