Pagina 1 van 11
CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: zo 22 jun 2008, 11:56
door Mark
Iemand al opgevallen dat er een nieuwe soort vertrekstaten in Amf hangt? :)
Ze zijn ongeveer hetzelfde als de oude, alleen staan de lijnen duidelijker onder elkaar afgedrukt. Ook staan de series op deze lijnen, mét nummer. Op Amf-Zl rijden bijvoorbeeld de IC5, IC7 en ST56 :) Daarnaast zijn de uren dat de treinen steeds hetzelfde vertrekpatroon hebben bij elkaar gevoegd en staat er bijvoorbeeld 20-23.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: zo 22 jun 2008, 11:58
door Daniel
We hebben er zelfs al een heel
topic over

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: zo 22 jun 2008, 12:18
door Mark
Oh, ik loop achter

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: zo 22 jun 2008, 17:55
door Daniel
Vanmiddag was men op Driebergen-Zeist niet helemaal consequent in de Sprinter-formule...
Vertrek 14.32 Sprinter
Bunnik, Utrecht Centraal
verder
stoptrein
Amsterdam Zuid
Ja wat is 't nou, Sprinter of stoptrein

En het flapje "op een gedeelte van dit traject vindt busvervoer plaats" ontbrak ook nog.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: zo 22 jun 2008, 22:51
door Vinny
^^ Hoeft niet. Vanaf Utrecht kan men omreizen via Hilversum

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: zo 22 jun 2008, 23:00
door Daniel
Ook naar Utrecht Zuilen, Maarssen, Breukelen, Abcoude en Amsterdam Bijlmer ArenA? Daar reed toch echt een bus heen hoor

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: ma 23 jun 2008, 10:06
door Vinny
Die stations staan ook niet vermeld op de CTA

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: ma 23 jun 2008, 15:00
door Daniel
Ze staan er niet volledig op vermeld nee, want dat past ook niet. Maar als er staat "verder stoptrein" met als bestemming Amsterdam Zuid kan je er toch wel vanuit gaan dat 'ie er stopt.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: di 24 jun 2008, 22:02
door Meltrain
Nee hoor, het is gewoon 'verder een stoptrein' via Hilversum.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: di 24 jun 2008, 22:04
door Geert
Hij reed niet verder dan Utrecht ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: di 24 jun 2008, 22:05
door Meltrain
In pratijk wel, maar ik reageerde op het bericht van Reiziger_Ddrs dat hij niet persé tussen Ut en Asb moest stoppen.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 10:46
door waldo79
Volgens een van de CTA's op het Nijmeegse spoor 4b was de t4451 ditmaal een IC naar Ht. Op de daarachter liggende CTA stond echter keurig stoptrein.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 20:33
door webguy
Deze kwam een vriend van me tegen in Arnhem: hij was nogal laat thuis :)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 22:45
door playertwo
Jammer dat de intercity niet doorrijdt naar Nice v.v.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 22:48
door Wubbo
Waar is dat flapje van? Van een hele oude nachttrein ofzo? De Holland-Italie Express? Iemand die dat toevallig weet?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 22:49
door Daniel
Het zou vast al heel lang zo zijn, maar vanmorgen en gistermorgen vroeg viel me op dat de treinen naar Hoek van Holland Haven met "Hoek van Holland" als eindbestemming op de CTA staan op Rotterdam Centraal. Vanwaar dit gebrek aan detail? Immers wordt later op de dag wel expliciet "Hoek van Holland Strand" vermeldt.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 22:52
door Mark
Ja maar Arnhem :')
Zo heb ik er ook wel een paar:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 22:55
door webguy
Mmm, stel je voor, het is nog dezelfde CTA ook :) Maar Koln, Bonn, Koblenz, Mainz, Frankfurt? Was dat de oude 'D-trein' of zoiets?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 23:07
door Jurjen
webguy schreef:Mmm, stel je voor, het is nog dezelfde CTA ook :) Maar Koln, Bonn, Koblenz, Mainz, Frankfurt? Was dat de oude 'D-trein' of zoiets?
Klinkt meer als de oude EC naar Basel?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 23:20
door Geert
Reiziger Ddrs schreef:Het zou vast al heel lang zo zijn, maar vanmorgen en gistermorgen vroeg viel me op dat de treinen naar Hoek van Holland Haven met "Hoek van Holland" als eindbestemming op de CTA staan op Rotterdam Centraal. Vanwaar dit gebrek aan detail? Immers wordt later op de dag wel expliciet "Hoek van Holland Strand" vermeldt.
Ik zou het niet weten, maar dat is al heel lang zo. Wellicht om te voorkomen dat de eindbestemming onleesbaar wordt? (Hoek van Holland Strand is al zo krap...)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 23:22
door Daniel
Volgens mij heb ik op de mini-CTA's in de tunnel van het oude station diverse keren "Hoek van Holland Haven" zien staan, vandaar eigenlijk vooral m'n verbazing hierover.
Enne owja: Haven telt een letter minder dan Strand, dus krapper kan 't er nooit van worden

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: do 26 jun 2008, 23:23
door Geert
Hmm... Die exacte flapjes kan ik me niet meer zo herinneren. Maar op het perron stond in ieder geval altijd al "Hoek van Holland".
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 01:55
door Caspar
Weer eens eentje op een vroeg tijdstip waar iemand niet zo goed heeft opgelet denk ik.
En nee, ik sta er niet al 6 uur te wachten...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 06:37
door mb90
Geert schreef:Hmm... Die exacte flapjes kan ik me niet meer zo herinneren. Maar op het perron stond in ieder geval altijd al "Hoek van Holland".
Op 1 van de laatste foto's van mij van de oude tunnel zie ik nog wel Hoek van Holland Strand op de mini-CTA bij spoor 1a staan. Dat was volgens mij daar altijd zo.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 12:17
door M57
Caspar schreef:Weer eens eentje op een vroeg tijdstip waar iemand niet zo goed heeft opgelet denk ik.
Op een nog wat vroeger tijdstip, bij het opstarten van de dienst, stonden vrijwel alle CTA's op Amsterdam Centraal verkeerd
