-o- :')wouter15 schreef:[*]Tussen Breukelen en Abcoude rijden geen treinen door een defecte trein.
[*]Tussen Utrecht Centraal en Holendrecht rijden geen treinen door een defecte trein.
[*]Tussen Holendrecht en Breukelen rijden geen treinen door een defecte trein.
[*]Rond Bijlmer ArenA rijden minder treinen door een defecte trein.
Zal dit nu allemaal dezelfde trein zijn geweest? Het begin en einde van die storingen zitten namelijk wel erg dicht bij elkaar.
Zo stond het in de actuele vertrektijden van Utrecht CS. 1 keer lijkt me toch wel genoeg19:23 Nijmegen Veenendaal-De Klomp, Ede-Wageningen, Arnhem Intercity
19:23 Nijmegen Veenendaal-De Klomp, Ede-Wageningen, Arnhem Intercity
OVer Missers in de Reisinformatie #25
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Door deze eerder brandende trein en de omleiding van de s800 en s3500 bleef Tuffy in Eindhoven (en ook verder naar het Zuiden) omroepen dat elke IC met minimaal +20 reed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Actuele vvertrektiijden Urecht CS:
20:23 + 21 min. Eindhoven 15 s-Hertogenbosch Intercity , Rijdt niet verder dan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Zal allemaal wel vanwege dezelfde uitgebrande trein zijn ja. Overigens wel slordig dat men op Utrecht niet omriep dat de s7400 niet verder dan Breukelen reed (gezien de meldingen in bovenstaand bericht). Er werd daar trouwens ook alleen expliciet gemeld dat de treinen naar Amsterdam Centraal werden omgeleid, voor de richting Schiphol had hetzelfde bandje het slechts over minder treinen.
Kreeg daardoor eerder het idee dat er weer beperkt spoorgebruik langs de plek van de treinbrand was, aan de foto's te zien stond de betreffende trein immers op het meest buitenste spoor en daarmee nog redelijk gunstig om bv. over één spoor nog iets te rijden zonder al te veel gevaar voor de werkzaamheden van de ongevallenbestrijding.
Kreeg daardoor eerder het idee dat er weer beperkt spoorgebruik langs de plek van de treinbrand was, aan de foto's te zien stond de betreffende trein immers op het meest buitenste spoor en daarmee nog redelijk gunstig om bv. over één spoor nog iets te rijden zonder al te veel gevaar voor de werkzaamheden van de ongevallenbestrijding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Je kan misschien een spoor effectief gebruiken en echt praktisch zal dat niet zijn, want als je een trein uit Utrecht op het buitenste spoor (aan de kant van de A2) weer naar het juiste spoor bij Duivendrecht moet, moet de trein eerst bij Abcoude naar het binnenspoor en dan over het kruis bij Holendrecht. Daar kan je echt geen treindienst mee opzetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Je zou in zo'n geval natuurlijk ook alleen de treinen Amsterdam > Utrecht daar overheen kunnen sturen en de treinen Utrecht > Amsterdam via Hilversum omleiden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Het baanvak is inderdaad niet bepaald ingericht op het gebruiken van de helft (of minder) van de vier sporen. Maargoed, het ging vooral om de suggestie die de omroep wekte. Lijkt me een onaangename verrassing als je na dat omroepbericht denkt dat je trein gewoon de normale route rijdt en dan toch omgeleid wordt met de daarbij onvermijdelijke extra reistijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Kijk hier eens :Marc schreef:Leuk, die virtuele Eva. Wat een muts
Code: Selecteer alles
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn? U zegt:kaart tariefeenheden EVA zegt:Wilt u informatie over tariefeenheden? U zegt:ja *Hier bleef het even stil* U zegt:hallo? EVA zegt:Goedenavond, U zegt:kaart tariefeenheden EVA zegt:Ik heb er even moeite mee. U zegt:tariefeenheden EVA zegt:Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/tarieven
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Ik zag op de TBP op station Shl dat voor Fyra naar Amsterdam een toeslag verplicht is. Nu lees ik op NS.NL dat het niet verplicht is tussen Amsterdam en Schiphol. Een omroepberichtje dat het toeslagvrij is, heb ik ook niet gehoord op het perron.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Maak er dan een half uur van, dan rijdt vanaf Eindhoven tenminste alles weer op tijd voor de mensen die daar instappen :') (behalve de mensen die er al een half uur staan natuurlijk).Etienne schreef:Door deze eerder brandende trein en de omleiding van de s800 en s3500 bleef Tuffy in Eindhoven (en ook verder naar het Zuiden) omroepen dat elke IC met minimaal +20 reed.
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Toeslag/speciale kaartjes/reserveren is een vinkje per set treinnummers/serie helaas.Caspar schreef:Ik zag op de TBP op station Shl dat voor Fyra naar Amsterdam een toeslag verplicht is. Nu lees ik op NS.NL dat het niet verplicht is tussen Amsterdam en Schiphol.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Tja, keep it simple. Had jij ooit kunnen bedenken 10 jaar geleden dat dit het geval zou zijn?
Moet overigens wel zeggen dat het iets is dat met integratie HSL in HRN alleen maar vaker gaat spelen. Misschien redt die change het wel over een tijdje.
Moet overigens wel zeggen dat het iets is dat met integratie HSL in HRN alleen maar vaker gaat spelen. Misschien redt die change het wel over een tijdje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Is de software van de TBP's 10 jaar geleden ontworpen dan? Het is ook niet voor het eerst dat de Fyra (deels) toeslagvrij is.
Het blijft gewoon heel raar dat dit nieuwe moderne computergestuurde systeem minder flexibel is dan de oude CTA's die gewoon speciaal aangepast werden voor dit soort wijzigingen...
Het blijft gewoon heel raar dat dit nieuwe moderne computergestuurde systeem minder flexibel is dan de oude CTA's die gewoon speciaal aangepast werden voor dit soort wijzigingen...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Dat is inderdaad een veel grotere, maar denk ik wel belangrijke keuze: er is een "informatieketen" en tot nu toe zijn TBPs en de automatisch omroep de enige klanten van de keten. De NS Reisplanner en andere reisinfo (zoals OBIS) wordt in de nabije toekomst ook er op aangesloten en dan kan je opeens niet meer dingen gaan veranderen "zodat het goed staat op het scherm", maar je moet dingen bij de bron aanpakken. De software die de schermen aanstuurt weet niks over trajecten, treinseries of stations, die krijgt alleen info die wordt verwerkt in dingen die op een scherm moeten of omgeroepen worden.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Alles mooi en aardig, maar wat heeft een reiziger aan een ''bron'' die tig systemen gaat voeden, maar toch verkeerde reisinformatie op schermen blijft vertonen?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Het idee is dat als je het maar vanuit een systeem voedt, je het probleem dus in dat ene systeem kan oplossen. Of heb je liever dat je de fout in 3 verschillende systemen moet oplossen?
Wat er in dit geval eigenlijk zou moeten kunnen is dat een reisinfomedewerker een (deeltraject van een trein) kan aanmerken als toeslag vrij en dan heb je nog steeds dat de reisinfomedewerker niet hoeft te knoeien wat er op het bordt komt.
Wat er in dit geval eigenlijk zou moeten kunnen is dat een reisinfomedewerker een (deeltraject van een trein) kan aanmerken als toeslag vrij en dan heb je nog steeds dat de reisinfomedewerker niet hoeft te knoeien wat er op het bordt komt.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
"Toeslag verplicht tussen Schiphol en Breda" is ook een oplossing.
Liever wel, zolang het blijkbaar te moeilijk is die brongegevens goed aan te passen.webguy schreef:Of heb je liever dat je de fout in 3 verschillende systemen moet oplossen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Ow, dus we krijgen binnenkort ook reisadviezen naar "Hrl Woonblvd" uit de planner? Of past het dan ineens wel?webguy schreef:De NS Reisplanner en andere reisinfo (zoals OBIS) wordt in de nabije toekomst ook er op aangesloten en dan kan je opeens niet meer dingen gaan veranderen "zodat het goed staat op het scherm"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Dat kunnen ze altijd nog oplossen, maar ik geloof dat de volledige naam ook aanwezig is maar niet wordt gebruikt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Je kunt het ook oplossen door de trein administratief een ander serienummer mee te geven. Maar goed, beter zou het zijn als men Infoplus wat flexibeler had gemaakt. Nu heb ik het idee dat het een achteruitgang is t.o.v. Bepac. Maar wellicht worden alle mogelijkheden nog niet goed benut omdat er nog geen integratie is.
Tja als ik bedenk hoe ik feestdagen moet invoeren in het computersysteem dat ik op mijn werk gebruik, of wat voor hopeloos geklooi het is om een legenda te maken dan denk ik wel eens: lang leve papier, pen, potlood, gum en type-ex...
Tja als ik bedenk hoe ik feestdagen moet invoeren in het computersysteem dat ik op mijn werk gebruik, of wat voor hopeloos geklooi het is om een legenda te maken dan denk ik wel eens: lang leve papier, pen, potlood, gum en type-ex...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
NS heeft een grote tabel met de namen van alle stations in Nederland met korte, middellange en volledige naam. Blijkbaar wilde men niet al te grote lappen tekst op de TBP's en is daarom gekozen voor de middellange naam. De reisplanner kan dan nog steeds de lange naam blijven gebruiken, daar is de ruimte veel groter dan op een TBP (overigens ben ik ook van mening dat een langere naam beter zou zijn, maar de link met de reisplanner ontgaat me).Daniel schreef:Ow, dus we krijgen binnenkort ook reisadviezen naar "Hrl Woonblvd" uit de planner? Of past het dan ineens wel?webguy schreef:De NS Reisplanner en andere reisinfo (zoals OBIS) wordt in de nabije toekomst ook er op aangesloten en dan kan je opeens niet meer dingen gaan veranderen "zodat het goed staat op het scherm"
Om het voorbeeld van Heerlen er trouwens maar even bij te pakken:
volledige naam: Heerlen Woonboulevard
middellange naam: Hrl Woonblvd
korte naam: Heerlen W
De middellange naam wordt tegenwoordig overigens ook gebruikt in de storingsberichten ("Tussen xxx en yyy rijden geen treinen ..."). Beetje gekke keus als je het mij vraagt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Ik zou er "Heerlen WB" van maken. Dan weet iedereen in Heerlen wat er mee bedoeld wordt, en iedereen buiten Heerlen dat het ergens in Heerlen is en dus volstrekt irrelevant
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Heerlen WB is nog wel te linken ja, Maar Heerlen W ... Tsja, dat kan voor een buitenstaander van alles zijn.Vinny schreef:Ik zou er "Heerlen WB" van maken. Dan weet iedereen in Heerlen wat er mee bedoeld wordt, en iedereen buiten Heerlen dat het ergens in Heerlen is en dus volstrekt irrelevant
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25
Heerlen West zal de gemiddelde niet-Limburger wel denken...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten