OVer je reiservaringen in februari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Geert »

Nieuwe maand, nieuw topic!

Ik ben blij dat ik vanmorgen de eerste BNL-trein naar Brussel haalde in Den Haag, de volgende trein (van een uur later) was al opgeheven. Lekker begin van de dag bij Hispeed... Overigens vertrok de trein van 06.43 ook al met vertraging door te laat voorbrengen. Zal er wel weer uitgereden worden, maar vind het toch knullig op zo'n vroeg tijdstip :')
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Stefan »

Ik had me de laatste tijd niet zo bezig gehouden met treinen enzo... Maar toen ik een tijdje terug eens naar die dienstregeling van die Benelux zat te kijken, tsja... Zó kan ik ook een trein op tijd laten rijden, als je 'm op elk station anderhalf uur (bij wijze van uiteraard :P ) stil gaat zetten... :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door marlies »

Vertraging/uitval en Benelux hoort toch ook wel bij elkaar? Zonder was het niet de oude vertrouwde benelux geweest en dat is wat de reizigersorganisaties zo graag terug wilden :P
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Klaasje »

Jij bent zeker de leukste thuis. :lol:
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door marlies »

Nah, da's mijn kat al ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

In het laatste jaar van de Benelux 1.0 was de trein behoorlijk betrouwbaar, al kon ook toen de trein een kwartier vertraging in Nederland er nog wel uitrijden tussen Amsterdam en Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Freek »

De nieuwe benelux kan ook betrouwbaar zijn. In januari is er een dag met 100% punctualiteit geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Ik zag donderdag trouwens een fris geschilderd blauw-geel rijtuig in de Benelux. Ik weet echter niet of het alleen een schilderbeurt was of dat deze nu ook al in de revisie is geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Freek »

Alleen schilderbeurt. Revisie moet nog starten.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Ik zag donderdag trouwens een fris geschilderd blauw-geel rijtuig in de Benelux. Ik weet echter niet of het alleen een schilderbeurt was of dat deze nu ook al in de revisie is geweest.
Is een ontstickerd olympisch rijtuig, wat toen opnieuw bestickerd is. Zijn er nog twee van.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ik ben blij dat ik vanmorgen de eerste BNL-trein naar Brussel haalde in Den Haag, de volgende trein (van een uur later) was al opgeheven. Lekker begin van de dag bij Hispeed...
Ik zag op Twitter iets langskomen over de oorzaak: er zou iemand nogal enthousiast met een noodhamertje zijn bezig geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag met plan-v444 in de laatste rit gezeten van Lijn 22 Helmond Station - Eindhoven Station naar Helmond. Bus moest op Station Eindhoven gereset worden en daarna gezellig met de chauffeuse en plan-v444 gebuurt tot Helmond.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door ODRAIL »

Vandaag zes ritjes met de trein gemaakt en maarliefst zes keer controle gehad :shock: :P .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Geert »

Freek schreef:De nieuwe benelux kan ook betrouwbaar zijn. In januari is er een dag met 100% punctualiteit geweest.
Afgelopen week waren er ook al verschillende slagen uitgevallen begreep ik van HC en machinist (die naast mij op de trein wachtten). Maar de rit was verder inderdaad punctueel. Terugweg was punctueel tot Rotterdam-Zuid waar een s2600 de boel leek te blokkeren, andere treinen reden daar ook met vertraging.
Al met al een prima retourritje naar Brussel vandaag, lekker rustige treinen ook :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Enorme puinhoop in Rotterdam Centraal vanavond rond kwart voor elf. De laatste IC Direct naar Amsterdam reed niet, dit stond op de borden aangegeven als 22:54 HSN Amsterdam C. rijdt niet i.v.m. versperring. Het viel mij ook op dat er een hele vreemde klinkel werd gebruikt om de trein aan te kondigen.

Dan maar de normale trein. De IC van 22:52 had uiteindelijk +19 en ging achter de IC van 23:07 aan, die echter behoorlijk vol zat door de Beneluxtrein (diegene die normaal aansluit op de laatste IC direct). De rest van de reis werd de vertraging ook niet echt ingelopen en toen er een tyfoon klonk en de trein een noodremming ging maken bij station Sassenheim dacht ik even dat het nog wat meer vertraging ging worden...

Uiteindelijk kwam de trein met +20 aan in Amsterdam Centraal, ruim na middernacht terwijl ik met de laatste IC Direct daar kwart voor twaalf was aangekomen ofzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Anne »

Vanavond in lijn 1 na HS controle.
Was net een dame ingestapt die met 50 euro wilde betalen.
Bestuurder kon niet wisselen; dus ging ze op de tweede bank zitten om kleingeld te zoeken.
Toen controleur haar aansprak gaf ze aan dat ze haar chipkaart was vergeten-de bestuurder niet kon wisselen en ze zo een kaartje zou kopen als ze het geld gevonden had. Controleur liep toen door. Bij Lorenzplein was ze gestopt met zoeken en bleef maar zitten tot Delft.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

t1405 had vannacht een compleet SWAT team aan S&V. Twee undercovers die je er uit pikte door hun veiligheidsschoenen en nog vijf die in suit waren. Al met al, op de rit Ut - Asd hebben ze drie bakken van de zes kunnen controleren door het schrijven van de vele boetes.
In de t4092 stak een dude een joint op, waarop de HC adequaat reageerde door erbij te komen zitten en toen de bon uit te schrijven, en niet als een elitair persoon blijven staan. Opvallend, op deze laatste rit 0 S&V. Wel op Alkmaar overigens.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door nvdw »

avl schreef:Vanavond in lijn 1 na HS controle.
Was net een dame ingestapt die met 50 euro wilde betalen. (...)
Tsja, het briefje van 50 als de gratis OV-jaarkaart. Ze zal de enige niet zijn die het zo doet.

Zo zie je maar weer: al te goed is buurmans gek. Voorbeelden te over (helaas) van 50-euro-klanten die hun briefje gebruiken als pressiemiddel om gratis te reizen, om vals geld om te zetten of om in de portemonnee van de bestuurder te kunnen kijken zodat die drie haltes verder kan worden 'opgevangen' door het inmiddels ingeseinde overvalteam.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ronald »

Nog maar een kwartiertje in Nederland met de Berlijn-IC en nu al twee opmerkelijke dingen:
1. Net voor Oldenzaal vol in de remmen en naar het linkerspoor, om direct via het volgende wissel (20 meter verder) weer terug te wisselen naar het rechterspoor.
2. Trein komt in Hengelo op spoor 2a en past dus niet langs het perron.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ronald »

3. Door een vertraagde trein met badslippers is de vertraging opgelopen tot 10 minuten en vervallen de rookpauzes op de tussenliggende stations om aansluitingen te halen (dit laatste werd echt zo omgeroepen door de HC).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Het is wat, tien minuten.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door webguy »

Was dit weekend in Hengelo, en op zaterdag wilden we een OV Fiets huren. Gezien de fietsenstalling verbouwd wordt is het als je niet weet waar 'ie is, lastig te vinden (namelijk onder het station). De loketdame wist ook niks ("dat moet je toch van te voren aangeven?"), en vergat te vertellen dat de fietsenstalling dus "beneden" is... Maar goed, uiteindelijk gevonden, maar een OV fiets huren met een geautomatiseerde stalling is een heel gedoe. Naar binnen ging nog wel, maar met de fiets naar buiten moet je dus weten dat je je fiets in de gleuf moet zetten en dan de fiets "knoop" voor de zuil houden. Niet heel vanzelfsprekend allemaal...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ronald »

Thom91 schreef:Het is wat, tien minuten.
Ik vond meer de uitspraak van de HC wel grappig. Die 10 minuten op een reis van de hele dag interesseert me niet zoveel inderdaad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

@webguy: daar hebben ze prachtige handleidingen voor op de ovfiets-site staan :P Doen de sleutelhanger-chip-lezers het daar ondertussen al wat beter? Toen ik er een tijdje terug was kostte het aardig wat moeite het hek open te krijgen doordat ze de chip niet goed wilden lezen. Dan zijn de onbemande stallingen die je vol ziet staan met OV-fietsen maar waar er volgens de automaat 0 beschikbaar zijn frustrerender.

Over OV-fietsen gesproken... ik wilde gisteren op station Purmerend zo'n ding inleveren na gebruik. Pas in de lezer van de fietskluis gestoken, maar nog voor ik op "Nee" (voor inleveren) kon drukken besloot deze fietskluis voor me dat ik een fiets wilde huren. Gelukkig die transactie kunnen afbreken door de deur weer even goed dicht te doen en de volgende poging lukte dan weer wel. Al is een fietskluis met een boom er recht voor ook niet heel praktisch :P

Vanmiddag in Utrecht een paar ritjes met de nieuwe stadsbussen gemaakt, had er nog amper in gezeten tot nu toe. Kwam daar lopend nog een stukje langs de voormalige lijn 8 waarvan de sporen grondig uitgewist zijn: abri's en zwart/wit geblokte tegels zijn bij alle vervallen halten inmiddels verdwenen. Aan de Wolgadreef staat alleen nog een verdwaalde DRIP op een plek die verder amper meer als voormalige halte herkenbaar is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

Vrijdag naar Brugge geweest (en vandaag terug, dus ga de reiservaring niet splitsen :P).

Op de heenweg sloot de s2600 mooi aan op de FF Vlissingen-Breskens, en die weer op lijn 42 naar Brugge. :) Ik moet zeggen: de ponten over de Westerschelde waren superstabiel (ik verwachtte iets a la Draagvleugelboot :P).

Op de terugweg beetje gedoe met de vervoersbewijzen in de 42. Ik was met een groepje, dus de chauffeur raadde aan een groepskaartje te nemen voor het Belgische deel en in Sluis in te checken. Zo gezegd, zo gedaan. Maar bij de halte bij het veer van Breskens kon ineens niemand uitchecken. Er was ook geen oplossing voorhanden, dus dan maar niet uigecheckt en naar de ferry gelopen.
In Rotterdam overgestapt op de Intercity direct naar Schiphol. Dat de NS helemaal het spoor bijster is met de OV-Chipkaart blijkt maar weer: het was weer teveel moeite om de toeslag-CiCo een beetje in de buurt van een geleidelijn te plaatsen als je de trap opkomt. Gelukkig was er een goedziend iemand voorhanden. :) Overigens was de Intercity Direct van 19:54 uit Rotterdam richting Amsterdam best druk.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten