OVer Missers in de Reisinformatie #32

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Heeft geloof ik te maken met het definitief wegvallen van de Fyra - Hispeed wil kennelijk daarna minder bestemmingen. Alkmaar - Breda kon eerder wel, nu ook niet meer.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Ok, mij is het duidelijk. Alleen wat Webguy bedoelt begrijp ik niet helemaal...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Het direct aankoopbare Internationale tickets flink is ingeperkt. En dat daarom een reis vanaf Amersfoort niet lukt, wat overigens heel raar is doordat het wel een NS Internationaal station is..
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Lijkt me raar, ik KAN wel vanaf Amersfoort kopen, maar alleen via Nijmegen-Venlo. Vanaf Den Dolder kan ik wel via ICE boeken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Die ticketmodule bugt aan alle kanten, helaas. Maar als je in Nederland vrijreizen hebt dan heb je met internationale tickets, zeker naar Duitsland eigenlijk geen andere keuze dan bij NS Hispeed boeken, omdat je anders dubbel betaalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

B-europe? Die bieden als kortingsmogelijkheid wel vrij reizen NL aan.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door reisthijs »

webguy schreef:Heeft geloof ik te maken met het definitief wegvallen van de Fyra - Hispeed wil kennelijk daarna minder bestemmingen. Alkmaar - Breda kon eerder wel, nu ook niet meer.
Dan heb je het over binnenlandse reizen, die hebben ze er allemaal uitgegooid met uitzondering van reizen met alléén ICd.
Voor internationale reizen kan je nog steeds uit vele bestemmingen kiezen.
Thom91 schreef:Het direct aankoopbare Internationale tickets flink is ingeperkt. En dat daarom een reis vanaf Amersfoort niet lukt,
Dat is onzin, je kan boeken vanaf elk willekeurig station Nederland.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:B-europe? Die bieden als kortingsmogelijkheid wel vrij reizen NL aan.
Tenzij de internationale afspraken zijn veranderd kan je online alleen treintickets kopen in het land van je beginbestemming, eindbestemming en waar je doorheen komt. Een ticket van Nederland naar Duitsland kan je dus in België niet online kopen maar wel bij het loket.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

reisthijs schreef:
webguy schreef:Heeft geloof ik te maken met het definitief wegvallen van de Fyra - Hispeed wil kennelijk daarna minder bestemmingen. Alkmaar - Breda kon eerder wel, nu ook niet meer.
Dan heb je het over binnenlandse reizen, die hebben ze er allemaal uitgegooid met uitzondering van reizen met alléén ICd.
Voor internationale reizen kan je nog steeds uit vele bestemmingen kiezen.
Thom91 schreef:Het direct aankoopbare Internationale tickets flink is ingeperkt. En dat daarom een reis vanaf Amersfoort niet lukt,
Dat is onzin, je kan boeken vanaf elk willekeurig station Nederland.
Ik vermeld alleen wat ik denk dat Webguy bedoeld ;)
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:
Thom91 schreef:B-europe? Die bieden als kortingsmogelijkheid wel vrij reizen NL aan.
Tenzij de internationale afspraken zijn veranderd kan je online alleen treintickets kopen in het land van je beginbestemming, eindbestemming en waar je doorheen komt. Een ticket van Nederland naar Duitsland kan je dus in België niet online kopen maar wel bij het loket.
Wat een gedoe. Matig geregeld in Europa.
Komt wel goed schatje.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Thom91 schreef:
Bee schreef:
Thom91 schreef:B-europe? Die bieden als kortingsmogelijkheid wel vrij reizen NL aan.
Tenzij de internationale afspraken zijn veranderd kan je online alleen treintickets kopen in het land van je beginbestemming, eindbestemming en waar je doorheen komt. Een ticket van Nederland naar Duitsland kan je dus in België niet online kopen maar wel bij het loket.
Wat een gedoe. Matig geregeld in Europa.
Gelukkig is er capitainetrain.com die een beetje probeert te innoveren in deze markt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Ik heb wel eens gekeken naar de mogelijkheden om internationale treinreizen beter beschikbaar te maken op de Nederlandse markt, maar het komt er al heel snel op neer dat je een reisbureau moet zijn voordat je treintickets kan gaan afnemen en wil je als reisbureau enigszins serieus worden dan komen er op de Nederlandse markt al snel allerlei verplichtingen bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Misschien lukt het vanaf Amf niet omdat je over de Valleilijn wordt gestuurd? Weet niet of het met een via in Utrecht wel lukt (zit nu op een brakke treinwifi en geen zin om te testen ;))
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Er is geen pijl op te trekken. Vaak gaat het via de Valleilijn, maar dan zou je toch ICE vanaf Arnhem verwachten, maar hij stuurt je over Nijmegen. Een enkele keer komt de route via Eindhoven eruit, en soms via Rheine-Münster. Nijkerk gaat ook fout, dan krijg je nog minder opties.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Ook wel vreemd dat NS Hispeed Amersfoort Schothorst niet kent maar Amersfoort Vathorst wel...

Edit: Schorthorst kent de site alleen als Amersfrt Schothorst :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Ronald schreef:Er is geen pijl op te trekken. Vaak gaat het via de Valleilijn, maar dan zou je toch ICE vanaf Arnhem verwachten, maar hij stuurt je over Nijmegen. Een enkele keer komt de route via Eindhoven eruit, en soms via Rheine-Münster. Nijkerk gaat ook fout, dan krijg je nog minder opties.
Oh ik bedoelde eigenlijk qua tariefberekening over de Valleilijn (kortste route in tariefkilometers). Dan zou het kunnen zijn dat het Valleilijntarief niet via Hispeed gekocht kan worden oid.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door ThePretender »

In de intercity van Den Helder naar Nijmegen hoorde ik het volgende. "Reizigers voor de richting Breuken en Woerdelen.... uw trein vertrek van spoor 4a."
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Gekko123 »

En waar hoorde je dat? Bij Utrecht zou dit raar zijn, maar bij Amsterdam Centraal kan dit best kloppen. Dan is het namelijk de s4000.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Ik denk dat het om 'Breuken en Woerdelen' gaat? ;)
Nelis
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 17:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Nelis »

Ik heb nog nooit een dienst gezien waarin lijn 73 Emmen-Groningen een correcte displayinformatie liet zien. Zou dat komen vanwege de 100+ haltes of iets anders. Dat vraag ik mij al maanden af nml.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door wouter15 »

NS.nl geeft aan dat de stroomstoring rond Schiphol tot 13 januari 1:00 duurt. Ik denk (en hoop) dat dit een foutje is en dat ze 12 januari 1:00 bedoelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Ik zag vanmiddag vanuit de trein een hoop borden over een afsluiting van de Moezeldreef in Utrecht staan, dus dacht laat ik eens kijken hoe U-OV omleidingen communiceert (vooral of ze het begrijpelijker doen dan Connexxion voorheen deed).
Nou, dat doen ze gewoon maar niet dus :roll:

Op u-ov.info staat geenenkele melding, zelfs actuele vertrektijden van een vervallen halte zijn gewoon op te vragen alsof er niks aan de hand is. Daarna maar eens in 9292 gekeken, maar die maakt er dit van als je naar een vervallen halte plant...
Afbeelding

In de OVinfo-app staat trouwens wel netjes een tekstberichtje, maar dat blijkt er alleen bij lijn 1 te staan terwijl volgens de informatie door de gemeente Utrecht alle lijnen die bij station Overvecht komen er last van zouden moeten hebben. Dat bericht heeft het trouwens ook over een omleiding tot a.s. vrijdag terwijl de gemeente 27 februari als einddatum noemt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Busfoto.nl »

Een interessante volgorde van de vertrekkende bussen op De Meern Oost deze middag.

Afbeelding
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Diverse haltes van QBuzz die voor mij op loopafstand zouden moeten zijn bevinden zich volgens de Openbaar Vervoer app in Frankrijk, iets ten westen van Joigny. Wel meer rare haltes daar, dus blijkbaar is het een of andere default in een of ander systeem.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Skinkie »

marlies schreef:Diverse haltes van QBuzz die voor mij op loopafstand zouden moeten zijn bevinden zich volgens de Openbaar Vervoer app in Frankrijk, iets ten westen van Joigny. Wel meer rare haltes daar, dus blijkbaar is het een of andere default in een of ander systeem.
Ja, zowel Syntus als Qbuzz zijn geen consument van hun eigen hondenvoer.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten